مدلی پیچیده از بازدارندگی

مهدی محمدی،   4011115056 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
 مدلی پیچیده از بازدارندگی

۱- مسئله تروریستی اعلام کردن سپاه هنوز تمام نشده. متناسب با اینکه در جنگ اوکراین، پرونده هسته ای و تحولات داخلی ایران چه رخ بدهد، غرب دوباره به این دستور کار بازخواهد گشت اما فعلا هم اروپا و هم انگلیس از تصمیم قطعی خود در این باره عقب نشسته اند و در این عقب نشینی درس هایی هست.


۲- در یک نبرد محاسباتی استراتژی درست این است که به جای انتظار منفعلانه و واکنش به اقدام حریف، فعالانه به محاسبات او حمله کرده و بازدارندگی ایجاد کنید. در ایران، ما بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که به جای واکنش، بازدارندگی ایجاد کنیم تا اساسا کار به کنش و واکنش نکشد.


۳- تصمیم غرب بر محاسباتی مهم استوار بود. نخست اینکه می خواست به این ترتیب معادله امنیتی در ایران را کنترل کرده و از افت انرژی آشوب جلوگیری کند. دوم، اسراییل به اروپایی ها گفته بود برای برداشتن گام های بعدی به این اقدام نیاز دارد تا عملیات ترکیبی در منطقه خاکستری را توسعه بدهد.


۴- اگر دقیق باشیم فرض بنیادین غرب بود که اولا ایران به دلیل آشوب داخلی احتمالا در موقعیتی نیست که به اقدام علیه سپاه واکنش قوی نشان بدهد و ثانیا می تواند با اثر گذاشتن روی معادلات داخلی ایران، رفتار فرامرزی آن را نیز کنترل کند.


۵- در پاسخ تلاش شد با یک عملیات هماهنگ به محاسبات طرف مقابل حمله شود. مجلس با تدوین یک قانون اقدام متقابل علیه ارتش های غربی مستقر در منطقه، یک تهدید معتبر فوری تولید کرد. واقعیت این است مدتی است برخی طرفها تصور می کنند ایران‌با 'بحران پاسخ' مواجه است. این باید اصلاح می شد.


۶- در داخل ایران نیز موجی در حمایت از سپاه شکل گرفت. این موج خصوصا حضور رییس مجلس در محل فرماندهی سپاه احتمالا به غربی ها این سیگنال را داد که برآوردی که اپوزیسیون از وضعیت داخلی سپاه به آنها داده بسیار گمراه کننده است.


۷- نتیجه، خلق مدلی پیچیده از بازدارندگی بود. غرب با چند عملیات درست محاسبه شده دریافت که هم‌ ایران آماده پاسخ فوری و معتبر به اقدام آنها علیه سپاه است و هم این شیوه، نه تنها در آتش آشوب هیزم نمی ریزد بلکه به تقویت بیشتر همبستگی اجتماعی حول سپاه هم خواهد انجامید.


۸- اکنون انگلستان هم که اکنون حریف اصلی سیاسی و اطلاعاتی سپاه در منطقه است فعلا از لیست گذاری سپاه منصرف شده. این مدل از بازدارندگی و اثرگذاری محاسباتی نیازمند تعمیق و تکرار در حوزه های دیگر است. عمل انقلابی در این روزگار تنها زمانی ارزش دارد که به اندازه کافی پیچیده باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۹۰۵۰۴۰۰:۱۵:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
نیروی اصلی بازدارنده مردم هستن .
ناشناس۲۸۹۱۱۳۳۱۲:۲۰:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
البته نه امثال کسانیکه دائما طلبکارند وفقط بلدند نق بزنند آنها ازمردم نیستند .
ناشناس۲۸۹۱۲۱۳۱۳:۲۴:۳۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
معادلات جهانی همچون بازی شطرنج است اگر وقتی حریف کیش می دهد حرکت نکنیم مات می شویم طرح مجلس برای مقابله با تحریم سپاه اقدامی به موقع بود که باعث عقب نشینی دشمن شد.
ناشناس۲۸۹۰۶۹۶۰۶:۱۸:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
غرب خوب میدونه که کنترل تنگه هرمز دست برادران سپاهی هست نه دست یانکیها که خودشون واسه گذشتن ازاین آبراهه بایدبه سپاه خودشون رومعرفی کنند. پس باعقل نداشته یکعده لابی صهیونیست که درصددگمراه کردن غرب هستن نمیشه امنیت کشتیرانی خودشان رابه خطربندازند. خودشون ميدونند که برای سپاه کاری نداره که یک کشتی رو بخاطرتخلف توقیف بشه. درودبرسپاه پاسداران قدرتمند
ناشناس۲۸۹۰۷۱۶۰۷:۱۰:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
درست است بر خلاف اشتباهات وحشتناك روحاني و تيمش
فراهانی۲۸۹۰۷۱۹۰۷:۱۵:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
درود خدابررزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسپاه هست دشمن وسلبریتهای خائن هیچ غلطی نمیتوانن بکنن
عمران۲۸۹۰۷۵۷۰۸:۰۷:۳۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
اینطور که گفتید نیست، این خوانش شماست که دشمنانِ ایران قصد دارند با استفاده از تحریم نیروی دفاعی کشور از افت آشوب جلوگیری کنند. واقعیت این است که بحران داخلی و اعتراضات را که منشأ داخلی دارد فرصتی دیده اند برای آسیب به نیروی دفاعی کشور. پدافند درست در چنین شرایطی چیست: «منشا داخلی اعتراضات برطرف شود». چطور چنین چیزی امکان دارد؟ پاسخ: مشارکت مردم در حکمرانی. آن چطور امکان دارد : اصلاح ساختار حکمرانی.
ایران متحد۲۸۹۱۰۶۲۱۱:۳۲:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
باسلام،چراعزیزجان،نگارنده بدرستی عنوان نموده.بسیارواضح است،تضعیف امنیت داخلی وایجادآشوب دراثرنبودچه مهمی رویداد؟!تحریم همه جانبه وخیانت مسؤول نماهای داخلی،هماهنگ بابرنامه های دشمن،تحمیل فرهنگ پرگناه،پرفسادوپرابتذال غرب وتضعیف ایمان،اعتقادات،حجاب وحیای ظاهری که نبودش راامروزمتأسفانه وشوربختانه‌درجامعه اسلامی!ایران عزیزمان مشاهده مینماییم.مرحله بعدیشان توهین به دین ومقدسات‌وتوهین به روحانیت‌بود،چراکه زمینه اش راتاحدودی ایجادکرده‌بودند وهمزمان حمله به سپاه،ارتش وبسیج‌،امّاتحریم سپاه رابرجسته کردندتاعلاوه برمقابله باسپاه دربرون مرزی، واکنش داخلی راببینند وهمانندتشییع یک ایران باغیرت درحمایت وهمراهی‌ شهیدسلیمانی،اینجاهم تودهنی خوردندو عقب کشیدند.
میر شجاع۲۸۹۱۵۸۰۱۷:۴۵:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سلام‌متاسفانه دستهایی در کار است که آحاد مختلف ملت را به نارضایتی بکشاند و این دستها گویا حتی دولتها را نیز کنترل می کنند نمونه متناسب سازی حقوق بلزنشستگان تامین اجتماعی که مدتها است عقب افتاده و حدود ۱۵ میلیون را بلاتکلیف گذاشته یا حق معلمین و غیره
علیرضا۲۸۹۱۲۵۳۱۳:۴۴:۱۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
حتما آن مدل زن زندگی آزادیه!!!! خوب بیچاره مدل حکومت امروز از مدل حکومتی در اسلام هم آزاد تره چون( البته ازادی که ماها میگیم )در مدل حکومت در اسلام اقا امیرالمؤمنین علی علیه السلام و رسول خدا (ص)خودشان تمام زیر و بم حکومت و قانون را مشخص میکردند. چون رسول خدا مستقیم با وحی و علم ان وصل بودند و کس دگری نیز این امتیاز را نداشت اما الان دولت و مجلس چه جوری اداره میشه.چه رسد غرب وحشی و نسخه های شیطان پرستی مثل حقوق بشر و زن زندگی آزادی فمینیست‌ها که می‌گفتند .
ناشناس۲۸۹۰۸۰۱۰۸:۴۲:۴۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
ایران در زمینه سیاست داخلی و خارجی باید فعال باشد در مقابل هر حرف و اقدام براندازان و حامیان داخلی و خارجی شان اقدامات بین المللی و شکایت ها کتبی به مجامع جهانی را در دستور کار قرار دهد با ارسال گروه های انقلابی مخصوصاً بانوان فرهیخته جوان با مستندات از سیاه نمایی و جنگ مجازی و ترکیبی این اراذل و اوباش سیاسی داخلی و خارجی دروغ پردازی های آنان را نقش بر آب کند
ناشناس۲۸۹۰۹۹۶۱۰:۴۸:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
در این خصوص لازمه اکثریت مردم و بخصوص بانوان همراه و موافق سیاستها باشند .
سیدمحمدفاطمی نیا۲۸۹۰۸۱۰۰۸:۴۸:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
ما خود پیش مرگ قوای دفاعی و مسلح خود هستیم و این را با تقدیم چند ده هزار شهید و چند صد هزار مجروح و جانباز به همراه قوای سرافراز دفاعی در کنارشان علیه یورش همه جانبه ی غرب و صدام در دفاع مقدس ثابت کرده ایم ؛ غربیهای جنایت پیشه بدانند ما همیشه بر این عهد پایبندیم.
ناشناس۲۸۹۰۸۱۲۰۸:۵۳:۰۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
همینجوری مشاوره میدی ؟
احسان فشنگی۲۸۹۰۸۱۸۰۸:۵۷:۲۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سپاه همیشه کنار ارتش برای ایران و ایرانی عزیز بوده وخواهد بود این اشتباهات غرب ک اصولا اسرائیل درش دست داره یکروزی بضرر آنها تمام خواهد که دیگه هیچی سرجایش نباشد ایکاش درس عبرتی از اتحاد ایرانی ها همه می‌گرفتند.
ناشناس۲۸۹۰۸۳۱۰۹:۰۶:۰۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
غرب روی تحریک سرمایه خاکستری سر گردان تمرکز کرده تا معادلات اقتصادی در داخل با توجه به تحریم ها برهم بزند
محمودزاده۲۸۹۰۸۳۹۰۹:۰۷:۱۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
صدام در آغاز جنگ خود را سردار قادسیه نامید همان سرداری که بدون هیچگونه مقاومتی مملکت به آن وسعت را تصرف کرد اما این سردار قادسیه با سرداری چون همت متوسلیان خرازی سلیمانی و هزاران هزار نفر از دلیر مردان این مرز بوم اعم از ارتش و سپاه و بسیج مواجه شد و همان بلایی که آن سردار قادسیه بر سر امپراتوری ساسانیان آورد امریکا بر سر او اورد و امروزه آمریکاییها عصبانی تر از گذشته که چرا این سردار قادسیه انان نتوانست حماسه ان سردار قادسیه را تکرار نماید و با توجه به اینکه آمریکا ییها پروژه‌های دراز مدت دارند شک نکنید که انان از شکست مفتضحانه صدام از ملت ایران در عذاب هستند و اینگونه از سپاه در حال انتقام
ناشناس۲۸۹۰۹۰۳۰۹:۴۷:۵۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مطمئن باشید سپاه در لیست تروریستی قرار نمی گیرد،
محبوب علیزاده۲۸۹۱۴۲۴۱۶:۰۸:۱۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
باسلام وبنام خداوحضرت بقیه الله امام عصرعلیه السلام .کسی که سپاه رابه وجود آوردبرای حصرت ولعیصرنیرودرست میکرددشمن هم خوب میدانداین نیروی نظامی صرف نیست بلکه یک قدرت تمام عیاربرای دین وایران واسلام است واستخوانی درگلوی خونخواران عالم.قرآن وعده داده که استقامت ۱نفرازمارابر۱۰و۱۰مارابر۱۰۰و۱۰۰مارابر۱۰۰۰آنهاپیروزکندکسانی که مسئول وغیرمسئول برطبل گناه وخلاف امرخدامی کوبند وبقیه هم امربرمعروف ونهی ازمنکرراترک میکننددانسته یانداسته جامعه رابرای بلا اماده می کنند.
ناشناس۲۸۹۰۹۰۶۰۹:۴۹:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
عمل انقلابی همیشه کار ساز بوده اما نفوذی های غرب زده با دادن مشورت اشتباه دولت را دچار مشکل کرده اند ...
سیدرضا محمدی۲۸۹۱۱۲۹۱۲:۱۸:۱۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
تا آخرین قطره خونمان درکنار نیروهای دفاعی هستیم و از خون شهیدانمان دفاع میکنیم دشمنی غربیها تازگی ندارد و برای ما مهم نیست
ناشناس۲۸۹۰۹۲۴۰۹:۵۹:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
فقط یک قانون در دنیا اجرا میشود، گفتگو فقط با پشتوانه زور ممکن است و الا خورده میشوی.‌‌بقیه برای فریب افکار عمومی است
حسین شادرو۲۸۹۰۹۲۵۰۹:۵۹:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
درهیچ زمانی نباید قدرت نظامی را بازیچه معادلات سیاسی یا اقتصادی کرد چون یک نیروی نظامی قدرتمند می‌تواند موضع سیاسی واقتصادی یک کشور رو تقویت کند بخصوص که نیروی قوی فرا منطقه ایی هم داشته باشیم امروز غرب وامریکا وصهیونیست خالی از نیروی نظامی است لذاسعی دارد ارتش شیعی وپر نیرو رو به انزوا ببرد نباید حتی اجازه صحبت کردن در این قضیه رو داد نیروی نظامی متعلق به ملت شیعه جهان است لعنت برانگلیس فقط باید مواظب جاسوسان وطن فروشان داخلی بود
ناشناس۲۸۹۰۹۳۳۱۰:۰۱:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بازدید رییس مجلس و اثرگذاری اون روی تصمیم دشمنا رو خیلی خوب اومدی ،
طاها۲۸۹۰۹۳۴۱۰:۰۱:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سپاه نورچشم ملت ایران است..هرگونه جسارت به سپاه ازطرف دشمن پاسخ قاطع بدهید
ناشناس۲۸۹۰۹۴۳۱۰:۱۱:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
این چیزها در جهان کارساز نیست و باید زور بگویید تا زور نشنوید
ناشناس۲۸۹۰۹۷۰۱۰:۳۲:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
اگر این تحلیل درسته چرا در مورد تحریم سپاه توسط آمریکا جواب نداد؟
پیمان۲۸۹۰۹۷۵۱۰:۳۴:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
اگر دولت ضعیف روحانی بر سر کار بود، مطمئن باشید که الان سپاه در لیست سیاه اروپا و انگلیس رفته بود.
ناشناس۲۸۹۱۰۰۹۱۰:۵۹:۳۵ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
از حاکمیت ایران اسلامی خواستارم که مردم را به حال خود رها نکند وبا توان مضائف در انسجام ملت عزیز ایران چنانچه وضعیت اتحاد داخلی انسجام بگیرد کشورهای مخالف ایران خودشان به ایران بر میگردند. مگردراین چهل وچند سال این کشورها دشمن نبودند ؟ چه شد چند ارازل واوباش وچندین جوان هیجانی درشهرها به راه افتادند تمام دشمنان ایران دراین فرصت علیه ایران متحد ویکدست شدند. پاینده بادنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
حسن مرندی۲۸۹۱۳۹۸۱۵:۴۴:۴۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
ما مردم سپاه را حمایت میکنیم سپاه همیشه پای کار است
ناشناس۲۸۹۱۰۳۶۱۱:۱۲:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
اگر بخواهیم دشمنان عقب نشینی کنند باید مردم خود را دریابیم این قدرت مردم هست که باز دارندگی میکند اگر حاکمیت پشتیبان ملت باشد خواهد دید که قدرت مردمی مثال زدنیست .
محمد۲۸۹۱۰۵۷۱۱:۲۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
درود بر مسئولان وفرماندهان شجاع ایران اسلامی که با پاسخ به موقع نقشه های کشورهای غربی را نقش بر آب کردند.
زهرا۲۸۹۱۰۷۸۱۱:۴۳:۲۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
فعلا که خدا داره با مکر و حیله های خودشون، اونها رو امتحان می‌کنه دیدید که نمی تونن مخالفین خودشون رو کنترل کنند با مخالفین با خشونت برخورد میکنن و به یه عده داخل ایران پالس فرستاد .خوب، از قدیم گفتن چاه نکن بهر کسی «اول خودت» بعداً کسی .
ناشناس۲۸۹۱۰۸۲۱۱:۴۵:۲۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها درود خدا بر همه دلاورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان انقلاب
ناشناس۲۸۹۱۰۹۲۱۱:۵۲:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
دشمن و غرب هیچ غلطی نمیتواند بکند چون ایران و تمام سیاستمداران و تمام ایرانیان حامی سپاه هستند.
عباس۲۸۹۱۱۰۰۱۲:۰۱:۵۴ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سپاه یعنی مردم یعنی ایران یعنی قدرتی مقتدردرجهان اسلام
ناشناس۲۸۹۱۱۰۴۱۲:۰۴:۴۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
بازدارندگی اصلی حمایت مردم از نظام است و ان در برگزاری انتخابات آزاد و مشارکت همگانی فراهم میشود. وظیفه اصلی همه حکومت ها تامین رفاه ، آرامش ، امنیت و توسعه کشور است . هر مانعی که باعث عدم رفاه و اسایش و بهبود اوضاع اقتضادی مردم میشود باید برداشته شود. خط قرمز همه باید توسعه همه جانبه کشور و رفاه مردم باشد
ناشناس۲۸۹۱۱۱۸۱۲:۱۳:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
خیلی دوست دارم یک سپاهی باشم ولی چون کارت معافیت برای چشمم دارم قبول نکردن .
علیرضا۲۸۹۱۱۳۲۱۲:۲۰:۱۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
دشمن شناسی داشتن بصیرت پیش بینی از توطئه‌های دشمن وبراورد وداشتن طرح‌های مقابله با دشمن
قاسم۲۸۹۱۱۴۶۱۲:۲۵:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سلام به نظر من هر قدم عقب نشینی چند قدم دشمن رو به طرف ما میکشونه واونا روجسورتر میکنه مسولان باید بدونند سپاه پاسداران وارتش پشتوانه ملی وبه خواست مردم عزیز ایرانه وهمیشه اونها ۲ بازوی قوی کشور ماهستند وتو خیلی موارد خودشون به حد اعلا نشون دادند ما به هیچ وجه پشتشون خالی نمیکنیم ووظیفه اونها وفاداری به نظام کشور است باید باسیاست دست پیش رو برای همراهی بابرادرانمون علیه دشمن های بیشمار بگیریم
محمود ر۲۸۹۱۱۶۳۱۲:۳۸:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
تا وقتی اختلافات طبقاتی شدید و فساد و رانت وجود دارد و دولت یا نظام راه اساسی برای مقابله با این مشکلات پیدا نکنه تهدید از همه طرف وجود داره .
رضا۲۸۹۱۱۸۰۱۲:۵۳:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سلام هر کسی در جای خود به فکر واندیشه متکی مباشد و بر اساس راه روش ودیدگاه خود نسبت به طرف مقابل به هر ترفندی که باشد در صدد تحقوق ارمانهای خود مباشد وبدانیم دستهای ، قوی و ضغیف در طول تاریخ به نوبت در صحنه روزگار نمایان بود واین قانون هر بنیانی را میتواند تغییر ویا سرنگون کند فی هذا زمان لازم است که با متکی به دانش و فکر خرد از این چالش گذر کرده وچون گدشته امپراتور زمان باشیم درود بر سپاه
مهدی۲۸۹۱۲۰۱۱۳:۱۴:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
مسولان نطامی به فرماندهی فرماندهی کل قوا درست وبه موقع عمل می‌کنند مسوولان سیاسی و اقتصادی و دولتمردان باید درست عمل کنند و مردم را برای نظام وانقلاب نگهدارند پشتوانه مردمی هر دشمن خارجی را به زانو در می اورد.
یک کارگر۲۸۹۱۳۱۵۱۴:۳۷:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
همه دوست داریم کشوری قدرتمند داشته باشیم ولی تورم وفساد های سازمان یافته و اختلاس ها این باعث جرات پیدا کردن کشورهای سلطه گر برای تهدید ایران شده ته مطلب برای حکومت کردن باید پشتوانه مردمی داشته باشی
ناشناس۲۸۹۱۳۲۴۱۴:۴۸:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
خدا تمام سپاهیان ومرزبانان وارتشیها وحفظ کنه.. که تیری هستن به قلب دشمن
مجتبی‌‌طالبیان۲۸۹۱۴۰۹۱۵:۵۲:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
دمه‌همه‌سپاهیان‌ایران‌گرم،چشم‌دشمنانشان‌کور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین