انتقاد مرعشی از رویکرد اصلاح‌طلبان در قبال دولت روحانی/ واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو/ شرط رئیسی برای توافق خوب در وین

گروه سیاسی الف،   4000920005 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد مرعشی از رویکرد اصلاح‌طلبان در قبال دولت روحانی/ واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو/ شرط رئیسی برای توافق خوب در وین

مبتلایان روزانه کرونا به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۴۶۰ روز، مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید. آخرین بار، ۱۶ شهریور سال گذشته، تعداد مبتلایان روزانه، کمتر از دو هزار نفر بوده است.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۳۵ نفر دُز دوم و دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۴۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۲ دُز رسید.

در عین حال در شبانه روز گذشته ۳۰۳ هزار و ۳۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

شرط رئیسی برای توافق خوب در وین

به گزارش ایرنا؛ سیدابراهیم رییسی در گردهمایی‌ سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه‌ با اشاره به دو راهبرد جمهوری اسلامی برای خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها گفت: تحریمی که امروز علیه جمهوری اسلامی وجود دارد، اقتصاد پایه است و راهبرد دشمن این است که سایه این تحریم‌ها همواره بر سر مردم ایران باشد و آن را توسعه دهد و راهبرد ما این است که این تحریم‌ها باید شکسته شود.اگر آن ها در پی تداوم و تشدید تحریم‌ها هستند ایران نشسته ونگاه نخواهد کرد و می تواند کارهای بسیاری انجام دهد.

وی ادامه داد: در این دولت وزیر امور خارجه و بخشهای مختلف دولت، هم تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم اقدام جدی برای رفع آنها را دستور کار قرار دادند و تمام تصمیمات ما در حوزه فروش نفت و منابع مالی بر این است که اگر تحریم‌ها ادامه یافت چگونه بتوانیم کشور را مدیریت کنیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: برخی می‌گفتند جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند و عده‌ای مدعی بودند که ما در مذاکرات جدی شرکت نمی‌کنیم و یا برنامه نداریم اما جمهوری اسلامی در مذاکرات عزتمندانه شرکت کرد و با ارائه متن نشان داد که در مذاکره جدی است.امروز هم اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد، توافق خوبی صورت خواهد گرفت و ما حتما به دنبال این توافق خوب هستیم.

روایت روزنامه دولت از پیشنهادات ایران در مذاکرات وین

روزنامه دولتی ایران نوشت: «جدیدترین مذاکرات مقام‌های دیپلماتیک ایران و 1+4 در شرایطی روز پنجشنبه 18 آذرماه از سر گرفته شد که علی باقری، رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی بعد از مذاکرات روز پنجشنبه اعلام کرد که طرف مقابل اراده جدی‌تری برای ورود به گفت‌وگوهای مؤثر و نتیجه‌بخش پیدا کرده است.

گفت‌وگوهایی که از هشتم آذرماه آغاز شد و پس از یک تنفس کوتاه، پنجشنبه گذشته با هدف لغو مؤثر تحریم‌ها ازسر گرفته شد. تحریم‌هایی که امریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام، تصویب آنها را علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های برجامی در دستور کار قرار داد و حالا همزمان با رایزنی‌های وین بر تصویب چنین تحریم‌هایی اصرار می‌ورزد.

این در حالی است که تهران در مذاکرات اخیر با ارائه یک بسته ابتکاری، دو پیشنهاد همزمان را مبنی بر لغو همه تحریم‌های برجامی و فرابرجامی و همچنین بازگشت خود به تعهدات برجامی‌اش روی میز طرف مقابل گذاشته است که در صورت موافقت طرف‌های مقابل، پیشنهاد سوم و تکمیل کننده‌ای ارائه خواهد کرد.

محور اصلی خواسته ایران در گفت‌وگوهای جاری بازگشت به توافق اولیه است و شرط مهم رسیدن به این مهم، رفع همه تحریم‌هایی است که امریکا بعد از خروج از برجام به تصویب رسانده است.

هدف تهران از تأکید بر عملی شدن این خواسته، فراهم شدن تضمین برای رسیدن به یک توافق پایدار است که امکان هرگونه کارشکنی احتمالی را به واسطه تحریم‌های اثرگذار بر تحقق منافع اقتصادی ایران از میان بردارد و فضا را برای اجرای تام و تمام توافق فراهم کند.

چنان که همین امر پشتوانه‌ای قابل اعتنا برای حفاظت از این توافق در فراز و فرودهای احتمالی ناشی از تغییر دولت‌ها فراهم خواهد کرد.  مسکو و پکن هم در مذاکرات جاری با تأکید بر خواسته بحق تهران مبنی بر رفع همه تحریم‌های برجامی و فرابرجامی بر لزوم بازگشت همه طرف‌ها به توافق اولیه 2015 تأکید کرده‌اند.»

روایت منبع نزدیک به تیم ایرانی از نوسان ساعتی اظهارات دیپلمات‌های غربی
 
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران در گفتگو با تسنیم گفت که حالت و اظهارات دیپلمات‌ها و منابع غربی به‌طور ساعتی تغییر می‌کند و آنها هربار ادعای متفاوتی را درباره مواضع ایران در مذاکرات مطرح می‌کنند.

این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی درباره روایت های متناقض منابع غربی به خبرنگار تسنیم گفت: حالت  (mood) دیپلمات‌ها و منابع غربی ساعتی تغییر می کند.

این منبع آگاه در ادامه توضیح داد: اول گفتند که «ایران در مواضعش  تجدید نظر کرده» در فاصله چند ساعتی گزاره خود را به این تغییر دادند که «مواضع ایران تغییر نکرده است».

***

انتقاد مرعشی از رویکرد اصلاح‌طلبان در قبال دولت روحانی

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران با انتقاد از رویکرد اصلاح طلبان در قبال دولت روحانی به شرق گفت: « آقای روحانی در دور دومش آن‌طور که انتظار می‌رفت ارتباطش با حامیانش را حفظ نکرد و به تعبیری دیگر اصلا رابطه‌اش با بدنه حامی‌اش قطع شد و ما هم که حامی‌اش بودیم در مواجهه با اشتباهات دولت با تسامح برخورد کردیم. من صریح گفته‌ام و حالا هم می‌گویم که ما سیاسی‌ها باید میان مردم و منتخبان مردم، سمت مردم بایستیم و هیچ‌وقت نباید مردم را رها کنیم.

باید مردم اصل قرار گیرند. واقعیت این است که ما باید با آقای روحانی با صراحت بیشتری حرف می‌زدیم و اجازه نمی‌دادیم در مسیری حرکت کند که همه سرمایه اجتماعی خودش و ما را بسوزاند. اینکه شش ‌ماه مانده به انتخابات مجلس، بنزین گران می‌شود، اشتباه بسیار بزرگی بود.

حتما حوادث آبان 98 تأثیر زیادی بر انتخابات داشت و ضرر بزرگی به جبهه اصلاحات وارد کرد. اینکه دولت روحانی باعث سه‌‌فراکسیونی‌شدن مجلس دهم می‌شود و مجلس را از دوفراکسیونی خارج می‌کند یا اینکه آقای روحانی به آقای لاریجانی اعتباری به اندازه آقای عارف می‌دهد کارهای اشتباهی بود. همه اصلاح‌طلبان از جمله کارگزارانی‌ها به همراه آقای خاتمی باید با آقای روحانی وارد یک گفت‌وگوی جدی می‌شدیم که چرا این‌طور پیش‌ می‌روی؟

مسامحه کردیم؛ من که دارم اقرار می‌کنم. ما اصلاح‌طلبان یک فراکسیون در مجلس تشکیل دادیم که می‌توانست فراکسیون قدرتمندی باشد اما اختلاف آقای لاریجانی و آقای عارف، فراکسیون را تضعیف کرد.

فراکسیون «امید» می‌توانست زمینه انتخابات موفق دیگری را شکل دهد. بله مردم از ما حمایت کردند اما ما خوب عمل نکردیم، چه آقای روحانی و چه حامیان سیاسی آقای روحانی. باز هم می‌گویم که ما نباید مسامحه می‌کردیم.

پیش از گران‌شدن بنزین در جلسه‌ای که در دفتر آقای جهانگیری برگزار شد، طرح‌های مختلفی ارائه می‌شد؛ یکی می‌گفت بنزین باید دونرخی باشد، دیگری می‌گفت باید سهمیه‌بندی کنیم و... . من در آن جلسه به طور قاطع گفتم که آقای جهانگیری اکنون که به دلیل خروج ترامپ از برجام دلار از سه هزار تومان به 14 هزار تومان رسیده‌ است، مردم تحمل شوکی جدید را ندارند و هشدار دادم که کلا وارد این بازی نشوید اما دولت وارد این بازی خطرناک شد و ما هم هزینه‌اش را دادیم.»

***

واکنش سخنگوی دولت به افزایش قیمت خودرو

به گزارش ایرنا علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: رییس‌جمهوری در این ارتباط عنوان کرده بودند این مسیر نباید طی شود و باید برگردد و دو مسئله روشن شود؛ اول اینکه مسیر قانونی طی شود و بعد اینکه آورده این افزایش قیمت برای مردم و مصرف کننده واقعی باید روشن شود همانطور که برای تولیدکننده روشن است.

 وی یادآورشد: خودروساز پیشنهادی را برای افزایش قیمت ارائه کرده بود که مبنای آن هزینه تمام شده به اضافه میزانی هم درصد سود بود که ستاد تنظیم بازار با این پیشنهاد خودروساز موافقت نکرد.

 رییس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: ستاد تنظیم بازار اولا اعلام کرد که شرط افزایش قیمت و پذیرش آن، این است که تفاوتی در کیفیت مشهود و روشن باشد. ستاد تنظیم بازار در این راستا تکلیفی بر عهده وزارت صمت قرارداد که هم مواردی باید باید ارتقا یابد را احصا کند و هم نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت آن داشته باشد چرا که همه ما می‌دانیم که رضایت عمومی مردم از خودرو داخلی در حد قابل قبولی وجود ندارد. علاوه بر این ستاد،‌افزایش عرضه را هم جزو پیش‌شرط‌ها قرارداد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: با این دو پیش‌شرط ستاد تنظیم بازار پذیرفت که افزایش قیمت خودرو را نه با میزان پیشنهادی خودروساز، بلکه با همان روال سابقی که شورای رقابت داشت، یعنی محاسبه تورم بخشی، به صورت ۶ ماهه اجرا شود. زیرا این کار ۶ ماه یک بار این کار انجام می‌شد که با دستور رییس‌جمهور این ۶ ماه کمی با تاخیر صورت گرفت.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: کلید واژه و محور مباحث در جلسه ستاد تنظیم بازار و بقیه جلسات مشترک این بود که سیر حل مسئله باید قابل مشاهده باشد یعنی باید از بین رفتن این سوداگری‌ها و واسطه‌گری‌ها به طرز محسوسی قابل احصا و برداشت باشد و گرنه دولت چک سفید امضا دست خودروساز نمی‌دهد که هر ۶ ماه یکبار بتواند با روال ثابتی که همیشه و از گذشته هم بود، عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: خودروساز باید به سمت فضای رقابتی داخلی و خارجی برود و فضای رقابت باید فعال شود یعنی حمایت دولت از خودروساز داخلی به شرط افزایش کیفیت و در دسترس مردم قرار گرفتن است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که قیمت‌گذاری دستوری باشد رقابت شکل نمی‌گیرد، گفت: علاوه بر این مصرف کننده واقعی با آن قیمت، کالا به دستش نمی‌رسد و مکانیسم بازار آزاد فعال نمی‌شود. بنابراین باید به تدریج با افزایش عرضه و نزدیک کردن عرضه و تقاضا این قیمت‌گذاری دستوری آرام‌آرام کاهش پیدا کند.

سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا پیرامون افزایش قیمت 10 تا 18 درصدی محصولات خودروسازان اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار در این زمینه یک مصوبه داشت که البته به معنای افزایش قیمت نبود، باید توجه داشت که در چند ماه گذشته یعنی از اردیبهشت ماه تا امروز قیمت خودروها تثبیت شده و افزایشی نداشت اما از طرف دیگر قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید افزایش یافته بود. یک روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر شش ماه یک بار این آثار تورمی در قیمت خودرو تعدیل شود. 

وی افزود: آنچه که بر مردم تاثیر دارد قیمت‌های بازار است و نه قیمت‌های کارخانه.  یک شکاف قابل توجه بین قیمت‌های کارخانه و بازار وجود دارد که در واقع یک رانت است. کسی که خودرو را از خودروساز می‌خرد بین پنجاه تا صد و پنجاه میلیون تومان منفعت به دست می‌آورد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: اصلاحات در قیمت بسیار کمتر از تورم بوده‌ است. تورم کشور ما بالای 40 درصد است ولی از ابتدای سال تا امروز تنها 18 درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد بودیم.  به عبارتی اصلاح قیمت خودرو به میزان نصف مقدار تورمی بوده که در بازار و کالاها وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که میزان گردش مالی در خودروسازی افزایش یافته و تا حدی از زیان آنها کاسته شود. به تبع این عوامل می‌تواند باعث افزایش تولید شود. امیدوارم که این 260 هزار دستگاهی که تا پایان سال عرضه خواهد شد بازار را متعادل کند.

محسن بهرامی ارض‌اقدس، عضو شورای رقابت در گفتگو با ایسنا با اشاره به این‌که به اذعان تمامی کارشناسان اقتصادی تولید و عرضه خودرو در کشور سال‌هاست که در انحصار کامل قرار دارد، گفت: طبق قانون، تشخیص انحصاری بودن کالا و خدمات با شورای رقابت است؛ بنابراین با توجه به مصوبه شورای رقابت تردیدی در انحصاری بودن خودرو وجود ندارد از سوی دیگر به موجب صراحت قانون اجرای سیاست کلی اصل ۴۴، قیمت گذاری کالا و خدمات انحصاری و تصویب شرایط دسترسی عادلانه مصرف کننده با قیمت مصوب به این گونه کالاها ، الزاما از وظایف شورای رقابت است.

وی ادامه داد: بر این اساس تا زمانی که قانون اصلاح نشده یا مصوبه سران سه‌قوا که ادعا می شود در مورد تغییر مسیر قیمت گذاری از شورا به ستاد تنظیم بازار بوده است به تایید مقام معظم رهبری نرسد که البته تاکنون هم ابلاغی به شورا نشده است، هرگونه تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت خودرو خارج از شورای رقابت فاقد وجاهت قانونی خواهد بود .

 بهرامی با بیان اینکه میزان افزایش قیمتی که اخیرا برای خودروسازان اعمال شده به هیچ عنوان با دستورالعمل  شورای رقابت مطابقت ندارد افزود: بر اساس تورم بخشی که از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم و بررسی‌های صورت گرفته با لحاظ ضریب منفی بهره‌وری و افزایش تیراژ تولید، حداکثر کمتر از ۱۰ درصد امکان افزایش قیمت برای شش ماه دوم سال وجود دارد در حالی که ظاهرا قیمت جدید برخی خودروها بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

دیدگاه کاربران

معلم۲۳۳۲۳۸۰۲۰:۴۴:۰۷ ۱۴۰۰/۹/۲۰
الهی ۲۰۶ هزار دستگاه وارد شود
ناشناس۲۳۳۲۹۲۴۰۹:۰۷:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
به مسئله حجاب و عفاف، ضرورت‌ها و آثار مخرب بی‌حجابی و بی‌حیایی و... بپردازید تا شاهد دهن‌کجی‌های برخی جهال بی‌خبر از معارف دینی نباشیم.
ناشناس۲۳۳۲۹۶۵۰۹:۲۸:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از وزیر محترم ارشاد دولت انقلابی و جهادی درخواست می‌شود به سریال‌ها به‌ویژه سریال‌های خانگی که بعضا به کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و انسانی مشغولند نظارت قوی‌تری داشته باشند.
ناشناس۲۳۳۲۹۹۰۰۹:۵۰:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ظاهرا شما خواب هستید.
ناشناس۲۳۳۳۰۴۳۱۰:۱۹:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چرا قالیباف در سفر 2-3 روز پیش خود به ترکیه، یک تابلو فرش نفیس به اردوغان اهدا کرد؟؟ جالب است که اردوغان هم کتاب امضا شده خودش را به قالیباف هدیه داده است!!
ناشناس۲۳۳۳۱۶۳۱۱:۳۱:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
سریال ها وسینما شده آموزش ضد اخلاقیات
ناشناس۲۳۳۲۹۲۶۰۹:۰۷:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
نهادهای مردمی که بسته‌های حمایتی بین افراد کم‌درآمد و نیازمند توزیع کنند
ناشناس۲۳۳۲۹۲۹۰۹:۰۸:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
نگهداری سگ موجب شیوع و سرایت انواع بیماری شده و می‌شود. از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم با تصویب قانون خرید و فروش و همچنین نگهداری سگ این حیوان ناقل بیماری را ممنوع کنند.
ناشناس۲۳۳۲۹۸۶۰۹:۴۶:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مرغ و خروس و گاو و بز بیماری مسری ایجاد نمی کنند؟
ناشناس۲۳۳۳۱۶۶۱۱:۳۳:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۲۱
با رشد دنیا پرستی به جای فرزند آوری از حیوانات نگه داری می کنند که افزایش افسردگی و در نهایت خودکشی افزایش خواهد یافت
ناشناس۲۳۳۲۹۳۴۰۹:۱۱:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تخفیف‌های اجناس برخی فروشگاه‌های زنجیره ای که مثل قارچ در هر کوی و برزنی تاسیس شده باورکردنی نیست؟ چقدر سود به صاحب فروشگاه می‌رسد که 50 درصد بهای مثلا چای کله‌مورچه را تخفیف می‌دهد؟ مملکت ول شده است به امان خدا.
ناشناس۲۳۳۲۹۸۹۰۹:۴۹:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
چای کله مورچه ای، از خیس کردن چای خاک شده و نامرغوب، افزودن اسانس و خشک کردن مجدد آن درست می شود.
ناشناس۲۳۳۲۴۳۹۲۱:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۹/۲۰
بتن ریزان در صنعت و دانش کشور به خاطر دشمن ننگ تاریخ این مرز و بوم هستند
ناشناس۲۳۳۲۹۳۵۰۹:۱۲:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
امیدوار شدن مردم به دولت آقای رئیسی به خاطر اخلاص آقای رئیس‌جمهور و اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه بدجوری اصلاح‌طلبان را به هم ریخته و عصبانی ساخته است فلذا حق می‌دهیم که ناراحت باشند.
ناشناس۲۳۳۲۴۴۰۲۱:۲۴:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۲۰
کشوری که سالانه اجناس در آن بین 50 الی 100درصد افزایش قیمت وجود دارد افزایش 18 درصد خودرو برایتان مسئله شده؟ به جای این بازی ها تورم کشور که از پول های سرگردان نشات می گیرد را کنترل کتید
ناشناس۲۳۳۲۴۶۲۲۱:۳۸:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۲۰
چندین ساله که هم فکران شما گفتند تحریم برای ملت ما نعمت است پس چرا حالا باید راهبرد دولت ما شکست این نعمتها باشد ؟
ناشناس۲۳۳۳۱۳۷۱۱:۱۶:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
دار و دسته شما غربگدایان اگر غیرت داشتن اکنون وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم این نبود که شرمنده زن و بچه خود باشند.
ناشناس۲۳۳۳۱۴۱۱۱:۱۹:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
الویت دولت روحانی گدایی از امریکا و اروپا بود اما الویت رئیسی مبادلات تجاری با 15 کشور همسایه و کشورهای بلوک شرق است.
ناشناس۲۳۳۲۵۲۵۲۲:۱۴:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۰
روحانی اقتصاد کشور را ته دره برد و احتمالا"به سرنوشت حجت الاسلام هاشمی گرفتار می شود.
ناشناس۲۳۳۲۵۲۹۲۲:۱۶:۳۴ ۱۴۰۰/۹/۲۰
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند و منافع ملی را بر منافع جناحی و شخصی ارجح بدانند.
ناشناس۲۳۳۲۹۴۰۰۹:۱۴:۲۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
اگر تلاش‌های خالصانه و جهادگونه قرارگاه خاتم، بنیاد برکت و گروه‌های جهادی و مردمی در کمک‌رسانی به مردم در حوادثی مثل سیل، زلزله و شیوع بیماری کرونا نبود در دولت تدبیر کشور را نابود شده بود.
ناشناس۲۳۳۲۵۳۳۲۲:۱۸:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۲۰
لیبرال های دست پرورده هاشمی و روحانی انچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم اوردند که مغول ها نیاوردند.
ناشناس۲۳۳۲۹۶۶۰۹:۲۹:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۲۱
دشمنان علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران هر ترفند و توطئه‌ای را پیاده کرده و به دشمنی خود ادامه می‌دهند اما خدای مقتدر نیز در کمین‌گاه است. به همین دلیل اگرچه اسباب زحمت می‌شوند ولی در رسیدن به آرزوی خود که براندازی است ناکام شده‌اند و می‌شوند.
ناشناس۲۳۳۲۵۳۵۲۲:۱۹:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۰
به نظر میرسه امریکا و اروپا اراده ای برای لغو موثر تحریم ها ندارند و هدف شون باج خواهی در مباحث موشکی و منطقه ای است.
ناشناس۲۳۳۲۹۶۲۰۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که با عزت در وین ظاهر شدند تقدیر و تشکر می‌کنم. در دولت قبل همه دلسوزان حقیقتا نگران روند مذاکرات بودند چرا که جریان نفوذ کفه ترازوی مذاکرات را به سوی دشمنان سنگینی می‌کرد.
ناشناس۲۳۳۲۵۳۹۲۲:۲۳:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۰
در دوران فلاکت بار روحانی مردم در به در بدنبال واکسن می دویدند اما حالا دولت در به در بدنبال واکسن نزده هاست !
ناشناس۲۳۳۲۵۴۱۲۲:۲۴:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۲۰
روحانی میخ اخر را بر تابوت اصلاح طلبان و کارگزاران کوبید.
ناشناس۲۳۳۲۹۵۳۰۹:۲۳:۰۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
مسبب و مقصر تمام مشکلات اقتصادی امروز، دولت قبلی است
ناشناس۲۳۳۲۵۴۳۲۲:۲۵:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۲۰
دولت بی تدبیر روحانی دولت سوم و چهارم هاشمی بود و نباید تکرار می شد.
ناشناس۲۳۳۲۹۵۸۰۹:۲۵:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
از شهرداری تهران می‌خواهیم در ایام فاطمیه که پیش رو داریم سطح شهر را به نشانه عزا سیاه‌پوش کرده و اماکن عمومی را مزین به سخنان گهربار آن بانوی دو جهان بکند.
ناشناس۲۳۳۲۹۶۹۰۹:۳۱:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۲۱
معتقدیم در عصر غیبت پرچمی را که توسط نایب امام زمان(عج) و به پشتیبانی مردم برای تحقق عدالت برپا شده باشد خداوند و حضرات معصومین علیهم‌السلام حمایت خواهند کرد. اراده‌ها را باید محکم کرد و با توکل بر خدا به پیش رفت.
ناشناس۲۳۳۲۹۷۰۰۹:۳۱:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
در شرایط فعلی کشور که چند ماهی نیست دولت جدید روی کار آمده و با این حال دستاوردهای قابل تحسین به‌دست آورده است.
ناشناس۲۳۳۲۵۶۲۲۲:۳۶:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۲۰
برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی باید اون را دفن می کرد.
ناشناس۲۳۳۲۹۳۳۰۹:۱۰:۵۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
پس چرا باقری دیروز گفت به کمتر از برجام رضایت نمیدیم؟با خودتون چندچندین؟
ناشناس۲۳۳۳۱۳۰۱۱:۱۲:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ظریف در برجام امتیازات نقد داده و وعده نسیه گرفته مذاکرات برای استیفای حقوق ملت ایران است.
ناشناس۲۳۳۲۹۶۸۰۹:۳۰:۳۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
آمریکا بعد از شکست مفتضحانه در افغانستان نفس‌های آخر عمر خود را می‌کشد. در چنین شرایطی تیم مذاکره کننده کشورمان تحت هیچ شرایطی نباید از حقوق ملت کوتاه بیاید.
ناشناس۲۳۳۲۵۶۳۲۲:۳۷:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۲۰
جالبه اینقدر برجام رو فحش دادن حالا خودشون دارن میگن همون برجام نسخه ظریف وروحانی رو میخاهیم
ناشناس۲۳۳۲۹۵۹۰۹:۲۶:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۲۱
تجربه نشان داده که در دیپلماسی هسته‌ای باید کاری کرد که توپ همیشه در زمین حریف بیفتد و دیپلمات‌های کشورمان از حالت پدافند بیرون بیایند و آفندی عمل کنند
ناشناس۲۳۳۳۰۶۴۱۰:۳۱:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
دست‌پخت همان ها است آن هم به خاطر ماشه وگرنه برجام ناموس فروش وجود نداشت تا الان
ناشناس۲۳۳۳۱۳۲۱۱:۱۳:۵۶ ۱۴۰۰/۹/۲۱
ظریف و روحانی باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۳۳۲۸۲۴۰۷:۳۰:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۲۱
کسی که خودرو می خرد مردم است دلال نیست حالا منفعت آن را برای مردم نمی خواهید ومی خواهید خودتان بردارید
ناشناس۲۳۳۲۹۰۵۰۸:۵۱:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۲۱
آقای مرعشی رئیس حزب فرصت طلبان ببخشید کارگزاران بار دیگر سخنرانی کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین