بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از هفته آینده

اجتماعی،   4000507019

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور در هفته آینده گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار است.

بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور از هفته آینده

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی کلی وضعیت آب و هوا بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری اظهار کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های واقع در نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جو پایدار است.

وی افزود: بر این اساس، طی دو روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. در این مدت دریای خزر مواج و متلاطم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز شنبه (نهم مرداد) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز و یکشنبه (دهم مرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و روز دوشنبه (یازدهم مرداد) نیز در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و مناطق شمالی استان کردستان بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه در پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد، اظهار کرد: در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی احتمال رخداد توفان گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: امروز، پنج شنبه (هفتم مرداد) نیمه شمالی خلیج فارس به ویژه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و فردا شرق تنگه هرمز و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز پرداخت و گفت: امروز، پنج شنبه (هفتم مرداد) دمای هوای تهران در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۳۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد، در روز جمعه (هشتم مرداد) بین ۳۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (نهم مرداد) بین ۳۷ و ۲۹ درجه سانتیگراد متغیر است.

ضیائیان ادامه داد: همچنین آسمان تهران امروز قسمتی ابری به تدریج نیمه ابری و در بعدازظهر با وزش باد و در شب نیمه ابری گاهی با وزش باد شدید و احتمال رگبار باران همراه خواهد بود. فردا نیز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در شب نیز نیمه ابری گاهی وزش باد با احتمال رگبار باران پیش بینی می‌شود. در روز شنبه نیز آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین