چرا حمله نظامی به ایران منتفی است؟

گروه سیاسی الف،   4001015105 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک به این سؤال پاسخ میدهد که چرا گزینه نظامی علیه ایران نامحتمل است و دلایل آن چیست؟

چرا حمله نظامی به ایران منتفی است؟

به گزارش الف در پایگاه اینترنتی این اندیشکده به قلم عباس قیداری آمده است: از زمان حملات 11 سپتامبر و آغاز جنگ علیه تروریسم، احتمال جنگ با ایران همواره مطرح بوده است. تاکنون این اقدام به دلایل متعددی، از جمله اولویت‌بندی راهبردی افغانستان و عراق توسط واشنگتن، رخ نداده است. اگر آمریکا یا اسرائیل دو دهه پیش به ایران حمله می‌کردند، با کشوری مواجه می‌شدند که نیروهای مسلح ناکارآمد و مجهز به تجهیزات نظامی فرسوده و قدیمی داشت. اما ایران برغم تحریم‌ها و محدودیت‌های متعدد، توانسته با آموختن و گاه کپی‌برداری از فناوری‌های ارتش آمریکا در عراق و افغانستان، توانایی‌های رزمی خود را بهبود بخشد.

به نوشته این پایگاه اینترنتی ایران همزمان از چندین راهبرد موثر برای افزایش توان بازدارندگی خود استفاده کرده است، از جمله افزایش بودجه تحقیق و توسعه صنایع دفاعی و نیروهای مسلح (به ویژه برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)؛ تغییر ماهیت دکترین نظامی و  تاکید بر تاکتیک‌های نامتقارن و کم‌هزینه؛ توسعه و گسترش تاسیسات هسته‌ای؛ ایجاد و تقویت گروه‌های شبه‌نظامی متحد در لبنان، عراق، افغانستان، یمن، سوریه و نوار غزه؛ و دستیابی به سطحی غیرقابل برگشت از قدرت هسته‌ای.

اندیشکده شورای آتلانتیک می نویسد: ایران با استفاده از این راهبردها و بهره‌برداری از اشتباهات دشمنان خود به بازیگری کلیدی در خاورمیانه تبدیل شده و بارها منافع آمریکا، اسرائیل و رقبای عربش را به چالش کشیده است. این افزایش قدرت به جایی رسید که نیروهای مسلح ایران مستقیماً با نیروهای آمریکایی مقابله کردند. سرنگونی پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در 20 ژوئن 2019 و شلیک موشک‌های بالستیک به پایگاه هوایی عین الاسد عراق در 8 ژانویه 2020 به تلافی ترور سپهبد سلیمانی نمونه‌هایی از این رویارویی است.

نویسنده تصریح می کند: با تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن رئیسی، تیم جدید دیپلماسی ایران اصول تیم قبلی مبنی بر حسن نیت، اعتمادسازی و خوش‌بینی را که منجر به ایجاد فضای سازش و تفاهم می‌شود، کنار گذاشته است. همزمان با این تغییر رویکرد، برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 17 توسط سپاه پاسداران تصویری از افزایش چشمگیر سرعت و قدرت رزمی قایق‌های تهاجمی تندرو، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد دقیق‌تر که موفق به اصابت اهداف بیشتری شدند، خودروهای زرهی مدرن مانند تانک مدرن کرار، بهبود ظرفیت‌های جنگ الکترونیکی و استفاده گسترده و موثر از پهپادهای انتحاری علیه اهداف کوچک را به نمایش گذاشت. به علاوه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چندین موشک بالستیک دوربرد و کوتاه‌برد و همچنین پهپادهای انتحاری، یک ماکت در اندازه واقعی از تاسیسات اتمی دیمونای اسرائیل را در قلب بیابان‌های مرکزی ایران مورد اصابت قرار داد. سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، «نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده شده برای عبور و مبداء تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد».

این عضو شورای اندیشکده آتلانتیک تاکید می کند:‌ اسرائیل که همیشه حق خود برای انجام اقدام پیشگیرانه علیه ایران را محفوظ می‌داند، در روزهای اخیر لفاظی‌هایش علیه تهران را کاهش داده است. نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در 28 دسامبر 2021، اندکی پس از پایان رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که «اسرائیل مخالف هیچ توافقی نیست. معامله‌ی خوب، خوب است.» مقامات نظامی آمریکا به قدرت نظامی رو به رشد ایران به ویژه در زمینه موشک‌های بالستیک اذعان کرده اند. ژنرال کنث مک‌کنزی (Kenneth McKenzie)، فرمانده سنتکام به نیویورکر گفت: موشک‌های ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای آن تبدیل شده‌اند. اکنون ایرانی‌ها می‌توانند به طور مؤثر در سراسر پهنا و عمق خاورمیانه دست به حمله بزنند. آنها توانمندی حملات دقیق و حجیم را دارند».

به نوشته وی عوامل دیگری هم وجود دارند که جنگ با ایران را ناخوشایند می‌کنند. دولت جو بایدن به دلیل استقرار گسترده نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین و همچنین تهدیدهای چین برای تایوان، اکنون بیشتر بر وضعیت امنیتی شکننده در شرق اروپا متمرکز شده است. ایالات متحده به طور کامل از افغانستان خارج شده و ماموریت نیروهای محدود خود در عراق را کاهش و تغییر داده است. ثبات تقریبی بحران سوریه نیز انگیزه اسرائیل برای ایجاد یک درگیری حتی محدود با ایران را کاهش می‌دهد. حتی اگر مذاکرات وین شکست بخورد و تنش‌ها همچنان بالا باشد، درگیری نظامی بعید است، زیرا منجر به یک وضعیت باخت-باخت برای تمام طرفین می‌شود.

دیدگاه کاربران

کاوه۲۳۶۳۸۵۹۰۲:۵۶:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
آمریکا پس از اینکه هزینه های زیادی در خاورمیانه کرد متوجه شد که بهترین کار برای مقابله با کشورهایی که با سیاستهای او مخالفند ایجاد تفرقه و فعال کردن گروههای تروریستی است لذا الان در خاورمیانه انرژی و پول کشورهای منطقه صرف خرید و تقویت صنایع دفاعی می شود و بهمین‌خاطر‌ آمریکا و روسیه و چین دارند کشورها را تجهیز می کنند تا بلکه به نان و نوایی برسند .
ناشناس۲۳۶۴۶۴۹۲۰:۳۹:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
دوست عزیر سری به بورس دنیا یزنید و ببینید یک شرکت موبایل سازی اپل فقط 3 تریلیون دلار ارزش داره...
ناشناس۲۳۶۶۲۷۵۰۷:۳۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
چه ربطی داره ؟
ناشناس۲۳۶۴۶۵۱۲۰:۳۹:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
امریکا 7 تریلیارد دلار در منطقه هزینه کرد اما مفتضحانه شکست خورد.
ناشناس۲۳۶۳۹۰۴۰۷:۱۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
يكي ديگر از دلايلي كه امريكا گزينه نظامي خودرا در باره ايران عملي نكرد دولتهاي معتدل وتنش زا مانند هاشمي رفسنجاني وسيد محمد خاتمي بود كه با همه كشورهاي عربي بويژه عربستان ارتباط خوب ودوستانه اي داشتيم وهمچنين با كشورهاي اروپايي كه همين سياست منطقه اي خوب ايران موجب ميشد امريكا در مورد تشكيل اتحاد عليه ايران ناكام بماند لذا بدليل انزواي امريكا در تهديد نظامي ايران عملي نشد ولي از زمان احمدي نژاد به بعد همه چيز براي امريكا واسراييل از جمله اتحاد گسترده عليه ايران از اعراب گرفته تا اروپا تشكيل شد ولي ايران با مانورهاي نظامي وبه رخ كشيدن تجهيزات مانند موشكهاي بالستيك وغيره موجب شد امريكا حمله به ايران خودداري كند وچنين شد كه امريكا گزينه تحريمهاي فلج كننده را در پيش گرفت وبا قطع نامه هاي پياپي در شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران تحريمهاي خودرا قانوني عليه ايران اعمال كرد وهمچنين كشورهاي اروپايي وأعراب را در اين گزينه همراه خود كرد واز ان زمان تا كنون فشار اقتصادي به ايران همچنان رو به فزوني است ولي هيچوقت جرات حمله نظامي به ايران بيدا نكرد
ناشناس۲۳۶۵۹۲۹۲۱:۲۳:۱۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
قربانی۲۳۶۶۲۹۷۰۸:۱۱:۰۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خب آدم به دوست خودش رو تهدید نمیکنه که! آدم دشمن خودش رو تهدید میکنه! حالا برگردیم یه بار دیگه دوران رفسنجانی و خاتمی رو با دوران احمدی نژاد مقایسه کنیم بیاییم جلو!
ناشناس۲۳۶۳۹۳۳۰۷:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
برخورد نظامی ایران و اسراییل، دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!
ناشناس۲۳۶۴۶۳۳۲۰:۲۴:۴۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
و در نتیجه نابودی رژیم صهیونسیتی
ناشناس۲۳۶۴۶۴۰۲۰:۲۹:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
اسرائیل اگر دست از پا خطا کند تل اویو و حیفا و تمام پایگاههای نظامی امریکا در منطقه را با خاک یکسان می کنیم.
ناشناس۲۳۶۴۶۹۴۲۲:۰۱:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
چطوری؟؟
ناشناس۲۳۶۵۰۰۳۰۸:۱۷:۳۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اسرائیل دارای 400 کلاهک هسته ای است. حساب کنید برای هر شهر ایران چند کلاهک می رسد
ناشناس۲۳۶۵۲۶۲۱۲:۰۶:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اونها هم فقط تماشا میکنن آخرش هم میگن تسلیم !!
ناشناس۲۳۶۵۹۱۷۲۱:۰۷:۲۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
اگر اسراییل دست از پا خطا نکرد چطور؟ میخواهید همینطوری ولش کنید به حال خودش؟
میثم۲۳۶۳۹۶۲۰۸:۲۷:۵۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
حدود ۲۰ سال پیش، آمریکائیها با استفاده از نرم‌افزاری خاص اقدام به شبیه سازی جنگ احتمالی با ایران کردند. خروجی نرم‌افزار فاجعه بار و حاکی از تلفات خارج از تصور بود. این تازه امکانات نظامی ۲۰ سال پیش ایران بود. بعد از آن تجربه شکست داعش و طراحی و ساخت انبوهی از تسلیحات مدرن در اختیار سپاه و ارتش قرار گرفت. آمریکا باید مغز خر خورده باشد که با ایران بجنگد، آنهم در زمین ما!
ناشناس۲۳۶۳۹۷۳۰۸:۳۹:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
صدام هم همین فکرا می کرد اشتباه در محاسبات خیلی خطر ناکه
ناشناس۲۳۶۴۶۴۴۲۰:۳۱:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
صدام و قذافی وقتی تاسیسات موشکی و هسته ای خود را اساقط و بار کشتی کردند مورد حمله نظامی امریکا قرار گرفتند.
ناشناس۲۳۶۴۷۷۹۲۳:۲۰:۵۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
دقیقا توافق کردن و نوامیس کشورشان را نابود کرد الان هم آقایان همان خط را دنبال می کنند
ناشناس۲۳۶۵۱۳۵۱۰:۰۶:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
صدام تاسیسات موشکی و هسته ای را از بین برد؟ منبع رو لطفا بفرمایید.
علی اصݟرجلمبادانی۲۳۶۳۹۷۸۰۸:۴۹:۲۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
دم هرچه ایرانییه گرم
آزاد۲۳۶۳۹۸۵۰۸:۵۶:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
چون ایران بدلیل مشکلات اقتصادی و تورم و اختلاف طبقاتی دچار مشکل هست و نیازی به حمله نظامی نداره
ناشناس۲۳۶۴۶۴۷۲۰:۳۶:۰۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
لیبرال های غربگدا در 43 سال گذشته فاصله شدید طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و فساد در جامعه ایجاد کردند.
ناشناس۲۳۶۵۰۰۶۰۸:۱۸:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
دوستان شما کجا بودن؟
ناشناس۲۳۶۴۰۱۶۰۹:۴۹:۱۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
حالا طرفداران دیپلماسی که میگفتن اولویت با دیپلماسی است نه میدان چیز فهم شدن یا هنوز هم توضیح لازمه البته اگر اقتدار سر بلندی کشور بخوان
ناشناس۲۳۶۴۰۵۱۱۰:۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
چون‌صرفه اقتصادی ندارد. تحریم راحت همان کار جنگ را انجام‌می دهد.
ناشناس۲۳۶۴۶۴۵۲۰:۳۲:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۲۳۶۵۱۴۰۱۰:۱۱:۵۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
پس دولت آقای رئیسی مذاکره نکنند تا دیوارهای تحریم فرو بریزد. جان کری این حرف را برای دفاع از عملکرد دولتشان در مقابل منتقدین گفتند ولی همه میدانند که برجام به نفع ایران بود و یک فرصت تنفس برای تکمیل برخی پروژه ها مثل پالایشگاه خلیج فارس ایجاد کرد.
ناشناس۲۳۶۵۹۳۴۲۱:۲۶:۱۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
به قول خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود در ضمن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت دهم به پیشرفت 80 درصدی رسیده بود.
محمد۲۳۶۴۰۶۱۱۰:۲۵:۵۱ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
حمله نظامی منتفی است چون خودمون داریم خود به خود نابود می شیم
ناشناس۲۳۶۴۶۳۸۲۰:۲۶:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
برانداز جماعت باید نابود بشند
ناشناس۲۳۶۴۶۴۶۲۰:۳۳:۳۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
حمله نظامی منتفی است چون ایران روز به روز قویتر می شود.
علی۲۳۶۴۲۰۶۱۳:۳۲:۳۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
ایران به اندازه کافی درمذاکرات کوتاه امد نتیجه تحریم اقتصادی بیشترشدایران بایدقدرتشو نشون بده تاتوافق برد برد صورت بگیره یامث کره شمالی موشک هستیه ای ازمایش کنه کوتاه اومدن دیگه جواب نمیده
ناشناس۲۳۶۵۱۴۴۱۰:۱۳:۱۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
حالا فرض کنید مثل کره شمالی بمب هسته ای هم بدست آورد. الان کره شمالی چه موفقیتی به غیر از بمب اتمی دارد؟
امید۲۳۶۴۲۲۹۱۳:۵۳:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم نه آمریکا ونه اسرائیل و نه هیچ کس دیگری جرات حمله به ایران را ندارد چون این ملت آماده شهادت است .
ناشناس۲۳۶۴۶۶۲۲۰:۵۵:۲۴ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
هرکه را صبح شهادت نیست شام مرگ هست/ بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می کند؟!
ناشناس۲۳۶۵۳۷۰۱۳:۰۱:۰۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
الان در حال جنگ اقتصادي هستيم
بصیرت و غیرت و اقتدار ایران زمین۲۳۶۴۳۲۸۱۵:۵۴:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
درود بر دکتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که واقعا سیف الاسلام و شمشیر اسلام و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هستند این است قدرت بازدارندگی ایران عزیز یعنی آنچنان قوی باشیم که هیچ کشوری جرات حمله به ایران را نداشته باشد
ناشناس۲۳۶۴۳۸۶۱۶:۴۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
به گمانم تهديد دشمن خارجي براي هر نظام و حكومتي زياد تهديد نيست !! تهديد اصلي براي هر حكومتي ،تهديد داخلي است ، و بازهم به گمانم خطر و تهديد خارجي مثل يك تاول روي پوست مي ماند كه زود خودش را عيان مي سازد ، كه كي اومدو كجاست و چه بايد كرد ، اما تهديد داخلي حكايت چوب و موريانه است ، حكايت دور از جان شما و دور از جان همه ما ، مثل بيماري خرچنگ مي ماند ، كه بي بي جان ما به اين بيماري مي گفت : « سلاطون » !! بيماري خرچنك همان طور كه دانسته شده است در داخل بدن به وجود مي آيد و يواش يواش شروع مي كنه به كار خود كردن ... و زماني خودشو نشان ميدهد كه اي دل غافل كار از كار گذشته است و اي داد و بيداد كه چه زود دير شده است !!! ... دشمن خارجي ؟ ... غلط ميكنه ، دست در دست هم دهيم و پدرش را جلو چشمش در آريم ! زهي خيال باطل !! بله ؟
ناشناس۲۳۶۴۶۱۴۲۰:۰۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
چون خودمان زحمت نابود کردن خودمونو کشیدیم.ویرانه دیگه حمله نمیخواد.
ناشناس۲۳۶۴۶۴۸۲۰:۳۷:۰۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند.
ناشناس۲۳۶۴۷۴۹۲۲:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
سازش وگدایی روحانی و غربگداها جواب نمی دهد باید از در اقتدار وقدرت وارد شد.والسلام
ناشناس۲۳۶۵۳۵۲۱۲:۵۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
ایا اسراییل بمب هسته ای دارد؟ اگر داشته باشه چی؟ خالی بندی نکنید و واقع گرا باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین