مزایا و معایب پرده سان اسکرین + ۵ نکته مهم

گزارش بازرگانی، 135278،   4010908044

احتمالا تا به حال درباره اشعه ماوراء‌بنفش نور خورشید و اثرات مضر آن روی پوست، چشم، وسایل منزل و وسایل الکترونیکی شنیده‌اید. پرده سان اسکرین، محصولی جدید و نوآورانه است که می‌تواند از آسیب آفتاب جلوگیری کرده و محیط امنی را در خانه و محل کار برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید انواع پرده سان اسکرین را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید.

دانشمندان ثابت کرده‌اند اشعه UV-A عامل اصلی سرطان و پیری پوست است. همچنین می‌تواند رنگ وسایل موجود در اتاق را تحت‌تاثیر قرار دهد. شیشه به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند مانع خوبی در برابر اشعه UVA باشد و پارچه معمولی هم چنین قابلیتی ندارد. تنها چیزی که می‌تواند از ورود اشعه UVA به محیط از طریق پنجره‌ها جلوگیری کند، پرده سان اسکرین است و ویژگی متمایز آن این است که همچنان به شما امکان دیدن مناظر بیرون را می‌دهد.

 

سان اسکرین به چه معناست؟

سان اسکرین (SunScreen) به معنای محافظت در برابر نور خورشید است. نور خورشید علاوه بر نور مرئی که باعث می‌شود بتوانیم دنیای پیرامون خود را ببینیم، اشعه‌های دیگری هم دارد که با چشم قابل مشاهده نیستند. یکی از این اشعه‌ها، اشعه UVA است. این اشعه فرکانس بالایی دارد و از موادی مانند شیشه و پارچه معمولی عبور می‌کند. به همین دلیل است که متخصصان پوست توصیه می‌کنند در منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اشعه UVA نه تنها برای پوست مضر است، بلکه می‌تواند وسایل و تجهیزات موجود در اتاق را هم خراب کند. این اشعه و گرمای نور خورشید، باعث آسیب‌دیدن وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و کامپیوتر می‌شود. همچنین رنگ فرش، مبلمان، تابلوها و دیگر وسایل موجود در اتاق را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. پرده سان اسکرین مانند صفحه‌ای جلوی اشعه UVA کشید شده و مانع از نفوذ آن به داخل محیط می‌شود.

پرده شید اسکرین به چه پرده‌ای می‌گویند؟

پرده شید سان اسکرین نوعی پرده است که از پارچه سان اسکرین تولید می‌شود. پارچه سان اسکرین نوعی پارچه متشکل از الیاف شیشه و پی‌وی‌سی است که مانع از نفوذ اشعه ماوراءبنفش خورشید و گرمای ناشی از آن به داخل اتاق می‌شود. این پرده در تمام مکان‌ها اعم از منازل مسکونی، ادارات، محیط‌های تجاری، فروشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی کاربرد دارد.

پرده شید سان اسکرین نوعی پرده مدرن شامل یک صفحه تخت است که با لوله‌ای به سمت بالا و پایین برده می‌شود. به این پرده‌ها، پرده بالارو گفته می‌شود. لوله پرده توسط زنجیر (در پرده مکانیکی) یا موتور (در پرده برقی) چرخیده و پارچه پرده را دور خود جمع می‌کند، به این ترتیب پرده بالا برده می‌شود. برای پایین‌آوردن پرده کافی است میله در جهت عکس چرخانده شود تا رول پارچه باز و پرده به سمت پایین سرازیر شود. وقتی پرده در بالا جمع شده است، در قاب آلومینیومی ‌پنهان شده و چیزی از آن دیده نمی‌شود.

پرده شید سان اسکرین در ابعاد پنجره تولید می‌شود و هیچ چین‌وشکنی ندارد. بنابراین کمترین میزان پارچه برای تولید آن‌ مورد نیاز است و هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. از طرف دیگر پرده سان اسکرین از نظر صرفه‌جویی در مصرف انرژی کارآمدترین نوع پرده است، زیرا مانع از ورود هوای گرم بیرون به داخل در تابستان و خروج گرمای داخل به بیرون در زمستان می‌شود. این پرده نور مرئی خورشید را عبور می‌دهد و نیازی به روشن‌کردن چراغ در طول روز نیست. به این ترتیب، به مرور زمان هزینه‌های انرژی شما بسیار کاهش پیدا می‌کند.

نکته جالب در مورد پرده سان اسکرین این است که نه تنها از حریم خصوصی شما محافظت کرده و امکان دید از بیرون را از بین می‌برد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که از داخل بتوانید بیرون را مشاهده کنید. این ویژگی باعث می‌شود در صورت کشیده‌شدن پرده در طول روز مشکلی برای شما به وجود نیاید.

پرده سان اسکرین در محیط‌های اداری و دفتری کاربرد گسترده‌ای دارد، زیرا باعث عدم تابیده‌شدن نور آفتاب به سطح مانیتور مورد استفاده در اتاق می‌شود و عدم بازتابش نور از سطح مانیتور کار کاربر را بسیار آسان کرده و کارایی او را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده سان اسکرین مناسب محیط‌های اداری و تجاری را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.



پارچه سان اسکرین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پارچه سان اسکرین دارای تکنولوژی ساخت پیشرفته‌ای است که قابلیت لازم برای محافظت در برابر آفتاب را به آن می‌دهد، اما این پرده ویژگی‌های دیگری هم دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

حفاظت حرارتی

پرده سان اسکرین نه تنها مانع از ورود اشعه مضر UVA به محیط می‌شود، بلکه گرمای ناشی از آفتاب را هم کم می‌کند. این پرده دارای ساختار میکروسکوپی بسیار منظم و منفذداری است که خاصیت فیلتر حرارتی به آن می‌دهد و باعث می‌شود 92% گرمای پرتوهای خورشید را دفع کند. به این ترتیب مانع از گرم‌شدن بیش از حد محیط در فصل تابستان می‌شود و از بار مصرفی وسایل برودتی می‌کاهد. در فصل زمستان عکس این عمل اتفاق می‌افتد، یعنی پرده از خروج هوای گرم داخل به بیرون جلوگیری می‌کند و حرارت را داخل ساختمان نگه می‌دارد. بنابراین از بار مصرفی وسایل حرارتی کاسته شده و صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی می‌شود.

استحکام بالا

پرده سان اسکرین در برابر فشارهای مکانیکی مقاومت بالایی دارد، بنابراین به‌راحتی می‌تواند بادهای تند را تحمل کند و پاره نشود. قلب این پرده از یک هسته الیاف شیشه ساخته شده است که استحکام بالایی دارد. تکنولوژی پیشرفته ساخت آن باعث می‌شود نخ‌ها در مواجهه با فشار نسبت به یکدیگر حرکت کنند و انرژی مکانیکی را عبور دهند. به این ترتیب امکان پاره‌شدن پرده در برابر فشار مکانیکی به حداقل می‌رسد و شما می‌توانید از آن در فضای بیرون استفاده کنید.

آرامش چشم

نور خورشید به دلیل داشتن اشعه‌های مضر UVA می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم وارد کند. یکی از ویژگی های خرید پرده سان اسکرین این است که تابش خورشید را کنترل کرده و اشعه‌های مضر آن را حذف می‌کند. بنابراین بدون اینکه چشمانتان خسته شده و آسیب ببیند، می‌توانید از نور خورشید لذت ببرید. این پرده از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و دید از بیرون را از بین می‌برد؛ به این ترتیب شما می‌توانید بیرون را ببینید، بدون اینکه دیده شوید.

رنگ ثابت و نگهداری راحت

رنگ پرده سان اسکرین در برابر نور خورشید از بین نمی‌رود و کم‌رنگ نمی‌شود. این پرده حتی با قرارگرفتن طولانی‌مدت در فضای بیرون هم درخشندگی خود را حفظ می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید از آن برای پوشش تراس و بالکن خود استفاده کنید. همچنین از آنجا که این پرده ضد آب است، یعنی قابلیت جذب آب آن بسیار محدود است، با یک دستمال مرطوب به‌راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید.

ایمنی بالا

پرده سان اسکرین ضد آتش است و تضمین مقاومت در برابر آتش‌گرفتگی دارد. بنابراین بهترین نوع پرده برای استفاده در تمام مکان‌هایی است که حساسیتی از این نظر وجود دارد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و غیره اشاره کرد.

چرا پرده سان اسکرین به عنوان پرده ضد آفتاب شناخته می‌شود؟

پرده سان اسکرین را از آن جهت پرده ضد آفتاب نام گذاشته‌اند که از ما و وسایل موجود در ساختمان در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند. این پرده بهترین مانع برای عدم برخورد نور خورشید به صفحه تلویزیون و صفحه نمایش کامپیوتر و بازتاب ناشی از آن است. بنابراین تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده‌های مدرن، چون پرده سان اسکرین، پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا و پرده ورتیلاین را ارائه کرده و آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز است. شما می‌توانید پرده مورد نظر خود را با 18 ماه ضمانت دریافت کنید و از کیفیت پارچه و تولید آن مطمئن باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین