معاون هماهنگ کننده ارتش: سیاست ایران در قبال همسایگان دوستی و برادری است

گروه سیاسی الف،   4001028070

امیر دریادار سیاری گفت: استقلال‌طلبی و رهایی از وابستگی از مهم‌ترین علل تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی است؛ اگرچه انقلاب اسلامی در این راه متحمل سختی‌های زیادی شده است، اما به‌هیچ عنوان دست از تلاش خود بر نداشته و امروز نیز گام‌هایش برای رسیدن به اهداف عالی استوارتر شده است.

سیاست ایران در قبال همسایگان دوستی و برادری است

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در دیدار با وابستگان نظامی خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در تالار سعدی برج میلاد تهران انجام شد، با اشاره به چرایی تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال پشت سرگذاشتن سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ روابط بین‌الملل است و ما اگرچه به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی در برقراری روابط با همسایگان داریم، اما معتقدیم این مشکلات با تعامل و گفت‌وگو قابل حل خواهد بود و نیازی به کمک از طرف بیگانگان نیست.

امیر سیاری با بیان اینکه گسترش روابط همه‌جانبه با همسایگان با همکاری تک‌تک وابستگان نظامی خارجی مقیم در کشور میسر می‌شود، تصریح کرد: اگر تعامل با همسایگان عمیق‌تر شود، منافع اقتصادی کلان‌تر نصیب منطقه غرب آسیا خواهد شد.
وی گفت: همه کشورهای مهم و حساس لازم است به‌دنبال پیشرفت کشورشان از طریق رفع اختلافات مشترک و رفع مشکلاتی من‌جمله خشکسالی، مخاطرات انسانی در قالب پناه‌جویی و قاچاق انسان، مشکلات زیست‌محیطی‌، بیماری‌های واگیردار، افراط گرایی و تروریسم باشند.
معاون هماهنگ‌ کننده ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور ملت‌های منطقه بوده و به حقوق آن‌ها تجاوز نکرده و استقلال همه کشورها را به رسمیت شناخته است.
وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال هماسایگان دوستی و برادری است؛ این کشور چشم طمع به هیچ سرزمینی نداشته و براساس آموزه‌های اسلام، منافع مشترک، امنیت جمعی و منطقه‌ای را بدون حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در غرب آسیا می‌داند. جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای منطقه‌ای ارتباط مناسبی دارد و آن‌ها نیز از ظرفیت اسلامی و حسن همجواری با ایران بهره زیادی می‌برند.
معاون هماهنگ‌ کننده ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به توان خودکفایی و ملی از توان علمی به‍ویژه در زمینه قدرت نظامی و ساخت تسلیحات مدرن و جدید برخوردار است، تصریح کرد: ایران ضمن ارتباط روز افزون با کشورهای مختلف با برخی از آن‌ها همکاری نظامی نیز دارد و تمایل دارد که فناوری‌های علمی و پیشرفته نظامی را در اختیار سایر کشورهای دوست و همسایه قرار دهد، کشورهای همسایه نیز بایستی به ماهیت اقتدار ایران پی ببرند؛ زیرا ثبات و امنیت منطقه براساس اقتدار و تعاملات دو طرفه شکل‌ می‌گیرد.
امیر سیاری در پایان گفت: راه خروج از هرج و مرج داخلی و منازعات بی‌حاصل گام برداشتن در مسیر توسعه، پیشرفت و در نهایت رسیدن به ثبات و امنیت تنها از طریق تعریف منافع مشترک و امنیت منطقه‌ای و دسته‌جمعی است.
دریادار سیاری در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست حدود ۳۵ وابسته نظامی از کشور های مختلف جهان حضور داشتند و موضوعات امنیت منطقه و نگاهی به وضعیت حال و آینده کشور افغانستان که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت، مطرح شد.
وی افزود: نظر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با وضعیت فعلی و آینده کشور افغانستان مطرح شد و از نقش همه در ارتباط با کمک‍ها، مذاکرات و تعاملاتی که تاکنون برای کشور افغانستان انجام گرفته، صحبت شد و انتظارات جمهوری اسلامی ایران از بحث تشکیل دولت فراگیر و همه جانبه در افغانستان مورد توجه قرار گرفت.
معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای جهان به جز رژیم غاصب صهونیستی و نظام سلطه جهانی، تصریح کرد: اینگونه جلسات باعث می‍شود ارتباط نزدیکتری با جهان داشته باشیم و تبادل نظر، تجربه، اطلاعات و آشنایی بیشتری بین عزیزان در ارتش جمهوری اسلامی ایران و وابستگان نظامی کشورهای جهان به وجود آید.
در ادامه این مراسم سرهنگ پردراگ پرلیچ، دین وابستگان نظامی خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران با تشکر از دیدگاه‍ها و نقطه نظرات  امیر دریادار سیاری در خصوص مسائل منطقه‍ای و بین المللی، استقبال کشورهای دوست و هم پیمان جمهوری اسلامی ایران در ارتقای سطح روابط فی مابین را مورد تاکید قرار داد.
در پایان، «کرست» یادبود مراسم به عنوان نماد صلح و دوستی از طرف معاون هماهنگ کننده ارتش به دین وابستگان نظامی خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ۳۵ وابسته نظامی خارجی حاضر در مراسم تبادل گردید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین