نظرات برگزیده مخاطبان الف: تغییر مواضع عبدالحمید عجیب و سوال‌برانگیز است/ چرا عده‌ای تندرو به ضرغامی حمله می‌کنند؟

  4011111102 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: تغییر مواضع عبدالحمید عجیب و سوال‌برانگیز است/ چرا عده‌ای تندرو به ضرغامی حمله می‌کنند؟

مطلبی با عنوان «شما نماینده مردم ایران هستید؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*عبدالحمید اول خودتو از اشراف و اسکورت آنچنانی و بریز بپاش تطهیر کن بعد به فکر مردم فلسطین باش

*اگه اسرییل غاصبه (که حتما غاصبه)روسیه که با زور و با دو قرار داد ننگین شمال ایران رو از ایران گرفت اسمش چیه.

*(پاسخ به کامنت بالا)جنگ و کشور گشایی کجا هویت یک سرزمین عوض کردن و غصب کردن کجا در ضمن مگر نمی‌گویند هولوکاست رخ داده در اروپا پس در همان جا زمین به آنها بدهند و کشور اسرائیل تاسیس کنند

*فلسطینی ها 70 سال با صهیونیست ها مذاکره کردند اما هیچ دستاوردی نداشت صلح و سازش با جنایتکاران صهیونیست ممکن نیست.

*شکی در خوی تجاوزگری اسراییل نیست اما از کجا معلوم شما در خصوص موضوع اختلاف رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین و راه حل ان حرف اکثریت ملت ایران را زده باشید ؟ دوما آیا همه اظهارات مولوی عبدالحمید در چند ماه گذشته را شنیده اید ؟؟؟؟ پس چرا در خصوص دیگر مواضع مطرح شده توسط ایشان اظهار نظر نکردید ؟! سوما نه فقط شما بلکه بارها توسط توییت بازان و تریبون داران دیگر هم موضوعاتی مطرح میشود که حضرات میفرمایند این نظر اکثریت ملت ایران است ..از کجا معلوم ؟

*پیشنهاد داشتن دو کشور معقولترین هستش.مطمئنا مردم هردو کشور از این همه خون ریزی خسته وبه این راه حل گرایش پیدا می کنند.

*(پاسخ به کامنت بالا)بسیار عالی اگر قلدری آمد با تجاوز بخشی از خانه شما را تصرف کرد لطف کنید بدون شکایت و درگیری دو سند بزنید تا با صلح و صفا زندگی کنید و اگر بقیه آن را هم تصرف کرد هیچی نباید بگویید!!

*عبدالحمید نماینده مردم ایران نیست و مشی قبلی او هم چندان مورد تایید اکثریت ایرانیان نیست.

*برای کسی مانند من که سالها در سیستان و بلوچستان زندگی کرده ام و با زندگی و شخصیت بعضی از مولوی های اهل سنت آشنایی دارم بخصوص مواضع و سخنان عبدالحمید تا قبل از آبان امسال ، این تغییر اساسی مواضع سیاسی و حتی مذهبی و اجتماعی ؛ بسیار غیر طبیعی است . امکان ندارد کسی که در زندگی و مرام شخصی و اجتماعی ( نه تنها او بلکه تقریبا اکثریت قریب به اتفاق مولوی های اهل سنت ) برای زنان تقریبا هیچ جایگاهی غیر از امرخانه داری و فرزندآوری قائل نیستند و تعدد همسر و بخصوص گرفتن همسران بسیار جوان در سنین پیری هم امری معمول است !! ناگهان این چنین مدافع حقوق زنان !! شده است....موضوع دیگر تمامی مواضع عبدالحمید قبل از آبان امسال در خصوص رژیم اسراییل دقیقا موضع جمهوری اسلامی و حتی در مواردی شدیدتر هم بوده است ... در خصوص فرقه های ظاله که کوچکترین انعطاف و رواداری نداشته و بشدت آنها را رد میکرده است..... به نظر میرسد این حرفها ؛ حرفهای عبدالحمید نیست ؛ بلکه این حرفها در یک اتاق فکر کاملا جهت دار علیه جمهوری اسلامی آماده و عبدالحمید فقط حکم سخنگوی این اتاق فکر را ایفا میکند..... به نظر میرسد که عبدالحمید در محاسباتش تحت تاثیر این اتاق فکر و نیز فضای سنگین رسانه ای دچار اشتباه راهبردی شد و حرفهایی غیر قابل بازگشت بر زبان آورد .... این گونه رنگ به رنگ شدن و تلون حیرت انگیز در عرض کمتر از یکماه نشان از شخصیت ضعیف و کاملا نپخته دارد ....

*جالبه ، یک روحانی مسلمان ، در یک مسجد سخنرانی می کند و بخشی از مردم ایران پای سخنان او می نشینند . حالا شما چه چیز را زیر سوال می برید ؟اینکه این روحانی ، پیرو بخشنامه های مرکز نیست ، طبیعتا ناراحت کننده است ؟

*(پاسخ به کامنت بالا)خیلی از افراد گله و شکایت می کنند و مشکلی هم ایجاد نمی شود چون برای بهبود حرف می زنند اما عده ای برای بهبود اوضاع حرف نمی زنند بلکه در جهت زدن آرامش و امنیت ملی حرف می زنند

*میخواد یه نهادی بیاد بگیرتش تا بیشتر بولد بشه، قطعا چنین کسی خوراک رسانه ای از غرب داره که میشه شفاف کرد.

***

مخاطبین الف درباره «نامه رضا کیانیان خطاب به رئیسی» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*الان قیمت آپارتمان در فقط همین امسال ۳مرتبه گران شده بخاطر دلار و از متری ۱۶میلیون به ۳۰میلیون رسیده در یک سال فقط. تا وقتی مدیران بی لیاقت در کشور سرکارهستند همه چیز هر روز بدتر می‌شود

*دولت خوب كار مي كند ولي اقتصاد شرطي ما به فضا سازي هاي سياسي غربي ها كه باعث رشد بي دليل دلار مي شود و باعث گراني هاي رقابتي مي شود همين آقاي كيانيان چرا نمي گويد عده ای چند ماه بي دليل كشور را وارد بحران كردند باعث شدند بي دليل دلار بر خلاف درآمد ارزي دولت رشد كند باعث اين گراني ها شود

*درود بر تو و امثال تو که زندگی و کارشون رو میکنن و در مملکت ایستادن و برای مردمشون در داخل کشور مطالبه گری میکنن درود بر شرف امثال شماها که وطنپرستید و وطنفروشی نمیکنید و بطور حقیقی کنار مردم مطالبه گری میکنید و می ایستید تا درست کنید.

*جناب کیانیان از این نامه ها هم جرات داشتی برای روحانی بنویسی؟ جناب بازیگر این سیلاب تورم یک شبه پدید نیامده بلکه حاصل ۸سال ریاست جناب روحانی است که شما سنگ اش را به سینه میزدید چرا سال ۹۸ و ۹۹ که تورم به بالای ۶۰ درصد رسید و دلار از ۳۲۰۰ به ۳۲۰۰۰۰ تومان رسید از این نامه ها نمی نوشتید؟

*این پیشنهاد بسیاد عالی است. نمی دانم چرا هر کسی مسئول می شود فکر می کند چیزهایی هست که نبایدبه مردم بگوید. اگر مشکلی هست به مردم بگویید. 

*حقیقتا این نامه با این درجه از شفافیت زحمت نقد و انتقاد دیگران از دولت سیزدهم و رئیس دولت آن را به نحو عجیبی کم می کند! تنها انتقاد اینجانب این پرسش است که اگر نمی توانید راه را به درستی طی کتید چه اصراری بر ماندن در پست ها و ریاست ها برای ادامه اینگونه دولتمردی تان دارید؟! با شهامت هر چه تمامتر و با پوزش کارها را به اهلش که واقعا کاردان و کارآزموده تر از شما هستند بسپارید و بیش از این فرصت ها برای ساختن دوباره وطن از دست نرود که گناهی است بس نابخشودنی.

***

«پاسخ ضرغامی به منتقدانش» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*عجیبه که عده ای حرف حساب ایشون رو هم بر نمی تابند

*این وزیر را هم هوا برداشته برای ریاست جمهوری رای شما با همه این تبلیغات ضد دین ۱۰۰ هزار تا نمیشه .

*(پاسخ به کامنت بالا)تبلیغات ضد دین؟؟؟!!! بفرمایید سخنانی که پذیرش آن برای مان سنگین است! مایی که دین خدا را هم منحصر به تفسیر به رای خودمان کرده ایم و آن قدر غرق در خودخواهی های مان گشته ایم که به واقع دیگر خدا را هم بنده نیستیم! تازه آقای مهندس ضرغامی متوجه شده است که رفتار با مردم چگونه باید باشد و وظیفه انسانی و اخلاقی و شرعی و عرفی و حتی قانونی اقتضا می کندبا همین صداقت و صراحت لهجه سخن بگوید ولو بزعم خیلی ها هم اصلا خوش نیاید.

*عملکرد شمارو در صداو سیما بیاد داریم

*عقلای نظام باید دست به کار شوند و کشور را از پیچ بحرانی عبور دهند. متاسفانه به دید ما که از بیرون نگاه میکنیم به نظر میرسد عقلای نظام در وضعیت دفاعی قرار گرفته اند و مدام خود را توجیه میکنند.

*حرف حساب جواب ندارد. متاسفانه یکی از مواردی که باعث گردیده مردم از برخی نمایندگان هتاک رویگردان گردند، همین نگاه ارباب و رعیتی ایشان است. انشاالله در مجلس بعدی مردم با رای ندادن به اینچنین نمایندگان و انتخاب اصلح تودهنی شان را به این تافته ی جدا بافته از مردم می زنند.

*واقعیت های دیگری هم هست که مطرح شدن اگر چه در تضاد با مسلمات نیست اما به مذاق کژاندیشان خوش نمی اید و سختی های بسیاری را به دنبال دارد.

*ایکاش همه به دید مثبت به مردم نگاه می کردند وچقدر خوبست مردم را دشمن ندانیم مردمی که با چهار کلمه حرف حساب جناب ضرغامی حالشان خوب می‌شود این مردم زخمی سالها بی مهری تریبون بعضی ها هستند که حرفهایی می زنند وبه عواقبش فکر نمی کنند

*جالبه که هر مسئولی وقتی دوره اش تمام میشه و یا برکنار میشه، ژست مردمی بودن بخود میگیره و عملکرد ضد مردمی اش رو فراموش می‌کنه!؟ جناب ضرغامی یادته چه عملکردی در مناظرات ریاست جمهوری داشتی و به اعتراضات بحق کاندیدا یا اونهایی که اصلا جزء انتخابات نبودند اصلا محل بهشون نذاشتی.

*آقای ضرغامی حرف منطقی میزنند،یکی از علل اصلیه سرنگونیه شاه ،،نصیری معدوم بود ،ساواک دراواخر حکومت شاه به همه منتقدین گیر میداد،وتمام ساواکیها آتش به اختیار بودند،که نتیجه اش را دیدیم.

*آقای ضرغامی عزیز حرفها و سخنان شما کاملا درست ومتین است ولی عده ای خاص که آن را تند رو ها تشکیل داده آند فکر میکنند کشور از آن آنهاس وهر کاری بخواهند میکنند ولی سخت در اشتباه هستند. آیا کشور را یک عده ای خاص اداره می‌کنند در حقیقت باید بگویم اگر مردم هیچ حق انتخابی نداشته باشند پس نباید از آنها انتظار داشت تا از حاکمیت دفاع کند در انقلاب ۵۷همین قشر خاکستری همین اقشار کم درآمد وضعیف جامعه بودند که به انقلاب بزرگ دست یافتند . زمان پهلوی هم مردم ناراضی بودند که انقلاب کردند پس مردم را ناراضی نکنید چون تنها پشتیبان این نظام مقدس مردم هستند وتا وقتی اگر مردم جامعه در رفاه باشند مطمئنن از کشور دفاع خواهند کرد اما اگر رضایت نداشته باشند مطمئن باشید مسئولین وآن عده ای که خود را مالک کشور میدانید دیگر نمیتوانید جلوی قشر خاکستری را بگیرید پس حرف مردم را بشنوید و در کنار مردم باشید و از زندگی اشرافی خود صرف نظر کنید.

*آقای ضرغامی! سخت گیری کجا بود؟ و کجا هست؟ گویا شما هنوز در دهه شصت به سر می برید . همان طور که ادبیات جناب روحانی به گونه بود که بسیجیان و نیروهای انقلابی را افراطی نشان می داد، شما هم نیروهای ارزشی و حزب اللهی را تندرو نشان می دهید و خودتان هم دائما پُز روشنفکری می دهید. در بیایید از دهه شصت و در بیایید از این توهم خودساخته. وضعیت فعلی جامعه نتیجه قانون الزام حجاب نیست، بلکه نتیجه تهاجم گسترده فرهنگی در این سالهاست. کشف حجاب برخی ها نتیجه نتیجه فضای مجازی وِل و بی بندوبار است. نوجوان ما روزانه زیر بمباران جنگ نرم است. شبهات سنگین و فضاهای غیراخلاقی در فضای مجازی و سینما و ماهواره و... جامعه را این شکلی کرد.

*جناب آقای ضرغامی ،اگردرزمان ریاست سازمان صدا و سیما چنین دیدگاهی داشتید و فقط به چند مورد آن عمل می کردید امروز برای درک و پذیرش آن از سوی دیگران دچار مشکل نبودید.

*ضرغامی را ول کن . به بچه خودت هم سخت بگیری یا تو روت وامیسته و یا از خانه فرار میکنه بزرگ سال باشه میره که بره پشت سرش هم نگاه نمیکنه .

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۸۸۸۸۷۱۶:۵۳:۰۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
آقای عبدالحمید داره با استفاده از نعمت آزادی در جمهور ی اسلامی هر روز حرف میزنه.فقط باید مراقب باشه آب به آسیاب دشمن نریزه.
ناشناس۲۸۸۸۹۰۸۱۷:۲۰:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
طرح مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها باید هرچه زودتر به عنوان پایلوت برای تمامی نمایندگان ادوار مجلس و به اصطلاح مدیران بانکی از اول انقلاب تا حالا و بستگان آنها و وراث آنها و افراد در سایه آنها اجرایی و عملیاتی شود
ناشناس۲۸۸۸۹۵۰۱۸:۰۲:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
من خیلی اطلاعاتی درباره آقای عبدالحمید ندارم ولی سوالم اینکه که چرا خانمهای اهل سنت نمیتونن تو نماز جمعه ایشون شرکت کنن
ناشناس۲۸۸۸۹۶۴۱۸:۱۴:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
یعنی انتظار دارید مردم همچنان ودر هر شرایطی سر مواضع قبلی خود بمانند ؟!! خیر رفتارها بسته به شرایط موجود تغییر می کنه !
حسین۲۸۸۹۳۱۲۲۲:۰۶:۰۶ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
والله ابن انقلاب ونظام انقدرمظلوم است که هرکسی براش شاخ میشه وافرادی نون به نرخ روز مدعی میشن ان شاالله به حق خون شهیدان ازهمه گردنه هاعبورمیکنیم و نصرت الهی حتمی است وبه فرموده قران درصورت داشتن ایمان هرنفربرابر پنج با ده یا بیست نفر است ..
ناشناس۲۸۸۹۳۲۸۲۲:۱۶:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کسی که درد مردم را فریاد بزند مجرم نیست کتمان حقیقت است که جرم دارد
ناشناس۲۸۸۹۳۳۸۲۲:۲۶:۱۸ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
ضرغامی چه مدیر بدی بوده چه آدم بدی . حرفش که کاملا درسته . خطاب به تندروها . لز نظر قرآن تندرو از کفار بدتر و دشمن دینه . حواستون رو خوب جمع کنید مملکت مال مردمه نه شما گستاخان . دین هم چیزی که شما میگید نیست . یهو میبینی یکی از اعتراضات به نتیجه رسید و خودتان و هفت نسل اختلاسگران تاوان پس خواهند داد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین