ایمپلنت دندان زیرکونیا (Zirconia Implant) چیست و چگونه انجام می شود؟

گزارش بازرگانی، 135016،   4010907099

ایمپلنت دندان یکی از بهترین تکنیک ها جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. ایمپلنت هایی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا از جنس تیتانیوم هستند. امروزه از ایمپلنت هایی با تکنولوژی جدید جهت رفع نواقص دندانی استفاده شده که از یک سری ویژگی های مخصوص به خود برخوردار می باشند. به این ایمپلنت ها، ایمپلنت های زیرکونیا گفته می شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد این نوع ایمپلنت و ویژگی های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در مورد ایمپلنت دندان زیرکونیا (Zirconia Implant) چه می دانید

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان زیرکونیا (Zirconia Implant) چیست؟

ایمپلنت دندان زیرکونیا نوعی ایمپلنت بدون فلز می باشد که در ساخت آن از فلز استفاده نشده است. همین امر می تواند تفاوت بین ایمپلنت زیرکونیا را با ایمپلنت تیتانیوم مشخص نماید. زیرکونیا در واقع، ماده ای سرامیکی به رنگ سفید می باشد که از اتم های فلزی زیرکونیوم ساخته شده است. اما این نوع ایمپلنت به دلیل ساختاری که داشته، فلز محسوب نمی شود. اکثر دندانپزشکان ترجیح می دهند که از ایمپلنت فلزی به دلیل استحکام و دوام بالای آن استفاده کنند.

اما نگرانی های زیادی در مورد استفاده از ایمپلنت های فلزی به دلیل جیوه موجود در ساختار آنها از سوی متقاضیان وجود دارد. همین امر باعث شده که اکثر افراد جهت کاشت ایمپلنت زیرکونیا استقبال زیادی از خود نشان دهند. البته جاد دارد بگوییم هر دو ایمپلنت از لحاظ مقاومت و استحکام در رده یکسانی قرار دارند. آن دسته از افرادی که به ایمپلنت های فلزی آلرژی دارند می توانند از ایمپلنت های زیرکونیا استفاده نمایند. از آنجا که ایمپلنت تیتانیوم حاوی فلزهایی چون آلومینیوم، نیکل و وانادیوم بوده، امکان ایجاد آلرژی برای آن دسته از بیمارانی که به این مواد حساسیت دارند وجود خواهد داشت.

آشنایی با مراحل کاشت ایمپلنت دندان زیرکونیا

ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان زیرکونیا به چه نحوی می باشد؟

یکی از مهمترین مواردی که ذهن متقاضیان را به خود درگیر کرده در مورد فرایند کاشت ایمپلنت دندان زیرکونیا می باشد. مراحل کاشت این ایمپلنت با ایمپلنت تیتانیومی هیچ تفاوتی ندارد. ایمپلنت زیرکونیا به مانند ایمپلنت معمولی با بدن انسان سازگاری داشته و هیچ گونه خطر و عوارض جانبی را برای فرد متقاضی ایجاد نخواهد کرد. این نوع ایمپلنت در داخل استخوان فک بیمار نصب می شود تا به طور کامل با آن جوش بخورد. اما یک سری تفاوت هایی در مورد ایمپلنت زیرکونیا وجود داشته که بهتر است بدانید.

  • ایمپلنت معمولی دارای طراحی دو قطعه ای است. این ویژگی باعث خواهد شد تا پزشک بتواند در صورت نیاز در مورد زاویه اباتمنت، تغییرات جزئی اعمال کند. به همین خاطر خط لبخند در ایمپلنت های تیتانیومی بهتر و طبیعی تر جلوه می کند.
  • ایمپلنت زیرکونیا از طراحی یک قطعه برخوردار می باشد. از آنجا که اباتمنت بر روی آن ثابت بوده، امکان تنظیم دقیق آن برای پزشک دشوارتر خواهد بود. البته جا دارد بگوییم که ایمپلنت های زیرکونیا با اباتمنت زاویه دار هم وجود داشته که پزشک می تواند جهت رفع این مشکل از آنها استفاده نماید.

 

مهمترین ویژگی های ایمپلنت دندان زیرکونیا

ایمپلنت دندان

مهمترین ویژگی های ایمپلنت دندان زیرکونیا

ایمپلنت دندان زیرکونیا یک سری ویژگی هایی داشته که جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • هزینه بالا برای فرد متقاضی

هزینه ایمپلنت زیرکونیا در مقایسه با ایمپلنت معمولی بالاتر است. به همین خاطر هزینه این نوع ایمپلنت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار نمی گیرد.

  • عدم ایجاد آلرژی برای فرد متقاضی

یکی از مهمترین ویژگی های این نوع ایمپلنت، سازگاری آن با بدن انسان و عدم ایجاد آلرژی می باشد. در صورت رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می توان گفت که ایمپلنت های زیرکونیا بیش از 20 سال دوام خواهند داشت.

  • سهولت نصب ایمپلنت زیرکونیا

ایمپلنت دندان زیرکونیا به دلیل طراحی خاص آن، نصب دشوارتری در مقایسه با ایمپلنت معمولی دارد. زیرا امکان قرار دادن این نوع ایمپلنت با زاویه اندک برای پزشک دشوار می باشد.

  • دوام

ایمپلنت زیرکونیا به دلیل برخورداری از خاصیت ارتجاعی کمتر در برابر فشار بیش از حد می تواند دچار شکستگی شود. این در حالی است که ماندگاری ایمپلنت تیتانیوم در مقایسه با این نوع ایمپلنت بیشتر می باشد.

  • زیبایی طبیعی

ایمپلنت زیرکونیا به دلیل رنگ سفیدی که داشته به مانند ظاهر دندان های معمولی می باشد. به همین جهت این نوع ایمپلنت در دید دیگران طبیعی تر جلوه می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی نمودیم تا حد زیادی به سوالات شما عزیزان در مورد ایمپلنت دندان زیرکونیا پاسخ دهیم. هر کدام از ایمپلنت ها دارای ویژگی هایی بوده و از معایب و مزایای مخصوص به خود برخوردار می باشند. تنها یک متخصص ایمپلنت می تواند به فرد متقاضی این اطمینان را بدهد که استفاده از کدام مدل برای دندان های از دست رفته او مناسب می باشد. بعد از بررسی سی تی اسکن و شرایط استخوانی فک، پزشک جهت انتخاب روش مناسب جهت درمان نواقص دندان های بیمار تصمیم خواهد گرفت. امیدواریم که با تهیه این مقاله، اطلاعات مفیدی در زمینه جدیدترین نوع ایمپلنت دندان (Zirconia Implant) و ویژگی های آن در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار داده باشیم.





yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین