آوازه جهانی «قهرمان کوچک» ایران؛ علی لندی تیتر رسانه‌های جهان شد

گروه جهان الف،   4000704076

برخی رسانه های مطرح جهان با ارج نهادن به فداکاری نوجوان ۱۵ ساله ایرانی برای نجات دو زن از میانه شعله های آتش به قیمت از دست دادن جان خویش، او را «قهرمان کوچک» ایران نامیدند.

آوازه جهانی «قهرمان کوچک» ایران؛ علی لندی تیتر رسانه‌های جهان شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، علی لندی نوجوان فداکار ۱۵ ساله ایرانی پس از نجات دو زن در میانه شعله های آتش، جان خود را در اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی از دست داد.

به گزارش این رسانه فرانسوی، کاربران ایرانی «شجاعت یک قهرمان واقعی» را ستودند. عکسی از این نوجوان فداکار با لبخند در صفحات اول اکثر روزنامه های ایران منتشر شده است.

به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، روزنامه آفتاب یزد نوشت: «قهرمان کوچک آسمانی شد»

به گزارش این رسانه فرانسوی، طی تماسی از سوی دفتر مقام معظم رهبری با خانواده این نوجوان فداکار ایرانی مراتب تسلیت و همدردی ابلاغ شد.

همچنین به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در پیامی که در وب سایت ریاست جمهوری منتشر شده است، نوشت: تاریخ ایران با فداکاری قهرمانانی که جان خود را برای آرمان های انسانی فدا کردند نشان داده شده است.

همچنین رسانه فرانسوی زبان «لسانسیل» لوگزامبورگ، با اشاره به فداکاری این نوجوان 15 ساله ایرانی، او را «قهرمان کوچک» ایران توصیف کرد.

به گزارش این رسانه فرانسوی زبان، رسانه های محلی گزارش دادند: علی لندی دانش آموز ۱۵ ساله از شهرستان ایذه استان خوزستان، شهریور ماه امسال در پی بروز حادثه آتش سوزی و به خطر افتادن جان ۲ هموطن، در اقدامی شجاعانه برای نجات آنها تلاش کرد که متأسفانه دچارسوختگی شدید شد و روز جمعه دوم مهر ماه جان خود را دست داد.

بخش انگلیسی خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در گزارشی نوشت: نوجوان ایرانی پس از مرگ غم انگیزش به دنبال نجات دو زن که در آتش گیر افتاده بودند، «قهرمان ملی» در ایران لقب گرفت.

در ادامه این گزارش خبرگزاری آناتولی آمده است: علی لندی نوجوان 15 ساله اهل جنوب غرب ایران به دلیل اقدام قهرمانه‌ای که منجر به از دست جانش شد، در ایران مورد تقدیر گسترده قرار گرفت. وی که دو زن را از آتش سوزی در شهر ایذه نجات داده بود، با سوختگی شدیدی روبرو شد.
خبرگزاری آناتولی در ادامه تصریح کرد: مقامات ایرانی از این اقدام نوجوان 15 ساله تقدیر کرده و رئیس جمهوری ایران نیز از علی لندی به عنوان «قهرمان ملی" یاد کرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ایران نیز از این نوجوان به عنوان " قهرمانی بزرگ" برای نسل جوان در ایران یاد کرد.
گزارش شده است که به دنبال وخامت حال این نوجوان 15 ساله پیش از فوت، وی برای درمان پیشرفته به استان اصفهان انتقال یافته بود.

به گزارش ایرنا، علی لندی دانش آموز ۱۵ ساله از شهرستان ایذه استان خوزستان، چند روز پیش در پی بروز حادثه آتش سوزی و به خطر افتادن جان ۲ هموطن، در اقدامی شجاعانه برای نجات آنها تلاش کرد که متأسفانه دچارسوختگی شدید شد و روز جمعه دوم مهر ماه جان خود را دست داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین