ستایش از بن سلمان در شبکه اسرائیلی

گروه جهان الف،   4001124132

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ولی‌عهد سعودی در پی ادغام یهودیت در فرهنگ بومی این کشور است و قصد دارد روابط ریاض-تل‌آویو را عادی‌سازی کند.

ستایش از بن سلمان در شبکه اسرائیلی

 منابع صهیونیستی ضمن تمجید از سیاستهای محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی، تأکید کردند که وی در تلاش است به صورت کلی، هویت این کشور را تغییر دهد.

به گزارش فارس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بن سلمان با تغییر هویت عربستان، کاری را کرده است که کشور دیگری دست به انجام آن نزده است؛ چرا که این اقدام، «یک تغییر ناگهانی و فراگیر است و ظاهرا قصد دارد پرچم و سرود ملی سعودی را نیز تغییر دهد».

به گزارش این شبکه، بن سلمان، در تلاش است که عربستان را از «شریعت اسلامی، جدا کند. وی در پی پرچم جدیدی است که وابستگی به اسلام نداشته باشد. وی همچنین در تلاش است، تمدن قدیمی را در اراضی این کشور، برجسته کند؛ به همین دلیل، باستان‌شناسان را تشویق می‌کند که آثار باستانی یهودی را پیدا کنند».

این شبکه با بیان اینکه بن سلمان از رهگذر این اقدام، در پی ادغام یهودیت در فرهنگ بومی سعودی است، گزارش داد، ولی‌عهد سعودی در تلاش است که ارتباط این کشور را با جریان وهابیت و افراطیگری، قطع کند؛ جریانی که تبعیض علیه زنان را تقویت می‌کند و مخالف با مشروبات الکلی است.

شبکه ۱۲ اسرائیل در ادامه گزارش داد، بن سلمان در تلاش است که به شراکت250 ساله خاندان پادشاهی این کشور با وهابیت پایان دهد. این در حالی است که عربستان، وهابیت را در همه کشورهای جهان گسترش داده و مبالغ هنگفتی را برای تبلیغات آن هزینه کرده است.

به گزارش این شبکه، بن سلمان در پی تغییر کتابهای تحصیلی است. کما اینکه بر این باور است که باید پرچم جدیدی طراحی شود که معیار سعودی بودن آن، بر اسلامیت، ارجحیت داشته باشد. به همین دلیل به زودی این پرچم تغییر خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، اگر ولی‌عهد سعودی در مأموریت خود موفق شود، این مسئله در رابطه با رژیم صهیونیستی، تأثیر مطلوبی خواهد داشت و در راستای عادی‌سازی علنی روابط (آشکارسازی روابط) با این رژیم خواهد بود.

در همین ارتباط، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد عادی سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی باشد. گانتز  گفت که امیدوار است سعودی‌ها به سوی امضای توافق عادی سازی گام بردارند و این کار با تقویت روابط با آمریکا و تقویت صلح با مصر و اردن و همچنین امارات، بحرین، مغرب و سودان همراه باشد.

امارات عربی متحده و بحرین در پانزدهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اولین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بودند که روابط خود رسما با رژیم صهیونیستی با وساطت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا عادی‌سازی کردند. چند ماه پس از این گام، دو کشور مغرب و سودان نیز به ازای دریافت امتیازاتی از ایالات متحده آمریکا روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی کردند.

دولت جدید آمریکا نیز به‌رغم آنکه می‌گوید شیوه‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا را ادامه نخواهد داد، اما اعلام کرده است که مسئله عادی‌سازی روابط کشورها با تل‌آویو را ادامه خواهد داد. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در این خصوص گفته بود که دولت جدید آمریکا تلاش‌های خود را برای تداوم موفقیت دولت پیین این کشور به منظور پیشبرد طرح عادی‌سازی روابط به کار خواهد بست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین