نظر زیباکلام درباره مقایسه طالبان و انقلاب اسلامی ایران/پایانی بر یک مناقشه/ آملی لاریجانی در مجمع تشخیص می‌ماند

  4000614078 ۶۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر زیباکلام درباره مقایسه طالبان و انقلاب اسلامی ایران/پایانی بر یک مناقشه/ آملی لاریجانی در مجمع تشخیص می‌ماند

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

بنابر اعلام این مرکز تا کنون ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دُز رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود. با احتساب آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (۲۴ ساعت گذشته) ۳۰۹ هزار و ۴۶۳ دُز واکسن کرونا تزریق شده است. 

ورود محموله ۵ میلیون دوزی واکسن به کشور/ مجموع واردات از ۴۰ میلیون دوز فراتر رفت

به گزارش «تابناک»؛ بامداد امروز هواپیمایی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به زمین نشست که حاوی بزرگترین محموله واکسن وارداتی کشورمان بود؛ محموله‌ای شامل ۵ میلیون دوز واکسن «سینوفارم-پکن» که مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دوز رساند.

این محموله، سومین محموله واکسن وارداتی کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر است و پیش از آن، کمتر از ۴.۲ میلیون دوز از محموله ۵ میلیون دوزی دیگری از دبی وارد کشورمان شده و همچنین دومین محموله وارداتی بخش خصوصی کشورمان شامل ۶۴۸ هزار دوز نیز از روسیه به ایران رسیده است.

بدین ترتیب، می‌توان سخن از واردات حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن در کمتر از ۲۴ ساعت به کشورمان به میان آورد که اتفاقی به غایت چشمگیر و جالب توجه است. وارداتی پرشتاب که حکایت از روز‌های خوشی در پیشرفت برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان دارد که تا ظهر روز گذشته به تزریق حدود ۲۸.۸ میلیون دوز منجر شده است.

البته بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، ۳ میلیون دوز از واکسن‌های تزریق شده در کشورمان، سهم تولید داخل است و بدین ترتیب، می‌شود نتیجه گرفت که حدود ۱۵ میلیون دوز واکسن وارداتی در فرایند کدگذاری و توزیع در شبکه بهداشت کشور و تزریق به گروه‌های اعلام شده قرار دارند؛ مقادیری که امید به سرعت گرفتن واکسیناسیون را به شدت افزایش می‌دهد.

***

نظر زیباکلام درباره مقایسه طالبان و انقلاب اسلامی ایران

صادق زیبا کلام در آرمان ملی نوشت: «برخی نوع رویکرد و روی کار آمدن طالبان در افغانستان را با انقلاب ایران قیاس می‌کنند. اما واقع مطلب آن است که اگر از برخی مشابهت‌ها بگذریم مقایسه میان طالبان و جریان فکری انقلاب اسلامی هیچ تناسب، سنخیت  و نزدیکی با یکدیگر پیدا نمی‌کند.

انقلاب اسلامی در سال 57 به لحاظ تفکر نهضتی کاملا دموکراتیک و مردمی بود و هیچ روشنفکر، شاعر، نویسنده و متفکری را نمی‌توان در سال پنجاه و هفت سراغ گرفت که از انقلاب اسلامی حمایت نکند. به ندرت می‌شد فرهیخته و اندیشمندی را در ایران سال 57 یافت که از رژیم شاه حمایت می‌کرد و از انقلاب اسلامی و مبارزه علیه رژیم شاه استقبال نمی‌کرد.

بیش از پنج هزار زندانی سیاسی که اکثریت آنان را دانشجویان تشکیل می‌دادند به‌علاوه بسیاری از نویسندگان، شعرا، روشنفکران و روحانیون  هم جزء زندانیان سیاسی بودند. لذا این فکر که انقلاب اسلامی را طالبان مقایسه کنیم واقعا فکر مردودی است و نشان دهنده آن است که مطرح کنندگان آن هیچ سر سوزنی اشراف و آشنایی و علم و اطلاع از انقلاب اسلامی نداشته‌اند.

اهداف، آرمان‌ها، آرزوها و انتظارات انقلاب اسلامی مشخص بودند. آزادی زندانیان سیاسی، انتخابات رقابتی، حاکمیت قانون، برابری زن و مرد و بسیاری اهداف و آرمان‌های ترقی‌خواهانه دیگر؛ اما آیا طالبان به دنبال این اهداف و آرمان‌ها هستند. طالبان حتی به دنبال یک فقره اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی نبودند.

البته یک وجه اشتراک وجود داشت و می‌بایستی به آن اذعان داشت که هر دو به دنبال اسلام و اسلام گرایی بودند. اما طالبان بر آن هستند که صرفا آنچه که شرع گفته در افغانستان حاکم کنند. در حالی که انقلاب‌اسلامی بیشتر وجه سیاسی داشت که علیه آمریکا ، غرب و نظام سرمایه داری بود. اما طالبان امروز به دلایل مختلف علیه آمریکا، نظام سلطه ، و نظام سرمایه داری نیستند و دشمنی با فلسفه و اندیشه غرب ندارند. آنها به گفته خود فقط به دنبال پیاده نمودن احکام فقهی شریعت هستند.

به بیان ساده‌تر؛ انقلاب اسلامی، اسلامی سیاسی و اسلام طالبان، اسلامی غیر سیاسی است. حال اینکه چرا انقلاب اسلامی نتوانست به بخش‌هایی از آن اهداف  و آرمان‌های خود به طور مطلوب دست یابد موضوعی دیگر است و ما خیلی به دنبال تحقیق و بررسی آن در چهل و دو سال گذشته نرفته‌ایم. اما در خصوص اسلام‌گرایی و اسلام ‌خواهی طالبان هیچ تردیدی نباید به خود راه دهیم که اسلام طالبان اسلام کاملا غیر سیاسی بوده و خواهد بود.»

***

طرح برخی نمایندگان برای برگزاری همه‌پرسی درباره یارانه حامل‎‌های انرژی

اعتماد نوشت: «ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس از تدوين و به جريان افتادن مقدمات تصويب طرحی خبر داده كه در صورت طی روند قانونی آن در مجلس و البته با توجه به ماهيت طرح، پس از دريافت تاييديه‌هاي لازم از ديگر اركان حاكميتی، زمينه‌ساز برگزاری يك همه‌پرسی با موضوع سوخت و انرژي خواهد بود.

اين نماينده اصولگراي مجلس يازدهم در اين رابطه به خبرنگار ما گفته است: «تقاضاي رفراندوم در راستاي اصل 59 قانون اساسي را مطرح كرده‌ايم كه به ‌موجب آن، پيشنهاد «حذف يارانه آشكار و پنهان انرژي و پرداخت مستقيم آن به مردم به راي مردم گذاشته خواهد شد تا با برگزاري يك همه‌پرسي سراسري از شهروندان در اين رابطه تصميم‌گيري كنيم كه به جاي آنكه دولت‌ها نسبت‌ به تامين يارانه انرژي اقدام كنند و مبالغي هنگفت را به اين منظور تخصيص بدهند تا قيمت سوخت براي شهروندان سرشكن شود، اين مبلغ به ‌طور مستقيم به شهروندان ايراني پرداخت شود و البته در ازاي آن، قيمت‌ها به قيمت واقعي جهاني افزايش يابد.»

ابوترابي در توضيح روند اجراي رفراندوم در كشور، به ماده 36 قانون همه‌پرسي استناد كرده كه بر اساس آن، براي طرح پيشنهاد همه‌پرسي ابتدا بايد موضوع با امضاي دست‌كم 100 نفر از نمايندگان وقت مطرح شده و به صحن علني بيايد تا پس از تصويب با دوسوم نمايندگان مقدمات اجراي آن فراهم بشود. روندي كه البته نيازمند ياري ديگر اركان حاكميتي است و براي آنكه رنگ واقعيت به خود گرفته و براي اجرا در دستوركار دولت قرار بگيرد، تاييد رهبري را نيز نياز دارد...

 ابوترابي در توجيه لزوم اجراي اين طرح از مقام نخست جمهوري اسلامي ميان تمامي دولت‌هاي جهان در زمينه پرداخت يارانه انرژي طي 3 سال گذشته گفته و اين در حالي است كه به ‌گفته اين نماينده مجلس، ايران در شرايطي با پرداخت سالانه 86 ميليارد دلار در صدر جدول پرداخت يارانه انرژي جهان قرار گرفته كه مقام دوم و سوم به‌ ترتيب در اختيار چين و عربستان سعودي است و دولت چين با جمعيتي چندين برابر ايران، حدود يك‌سوم دولت جمهوري اسلامي يعني 30 ميليارد دلار يارانه انرژي مي‌پردازد.»

***

قاضی‌زاده هاشمی هم به دولت می‌رود

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ضمن اعلام وصول استعفای امیر حسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس اظهار داشت: طبق آیین نامه استعفای آقای قاضی زاده هاشمی بر اساس مواد ۹۰ و ۹۱ آیین نامه در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در بیان علت استعفای قاضی زاده از نمایندگی مجلس اظهار داشت: با توجه به دعوتی که از آقای قاضی زاده برای پست معاونت ریاست جمهوری و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شده، آقای قاضی‌زاده استعفای خود از نمایندگی را به هیأت رئیسه تقدیم کرده است.

***

آملی لاریجانی از مجمع تشخیص هم استعفا می‌دهد؟

با کناره‌گیری آیت الله آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان دوباره این بحث‌ها بر سر زبان افتاده است که آیا کناره‌گیری آملی لاریجانی از شورای نگهبان مقدمه‌ای بر منفک شدن او از جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌شود؟

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ارتباط استعفای آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان و ریاست او بر مجمع تشخص مصلحت نظام را رد کرد و این ۲ موضوع را بی‌ارتباط شمرد.

او تاکید کرد که «این ۲ جایگاه قطعاً ارتباطی به هم ندارند» و گفت: ایشان در هفته‌های اخیر به صورت مستمر در جلسات مجمع تشخیص حضور یافته و ریاست‌شان بر مجمع تداوم داشته است.

انصاری همچنین افزود: این ۲ جایگاه هیچ ارتباطی با هم ندارند، ایشان بنا بر هر دلیلی از عضویت در شورای نگهبان استعفا کرده، اما خلل یا تعللی در روند حضورشان در مجمع تشخیص رخ نداده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به طرح مباحثی درباره احتمال کناره‌گیری آملی لاریجانی از سمت ریاست این مجمع و عزیمت به نجف نیز توضیح داد: بحثی درباره استعفای آملی لاریجانی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده و در میان نیست.

***

جزئیات گزارش مجلس درباره زندان اوین

حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پس از بازدید و بازرسی رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از زندان اوین، گزارشی در دو بخش تهیه شده که یک بخش از آن درباره کلیپ‌هایی است که از زندان اوین پخش شده است.

وی افزود: مورد به مورد این کلیپ‌ها بررسی شده و گزارشی درباره هرکدام آماده شده است؛ که بر این اساس درباره برخی کلیپ‌ها که در آن تخلفاتی رخ می‌دهد قبلاً توسط مسئولان مربوطه توسط سازمان امور زندان‌ها برخورد با آنها صورت گرفته است و با برخی دیگر هم برخورد نشده است که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و قرار است با آنها برخورد شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در بخش دوم گزارش درباره نواقص و کاستی‌هایی که مجموعاً در ساختار زندانبانی ما و فرایند آن وجود دارد آسیب شناسی صورت پذیرفته و خلاءهایی که وجود دارد مورد احصا قرار گرفته و راه حل‌هایی پیشنهاد شده است.

***

تبرئه «پوری‌حسینی» صحت ندارد

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توئیت اخیر پوری‌حسینی رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه «دیوان عالی کشور رای بر برائتش داده است»، گفت: پوری حسینی در تلاش است اینگونه وانمود کند که در سیاست‌های قوه قضائیه به ریاست محسنی اژه‌ای تغییری ایجاد شده است در حالی که روند مبارزه با فساد در دوران رئیسی و محسنی اژه ای ثابت بوده و تغییر نکرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان عالی در رای خود پیرامون این پرونده اعلام کرده است که باید در مورد همه طرف‌های درگیر در این پرونده به صورت یکجا تصمیم گیری شده و رای صادر شود. علی الظاهر رای صادره در این خصوص مربوط به افراد مشخصی بوده و همه طرف‌های این پرونده را شامل نمی‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه دیوان عالی رأیی مبنی بر تبرئه پوری حسینی از اتهاماتش در سازمان خصوصی سازی صادر نکرده است، گفت: دیوان عالی همه طرف‌های درگیر این پرونده را احضار کرده تا در مورد آنها رای صادر کند. لذا مبارزه با فساد گسترده‌تر و دقیق‌تر شده است. بنابراین پوری حسینی تبرئه نشده است.

علیرضابیگی گفت: پوری حسینی با دستبند الکترونیکی، به خاطر شرایط کرونا و تحت نظارت آزاد شده و تغییری در روند بررسی پرونده وی ایجاد نشده است. مستندات جدیدی را در مورد تخلفات در سازمان خصوصی سازی در دوران مدیریتی پوری حسینی آماده کرده‌ایم که در اطلاعات جدید، دامنه تخلفاتی که صورت گرفته از پرونده قبلی وی بیشتر است.

***

نتایج تحقق و تفحص‌های سال‌های اخیر مجلس اعلام شود

به گزارش تسنیم، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: همه نمایندگان مجلس با اجرای طرح‌های تحقیق و تفحص موافق هستند اما از هیأت رئیسه مجلس تقاضا داریم که این مهم را بررسی کند که در سال‌های گذشته چه تعداد از این طرح‌ها به نتیجه رسیده و نتایج آنها را و رأی‌هایی که برای این طرح‌ها صادر شده را اعلام کنند چرا که ما وقت می‌گذاریم برای اجرای این طرح‌ها رأی می‌دهیم  اما از نتایج آنها خبر نداریم بنابراین اگر نتایج تحقیق و تفحص های انجام شده اعلام شود انگیزه بیشتری برای نمایندگان جهت رأی دادن به این طرح‌ها ایجاد می‌کند.

***

پایانی بر یک مناقشه

دادستان کل کشور در نامه ای خطاب به دادستان‌های کل کشور بر تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالیکت تأکید کرد.


محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در این نامه تصریح کرده است: «تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت های تولیدی به عنوان سند مالکیت بوده و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز؛ در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر رسمی نمی باشد مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند.»



 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۸۴۱۱۴۲۰:۳۲:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
جناب آملی لاریجانی به قم بازگردند و به تدریس در مدرسه علمیه پدری خود بپردازند.
ناشناس۲۱۸۴۲۸۴۲۲:۱۸:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دولت رئیسی با همکاری شهرداری‌ها به‌ویژه شهردار تهران مشکل تکدی‌گری را مرتفع نمایند که چهره شهرها را در انظار عمومی ناخوشایند نموده است.
ناشناس۲۱۸۵۰۲۲۱۱:۱۵:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
افرادی که زباله جمع می کنند را هم جمع می کنید؟
ناشناس۲۱۸۵۰۲۷۱۱:۱۸:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۵
اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 66 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند حل معضلات شهری به راحتی میسر نمی شود.
ناشناس۲۱۸۴۴۸۵۰۰:۳۹:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵
لاریجانی ها دین خود را به کشور ادا کردند تماما بروند استراحت
ناشناس۲۱۸۴۱۲۴۲۰:۳۷:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همه پرسی با موضوع تعیین و تکلیف یارانه ها بسیار کار درستی است.
ناشناس۲۱۸۴۲۷۳۲۲:۰۶:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
همه پرسی راجع به واکسن معتبر همه پرسی راجع به هسته ای راجع به خیلی چیزا باید رجوع کرد به نظر و رای مردم
ناشناس۲۱۸۴۴۷۶۰۰:۲۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۵
همه‌پرسی نوعی کلاه سر مردم گذاشتن و توجیهی برای گران کردن حامل‌های انرژی و به تبع آن همه مایحتاج مردم است.‌
ناشناس۲۱۸۴۱۴۴۲۰:۴۶:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در 24 ساعت گذشته 10 میلیون دوز واکسن به کشور وارد شد و این نشانه تلاش مضاعف دولت جدید برای واکسیناسیون و مبارزه با کروناست که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
ناشناس۲۱۸۴۳۲۷۲۲:۴۰:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۴
در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ نفر مردند و ۳۰۰۰۰ نفر هم آلوده شدند به ویروس که جای تشکر که ندارد هیچ جای گلایه نیز دارد از دولت
ناشناس۲۱۸۵۰۳۰۱۱:۲۱:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
در شهریور ماه سال 99 چین می خواست 18 میلیارد دوز واکسن مجانی به ایران بدهد که توسط دولت قبل پس زده شد روحانی باید پاسخگو باشد.
ناشناس۲۱۸۵۱۹۱۱۲:۵۱:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۵
الان تو کل دنیا ۱۸ میلیارد دوز واکسن وجود نداره.
ناشناس۲۱۸۶۴۴۳۱۰:۳۹:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
به روحانی ربط نداشت به کسانی ربط داشت که برای واکسن کیسه دوخته بودند
ناشناس۲۱۸۵۱۸۸۱۲:۴۸:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
جالبه که میگن خرید واکسن سفارش دولت قبل بوده ولی فوتی‌های کرونا بخاطر دولت فعلی!!!!! چند چندن با خودشون!!!
ناشناس۲۱۸۴۴۶۴۰۰:۲۱:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
وارد شده اما سفارشش رو‌کدوم دولت داده ؟
ناشناس۲۱۸۴۷۶۸۰۸:۵۷:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
اونی که سفارش داده خسته نباشه واقعا، یه صفحه نامه تایپ کرده دیگه!!!!
ناشناس۲۱۸۴۸۴۷۰۹:۵۱:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
روحانی اگر میتوانست در یکسال گذشته سفارش می داد و واکسن وارد می کرد.
ناشناس۲۱۸۴۸۶۲۰۹:۵۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
دولت جدید ارز برای واردات واکسن اختصاص داد و با پیگیری وزارت خارجه روند خرید واکسن سرعت گرفت.
ناشناس۲۱۸۴۸۶۵۰۹:۵۸:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
بی عُرضگی دولت قبل در واردات واکسن باعث شده تا تعداد فوتی های کرونا در کشور از 100 هزار نفر عبور کند.
ناشناس۲۱۸۴۸۸۱۱۰:۰۶:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۵
رئیسی در اولین روز ورود به پاستور با رئیس جمهور چین تماس تلفنی گرفت و خواهان تسریع و تسهیل در خرید واکسن شد.
ناشناس۲۱۸۴۹۲۶۱۰:۲۰:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
تعلل دولت قبل در واردات واکسن و تعویق مجوز واکسن داخلی سبب شد تا این روزهای سیاه کرونایی در کشور رقم بخورد در ضمن واکسن های وارد شده در 3 هفته گذشته سفارش دولت رئیسی است.
ناشناس۲۱۸۴۹۶۲۱۰:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۵
سفارش دولت جدید است روحانی عُرضه اینکارها را نداشت.
احمد۲۱۸۴۶۳۰۰۶:۲۲:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
والا هر روز دارن میلیون مییییلیون وارد میکنم اما مراکز واکسن دارن می‌بندن چون ندارن
ناشناس۲۱۸۵۰۳۳۱۱:۲۲:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
مراکز تزریق واکسن 24 ساعته شدند و واکسن کافی در همه مراکز موجود است.
ناشناس۲۱۸۵۲۳۵۱۳:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
یه مرکز ۲۴ ساعته به من معرفی کن ؟!!!
ناشناس۲۱۸۵۱۵۵۱۲:۳۵:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
پس پویش نه به واردات واکسن و من واکسن ایرانی می زنم چی شد؟؟؟؟
ناشناس۲۱۸۶۴۳۳۱۰:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
خودت می دونی که اگر تلاشی هم صورت گرفته مربوط به دولت قبلی هست انشااله نتایج دولت محبوب شما را تا یکسال دیگر خواهیم دید الان هر اتفاق خوب و بد برای دولت قبلی هست
ناشناس۲۱۸۴۱۵۱۲۰:۵۰:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
پوری حسینی باید بدلیل واگذاری اموال بیت المال با نام خصوصی سازی به نورچشمی های دولت قبل محاکمه و مجازات بشود.
ناشناس۲۱۸۴۱۵۴۲۰:۵۳:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
مهم ترین اقدام دولت رئیسی در یکماه گذشته این بود که واردات واکسن را تسریع کرد و با واردات 10 میلیون دوز واکسن در ساعات گذشته به روند واکسیناسیون شتاب ویژه داد.
ناشناس۲۱۸۴۱۶۵۲۱:۰۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۴
خوشبختانه با تماس تلفنی رئیسی با رئیس جمهور برخی کشورها واردات واکسن به کشور شتاب چشمگیری گرفته است و میتوانیم به مبارزه جدی تر با کرونا امیدوار باشیم.
ناشناس۲۱۸۴۲۸۷۲۲:۲۰:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
زمانی به مبارزه جدی امیدوار باش که واکسن معتبر برسه به دست مردم
ناشناس۲۱۸۴۹۵۶۱۰:۳۸:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۵
مردم امریکا از تزریق واکسن فایزر امتناع می کنند زیرا هیچ اعتمادی به واکسن های امریکایی ندارند.
حمید۲۱۸۴۵۸۲۰۳:۱۱:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
ولی بایدن اجازه استفاده ار پولهای بلوکه ایران را برای مصارف انسان دوستانه صادر کرد
ناشناس۲۱۸۴۸۵۵۰۹:۵۴:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵
3 روز بعد از اینکه مجوز واکسن برکت صادر شد بایدن تحریم واکسن را لغو کرد .
ناشناس۲۱۸۴۶۶۲۰۷:۲۳:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
تا حالا که بیشتر سینوفارم وارد شده است. آن وقت کدام کشورها در واردات سینوفارم دخالت داشتند؟
ناشناس۲۱۸۵۰۴۰۱۱:۲۵:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
سینوفارم معتبر است و ترکیه و امارات و بحرین و عربستان هم از سینوفارم استفاده کرده اند.
ناشناس۲۱۸۴۶۸۵۰۷:۴۳:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۵
همه ۸۴ میلیون رو سینوفارم زدید !!! خدا نکند عواض ثانویه داشته باشد که اگر خدای ناکرده چنین باشد نسل ایرانی در فضا خواهد بود
ناشناس۲۱۸۴۸۷۲۱۰:۰۱:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
2/5 میلیارد نفر در چین سینوفارم تزریق کردند و هیچ عوارضی نداشت در ضمن واکسن اسپوتنیک روسیه و استرازنکا هم وارد شده است.
ناشناس۲۱۸۴۹۴۷۱۰:۳۲:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
۲/۵ میلیارد نفر در چین ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
ناشناس۲۱۸۴۱۸۱۲۱:۱۷:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
کاندیداهای ریاست جمهوری هیچکدام در جایگاه واقعی خود قرار نگرفتند
ناشناس۲۱۸۴۴۰۸۲۳:۳۷:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۴
تو خوبی!
مصطفی۲۱۸۴۲۱۷۲۱:۳۷:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۴
سلام هر روز اعلام میشود که تعدادی طرح توسط نمایندگان مجلس مطرح شده که عموما هم بجهت عدم استفاده از نظر کارشناسان ره بجایی نبرده و فقط تشویش در اذهان عمومی ایجاد می‌کند بهتر است همانطور که رهبری فرمودند بجای این طرحها لوایح توسط دولت که دارای بدنه کارشناسی است ارایه شود تا نتیجه بهتری برای مملکت داشته باشد
ناشناس۲۱۸۴۲۲۵۲۱:۴۰:۱۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
اینها اکر ایرانین خوب که نمیشه تا آخر عمر پشت میز نشین باشند نوبت بدهند به بند خدایی که شاید بهتر کار کند
ناشناس۲۱۸۴۲۳۶۲۱:۴۳:۳۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
دوران گذار از اخوان لاریجانی رقم خورده است
ناشناس۲۱۸۴۲۴۳۲۱:۴۶:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۴
برادران لاریجانی به اندازه کافی ( بلکه بسیار بیشتر ) به نظام و انقلاب و مردم و کشور و اسلام و مسلمین خدمت کردند . دیگر زمان استراحت ایشان فرا رسیده است
ناشناس۲۱۸۴۲۴۹۲۱:۴۹:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۴
منجی بشریت می آید تا از کج روی برخی رفتارهای طالبان جلوگیری کند و هم از تجدد خواهان که دنیا و آخرت مردم را خراب کردن
ناشناس۲۱۸۴۲۵۱۲۱:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بهتر آن است که حضرت آملی لاریجانی به نجف عزیمت نموده و حوزه علمیه نجف از وجود ایشان مستفیذ گردد
ناشناس۲۱۸۴۲۹۸۲۲:۲۶:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
بهتر آن است که لاریجانی از مسند ریاست مجمع نیز استعفاء نمایند
معلم۲۱۸۴۳۲۴۲۲:۳۸:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۴
با سلام یارانه سوخت را نمی خواهد به مردم بدهید همان یارانه قبلی را درست بدهید دوباره می خواهید یک فیلم جدید راه بیندازید وچند ماه پولی به مردم بدهید و قیمت سوخت را ده برابر کنیدوبعداز ان تعداد زیادی به بهانه های واهی حذف می کنید از خدا نمی ترسید
ناشناس۲۱۸۴۳۴۹۲۲:۵۳:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
نه تنها بنزین و سوخت بلکه تمام چیزهایی که قیمت واقعی ندارند می بایستی با قیمت آزاد و جهانی اصلاح شود . به تناسب آن ، تمام حقوق و مزایا و دریافتی های مردم میبایستی طبق قیمت های آزاد محاسبه شود . کشورهای اروپایی قیمت بنزین آزاد وحدود ۴۶۰۰۰ تومان بابت هر لیتر است ولی کسی هم ناراضی نیست چون در آن کشورها خودرو با مصرف کم تولید میشود وحقوق و مزایایشان با هزینه ها منطبق است و پس انداز هم دارند . در کشور ما هیچ تناسبی بین قیمتها ، بهای محصولات کارخانه ها و در آمدها وجود ندارد و به همین دلیل اکثر جمعیت کشور آسیب پذیر شده اند .
ناشناس۲۱۸۴۴۶۸۰۰:۲۱:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۵
هدف امام راحل ، اسلام سیاسی نبود. اسلام ناب بود
ناشناس۲۱۸۴۹۱۳۱۰:۱۵:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵
اسلام ناب را چطور بايد يافت؟
ناشناس۲۱۸۵۱۹۲۱۲:۵۱:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۵
خود امام که چیز دیگه‌ای میگفت اما اگه شما میگی اینطوریه حتما یه چیزی می‌دونی که امام خودش هم نمیدونسته!!!!
ناشناس۲۱۸۴۴۷۹۰۰:۲۸:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵
اقای زیبا کلام شبهات زیادی وجود دارد
ناشناس۲۱۸۴۵۶۰۰۲:۲۷:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۵
دوست دارم رئیسی. دلارو باید بشه ۱۹ هزار تومان
ناشناس۲۱۸۵۹۰۲۲۲:۴۸:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
باسلام چرا شهرداریها جریمه برای فرسودگی اتوموبیلها میگیرد ایا این ضلم نیست
ناشناس۲۱۸۴۶۷۷۰۷:۳۷:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
جنگ و خونریزی فقط در مناطق اسلامی است . چرا ؟
ناشناس۲۱۸۴۹۰۵۱۰:۱۲:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۱۵
چون هر ۲ طرف جنگ ( همشون ) خیال میکنن میرن بهشت
ناشناس۲۱۸۵۰۹۳۱۱:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
قبل آن کشورهای مسیحی جنگ راه می انداختند و با هم هماهنگ شدن و آمدن در بین کشورهای اسلامی تا جنگ راه بیاندازند
ناشناس۲۱۸۴۶۸۷۰۷:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
تقریبا سه چهارم اعضای دولت و مدیران احمدی نژاد در دولت رئیسی حضور یافته اند . ❤ احمدی نژاد ❤
ناشناس۲۱۸۵۰۴۶۱۱:۲۶:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۵
هر وقت حقوق ودر آمد های عمومی در سطح بین المللی بود حرف از حذف یارانه انرژی بزنند. الان چه موقع این بحث است؟
عباس۲۱۸۵۰۵۹۱۱:۲۹:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۵
با رفتن لاریجانی ها سرمایه اجتماعی نظام افزایش یافت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین