کنفرانس مطبوعاتی ۱۵ دموکرات کنگره برای ابراز نگرانی درباره توافق با ایران

گروه جهان الف،   4010117041

گروهی متشکل از ۱۵ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در یک کنفرانس مطبوعاتی، آنچه نگرانی‌های خود درباره توافق احتمالی با ایران خوانده‌اند را مطرح کنند.    

کنفرانس مطبوعاتی ۱۵ دموکرات کنگره برای ابراز نگرانی درباره توافق با ایران

به گزارش فارس، گروهی متشکل از ۱۵ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قرار است صبح چهارشنبه (امروز، به وقت آمریکا) یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنند و در آن نگرانی‌های خود را درباره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، مطرح کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اسرائیل نشنال نیوز»، در بحبوحه گزارش‌ها از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران، قانون‌گذاران در واشنگتن نسبت به این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.

ماه گذشته هم یک گروه دو حزبی متشکل از ۲۱ عضو کنگره تحت هدایت «جاش گاتهایمر» و «الین لوریا» دو نفر از قانون‌گذارانی که در برگزاری کنفرانس امروز پیشقدم هستند به همراه «تام رید»، از دولت بایدن خواستتند تا به نگرانی‌های مربوط به توافق در شرف وقوع با ایران رسیدگی کند.

قانون‌گذاران آمریکایی گفتند که با توجه به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد مذاکرات وین در حال نزدیک شدن به پایان است، چند موضوع «نگران‌کننده» وجود دارد که روی میز باقی مانده است - از جمله حذف احتمالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از «فهرست تروریستی» آمریکا.

طبق این گزارش، یک ماه پیش از آن هم حدود ۲۰۰ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به بایدن هشدار دادند که هرگونه توافق بدون تأیید کنگره با ایران به سرنوشت توافق ۲۰۱۵ دچار خواهد شد. قانونگذاران جمهوری‌خواه گفتند: ما هر توافقی که در وین برای تصویب به سنای آمریکا به عنوان یک معاهده ارائه نشود - از جمله هر توافق محرمانه‌ای که مستقیماً یا در حاشیه مذاکرات رسمی با ایران انجام شود را غیرالزام‌آور تلقی می‌کنیم.

پیش‌ از این گزارش، وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» نزدیک به محافظه‌کاران در آمریکا، از تلاش قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره برای ممنوعیت اقدام احتمالی دولت جو بایدن جهت حذف سپاه پاسداران از فهرست ادعایی «تروریسم» خبر داد.

این وبگاه در گزارش روز دوشنبه خبر داد، به یک نسخه کپی از طرح پیشنهادی «برایان ماست» و «اسکات پری» دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دسترسی یافته که موضوع آن ممنوع کردن تلاش احتمالی دولت بایدن برای برداشتن تحریم‌های مربوط به سپاه در راستای توافق جدید هسته‌ای با ایران است.

اقدامات غیرسازنده قانون‌گذاران آمریکایی در حالی است که دولت این کشور تحت هدایت بایدن مدعی تلاش برای بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ ایران است اما تاکنون از انجام اقدامات لازم در این راستا سرباز زده است. چندی پیش طرف‌های مذاکره‌کننده در وین اعلام کردند که مذاکرات وین درباره برجام دچار وقفه شده و هیأت‌های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری اخیر در واشنگتن در ادامه لفاظی‌ها و سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال ایران و مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، بار دیگر به بازی با کلمات پرداخت و مدعی شد: معتقدیم که فرصتی برای غلبه بر موانع باقیمانده برای بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه درباره وضعیت جاری در رابطه با مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های ایران، با بیان اینکه «توافق بسیار در دسترس است اگر آمریکا بداند که ما از خطوط قرمز خود رد نمی‌شویم»، تصریح کرد: کل توافق معطل تصمیم سیاسی واشنگتن است. ما ملت صبوری هستیم، ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین