هفته پرتلاطم بازار سکه و طلا

گروه اقتصادی الف،   4010410026

قیمت فلز زرد در اواسط هفته (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) به پایین‌ترین رقم رسید، اما دوباره در روزهای پایانی هفته افزایش قیمت‌ها بودیم به طوری که براساس اعلام نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب قیمتی سکه طرح جدید به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

هفته پرتلاطم بازار سکه و طلا

به گزارش ایرنا، بازار طلا هفته را تقریباً کاهشی شروع کرد و روز شنبه (۴ تیرماه) قیمت یک قطعه سکه طرح جدید ۱۹۹ هزار تومان افت داشت.

کاهش قیمت انواع سکه و طلا تا اواسط هفته ادامه داشت و نزول قیمت تا ۶۵۰ هزار تومان افت را در سکه طرح جدید را شاهد بودیم، اما این روند نزولی در روزهای پایانی هفته متوقف و دوباره سیر صعودی قیمت‌ها را در بازار شاهد بودیم.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص تحولات بازار طلا در هفته نخست تیرماه، گفت: هفته‌ای که گذشت وضعیت بازار به این صورت بود که از ابتدای هفته بهای انس جهانی طلا تقریباً تا پایان هفته سیر نزولی داشت و به‌طور متوسط در آخرین معاملات روز گذشته قیمت هر انس طلا ۱۸۰۴ دلار رسید و به‌طور متوسط ۶ دلار کاهش قیمت داشت.

محمد کشتی آرای اظهار داشت: تا اواسط این هفته (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) قیمت انواع سکه با توجه به کاهش شدید نرخ ارز کاهشی بود و فروشنده بیشتر از خریدار بود و از بعدازظهر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به تحولات و صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص مذاکرات قیمت ارز در بازار دوباره سیر صعودی در پیش گرفت.

وی بیان کرد: وضعیت بازار سکه و طلا در هفته نخست تیرماه این‌گونه بود که در ابتدای هفته سیر نزولی قیمت‌ها را شاهد بودیم، اما در دو روز پایانی هفته دوباره قیمت سکه، طلا و ارز افزایش یافت. اگرچه قیمت انواع سکه و طلا تا اواسط هفته به کمترین رقم در ۱۰ روز یا دو هفته گذشته رسیده بود، اما درمجموع قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته تغییرات اندکی داشت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بر اساس آخرین معاملات سکه و طلا در بازار، سکه طرح جدید به‌طور متوسط ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت‌، سکه طرح جدید هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی را داشت.

وی اضافه کرد: نیم‌سکه نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان و نسبت به دو روز گذشته ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافت. قیمت ربع‌سکه نیز در مقایسه با ابتدای هفته ۱۰۰ هزار تومان و نسبت به دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

کشتی آرای با بیان اینکه روز پنجشنبه حباب سکه طرح جدید دوباره افزایش یافت، افزود: روز چهارشنبه حباب سکه به محدوده یک‌میلیون تومان رسید اما روز پنجشنبه (دیروز) با افزایش نرخ ارز یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شد.

 

هفته پرتلاطم بازار سکه و طلا/ حباب سکه طرح جدید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین