در گفت و گو با الف مطرح شد دولت در صنعت خودرو سازی باید مطالبه گر باشد نه پاسخگو 

گروه اقتصادی الف،   4001125052 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران با تاکید بر این که دولت باید دست از مدیریت خودروسازی بردارد گفت: دولت در این زمینه باید نظارت و هدایت کننده باشد و به جای پاسخگویی مطالبه گر باشد.

دولت در صنعت خودرو سازی باید مطالبه گر باشد نه پاسخگو 

محمد رضا نجفی منش رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق تهران در گفتگو با الف درباره وضعیت خودروسازی و بهبود وضعیت  آن گفت: بهبود کیفیت یک امر دائمی است و راه بی پایان است دانم باید کیفیت بهبود پیدا کند. آن روزی که بگویم به بهبود کیفیت رسیدیم روز مرگ ما است چون دیگر جای پیشرفت نداریم.

وی در ادامه گفت:  دو مشکل اصلی در صنعت خودروسازی وجود دارد، اول این است که خودروسازی ما دولتی است و مدیران دولتی در آن حضور دارند. 

وی افزود: در چند سال گذشته یکی از خودروسازان داخلی 8  مدیرعامل عوض کرده است بنابراین نمی تواند ثبات کاری را داشته باشد لذا دولت باید دست از مدیریت خودروسازی بردارد و خود نظارت و هدایت کند.  دولت  و وزیران به جای اینکه پاسخگو باشند باید مطالبه گر باشند.

نجفی منش گفت: دومین مشکل در  قیمت‌گذاری خودرو است که این باعث ضرر و زیان شده است و نمی توانند به موقع پول قطعه سازی ها را بدهند وقتی به موقع پول داده نشود آنها هم توان ادامه کار ندارند. از طرف دیگر باید توانمندی قطعه سازی در حوزه کیفیت بالا ببریم.

وی در ادامه گفت:  این که مردم برای خرید خودرو هجوم می آورند برای اختلاف قیمت کارخانه و بازار بیرون است. اگر کسی ثبت نام کند از ۵۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان سود می کند که  این کار باعث شده صد هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو خسارت وارد شود و کسانی که خودرو خریدند ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سود ببرند بنابراین این تصمیم گیری غلطی است که باید حل شود. باید طوری قیمت گذاری شود که قیمت بیرون و کارخانه تفاوت چندانی نکند.

 رییس کمیسیون تسهیل کسب وکار در ادامه گفت: باید در صنعت خودرو دو کار انجام شود اول مشکلات آنها  شناسایی و رفع شود.  دوم کیفیت قطعات بالا برود که بتوانیم وارد بازار های جهانی شویم.

وی در ادامه افزود:  اگر بتوانیم واردات خودرو در مقابل صادرات داشته باشیم  با یک تیر چند نشان زده ایم   هم  صادرات و هم واردات کردیم و هم به انتقادها جواب داده ایم.

وی با بیان این که موافق ممنوعیت واردات خودرو نیستیم گفت: اگر  تعدادی مشخص خودرو وارد شود ضرری به صنعت خودروسازی نمی زند و از طرف دیگر جلوی هجمه بی امان منتقدین را می گیرد. در سالهایی که خودرو وارد می شد مشکلی نداشتیم و هجمه و فشاری به تولید داخل نبود.

رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: اگر برجام عملیاتی شود و خودروسازهای بین المللی که قبلا در ایران بودند دوباره حضور پیدا کنند مجبوریم که  مطابق استانداردهای بین‌المللی خودرو تولید کنیم که این کار باعث رشد صادرات خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۰۸۵۴۰۱۳:۲۶:۳۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
دولت درآمدش از خودرو فروشی است. پول های مردم را به صورت پیش خرید گرفته و بعد از یکی دو سال چند برابر قیمت واقعی، خودرو ( فرغون) را تحویل مردم می دهد!!
۱۲۴۰۸۶۴۱۱۴:۱۱:۳۴ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
شرکت های خارجی باید به طور مستقل یا نهایتا تحت غالب شرکت های خصوصی مستقل وارد ایران شوند . اگر قرار باشد زیر بلیط سایپا و ایران خودرو و مافیای خودرو وارد شوند همان و آش و همان کاسه است
ناشناس۲۴۰۸۶۹۴۱۴:۴۴:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
دولت اگر عقل داشته باشد و از تجربیات موفق دیگران استفاده کند دهها برابر این درآمد را از خودروسازهای خصوصی به عنوان مالیات درخواهد آورد بدون آنکه مسوولیت و هزینه ای داشته باشد
نادر۲۴۰۸۶۹۶۱۴:۴۵:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
پیشنهاد و صحبت جالبی کردند و آن اینکه باید قیمت کارخانه خودروها باقیمت بازار تفاوت چندانی نکند، ولی خوب میدانند که این کار را نه با گران کردن قیمت کارخانه بلکه با افزایش تولید و رفع کمبودها از طریق واردات مابقی نیاز کشور به خودرو، بایستی بانجام رساند وگرنه باز با کم کردن تزریق خودرو به بازار قیمتهای کارخانه و بازار باز هم با هم تفاوت فاحش پیدا میکنند و این روند همچنان ادامه دارد.
ناشناس۲۴۰۸۵۴۱۱۳:۲۷:۵۲ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
60% پول فروش خودرو ابتدا به ساکن به حساب دولت می رود.
ناشناس۲۴۰۸۶۱۳۱۳:۵۷:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
وقتی دولت بزرگترین سهامدار شرکتهای خودروسازیه و همه عزل و نصبها رو خودش انجام میده برای کیفیت افتضاح و قیمت نجومی خودرو هم باید پاسخگو باشه
آریابان۲۴۰۸۶۲۴۱۴:۰۲:۲۳ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
همواره این پرسش بدون پاسخ مطرح است که عملا چه کسانی پشتیبان این خودرو سازان (بخوانید : خودرو اندازان !!!!) هستند ؟!؟!؟!؟ این سازندگان ارابه های مرگ که کماکان و با بی پروائی کامل، تا این حد دمار از روزگار مشتریان مجبور !!!!! در می آورند با توسل به روشهای شناخته شده و رنگ-باخته !!!!! برای مهندسی کردن بازار از طریق یک پدیده "من-درآوردی" یعنی تعیین قیمت نهائی !!!!!!!! بر اساس" قیمت بازار " ، تا بفروش برسانند کالایی را که برخلاف همه اصول معاملاتی در شرع و عرف !!!!! بهنگام پرداخت پول توسط مشتری بینوا، نه قیمتش معلوم است و نه زمان تحویلش !!!!!!! و ...... البته خیلی وقتها هم مشتری را وادار میکنند بدریافت ماشین دیگری !!!! ، غیر از موردی که سفارش داده و پولش را هم تمام و کمال !!!!!! پرداخت کرده
ناشناس۲۴۰۸۶۹۷۱۴:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
شکایت از خودش به خودش
ناشناس۲۴۰۸۹۴۷۱۸:۱۴:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
دولت از خودش مطالبه چه را بکند؟
ناشناس۲۴۰۸۹۵۳۱۸:۲۰:۵۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
دولت و خودرو سازی یک چاقو و دسته هستن و چاقو هیچ وقت دسته 7ودش رو نمیبره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین