یکصد هنرمند و چهره بین المللی: رژیم صهیونیستی با حمایت دیپلماتیک غرب، اقدام به نقض قوانین و معاهدات بین المللی می کند

گروه جهان الف،   4010231057

یکصد هنرمند و چهره بین المللی طی بیانیه ای ضمن مطالبه محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه خبری الجزیره، غرب را متهم به فراهم آوردن پوشش دیپلماتیک برای نقض قوانین و معاهدات بین المللی توسط رژیم صهیونیستی کردند.

رژیم صهیونیستی با حمایت دیپلماتیک غرب، اقدام به نقض قوانین و معاهدات بین المللی می کند

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، از جمله امضاکنندگان این نامه "مارک روفالو" بازیگر آمریکایی، "تیلدا سوینتون" بازیگر بریتانیایی، "سوزان ساراندون" بازیگر آمریکایی، "استیو کوگان" بازیگر بریتانیایی و "میریام مارگولیس" بازیگر بریتانیایی، کارگردان بریتانیایی "آصف کاپادیا"، کارگردان بریتانیایی "کن لوچ"، کارگردان بریتانیایی "مایک لی" و بازیکن سابق فوتبال "اریک کانتونا" هستند.

امضاکنندگان بیانیه  تاسف و تاثر عمیق خود را از قتل «شیرین ابوعاقله به ضرب گلوله مستقیم صهیونیستها به رغم به تن داشتن جلیقه خبرنگاری و نشانه های روشن دیگر مبنی بر فعالیت حرفه ای روزنامه‌نگاری، ابراز کردند.

بنا به گزارش میدل ایست آی، در این بیانیه همچنین حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به عزاداران و تشییع کنندگان فلسطینی پیکر شهیده ابوعاقله و حمله آنها به حاملان تابوت در مراسم تشییع جنازه وی در جمعه گذشته محکوم شده است.

در این بیانیه آمده است: کدام منطق انسانی این حجم از گستاخی و ظلم و تعرض به کرامت انسانی را تایید می کند؟  قتل شیرین ابوعاقله نقض فاحش حقوق بشر و آزادی مطبوعات و تضمین آزادی بیان بوده و به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد و کارشناسان بین‌المللی حقوق بشر، آنچه اتفاق افتاده احتمالا جنایت جنگی است و بنابراین باید مشمول تحقیقات بین‌المللی مستقل و شفاف شود.

این بیانیه می افزاید: «این جنایات نمونه ای از شیوه دائمی اعمال خشونت، ارعاب و آزار علیه روزنامه نگاران فلسطینی است که به تصدیق عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و سازمان حقوق بشر اسرائیلی (بتسلیم) اقدام به افشای "سیستم تبعیض نژادی علیه مردم فلسطین" می کند.

نویسندگان این بیانیه، قدرت‌های غربی را به فراهم آوردن "پوشش دیپلماتیک برای نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی توسط رژیم اسرائیل» متهم کرده و می افزایند: تناقض آشکار بین شتابزدگی دولت‌های ما (غرب) برای تحریم روسیه و اعمال تحریم‌های جامع علیه آن به دلیل حمله به اوکراین، از یک سو و ادامه تامین مالی اشغالگری چند دهه‌ای رژیم اسرائیل، حمایت از این رژیم و چشم پوشی از اقدامات آن در نقض گسترده حقوق فلسطینی‌ها در سوی دیگر، بر هیچ کسی پوشیده نیست.

از سوی دیگر براساس اعلام وزارت خارجه قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز در دیدار با رهبران کشورهای اروپایی، بر لزوم انجام تحقیقات شفاف و عادلانه درباره ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره در فلسطین و مسئول دانستن اسرائیل تاکید کرد.

مجید الانصاری، سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر و مشاور وزیر امور خارجه این کشور نیز شامگاه جمعه در اظهارات تلویزیونی به شبکه الجزیره گفت: امیر قطر با رهبران اروپایی در مورد تحولات فلسطین به ویژه ترور ابوعاقله گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا، ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان صهیونیست هدف گلوله قرار و به شهادت رسید. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.  

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.  

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.  

در همین حال رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل «شیرین ابوعقله» خبرنگار شبکه الجزیره که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جنین به شهادت رسید را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین