از خرمشهر تا کی اف!

مهدی نورمحمدزاده،   4001211059 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
از خرمشهر تا کی اف!

بعد یک ماه مقاومت پر حماسه و جانانه، خرمشهر در آستانه سقوط قرار گرفته و به دستور فرماندهان جنگ، تخلیه شهر آغاز شده بود. مدافعان خونین شهر که ترکیبی از رزمندگان بومی منطقه و واحدهای اعزامی از دیگر شهرها و استانها بودند، هنوز باور نمی کردند که شهر در حال سقوط است و باید عقب بکشند! از بچه های خرمشهر هیچ کس حاضر به عقب نشینی نمی شد، تا وقتی که دستور مستقیم «جهان آرا» برای عقب نشینی فوری رسید و همه یقین کردند دیگر راهی برای نجات خرمشهر نمانده است! که اگر کورسوی امیدی هم مانده بود، غیرت جهان آرا اجازه نمی داد شهر را تحویل دشمن بدهند!

مدافعان ترک و لر و فارس و عرب، با چشمهای خیس و محض خاطر دستور جهان آرا، سنگرها را خالی کردند و سوار ماشین ها شدند. بعضی ها را به زور سوار کردند، رگ غیرتشان بیرون زده بود و چشم هایشان به خون نشسته بود، انگار تحمل این حجم رنج و شکست را نداشتند!

«سیده زهرا حسینی» در کتاب «دا»، در حال و هوای آن روز تلخ، از رزمنده غیوری روایت کرده است که بعد تلاش برای سوار کردن همه بازماندگان، خودش حاضر به عقب نشینی نشد و در برابر قسم و التماس و گریه دوستان، تیربارش را وسط خیابان گذاشت و از پشت تیربار فقط یک جمله گفت: «من شهرم را دست دشمن نمی دهم!»

بالاخره آخرین ماشین حرکت می کند و زهرا حسینی همراه دیگر رزمندگان، از پشت پرده اشک به تماشای مردی می نشیند که به تنهایی و فقط با یک تیربار به استقبال دشمن متجاوز می رود که لااقل تا او نفس می کشد و زنده است، مبادا ناموس شهر زیر قدمهای نحس دشمن بیفتد!

تویوتایی پر از رزمندگان خسته و زخمی که از مردی تنها و ایستاده پشت تیربار دور می شود، این قاب قهرمانی سالهاست همراه من است و همیشه با مرور آن رنگ و لعاب خیلی از تصاویر و چهره ها برایم بی رنگ شده است. اهل سیاست نیستم و کاری به تنوع دیدگاههای داخلی در مورد جنگ اوکراین ندارم، اما بالاخره ایستادگی نسبی رییس جمهور اوکراین و حضورش در پایتخت، در قیاس با امثال «اشرف غنی» جای تمجید و احترام دارد.

فقط ای کاش دوستان رسانه ای و فعالان فضای مجازی این احترام و تمجید را تا سطح قهرمان سازی برای مردم ایران بالا نبرند! برای ملت افتخارآفرین و تاریخ پرحماسه ایران زمین، نه «کی اف» خرمشهر است و نه «زلنسکی» کلاه خود به سر، قهرمان مقاومت و شجاعت!

هر تحلیل و نظری داریم ارائه دهیم و استدلال کنیم، اما تراز قهرمانی این ملت شجاع را که مزین به نام ستارخان و جهان آرا و باکری و سلیمانی است، آنقدر پایین نکشیم که تصویر یک سیاستمدار سلبریتی پرخطا چون زلنسکی که کلاه خود آمریکایی سرش گذاشته اند، بخواهد زیر سایه درد تحریم و مکر رسانه، کلاه سرمان بگذارد!

در جغرافیایی که سیزده ساله اش حسین فهمیده است و سی ساله اش مهدی باکری و شصت ساله اش قاسم سلیمانی، استخدام واژه قهرمان دقت بیشتری لازم دارد! فراموش نکنیم اینجا ایران است و مهد دلیران!

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۲۸۶۳۷۰۹:۲۹:۱۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این جوگیری اصلاح طلب ها همیشه کار دستمان داده ...یک روز خالدبن ولیدشان می شود صدام،یک روز مدافع طالبان در ۲۰سال پیش می شوند و بعد از ۲۰سال و فرار مفتضحانه آمریکا طرفدار فلانی در پنجشیر می شوند و روزی شکست خوردگان برجام را امیر کبیران ایران به جامعه معرفی می کنند والخ...یعنی روزی که اینها دست از سر مردم ما بردارند آن روز روز خوشبختی ایران وایرانی است...طرف تو اوکراین کشورش را به نابودی کشانده و فقط بوق تبلیغاتی سیا زنده نگهش داشته ولی از او قهرمان پوشالی می سازند .باور کنید چند سال بعد معلوم میشه تو کشوری دیگه است و از طریق رسانه ملتش را سرکار گذاشته است...افسوس...
ناشناس۲۴۲۸۶۳۸۰۹:۲۹:۴۱ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کیف بطور قطع در هفته آینده سقوط خواهد کرد. بماند برای ثبت در این سایت و قابل توجه بعضی ها
ناشناس۲۴۲۹۲۴۸۱۸:۲۵:۲۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
جنس رزمندگان و مدافعان خرمشهر کجا و ژن غرب باوران کی‌اف کجا؟ ____ به همین ترتیب جنس دلسوزان و دلواپسان خرمشهر با جنس دلواپسان و دلسوزان کی‌اف متفاوت است مدافعان حریم و حرم کجا و مدافعان منافع یانکی‌ها کجا؟
ناشناس۲۴۲۸۶۷۱۰۹:۵۵:۲۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این نوع تفکر شما یک تفکر نژادپرستانه است.هرملتی برای خود قهرمانانی دارد. همانکسی که شما بعنوان دلقک می شناسید تبدیل به نماد مقاومت یک ملت در برابر روس متجاوزی شده که شما حتی حاضر به متجاوز دانستن روسها نیستید. چرا که خودتان از نمادهای مقاومت این ملت دربرابر صدام متجاوز فاصله گرفتید. متجاوز متجاوز است چه صدام چه امریکا چه روسها.
ناشناس۲۴۲۹۲۴۲۱۸:۲۰:۳۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
نویسنده درست نوشته که : برای ملت افتخارآفرین و تاریخ پرحماسه ایران زمین، نه «کی اف» خرمشهر است و نه «زلنسکی» کلاه خود به سر، قهرمان مقاومت و شجاعت!
امید۲۴۲۸۶۸۱۱۰:۱۰:۵۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
به نظر شما تمجید از زلنسکی به معنای نفی شجاعت باکری ها و دیگر شهیدان جنگ عراق است؟قهرمان قهرمانه برادر،هرجای دنیا که میخاد باشه.
ناشناس۲۴۲۸۶۹۴۱۰:۲۰:۲۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
جنگ اوکراین جنگ علیه آن کشور نیست بلکه جنگ بین دو قدرت هست و این دقلک مسبب آن هست پس به هیچ عنوان لیاقتی ندارد
ناشناس۲۴۲۸۷۰۵۱۰:۳۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دمت گرم کا،اصل حرفو گفتی
ناشناس۲۴۲۸۷۴۸۱۱:۰۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مثل اینکه خبر نداری طالبان و امریکا توافق کردن که حکومت به دست طالبان باشد و اشرف غنی باید می رفت در حالی در اوکراین توافقی بین روسیه و آمریکا وجود ندارد و دستور بر ماندن این شخص هست یا کشته شود یا هر اتفاق دیگری ولی در مورد کشورمان دفاع واقعی از کشور بود آن هم برای خودمان
ناشناس۲۴۲۸۷۵۶۱۱:۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
کاملآموافقم.واقع بینانه ترین تحلیلی است که ازهم میهنان خود،درباره پایداری اوکراینی هادربرابرتهاجم روس‌ها دیده ام.
ناشناس۲۴۲۸۷۷۱۱۱:۲۲:۱۴ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ایران امروز مشابه دیگری ندارد! نه در تاریخ، نه در جغرافیا!
مهران۲۴۲۸۷۷۷۱۱:۲۷:۴۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
واقعا جالبه دارند برای مردم ایران قهرمان سازی میکنند درحالی که حتی یک روز هم مقاومت نکردن و روسیه از مرز اوکراین گذشت و به نزدیکی پایتخت رسیدن و جالب تر اینکه این رسانه ها تا دیروز می گفتن چرا جلوی آمریکا مقاومت میکنیم و مشکل برای مردم ایجاد میشه اما الان دارند از اوکراین تعریف میکنند که مقاومت داره میکنه
ناشناس۲۴۲۹۲۵۲۱۸:۳۱:۳۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
جنگ ایران و عراق با هیچ جنگی قابل قیاس نیست. واقعا با هیچی جنگیدن. کدوم کشور ازمون دفاع کرد. واقعا تنها بودیم. الان تمام مردم اوکراین صف کشیدن از کشورشون برن انگار یه جورایی به نفع شون هم شد. بعد مهاجرها و سیاه پوست هارو هیچ جا راه نمیدن. اگه ایران بود دنیا آشوب می‌کرد که نژادپرستان. کدوم کشور مرزش رو باز کرد بگه زن ها و بچه هاتون حداقل بیان؟
ناشناس۲۴۲۸۸۰۲۱۱:۴۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اشتباه شما اینه که فکر می‌کنی اینایی که امروز از اوکراین طرفداری می‌کنن دلشون برای مردم اوکراین سوخته، اما واقعیت اینه که مردم اوکراین ذره‌ای برای اینا مهم نیستن همونطور که مردم یمن و فلسطین و افغانستان نبودن، درحقیقت چون ضربه به اوکراین ضربه به غرب محسوب میشه، ذهن غربزده برخی از اینا ناخودآگاه داره از هیمنه غرب دفاع می‌کنه!! فلذا اگر چوب خشک هم به جای زلنسکی بود الان از اون چوب خشک قهرمان ساخته بودن! فقط این مردم اوکراین هستن که هم در واقعیت هم فضای مجازی قربانی این افراد میشن و درنهایت باید یه کشور مخروبه مثل سوریه و یمن تحویل بگیرن!!
ناشناس۲۴۲۸۸۱۶۱۱:۵۲:۲۴ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درود خداوند بر شهدا
ناشناس۲۴۲۸۸۳۱۱۲:۰۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درسته برادر ! مقاله شما را از سير تا پياز خواندم ! ... فرمايشات عين صوابه ! خداوند همه ما را جز ثوابكاران محسوب كنه ! اما يك عرضي هم داشتم ... يك عرض كوچولو ... البته نه به شما نويسنده مقاله ... بلكه عرضم به دولتمردان و مسئولين است ! ... و عرضم اين است كه : ---- اي مسئولين قدر اين مردم و ملت را بدانيد ... يعني قدرشان را بيشتر و بهتر بدانيد ... ملتي با وفا ... فداكار .. صبور ... بامعرفت ... بنده معتقدم بهتر از اين مردم ما هيچ جا ملتي اين چنين پيدا نميشه و البته پيدا نخواهد شد ! سند ادعايم يكي هشت سال دفاع مقدس است ! ... تحمل ساليان سال تحريم است ! ... اي مسئولين قدر ندانستن اين ملت فداكار كفران نعمت است !! ... بنده كه گاهي سر به گريبان تفكر فرومي برم و در اين موضوع انديشه مي كنم ، مي بينم كه از سال ٥٧ تا كنون ، اين ملت و اين مردم از هيچ چيز مضايقه نكرده اند و براي اين انقلاب هست و نيست شان را داده اند ، مخلصانه ... مؤمنانه ... بزرگوارانه ... فهيمانه ! كه براي اين انقلاب از شير مرغ تا جان آدميزاد مهيا كرده اند !! --- جان آدميزاد ؟ -- آره برادر جان آدميزاد ... عرض كردم كه ... يكي همان هشت سال دفاع مقدس !! پس اي مسئولين ، اي دولتيان ، اي مجلسيان : --- در يابيد اين مردم را .... اين ملت را ... اين ملت ... ... اين ملت ... !! ... بازهم عرض مي كنم كه كفران نعمت است اگر قدر اين ملت ايران را ندانيم !! ... از ما گفتن بود !!!
ناشناس۲۴۲۸۸۴۰۱۲:۰۹:۴۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درود بر مدافعان خرمشهر و درود بر همه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس که تاریخ هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد.
ناشناس۲۴۲۸۸۷۱۱۲:۳۲:۴۸ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هر وقت اوکراین برای خودش جنگ کرد آن وقت می شود قهرمان ولی الان برای دست به دست شدن آمریکا یا روسیه جنگ هست
ناشناس۲۴۲۸۸۷۴۱۲:۳۳:۲۵ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
-- آقا امير ، اسم خرمشهر به ميان آمده ... يادش بخير ... شما از رزمندگان هميشگي جبهه هاي جنگ بودي ؟ .. اشتباه نكنم چهل ماه در جبهه بودي ... خدا بيامرز مرحومه مادرت مي گفت : « غيرت امير اجازه نميده تو خونه بنشينه و دشمن تو مملكت مون باشه ، » خدا رحمتش كنه ! ... البته آقا امير شما از آزادگان سر افراز هم هستي ، چند سال در اسارت دشمن غداري چون صدام بودن شوخي بازي نيست ... اجركم علي الله ، انشالله . !! --- وظيفه بوده آقا جمال ! ... وظيفه شرعي و ملي ... ما ملت وظيفه مان را به انحو احسن انجام داديم !! ... البته شما هم انجام دادي !! ...دور ما گذشت حالا ببينيم مسئولين چه مي كنند ! ، از ما گذشت جمال خان ! ... اينك نوبت مسؤلان است ... خدا وند توفيق روز افزون بهشان بده كه بتوانند قدر دان ملت باشند ! ... بتوانند به اسلام و مسلمين خدمت كنند ! ... ميدوني آقا جمال ، ما از مرگ و دشمن و تير بار و بمب و مو شك نهراسيديم ... بسياري از ما به استقبال مرگ و شهادت رفتيم !! يادم مياد در شب هاي حمله به صورت دسته جمعي يكي از اشعاري مي خوانديم ، اين بود كه : -- « مرگ اگر مرگ است گو نزد من آ تا در آغوشش بگيرم تنگ تنگ » !! ... ما مرگ را به بازيچه گرفته بوديم جمال ! ... بگذريم . خود ستايي نكنم ! ... اما بنده معتقدم كه ما از مرگ و شهادت هراسي نداشته و نداريم اما مسئولين -- نه تنها مسئولين مملكت ما ، بلكه دولتمردان و مسئولين همه ممالك دنيا ، از اولين حكومت كه خدا عالمه كي بوده تا آخرين حكومتها كه بازهم خدا عالمه كي و چه وقت باشه --- همه و همه بايد بترسند !! از كي بترسند ؟ ... خوب معلومه جمال آقا ! ... از تاريخ ! ... ملتفتي ؟ ... از تاريخ ،بنده در اين مقوله خيلي انديشه كرده ام ...قبول بفرما جمال خان ! ... قبول كردي ؟ ... معلومه كه قبول ميكني ! معلومه كه شما آدم فهميده اي هستي آقا جمال خان !!!
ناشناس۲۴۲۸۸۹۷۱۲:۵۲:۵۵ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
عالی
علی اکبری۲۴۲۸۹۱۷۱۳:۰۷:۲۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
برادر تو معنی اصل “ اثبات شی نفی ما عداء نمی‌كند!“ را میدانی؟ممنون میشوم اگر با اگاهی بر این اصل در مقایسه رزمندگان ما با مبارزان اوکراین یکبار دیگر توضیح دهید
حسن۲۴۲۸۹۳۰۱۳:۱۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
شما اهل سیاست نیستی ولی همه حرف هایت بوی سیاست زدگی می دهد!
ناشناس۲۴۲۸۹۳۱۱۳:۱۹:۳۳ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آفرین بر این تقریر زیبا
ناشناس۲۴۲۸۹۶۲۱۳:۴۸:۲۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خرمشهر را خدا ازاد کرد و ان شاءالله به یاری خدا کی اف هم از شر امریکا و ناتو راحت می شود و استقلال را تجربه می کند.
ناشناس۲۴۲۸۹۶۸۱۳:۵۳:۲۱ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
زلنسکی یک خائن است که کشورش را محل تاخت و تاز شرق و غرب قرار داده و صدمات زیادی به اوکراین و مردم اون وارد کرده است.
ناشناس۲۴۲۸۹۷۲۱۳:۵۳:۵۴ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اولا فکر نمی کنم کسی قهرمان ساخته و یا دفاع خاصی کرده... از طرفی اگر هم ساخته نشون می ده ما در دفاع از حق مردم خود و یا کشورهایی مثل یمن کم گذاشتیم و نمی شه دیگران را به خاطر توجه به اکراین سرزنش کرد.
ناشناس۲۴۲۸۹۷۷۱۳:۵۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
دلسوزان اکراین چرا در مقابل کشتار مردم مظلوم یمن ساکت بودند حالا اشک تمساح می ریزند ؟!
ناشناس۲۴۲۸۹۹۸۱۴:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
نویسنده محترم ، اگر رشادت های ایرانیان سرآمد است، مانع از رشادت و جانفشانی دیگر ملت ها نمی گردد وحتی رشادت های افراد ملی و میهن پرست امثال مصدق و بازرگان نیز فراموش نمی شود . امروز سخن از ایران و ایرانی میفرمایید و در زمانش ، سخن از مسلمان بودن و دین و آیین . پس رشادت و میهن پرستی ، مرز و دین کشور نمی شناسد .
اسدی۲۴۲۹۰۲۵۱۴:۲۸:۵۳ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هر شخصی که از کشورش در برابر متجاوز دفاع میکند قهرمان است و کارش مقدس و قابل تقدیر.
ناشناس۲۴۲۹۰۳۲۱۴:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
من حیرت میکنم وقتی میبینم یک عده از روسیه و پوتین حمایت میکنند و یک عده سینه چاک زلنسکی و اوکراین شده اند! هر اتفاقی میان آنها بیفتد ما هویت و منافع خودمان را باید دنبال کنیم. حتی موضع گیری سیاسی بین المللی مان هم باید در راستای منافع ملی باشد نه خوشایند پوتین یا بایدن یا دیگران! امارات متحده عربی با اینکه زیر تیول آمریکا و اسرائیل رفته اما در قضیه اوکراین حاضر به مخالفت با روسیه نشد! یعنی دنبال منافع خودش است.
محمد۲۴۲۹۰۶۲۱۴:۵۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
آقا مهدی عزیز مردم و دیگران را قضاوت نکنید، اسم شما زیباست، معلوم نیست خداوند با ترازوهای شما در مورد مردم قضاوت کند
ناشناس۲۴۲۹۰۶۸۱۵:۰۷:۳۶ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هر کسی با هر لباس و نیت و اسلحه ای از وطنش دفاع کند قهرمان است.
ناشناس۲۴۲۹۰۹۱۱۵:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
درود .عالی بود.ای کاش یادی هم از قهرمانان کلاه سبز میکردی که از خرمشهر دفاع میکردن
ناشناس۲۴۲۹۰۹۸۱۵:۳۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
هر کشوری قهرمانان خودش رو داره
ناشناس۲۴۲۹۱۱۲۱۵:۵۵:۳۹ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
چه ربطی داشت؟هر کسی که از خاک و ناموس خودش دفاع کنه قهرمان است مقاومت کوبانی رو بیاد بیارید که چطور با دستان خالی جلوی داعش قد علم کردن و با خونشون اجازه تصرف کوبانی رو به داعش ندادن قهرمانان هم میتونن در‌ خرمشهر باشن هم در کوبانی هم در سوریه
ناشناس۲۴۲۹۱۱۵۱۵:۵۷:۱۵ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
مطلب بسیار خوبی بود
ناشناس۲۴۲۹۱۴۰۱۶:۲۴:۰۹ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
ارتش عراق قابل مقایسه با روسیه نیست
فرناز۲۴۲۹۱۵۰۱۶:۳۸:۳۵ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خیلی خوبه که در همین حد ایستادگی رییس جمهور اوکراین رو تحسین کردید، عده ای از دوستان داخلی در حال شماتت لزینسکی هستند، که چرا در حال مقاومت هستی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین