پشت پرده مانور دریایی ناگهانی آمریکا و اسرائیل در آستانه رسیدن کشتی ایرانی به لبنان

  4000610057 ۱۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مانور دریایی ناگهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه رسیدن کشتی حامل سوخت ایرانی به سواحل لبنان را می‌توان در قالب تلاش‌های توخالی تل‌آویو و واشنگتن برای جلوگیری از این امر ارزیابی کرد.

پشت پرده مانور دریایی ناگهانی آمریکا و اسرائیل در آستانه رسیدن کشتی ایرانی به لبنان

به گزارش الف، در بحبوحه تحولات اخیر منطقه و پس از سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده رسانه‌های خبری از برگزاری اولین رزمایش مشترک دریایی ایالات متحده و اسرائیل در دریای سرخ خبر دادند. 

از آنجایی که برنامه ریزی قبلی برای برگزاری این مانور صورت نگرفته و مقدمات آن اعلام نشده بود، می‌توان گفت یک رزمایش ناگهانی محسوب می‌شود که می‌تواند چند علت داشته باشد. از طرف دیگر آمریکا و ژیم صهیونیستی اغلب فعالیت‌های نظامی و مانورهای این چنینی خود را در سکوت خبری و به دور از چشم رسانه‌ها انجام می‌دهند. بر همین اساس به نظر می‌رسد که هدف واشنگتن و تل‌آویو از برگزاری این رزمایش ارسال سیگنال‌هایی به محور مخالف خود در منطقه باشد.

همانطور که گفتیم مانور ناگهانی ایالات متحده و اسرائیل در دریای سرخ چند علت عمده دارد که مهمترین آنها به آغاز روند واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان برمی‌گردد. از زمانی که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله اعلام کرد که اولین کشتی ایرانی به سمت لبنان حرکت کرده، موج نگرانی صهیونیست‌ها از ارسال کشتی حامل سوخت ایران به لبنان در میان سکوت مقامات این رژیم، در رسانه‌های آن به وضوح دیده می‌شود.

بدیهی است که صادرات سوخت از ایران به لبنان در وهله نخست به معنای شکست محاصره ناعادلانه آمریکاست و در وهله بعدی موجب می‌گردد تا جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله نخستین طرف نجات‌دهنده مردم لبنان از بحران خفقان‌آور سوخت باشد. این امر به معنای آن است که همه برنامه‌های آمریکا و متحدان آن برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در برابر ملت لبنان و نیز تضعیف جایگاه مردمی حزب‌الله در این کشور به بن‌بست می‌خورد.

وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی از رسیدن کشتی حامل سوخت ایران به لبنان به اندازه‌ای است که آمریکایی‌ها در تصمیمی شتابزده اعلام کردند که حاضرند با نادیده گرفتن «قانون سزار» علیه سوریه روند واردات گاز مصر از طریق لوله‌های اردن و سوریه به لبنان را تسهیل کنند. البته آنگونه که شواهد نشانمی‌دهد این وعده آمریکا صرفا یک مانور برای جلوگیری از واردات سوخت ایران به لبنان و متقاعد کردن مقامات این کشور به متوقف کردن حرکت کشتی‌های ایرانی بود. پس از گذشت چند هفته از اعلام این تصمیم آمریکا اما هنوز هیچ سازوکار جدی برای ارسال گاز از مصر به لبنان آغاز نشده و ابهامات زیادی در تصمیم آمریکا دیده می‌شود؛ به ویژه اینکه «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت چند روز قبل در واکنش به آماده‌سازی سفر هیئت لبنانی به سوریه برای انجام مذاکرات در خصوص وارد کردن گاز از طریق خاک این کشور گفت که این سفر توجیهی ندارد.

این مواضع مبهم آمریکایی‌ها در حالی است که بنا به گفته منابع موثق نخستین کشتی ایرانی ظرف چند روز آینده به بنادر لبنان می‌رسد. البته هنوز مشخص نیست محموله‌های سوخت ایران چگونه در لبنان تخلیه می‌شوند و آیا مستقیما به بندر بیروت یا صیدا می‌رسند و یا اینکه قرار است در بندر بانیاس سوریه تخلیه شده و سپس از طریق کامیون‌ها به خاک سوریه منتقل گردند.

اما نکته مهمی که در خصوص رسیدن این کشتی‌ها به مقصد وجود دارد سناریوهای احتمالی در خصوص تعرض به این کشتی‌ها توسط محور آمریکایی-صهیونیستی است. البته هیچ یک از مقامات صهیونیست به شکل رسمی حتی نتوانستند واکنشی به ارسال سوخت از ایران به لبنان نشان دهند و تهدید زبانی نیز از جانب آنها صورت نگرفت. اما سید حسن نصرالله در همان ابتدای اعلام حرکت کشتی ایرانی در پیامی صریح به آمریکا و اسرائیل درباره هرگونه تجاوز به این کشتی‌ها هشدار داده و آنها را به مثابه حاکمیت لبنان دانست؛ به این معنا که تجاوز به این کشتی‌ها یعنی تجاوز به حاکمیت لبنان که پاسخ «مناسب و متناسب» حزب‌الله را به همراه خواهد داشت.

با این حال طبق گزارشی که روزنامه رای الیوم منتشر کرده، یک اتاق عملیات مشترک میان ایران و لبنان برای نظارت بر روند رسیدن کشتی‌ها به مقصد تشکیل شده که سناریوهای مربوط به تعرض احتمالی به این کشتی‌ها را مورد بررسی قرار داده و آماده مقابله با آن هستند. 

به همین دلیل می‌توان میان مانور دریایی ناگهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن کشتی ایرانی به سواحل لبنان ارتباط مستقیم برقرار کرد؛ البته نه به این معنا که این رزمایش یک پیام تهدیدآمیز جدی محسوب می‌شود. بلکه آنگونه که منابع خبری گزارش می‌دهند مانور مذکور در سطح بالایی برگزار نمی‌شود و از نظر استراتژیکی و تاکتیکی اهمیت چندانی ندارد و شاید بتوان گفت آمریکا و اسرائیل قصد دارند با یک تهدید غیرمستقیم و توخالی شانس خود را برای جلوگیری از واردات سوخت ایران به لبنان امتحان کنند.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب نیز در این زمینه معتقد است: حتی اگر تجاوزی هم به کشتی‌های ایرانی صورت بگیرد، بازنده این جنگ قطعا آمریکا و اسرائیل خواهند بود و پاسخ دوجانبه ایران و لبنان در راه است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۷۷۲۰۳۱۳:۳۲:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
محال است کشتی حاوی بنزین ایران به لبنان برسد. اسراییل این کشتی ها را توقیف و خود کشتی و محموله اش را هم مصادره خواهد کرد.
ناشناس۲۱۷۷۲۷۰۱۳:۵۹:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
2 کشتی سوخت به بنادر لبنان رسیدند و تخلیه شدند و کشتی سوم هم در راه است و امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نتوانستن بکنند.
ناشناس۲۱۷۷۳۰۸۱۴:۲۸:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دریادار کشتی هنوز به مرز لبنان نرسیده
ناشناس۲۱۷۷۴۷۰۱۶:۰۵:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خدا شفا ت بده
مرتضی۲۱۷۸۲۸۹۰۷:۳۸:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۱
ایران با توکل به خداو محاسبات دقیق اصول سیاسی و اقتدار نظامی دم آمریکا و اسرائیل را به هم گره خواهد زد تا ندانند کجا بروند
ناشناس۲۱۷۷۴۵۴۱۵:۵۴:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کسی کاری به این کشتی ها نداره این تفسیرها هم همش تخیل نویسنده است .
رضا۲۱۷۷۸۵۵۲۱:۲۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
سلام خسته نباشی آقای بایدن بسیار انسان فهمیدای است و سی سال دیگر کاری به کشتی ایران ندار حال صبر کنید ومیبینید به سلامتی میرسند به لبنان امین یاربعلالمین خداحافظ
ناشناس۲۱۷۷۵۴۸۱۷:۰۸:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
قدرت ایران
ناشناس۲۱۷۷۵۵۸۱۷:۱۵:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
توازاسرائیلها هم خوشخیال ترهستی دوست من گذشته دیگرجرئت ندارندارندچپ نگاه کند
ناشناس۲۱۷۷۵۷۵۱۷:۲۵:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
وکیل مدافع اسرائیل راه جلوش میگذاره!
ناشناس۲۱۷۷۵۹۳۱۷:۳۳:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
این افکار غربگرایان است که ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم در مقابل کدخدا ، انشالله خواهد رسید و اسراییل و آمریکا هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند و هیمنه آمریکا شکسته شده و بیشتر خار و خفیف می گردد.
محمد۲۱۷۸۲۶۶۰۷:۰۵:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۱
درود برشما
فدایی رهبر۲۱۷۷۵۹۶۱۷:۳۴:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
یادت رفته کشتی سوخت رفت به حیاط خلوت آمریکا. نتونست اونجا غلط ی بکنه .حالا توی لبنان میخوان مصادره کنن .اونا دارن از امپراتوری ایران حرف میزنن ولی شماها...خیلی ..
ناشناس۲۱۷۸۳۳۷۰۸:۳۳:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۱
احسنت درود به شیرپاک مادرت که از حلال تغذیه شدی
ناشناس۲۱۷۷۶۳۰۱۷:۵۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
محال یک ساعت دیرتر کشتی ها به لبنان برسه آمریکائیهای وحشی تا دندان مسلح را ندیدی یک گروه شبه نظامی مثل طا لبان با بیل وکلنگ چطور مثل آشغال از افغانستان بیرون ریختند حالا چطور میخواد جلوی ابر قدرتی مثل ایران را بگیره. بدبختا بیخ گوششان کشتی به ونزوئلا فرستادیم هیچ غلطی نتونستند بکنند بعد از این هم نخواهند توانست
ناشناس۲۱۷۸۰۸۸۰۰:۳۸:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۱
احسنت
ناشناس۲۱۷۷۶۳۹۱۸:۰۶:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
نگو ، چرا حالا ترسیدی بپا سکته نکنی بیخ گوششان ونزوئلا کشتی فرستادیم هیچ غلطی نکردند اینجا که مال خودمونه
ناشناس۲۱۷۷۶۴۳۱۸:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
..به خون شهدا قسم رژیم منحوس اسراییل را از روی نقشه کره زمین محو میکنیم
اتابک۲۱۷۷۶۸۱۱۸:۵۴:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اسرائیل نفس های پایانی را میکشد و حزب الله پیروز میدان خواهد ماند انشاالله
کرار۲۱۷۷۷۳۱۱۹:۴۷:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
عمرا اگر نتونست چی؟ اون وقت قبول میکنید که قدرت مقاومت به سرکردگی ایران خیلی زیاده
ساسان۲۱۷۷۷۳۶۱۹:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
من می دونستم موفق نمیشیم
ناشناس۲۱۷۷۷۴۳۱۹:۵۴:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کسی جرات نداره به اون کشتی ها حمله ای بکنه
ایرانی۲۱۷۷۷۸۲۲۰:۲۳:۱۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اشتباه نکن این کشتی جواز استفاده اسراییل از دریاست اگه هر اتفاقی برای این کشتی بیافته دیگه اوناهم نمیتونند از دریا استفاده کنند یعنی میدونند بزنند میخورند
حجت۲۱۷۷۷۹۲۲۰:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اون زمان که اسرائیل وامریکااز اینکارا میکردند خیلی وقته گذشته فرار مفتضحانه امریکا از افغانستان رو ببین مطمئن باشین کشتی‌ها سوختشونو خالی میکنن صهیونیستهای خبیث هم تنها میتونن تماشا کنن اونم از ماهواره
ناشناس۲۱۷۷۸۴۵۲۱:۱۲:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
غلط کرده با.. ابله
ناشناس۲۱۷۷۸۹۱۲۱:۵۴:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خیلی بزدلی
ناشناس۲۱۷۷۹۷۴۲۳:۰۵:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بشین وتماشا کن
کیان۲۱۷۸۰۱۵۲۳:۳۵:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ایران کشتی اونا زده به قول خودشان بعدش اونا هم جبران میکنند. یر به یر میشن .
ایرانی۲۱۷۸۰۹۸۰۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
تو مگر همدست وهمراه صهیونیست ها هستی که اینگونه سنگشان رابه سینه میزنی؟ کشتی میرسد وسالم هم میرسد.
علی۲۱۷۸۱۳۶۰۱:۲۱:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۱
از نسل ما نمی توانیم هستی ؟؟!!!
خلیل الله نیکدل۲۱۷۸۲۳۰۰۵:۱۸:۰۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
فقط میتونم بهت بخندم
ناشناس۲۱۷۸۳۳۴۰۸:۳۱:۲۱ ۱۴۰۰/۶/۱۱
ایرانی هستی‌ یا غربزده‌ی مفلوک‌ یا ازمجاهدین‌ منافقین‌ خلق‌ وابسته به صهیونیسم؟ از کدامش هستی واضحتر‌ بگو نترس گیر نمیافتی
ناشناس۲۱۷۸۳۴۳۰۸:۳۹:۱۸ ۱۴۰۰/۶/۱۱
برو ترسو بزدل ،بنشین وتماشا کن‌بزودی میرسد
سپهر۲۱۷۸۳۶۸۰۸:۵۷:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
به کوری چشم دشمنان میرسه و هیچ غلطی نمیتونن بکند.اسرائیل سگ کی باشه
ناشناس۲۱۷۷۲۰۶۱۳:۳۳:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگر کشتی ایرانی توقیف شود، از دست ایران و حزب الله کاری بر نخواهد آمد.
ناشناس۲۱۷۷۲۷۳۱۴:۰۰:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امریکا و اسرائیل جرئت توقیف این کشتی ها را نداشتند زیرا میدانند با پاسخ سخت ایران و حزب الله مواجه می شوند.
عباس پیرحیاتی۲۱۷۷۴۴۰۱۵:۴۷:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
سوخت به لبنان میرسد استکبار هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس۲۱۷۷۸۲۳۲۰:۵۳:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
فراموش کردید که چند تا از کشتی هایی که به ونزوئلا میرفت را آمریکا گرفت و در بازار نیویورک فروخت به قیمت ۴۰ میلیون دلار؟ شما هم گفتید ماله ما نبود!
ناشناس۲۱۷۷۸۹۲۲۱:۵۴:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
صحبت بخیر هم وطن آره آمریکا از تو میترسه برو بابا عصر حجری آمریکا فقط دوست نداره با ایران جنگ کنه وگر نه فقط در چند روز با خاک یکسان میشه
علی۲۱۷۷۴۷۳۱۶:۰۶:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خخخخخخخ دیدم چند وقت پیش گنبد آهنینشون را
ناشناس۲۱۷۷۶۴۵۱۸:۱۵:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چقدر شما ترسو هستید .همش منفی بافی می کنید .آمریکا و اسرائیل مثل سگ می ترسند .
ناشناس۲۱۷۷۲۰۷۱۳:۳۳:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
لانه عنکبوت مراقب تورهای سست خود باشد!
ناشناس۲۱۷۷۸۱۷۲۰:۵۱:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
عجب لانه عنکبوتی که ۸۰ سال است پاربرجاست
ناشناس۲۱۷۷۲۵۰۱۳:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
دو ورشکسته جایی در آینده خاورمیانه ندارند یکی که محو می شود و یکی هم با اردنگی به بیرون خامورمیانه پرت می شود
ناشناس۲۱۷۷۴۶۲۱۶:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ورشکسته؟؟؟؟
ناشناس۲۱۷۷۹۶۰۲۲:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اسرائیل نفس های اخرشه
ناشناس۲۱۷۷۲۸۷۱۴:۱۳:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
عشق کدخدا ها زیاد جوش نزنید سیستم ایمنی تون ضعیف می شود ماله کشی هم حدی دارد
ناشناس۲۱۷۷۴۱۷۱۵:۳۶:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
استرس می گیرید و کرونا می گیرید
misamtehrani@gmail.com۲۱۷۷۳۳۲۱۴:۴۲:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آخه این چه گزارشی است مگه دو کشتی تا حالا تخلیه نشده کشتی سوم که باید رسیده باشه
ناشناس۲۱۷۷۳۶۱۱۴:۵۹:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
هیچ غلطی نمی تواند بکند جرعت داری به کشتی دست بزن
ناشناس۲۱۷۷۳۶۶۱۵:۰۱:۲۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
پشت پرده و جلوی پرده ندارد کشورهای هم پیمان مرتبا برای مقابله با دشمن تمرینات نظامی منظم دارند
ناشناس۲۱۷۷۳۷۷۱۵:۰۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ان شالله بزودی با اخراج آمریکا بساط اسراییل هم در منطقه جمع می شود.
ناشناس۲۱۷۷۴۶۴۱۶:۰۱:۵۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا بساطش از منطقه جمع نشده او فقط تفویض اختیار کرده بخش شرق ما را به طالبان غرب را به داعش وجنوب را به اعراب و اسراییل داده .
ناشناس۲۱۷۷۷۶۹۲۰:۱۳:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بیست سال خودش افغانستان نتونست غلطی بکنه حالا طالب درحدی نیست که بخواد ایران را اذیت کنه
ناشناس۲۱۷۷۷۸۷۲۰:۲۷:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
همیشه پادو و ذلیل بمون، باشه، حدت همینه
م۲۱۷۷۴۷۴۱۶:۰۷:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امریکا و اسرایئل هیچ غلطی نمی تونن بکنن
امیری۲۱۷۷۶۳۱۱۷:۵۸:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آفرین بر این اقتدار و این رزمایش ایران و لبنان است که ثابت می‌کند اسرائیل و آمریکا مترسکی بیش نیستند
ناشناس۲۱۷۷۸۷۳۲۱:۳۹:۴۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
درود
ناشناس۲۱۷۷۷۱۶۱۹:۲۹:۰۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
برادر عزیز بنده مخالف سرسخت آمریکا هستم اسرائیل را هم به رسمیت نمی شناسم ولی دشمنی آمریکا از دوستی طالبان بهتر بود خدا به داد همسایگان برسد با این طالبان وهابی .
ع م۲۱۷۷۳۹۸۱۵:۲۶:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا و اسراییل فقط بلوف میزنند جرعت ندارن چپ نگاه کنن
ناشناس۲۱۷۷۴۱۱۱۵:۳۲:۴۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ما منتظر یک حماقت از صهیونیست ها هستیم .
ناشناس۲۱۷۷۹۷۰۲۳:۰۳:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خدا قوت پهلوان
ناشناس۲۱۷۷۴۲۱۱۵:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
به خداوندی جرعت ندارن
حسین۲۱۷۷۴۳۳۱۵:۴۵:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اسرائیل هم محکوم به نابودیست
ناشناس۲۱۷۷۶۸۶۱۹:۰۱:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
انشاالله به زودی زود نابودی اسراییل و دست اندرکارانش
رمضون۲۱۷۷۴۴۶۱۵:۵۱:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا و اسراییل جرات نمی کنند حتی نزدیک کشتیهای ایران شوند.... اینها طبل توخالی و همچون شغال ترسو ....در کل مال این حرفها نیستند
ناشناس۲۱۷۸۱۴۳۰۱:۲۸:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
خدای نکرده اگه دست بزنند دوباره عین الاسد را خواهیم زد...
جهاد۲۱۷۷۴۵۱۱۵:۵۴:۰۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چنانچه دولت تروریستی شیطان بزرگ وسگ نگهبانش دولت جنایتکاروکودک کش صهیونیست غاصب کوچکترین مزاحمتی برای کشتی های حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران قدرتمندرابه مقصدکشورلبنان را داشته باشندمردان شجاع وهوشیارنیروی های مسلح چنان درسی به انها وتمام مواضعشان درمنطقه غرب اسیا خواهنددادکه جهان راشگفت زده خواهدکرد.یاحسین
ناشناس۲۱۷۷۵۳۴۱۶:۵۷:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
تکبیر .الله اکبر .داداش دفعه قبلی سرلشگر ما رو شهید کردند ما یک سرباز آمریکایی هم نکشتیم فقط پایگاه خالی از نیرو رو موشک بارون کردیم که جلو مردم شرمنده نشیم.
ناشناس۲۱۷۷۶۸۸۱۹:۰۲:۵۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
یا حسین
وحید۲۱۷۷۸۱۹۲۰:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خدا کنه ما هنوز منتظر انتقام سختیم
ناشناس۲۱۷۷۸۳۳۲۱:۰۰:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
احسنت
ناشناس۲۱۷۸۲۰۱۰۳:۰۲:۱۰ ۱۴۰۰/۶/۱۱
مرگ بر دوتا هم امریکا جهان خوار دوم مرگ بر اسراییل کثیف نوکر امریکا و اروپا هیچ غلطی نمی کنند در برابر ایران (مراد )
...۲۱۷۷۴۵۶۱۵:۵۴:۴۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اگه کاری بکنن مطمئنا جواب سختی هم از ایران هم از حزب‌الله خواهند گرفت. برای همین جرئت چنین چیزی را ندارن.
محمد۲۱۷۷۴۶۱۱۵:۵۹:۴۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
درود برغیرت ایرانی ومجاهدین شجاع حزب الله لبنان
حامد۲۱۷۸۳۸۸۰۹:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۱
این بدبخت غربزده ها مثل خود غربی های ادعای پوچ و بی اساس دارند خود کارشناسان غربی آرزوی مرگ دارن
ب ن۲۱۷۷۴۶۳۱۶:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مرگ بر اسرائیل خبیث
۲۱۷۷۷۷۷۲۱۷۷۴۶۷۱۶:۰۴:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
خاک پای شیرهای ایران شیر حزب الله کشتی اول و دوم که تخلیه شد. انشاالله تخلیه کشتی سوم. آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتونن بکنن چون با پاسخ کوبنده ی شیرهای مقاومت مواجه میشن
م۲۱۷۷۴۶۹۱۶:۰۴:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
هیچ غلطی نمی تونن بکنن تو جنگ سیوسه روزه و عین العسد هم نتونستن بکنن
سید۲۱۷۷۴۷۱۱۶:۰۶:۰۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آنها که از قدرت ایران در منطقه باخبرند جرات تعرض و حتی نگاه به کشتی ایران را ندارند .زمان سردار شهید حاج قاسم فقط سیلی خوردند این مرتبه با تعرضی محو میشون
محمد۲۱۷۷۴۷۹۱۶:۰۹:۰۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اولاکشتیها هنوز نرسیدند دوما بنظر من امریکا و اسرائیل تجاوز نخواهند کرد سوما اگر تجاوزی صورت گیرد قطعا پاسخ مناسبی خواهند دید. چهارما اینجا بحث جمهوری اسلامی نیست بحث اقتدار ایران است ارزوی موفقیت دارم
م۲۱۷۷۴۸۰۱۶:۰۹:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
غلط می کنن به کشتی ما نزدیک بشین ۲۱۷۷۸۰
م.ن۲۱۷۷۴۸۵۱۶:۱۴:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
بذار این کشتی ها راه خودشونه برن،شربه پانکن این جوجه اسراییلت با خاک یکسان میشه،نکن،نساز،با دم شیر بازی نکن،ما دیگه هیچی نداریم فقط مونده آبرومون،اینم تا آخرین قطره خونمون نمیگذاریم بره،برو عقب کشتی میخواد ردپشه برو
محسن گرگی۲۱۷۷۵۱۲۱۶:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند سوخت هم به لبنان میرسد
ناشناس۲۱۷۷۵۱۹۱۶:۴۴:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اخرش کشتی ها را توقیف میکنند و محموله را میفروشن پولش را هم میخورن ایران هم تکذیب و اظهار بی اطلاعی میکنید پول ملت هم مالیده میشه میره پی کارش
رضوی۲۱۷۷۵۲۲۱۶:۴۵:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
ایران ولبنان برای رهایی از تحریم نیاز به حرکتی متجاوزانه از طرف مقابل دارن تا حرکت ضد تحریمی خود را در غالب درگیری در منطقه شروع کنند .بنابراین سوخت خیلی راحت میرسه
ناشناس۲۱۷۷۵۲۴۱۶:۵۱:۰۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
نه‌اسرائیل‌نه‌امریکا‌هیچ‌غلطی‌نکردن‌ونخواهم‌کردبه‌حرف‌زدن‌زرنگن‌اماهیچ‌اقدام‌نظامی‌علیه‌جمهوراسلامی‌‌نمیتونن‌بکنن‌زنده بادایران
بهانه۲۱۷۷۵۴۳۱۷:۰۱:۴۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
زنده باد ایران .اسرائیل هروقت میترسه میره باباشو میاره فارغ از اینکه باباش هم هیچ غلطی نمیکنه
احمد۲۱۷۷۵۵۱۱۷:۰۹:۳۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
سوختها.مجانی.رفتن‌لبنان.یا.پول.داده.به.دولت.جدیدمان.که.لااقل.به.زخمی.بزنیم.اگرکسی.میداندپاسخ.بدهدلطفا
پریا۲۱۷۷۵۶۰۱۷:۱۷:۵۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
حالا برای این ۴ بشکه نفت که معلوم نیست پولشو دریافت کنیم یانه اگر یه جنگ درست نکردید حالا بهتون من گفت باشم
ناشناس۲۱۷۷۵۷۱۱۷:۲۴:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مرگ بر آمریکا واسرائیل
مچید۲۱۷۷۵۸۳۱۷:۲۷:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کثیف ترین حاکمان دنیا امریکا واسرائیل که همیشه عامل اشوب وفتنه وخون وخونریزی تاکی باید اینقدر خبیث بود وبه این شکل حکومت کرد
ناشناس۲۱۷۷۶۲۳۱۷:۵۲:۱۵ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چرا امریکا اسرایل نمیذارن کشتی به لبنان برسه مگه مشکل چیه
ناشناس۲۱۷۷۶۲۶۱۷:۵۲:۵۹ ۱۴۰۰/۶/۱۰
آمریکا برای مردم بده برای آقا زاده ها بهشت کمی تفکر بد نیست
حزب الله۲۱۷۷۶۳۸۱۸:۰۵:۳۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
امریکاواسرائیل وابستهای داخلی باانهاهیچ غلطی نمیکنن بخاطرقدرت ایران وحزب الله هم دیدن هم میشناسن درودبرسپاه وارتش ونیروهای دریای ایران لعنت به وابستهای غربزده
الله محمد علی۲۱۷۷۶۴۸۱۸:۱۶:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۱۰
کسی جرأت نمیکند نزدیک بشود، مطمئن باشید
رزمنده ارتش غیور۲۱۷۷۶۶۰۱۸:۳۰:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
فقط بگم ارتش ما ارتشی است که معیار رزمی جهان را به هم ریخته و قابل قیاس با آن نیست حالا امریکا،اسرائیل این گوی و این میدان ...
ناشناس۲۱۷۷۷۱۵۱۹:۲۸:۲۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اسرائیل و آمریکا اگه کاری از دستشون بر میومد نیازی به بهانه این کشتی ها نبود
ناشناس۲۱۷۷۷۲۳۱۹:۴۰:۰۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
انشالله کشتی ها به مقصد می رسند همانطور که به ونزویلا رسیدند ودر صورت تجاوز دشمنان پاسخ سخت و کوبنده مقاومت را دریافت خواهند کرد که پشیمان شوند
ناشناس۲۱۷۷۷۶۷۲۰:۱۲:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
چقدر این منافقین و برخی داخلی وطن فروش از ارسال نفت به لبنان ناراحتند . بروید بمیرید . تازه این اول کار است.بدبختهای منافق .
مهرداد۲۱۷۷۷۷۳۲۰:۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۰
شکست امریکا!!! خخخخ فازتون چیه خدایی
ناشناس۲۱۷۷۷۹۴۲۰:۳۳:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۰
وقتی عین الاسدشونا زدیم چه غلطی کردند؟ پس حالا هم جرئت هیچ غلطی رو ندارند به کوری چشمشون کشتیها تخلیه میشند اونا هم میشینند با حسرت نگاه میکنند خداوند فرموده ما دشمنانتان را ترسو افریدیم
ناشناس۲۱۷۷۸۵۲۲۱:۲۳:۲۴ ۱۴۰۰/۶/۱۰
اسراییل وامریکا با این کارشون میخواند بگند که ما پشت هم هستیم اگر تعرضی صورت بگیره امریکا اعتبار خودش را از دست میده واسراییل صدمات جدی میبینه چون جنگ با ایرانو به جون میخره.
ناشناس۲۱۷۷۸۸۱۲۱:۴۵:۳۱ ۱۴۰۰/۶/۱۰
قدرت نمایی ایران در مقابل زورگویی اسراییل و آمریکا کشتی به مقصد لبنان خواهد رسید و ریشخند ایران به اسراییل خواهد بود خخ
ناشناس۲۱۷۷۹۴۳۲۲:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۶/۱۰
مارو باش فکر میکردیم این کار انجام شده‌ . این مانور واکنش س یع رو نشون میده.
سید۲۱۷۷۹۵۴۲۲:۵۶:۴۰ ۱۴۰۰/۶/۱۰
استراتژی بلند مدت ایران حل مسئله اسرائیل از طریق نرم و در نهایت سخت است. ایجاد این چالش ها برای تحریک اسرائیل تسریع در انتخاب طرف مقابل به گزینه سخت یا نرم است.
محمد شاملو‌۲۱۷۸۰۰۲۲۳:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
این ایران قدرتمند است که از پس قرن ها به حول و قوه الهی باز سربرافراشته . شیاطین آمریکایی و کفتارهای اسراییلی جرات هیچ غلطی ندارند
مهراد۲۱۷۸۰۰۳۲۳:۲۵:۲۳ ۱۴۰۰/۶/۱۰
پیام سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه کشتی فوق به مثابه خاک لبنان هست، کافیست که اسراییل کوچکترین اقدامی نکند
ناشناس۲۱۷۸۱۳۷۰۱:۲۲:۲۵ ۱۴۰۰/۶/۱۱
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
ناشناس۲۱۷۸۱۸۵۰۲:۲۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۱
اگر ایران ازاین کشتیهای بنزین برای یمن هم بفرستد وآنها را تا یمن اسکورت کند خیلی جواب میدهد
حیدری۲۱۷۸۲۰۴۰۳:۱۳:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۱
امریکا و اسراییل هیچ غلطی نخواهید کرد ( حیدری) الیگودرز
کورش۲۱۷۸۲۴۱۰۶:۰۵:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۱
مرگ برامریکا مرگ‌ براسرایل
ناشناس۲۱۷۸۲۷۶۰۷:۲۳:۵۴ ۱۴۰۰/۶/۱۱
تاجران لبنانی نفتها روخریدن از ایران
امین۲۱۷۸۲۷۸۰۷:۲۵:۴۱ ۱۴۰۰/۶/۱۱
نفت ایران توسط تاجران لبنانی خریداری شده مفتی نیست.
امید۲۱۷۸۳۷۱۰۸:۵۸:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۱
سوخت به لبنان می‌رسد ولی قرار است با طرح جدید مجلس پولش رو مردم بدهند
ناشناس۲۱۷۸۵۰۹۱۰:۴۵:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۱
مرگ برآمریکاواسرائیل
ناشناس۲۱۷۸۵۳۵۱۱:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۱
آزموده را آزمودن خطاست
ناخدا۲۱۷۸۶۴۹۱۲:۳۷:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۱
به جای بازی با ازراعیل بهتر نیست به مشکلات کشور خودمون برسیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین