کسب بیشترین بازدهی از بورس به کمک صندوق سهامی

گزارش بازرگانی،   4010225088

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه یکی از مسیرهای جذابی است که در سال‌های اخیر رونق بیشتری داشته است. معاملات سهم‌های مختلف جدا از جذابیت ظاهری که دارد، دارای پیچیدگی‌هایی است که به راحتی و برای عموم، قابل درک نیست.

 صندوق‌های سهامی راه‌کاری با حداقل میزان ریسک برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستند. این صندوق‌ها با داشتن تیم سبدگردان و استفاده از تجربه سال‌های قبل خود، میزان ریسک را کاهش می‌دهند و با تلاش و رصد مداوم بازار، سعی در کسب بالاترین میزان سود دارند.

افرادی که دانش و آگاهی لازم برای انجام معاملات فردی ندارند، می‌توانند با استفاده از صندوق‌های سهامی به انجام معاملاتی امن‌تر و با آرامش بیشتر بپردازند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل صندوق‌های سهامی بپردازیم.

صندوق سهامی چیست؟

صندوق سهامی بین 70 الی 95 درصد از دارایی خود را صرف سرمایه‌گذاری در سهام می‌کند و مابقی را صرف اوراق با درآمد ثابت و گواهی سپرده‌های بانکی می‌شود.

این صندوق‌ها به دلیل اینکه بخش اعظم دارایی خود را در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند، با تغییرات شاخص بورس دچار نوسان می‌شوند و مناسب افراد ریسک‌پذیر هستند. افق سرمایه‌گذاری بلند‌مدت، برای این صندوق‌ها مناسب است چرا که به دلیل نوسانات موجود، ممکن است در کوتاه‌مدت زیان‌ده باشند.

این صندوق‌ها عموما پرداخت سود دوره‌ای ندارند و منفعت آن‌ها از تفاوت قیمت خرید و فروش سهام آن‌ها حاصل می‌شود. صندوق‌های سهامی کوچک معمولا بین 5 تا 50 هزار و صندوق‌های سهامی بزرگ بین 50 تا 500 هزار واحد سرمایه‌گذاری قابل انتشار دارند.

برای انتخاب بهترین صندوق سهامی لازم است تا عملکرد آن‌را در بازه زمانی مشخص بررسی و با صندوق‌های دیگر مقایسه کنید.

مقایسه صندوق‌های سهامی با معاملات فردی

این صندوق‌ها به دلیل داشتن تیم سبدگردان متخصص و کارآزموده و بررسی مداوم سهم‌ها، بازار و انجام تحلیل‌های مختلف، در مقایسه با انجام معاملات به صورت فردی بهترین عملکرد را دارند و میزان بازدهی آن‌ها بالاتر است. معاملات فردی سهام به دلیل اینکه نیاز به عواملی چون دانش و آگاهی لازم، توانایی انجام تحلیل‌های گوناگون، رصد مداوم بازار و تخصیص زمان زیاد، تعیین استراتژی مناسب و ... دارد، برای عموم قابل استفاده نیست و در صورت استفاده بدون داشتن موارد ذکر شده، چیزی جز ضرر برای سرمایه‌گذار نخواهد داشت.

مزایای صندوق‌های سهامی

از مزایای صندوق‌های سهامی می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

سودده بودن در بلندمدت

همانطور که اشاره کردیم میزان ریسک بر میزان سوددهی تاثیر‌گذار است. بنابراین صندوق‌های سهامی در کنار ریسک بالایی که دارند، برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب هستند و میزان سود مناسبی دارند.

حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم

برای افرادی که دید بلند‌مدت برای سرمایه‌گذاری خود دارند، بهترین گزینه صندوق‌های سهامی است، چرا که سودی بالاتر از بانک دارند و به دلیل اینکه تورم بر همه بخش‌ها تاثیر گذار است، سهام شرکت‌های بورسی نیز هم تراز با آن رشد می‌کنند و سرمایه ما ارزش خود را در برابر تورم از دست نخواهد داد.

استفاده از دانش تیم سبدگردان

اصولا تیم سبدگردان به رهبری مدیر تیم، با استفاده از تجربه و دانش بالای خود که در گذر زمان به دست آورده‌اند، از طرفی رصد مداوم اخبار و اطلاعات سهام مختلف و با انجام تحلیل‌های گوناگون، عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با معاملات فردی دارند و اصلا این دو قابل قیاس با یکدیگر نخواهند بود، مگر برای افرادی که علم و تجربه بسیار بالایی داشته باشند.

پس با استفاده از دانش تیمی و مدیریت حرفه‌ای سرمایه اشخاص، این صندوق‌ها بیشترین بازدهی ممکن را کسب می‌کنند و بهترین راه برای گریز از زیان‌های بزرگ بازار سرمایه، استفاده از صندوق‌های سهامی است.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی

در مورد صندوق‌های etf با داشتن کد بورسی و کد معاملاتی فعال یکی از کارگزاری‌های موجود، امکان انجام معاملات این صندوق‌ها برای شما وجود خواهد داشت و در زمان معاملات بازار و نظیر سایر سهام می‌توانید اقدام به خرید و فروش کنید.

در مورد صندوق‌های سهامی مبتنی بر صدور و ابطال، باید به سامانه اختصاصی یا شعب صندوق مراجعه کنید.

بهترین صندوق سهامی

از میان 200 صندوق موجود در بازار سرمایه که انواع مختلفی دارند، 80 صندوق سهامی وجود دارد که برای انتخاب از بین آن‌ها باید به این نکته دقت داشته باشیم که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشند. برای انجام این بررسی لازم است که نحوه عملکرد و میزان بازدهی صندوق‌ها را در بازه‌های زمانی یکسان بررسی کنیم و اعتبار سازمان‌های تاسیس‌کننده آن‌ها نیز مهم است. در حال حاضر، صندوق مشترک آگاه به عنوان پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در کشور شناخته می‌شود.

کلام آخر

برای اینکه بتوانیم در بازار سرمایه فعالیت کنیم و با کمترین میزان ریسک و بیشترین بازده به معاملات سهام مختلف بپردازیم، از طرفی وقت و دانش لازم را تخصیص ندهیم، بهترین راه استفاده از صندوق‌های سهامی است.

این صندوق‌ها با داشتن تیم متخصص و کارآزموده خود، به بهترین نحو سرمایه ما را مدیریت می‌کنند و با خیالی آسوده می‌توانیم به سرمایه‌گذاری بپردازیم. صندوق سهامی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و سرمایه‌گذارهای ریسک‌پذیر مناسب است.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین