دولت باید در واکسیناسیون اقتدار نشان دهد/ واکسن نزدن نه با دین میخواند، نه با علم

احمد توکلی، گروه سیاسی الف،   4000714012 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
دولت باید در واکسیناسیون اقتدار نشان دهد/ واکسن نزدن نه با دین میخواند، نه با علم

 در شبکه های مجازی عده بدسگال داخلی و دشمنان کینه ورز خارجی کمپین " واکسن نزنیم" به راه انداخته اند.  گرچه بعید است کسی بدانها اعتنا کند. چون همگان میدانند که واکسن زدن وظیفه ای دینی و عقلانی است. ولی ذکر نکته ای شاید مفید باشد.

کرونا یک واگیر است. فرد مبتلا هر تصمیمی در ارتباط با کرونا بگیرد و هر کاری بکند، آثار خارجی دارد. بدین معنا که تصمیم و اقدام وی، علاوه بر خودش و طرف مبادله اش، بر دیگران نیز که بیرون از مبادله هستند، اثر میگذارد. واکسن بخرد و تزریق کند ، یا هزینه کند(پولی و غیرپولی)، و به مراکز دولتی برود تا از تزریق رایگان بهره ببرد، علاوه بر خودش، دهها یا صدها نفر را مصون می سازد یعنی کارش آثار خارجی مثبت دارد.  ولی اگر از  واکسیناسیون خودداری کند و مثلا سوار مترو شود، گرچه از هزینه های واکسیناسیون خلاص  شده، ولی، جان خودش و عده ای را به خطر میندازد. یعنی خوداری از تزریق واکسن، آثار خارجی منفی دارد.

در اقتصاد بخش عمومی روشن میکنیم که در اینگونه موارد که پای سود و زیان افراد خارج از مبادله، به میان می آید، دولت به مصرف کننده یا تولیدکننده ای که اقدامش آثار خارجی دارد، اجازه تصمیم گیری مستقل نمیدهد. و دخالت را تا جایی که بتواند آثار خارجی را خنثی سازد، مجاز؛ بلکه ضروری میشمارد. (از ذکر همه نکات مربوط صرف نظر میکنم) مثلا دولت ها هزینه های سنگینی را تقبل میکنند تا تحصیلات عمومی را در دسترس همه بگذارند و معمولا تحصیلات عمومی در غالب کشورها، مانند کشور ما، اجباری است؛ چون فرد باسواد علاه بر خودش به دیگران نیز خیر می رساند. و اگر پدرومادر از فرستادن فرزندان به مدرسه خودداری بورزند، مجرم شناخته  میشوند.  

هرجا  کرونا، این واگیرِ جانگیر و جهانگیر هست، فرد ساکن در محیط  هرچه کند، میتواند در سرنوشت دیگران، اثر تعیین کننده مثبت یا منفی بگذارد. چون خودداری فرد سالم از واکسن زدن، ظرفیت کشتن هزاران نفر را دارد. دولت ها، به ناچار باید قدم به میدان بگذارند. این جا، جای مماشات نیست. اقتدار و قدرت دولت باید به کمال بکار گرفته شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۲۹۳۳۸۰۹:۲۹:۴۸ ۱۴۰۰/۷/۱۴
هنوز اصل ماجرا مشکل دارد و واکسن زدن باعث کرونا نگرفتن نمی شود!!!
ناشناس۲۲۲۹۴۰۰۱۰:۱۴:۰۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
در اموری که تخصص نداری دخالت نکن.
ناشناس۲۲۲۹۴۲۴۱۰:۳۸:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۱۴
باید امثال روازاده، تبریزیان و... مورد پیگرد قرار گیرند.
ناشناس۲۲۲۹۵۸۶۱۳:۰۴:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۴
محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی امروز خروج امارات متحده عربی از بحران کرونا و آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی را اعلام کرد.
ناشناس۲۲۲۹۴۷۱۱۱:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱۴
مرندی: اینکه اعلام کردند با تزریق ۷۰ درصد دز اول واکسن جشن واکسیناسیون برگزار می‌کنیم منطقی نیست
ناشناس۲۲۲۹۴۹۰۱۱:۳۸:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱۴
در صورتی باید اجباری باشد که شخص حق انتخاب نوع واکسن را داشته باشد
ناشناس۲۲۲۹۶۳۷۱۳:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱۴
مگه شما همه واکسنهایی که از کودکیت زد رو نوعش رو خودت انتخاب کردی؟؟؟؟
ناشناس۲۲۲۹۷۵۳۱۶:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۱۴
من هنوز نزده ام در ثانی این واکسنها امتحانشان را پس نداده اند
ناشناس۲۲۲۹۸۲۹۱۷:۰۹:۰۳ ۱۴۰۰/۷/۱۴
پدر و مادرم انتخاب کردند اون زمان.
ناشناس۲۲۲۹۸۸۸۱۸:۱۰:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسن های کودکیم مجوز مصرف اضطراری نگرفته بودن که اینقدر در برابر فهمیدن مقاومت میکنی
ناشناس۲۲۲۹۴۰۴۱۰:۱۷:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسن جلوی مرگ و فرم شدید بیماری را می گیرد. واکسن نزدن جلوی چی را می گیرد؟
ناشناس۲۲۲۹۴۴۹۱۰:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کسانی کرونا گرفتند دیگر نیازی به زدن واکسن نیست چون به قول خودتان از بیماری حاد بعدی می گیرید
ناشناس۲۲۲۹۴۱۱۱۰:۲۲:۰۶ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کدوم اصل؟ واکسن ها بطور متوسط ۸۰ درصد موثرن ولی همون ۲۰ درصد هم خطر مرگ رو کاهش میده. من با اقای توکلی موافقم. کسانی که واکسن نمیزنن به همه جفا میکنن و توی موج بعدی مشکلات خیلی بیشتری خواهند داشت چون خیلی واکسن زده ها ممکنه ویروس روشون اثر نذاره ولی ممکنه ناقل پنهان بشن
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۲۲۹۴۹۸۱۱:۴۳:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۴
جناب دکتر توکلی کاملا درست می فرمایند زیرا کسانی که بخواهند مخالفت کنند و واکسن نزنند مانع شکست چرخش اپیدمی میشوند و این باعث میشود کرونا تا حدود زیادی ریشه کن نشود کسی نمیتواند بگوید من از چراغ خطر رد میشوم و جریمه انرا میدهم و یا بگوید جسم خودم است پس اگر نخواهم واکسن نمی زنم اینجا سلامت عموم جامعه در میان است
ناشناس۲۲۲۹۴۲۱۱۰:۳۵:۲۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسن آنفولانزا هم موجب ابتلاء مجدد نمی شود چون خاصیت ویروس تغییر شکل مدوام می باشد ولی واکسن باعث کم شدن عوارض ویروس می گردد
ناشناس۲۲۲۹۴۸۸۱۱:۳۵:۲۳ ۱۴۰۰/۷/۱۴
در سایت https://covidvax.live آمار و تعداد واکسن های تزریقی کشورها را به صورت آنلاین و لحظه ای مشاهده کنید.
ناشناس۲۲۲۹۵۲۴۱۲:۰۵:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۴
اصل ماجرا ابهامی ندارد . واکسن کرونا تا درصد بالایی مانع مرگ و میر می شود و همین مجوزی است که دولت زدن آن را اجباری کند . تا هم خود فرد نمیرد هم دیگران را مبتلا نکند
ناشناس۲۲۲۹۶۱۴۱۳:۲۹:۵۰ ۱۴۰۰/۷/۱۴
یعنی شما از تمام متخصصین پزشکی بیشتر می فهمی؟
مصطفی۲۲۲۹۳۴۳۰۹:۳۲:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسنها همگی در مرحله تحقیق و کارازمایی و استفاده اضطراری هستن .تازه خودشون میگن اگر بزنین بازهم مبتلا به بیماری میشوید . پس چرا باید ریسک کنیم و با توجه به عوارض زیاد و مرگ و میر زیاد واکسن بزنیم؟ چرا داروهای ایرانی کرونا که ۱۰۰ درصد تاثیر درمانی دارن را کنار گذاشتیم و مجوز نمیدن ولی واکسن خارجی بی اثر و معلوم نیست حاوی چی هست رو وارد میکنن و اجبار میکنن به زدنش ..اصلا واکسنی که بزنی و بازهم مبتلا بشی چه فایده ای داره زدنش؟ من خودم به شخصه برای خانوادم اجازه نمیدم حتی به قیمت جونم نمیزارم
ناشناس۲۲۲۹۵۱۰۱۱:۵۷:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۴
دارویی سنتی که صدرصد جلوی کرونا را اعلام کنید بقیه هم بدانند و استفاده کنند ، فقط مخالفت که نشد کار ، راهکار و دارو را معرفی کنید.
ناشناس۲۲۲۹۵۱۱۱۱:۵۸:۰۰ ۱۴۰۰/۷/۱۴
حالا فکر کن تحقیقی شده که کمبود ویتامین D باعث فوتی کرونا می شود و اجازه انتشار مقاله آن را هم نمی دهند
ناشناس۲۲۲۹۶۰۳۱۳:۱۵:۰۷ ۱۴۰۰/۷/۱۴
اجازه انتشار آن را نمی دهند؟ :)))) آدم حسابی صدها مقاله در مورد تاثیر ویتامین دی رو کووید منشر شده. حال شما خوبه؟
ناشناس۲۲۲۹۶۵۶۱۴:۱۶:۰۱ ۱۴۰۰/۷/۱۴
بنده خدا اسمش یادم نیست رفته در بیمارستان و آزمایش‌های فوت شدگان را بررسی کرده و همه آنها کمبود ویتامینD داشتند و اجازه هم ندادن مقاله اش چاپ شود و مجبور می شود در عراق چاپ کند و آمار فوتی عراق هم کم می شود
ناشناس۲۲۳۰۰۱۳۲۰:۲۸:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
عزیز جان همه کمبود ویتامین دی داریم. مطالب آن آقای دکتر را دیده ام. محققین هم آن را بررسی کرده اند. ویتامین دی لازم است اما بیش از حد آن هم مسمویت زاست.
ناشناس۲۲۲۹۶۷۸۱۴:۲۸:۴۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
به جای خنده برو کلیپ پروفسور حمید سجادی در مورد کمبود ویتامین دی را ببین
ناشناس۲۲۲۹۶۰۸۱۳:۲۱:۲۸ ۱۴۰۰/۷/۱۴
هزاران مقاله در این مورد چاپ شده. کجا اجازه انتشار نمیده و شما از کجا فهمیدی؟ برای نظر دادن راجع به واکسن باید میلیون ها یا میلیاردها مورد رو بررسی کنی. شما چند نفر رو بررسی کردی؟ چه فاکتورهایی رو در بررسی هات در نظر گرفتی؟ از کدام نژاد؟جنسیت و بازه سنی بودن؟
کهن۲۲۲۹۳۴۵۰۹:۳۴:۵۳ ۱۴۰۰/۷/۱۴
مقاومت در برابر واکسن در تمام دنیا و با توجیهات مختلف که تماما بدون شواهد و مستندات علمی است انجام میشود. این اقدامات در ایران بصورت سازمان یافته بیشتر از سمت افراد مدعی طب اسلامی انجام میشود . افرادیکه حتی قبل از کرونا هم نسبت به واکسیناسیون موضع می‌گرفتند و آن را توطئه اسرائیل برای مقطوع النسل کردن مسلمین اعلام می‌کردند. نمیدانم وزارت بهداشت و سایر بزرگان چرا اقدام جدی در مقابل این افراد انجام نمیدهند؟
ناشناس۲۲۲۹۳۶۰۰۹:۴۴:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
هر وقت تبلیغ کنندگان علیه واکسن در طول این مدت محاکمه شدند آن وقت الزامی کردن واکسن منصفانه است.
ناشناس۲۲۲۹۶۵۲۱۴:۱۰:۲۶ ۱۴۰۰/۷/۱۴
آدم عاقل! محاکمه چرا؟ با آنها در تلوزیون مناظره کنید و قضاوت را به مردم واگذار کنید. جان مردم در این کشور که ارزش چندانی ندارد
ناشناس۲۲۲۹۳۶۷۰۹:۴۹:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۱۴
اسم واکسن روی آن است و آن هم جلوگیری و ریشه کن کردن ولی این چه واکسن کرونایی است ایمنی 100درصدی ایجاد نمی کند و نه جلوگیری از فوتی؟
ناشناس۲۲۳۰۳۴۴۰۹:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۷/۱۵
بخاطر اینکه مثل تو با واکسن نزدن باعث جهش ویروس و کم شدن کارایی واکسن میشن
ناشناس۲۲۲۹۴۰۲۱۰:۱۶:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱۴
دو دسته باعث شدن اعتماد مردم ایران به واکسن از بین بره: یکی این طب سنتی ها و دیگری اونهایی که ضد واکسن خارجی بودن و صبح تا شب علیه واکسن خارجی مطب نوشتند. اونها را محاکمه کنید تا اعتماد مردم برگرده.
ناشناس۲۲۲۹۶۳۹۱۳:۵۸:۴۰ ۱۴۰۰/۷/۱۴
آن وقت سلب اعتماد خود واکسن کجا می رود وقتی با تبلیغات می گفتید جلوی مبتلا شدن به کرونا را می گیرد؟
ناشناس۲۲۲۹۴۲۰۱۰:۳۵:۱۹ ۱۴۰۰/۷/۱۴
دولت باید محدودیتها و محرومیتهایی را برای کسانی که واکسن نمیزنند اعمال کند
ناشناس۲۲۲۹۴۳۰۱۰:۳۹:۵۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کسانی که واکسن نمیزنند به حقوق دیگران تجاوز میکنند
ناشناس۲۲۲۹۴۹۶۱۱:۴۱:۵۶ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کسانی که هیچ سواد پزشکی ندارند امده اند و به مردم میگویند واکسن نزنید
سید رضا۲۲۲۹۴۹۹۱۱:۴۳:۵۷ ۱۴۰۰/۷/۱۴
راه حل اینه که دولت زمان پایانی را برای واکسن زدن معلوم نموده و در صورت رعایت نکردن این امر توسط قراردادن شماره کارت ملی افراد واکسن نزده به بانک مرکزی افراد خاطی را از کلیه خدمات بانکی حضوری و غیر حضوری محروم نموده و با این عمل ملی مذهبی ملت را بیمه نمایید . مردم واکسن نزده و خاطی هم توجه داشته باشند من بعنوان کسی که درگیر کرونا شده و به خواست خدا از مرگ حتمی نجات یافته سخن میگم اما و اگر هایی که راه انداخته اند کاری را برای شما به پیش نمیبرد . من هم از اول بخاطر خانواده , مردم و خودم از ماسک استفاده کرده و میکنم و کرونا گرفتنم از افرادی بود که رعایت نکرده و ماسک نمیزنند . و اما واقیت اینه که واکسن در بدترین شرایط خود تا 70% باز میگم در بدترین شرایط خود ولی برای اکثر باتفاق مردم 100% از تلفات مرگ و میر جلوگیری میکند و در چنین حالتی که خود و خانواده تان تا 70% از خطر مرگ رها میشوید بهتر نیست دست از تبلیغات سو برداشته خود و دیگران را تشویق به واکسن زدن کنید. اگر هم بدین باور غلط که همه ناقل خواهند بود پایبند هستید , اگر همه واکسن بزنند و همه ناقل باشند چه کسی از چه کسی کرونا خواهد گرفت؟
14 مهر 1400، ساعت 11:50۲۲۲۹۵۰۳۱۱:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۷/۱۴
سرعت کنونی واکسیناسیون کشورها بر اساس تعداد واکسن تزریقی در ثانیه بر طبق گزارش https://covidvax.live ( به صورت زنده): ژاپن: 12.05 آمریکا: 10.72 برزیل: 16.11 ایران: 14.18 هند: 72.55 اندونزی: 17.38 بنگلادش: 18.84 چین: 16.76 روسیه: 2.93
ناشناس۲۲۲۹۵۰۷۱۱:۵۴:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کاشکی هم برای سلامتی روان که بی حجابی دارد آن را خراب می کند منع خدمات می دادین!
ناشناس۲۲۲۹۶۵۷۱۴:۱۶:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۴
به این میگن طرح یک بحث انحرافی بی ربط وسط یک بحث ملی و اجتماعی
ناشناس۲۲۲۹۶۹۸۱۴:۵۴:۳۴ ۱۴۰۰/۷/۱۴
حجاب هم ملی و اجتماعی است
abbas۲۲۲۹۵۱۳۱۱:۵۹:۳۸ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسن زدن حق عمومی است و نزدن آن هزینه زیادی برای کشور دارد و باید اجباری باشد
ناشناس۲۲۲۹۵۱۴۱۱:۵۹:۴۷ ۱۴۰۰/۷/۱۴
دولت باید اعلام کند کارمندانی که واکسن نمی زنند در صورت ابتلا به کرونا 1-مرخصی استعلاجی ندارند و باید استحقاقی استفاده کنند 2- بیمه ها همه هزینه های آنها را پرداخت نکند و آزاد حساب کنند .
ناشناس۲۲۲۹۵۳۸۱۲:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسن کرونا مانند واکسنهای قدیمی نیست چون هم عوارض داره و هم مصونیت نمیده.چون هنوز کاملا شناخته شده نیست.
ناشناس۲۲۲۹۵۴۴۱۲:۳۰:۳۱ ۱۴۰۰/۷/۱۴
ضمن احترام به نظر آقای توکلی و تشکر از ایشان بابت شجاعت در موضع گیری، اما چرا با کسانی که علنا در مقابل وزارت کشور جمع شدند و بدون ماسک علیه واکسن شعار دادند برخورد نشد؟ اگر چهار نفر معلم یا بیکار یا خانم علیه اوضاع اقتصادی یا اجباری بودن حجاب شعار میدادند تا الان همگی محاکمه و محکوم شده بودند.
ناشناس۲۲۲۹۷۰۶۱۵:۰۶:۱۳ ۱۴۰۰/۷/۱۴
درکش سخت نیست چون واکسن ساخته دست بشر است و معلوم نیست چی هست ولی حجاب با فطرت انسان همخوانی دارد و مهمتر از آن دستور خدا هست
ناشناس۲۲۲۹۸۲۲۱۶:۵۷:۵۹ ۱۴۰۰/۷/۱۴
داداش، خدا و ائمه فرمودن برای برگزاری مانور سیاسی مذهبی در کشور مردم را به اماکنی بفرستید که احتمال گسترش ویروس وجود دارد
ناشناس۲۲۲۹۶۱۳۱۳:۲۸:۴۵ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کاملا درست است . اگر از نظر علمی بسنجیم که تمام پزشکان و متخصصین واکسن زده اند . اگر از نظر علمی هم بسنجیم که رهبری و مراجع تقلید هم واکسن زده اند و توصیه به زدن واکسن کرده اند پس آنهایی که واکسن نمی زنند عملا و با لجبازی در مقابل علم و دین ایستاده اند
ناشناس۲۲۲۹۷۹۲۱۶:۳۹:۱۷ ۱۴۰۰/۷/۱۴
بهترین اقدام اینه که افرادی که واکسن نمیزنن رو از خدمات اجتماعی مثل ورود به ادارات دولتی،فصاهای ورزشی و...، مسافرت با قطار،اتوبوس و هواپیما منع کنند
شهاب الدین۲۲۲۹۷۹۷۱۶:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۷/۱۴
بهای هر دوز واکسن را چهارصد هزار تومن بکنید. مشکل حل میشود.
ناشناس۲۲۲۹۸۳۸۱۷:۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۷/۱۴
واکسن باید اجباری شود و افرادی که واکسن نزدند را حتی در بقالی ها هم راه ندهند!
ناشناس۲۲۲۹۹۹۲۲۰:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۷/۱۴
اول از همه پناهیان رو ببرن بهش واکسن بزنن
ناشناس۲۲۳۰۱۲۳۲۲:۳۳:۵۲ ۱۴۰۰/۷/۱۴
کسانی که بحث اجبار مطرح میکنند به حقوق دیگران تجاوز میکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین