مقایسه در آمد اعضای هیات علمی در ایران با کشورهای پیشرفته غربی چه می گوید؟

سامان سفالگر،   4000504056 ۱۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وقتی افزایش حقوق اعضای هیات علمی را در چهارچوب وضع کلی اقتصاد ایران و تضعیف بیش از پیش طبقاتی نظیر کارگران بررسی کنیم، نیاز به اتخاذ رویکردی متوازن در تعیین دستمزدها، بیش از پیش حس می شود. امری که در صورت عدم لحاظ‌شدن، صرفا شکاف های طبقاتی را در کشورمان تشدید خواهد کرد.

مقایسه در آمد اعضای هیات علمی در ایران با کشورهای پیشرفته غربی چه می گوید؟

به گزارش الف، مدتی است مساله همسازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم با حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی، به مساله ای داغ و جنجالی در محافل کارشناسی و خبری تبدیل شده است. در این راستا، "محمد تقی نظر پور" معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در موضع گیری گفته است: "پس از تصویب قانون همسازی و ابلاغ آن به دانشگاه های سراسر کشور، به دلیل تفاسیر متفاوتی که به وجود آمد، برخی دانشگاه ها اقدام به صدور احکام حقوقی جدید برای اعضای هیات علمی خود کردند که این موضوع موجب شد در مواردی، حقوق اعضای هیات علمی، افزایش بالایی داشته باشد". این مساله خود در ابتدا، جنجال های زیادی را در میان کارشناسان و افکار‌عمومی برانگیخت. با این حال، محمد تقی نظر پور تصریح کرد که برای مقابله با این چالش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بلافاصله بخشنامه ای را صادر کرده که بر اساس آن، حقوق اعضای علمی پس از همسان سازی، نباید بیشتر از 15 برابر حداقل حقوق، که نهایتا مبلغ337020000ریال(سی وسه میلیون و هفتصد و دو هزار تومان) است، باشد. در این چهارچوب، حداقل حقوق اعضای هیات علمی نیز، 120 میلیون ریال(دوازده میلیون تومان) درنظر گرفته شده است. بدیهی است که میزان درآمد اعضای هیات علمی، بر اساس سابقه و درجه علمی آن ها تعیین می شود. 

با این حال، برخی از ناظران و تحلیلگران، این افزایش قیمت را با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، چندان منطقی و درست نمی بینند و آن را حامی بار مالی قابل توجه برای دولت ارزیابی می کنند(آن ها به طور خاص خواستار تقویت بیشترِ اقشار ضعیف جامعه هستند). در نقطه مقابل، عده‌ای از موافقان اجرای این طرح نیز این افزایش حقوق را با برخی استانداردها و نمونه های جهانی مقایسه می کنند و آن را عادلانه ارزیابی می کنند. در این راستا، برای درک بهتر مساله، در این گزارش به مقایسه میزان دریافتی اعضای هیات علمی دانشگاه  ها در کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه و آلمان، با دستمزد جدیدِ تعیین شده با اعضای هیات علمی کشورمان پرداخته ایم تا با توجه به برخی مولفه های پایه نظیر حداقل دستمزد در این کشورها و متعاقبا دریافتیِ اعضای هیات علمی آن ها در مقایسه با کشورمان، درک بهتری از وضعیت پرداختی این قشر از جامعه کشورمان، به دست آوریم. 

*مقایسه حداقل دستمزد در آمریکا، فرانسه و آلمان، با ایران 

یکی از مولفه های پایه که در بررسی و تحلیل میزان افزایش حقوق اعضای هیات علمی در کشورمان باید به آن توجه شود این است که اساسا این افزایش، در چهارچوب کلیِ درآمدی و وضعیت اقتصادی کشورمان چگونه است؟ بر اساس آخرین آمارها، حداقل دستمزد در سال 1400، مبلغ 26554950ریال(دو میلیون و ششصد و پنجاه و پنج هزار و چهارصد و نود و پنج تومان) است. این مبلغ در نوع خود، از خط فقر در کشورمان که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران و همچنین مراکز پژوهشی در محدوده میان 100 تا 125 میلیون ریال(10 تا 12 میلیون و پانصد هزار تومان) است، فاصله زیادی دارد. 

متاسفانه در سال های اخیر و مخصوصا با تشدید فشارهای دولت آمریکا علیه کشورمان در قالب کارزار فشار‌حداکثری، اقتصاد ایران تا حد زیادی دستخوش تغییر و تحول شده و بسیاری از شاخص های اقتصادی، مسیرِ نه چندان مساعدی را طی کرده اند. در این چهارچوب، "خط فقر" نیز استثنا نبوده و افزایش قابل توجهی را از خود نشان داده است. در این راستا باید گفت که در سال جاری، حداقل حقوقِ اعضای هیات علمی در کشورمان(12 میلیون تومان)، بیش از 4.5 برابرِ حداقل حقوق و دستمزد در سال 1400 است. این در شرایطی است که جمعیتی که در ایران زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند، بر اساس آمارها به بیش از 25 میلیون نفر رسیده است(بر اساس آنچه موسسه عالی پژوهشی تامین اجتماعی ایران ذکر کرده است). پیشتر نیز دفتر پژوهشی مجلس شورای اسلامی در موضع گیری اعلام کرده بود که فشار اقتصادی در ایران موجب شده تا 35 درصد از جمعیت کشورمان در معرض سوتغذیه قرار گیرند. 

این در حالی است که در آمریکا، حداقل درآمد سالانه برای یک خانوار یک نفره، بر اساس آمارهای دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا، 12760 دلار(1063 دلار در هر ماه)، در آلمان، 705 یورو(ماهانه)، و در فرانسه نیز همچون آلمان در محدوده 700 یورو(ماهانه) است. نرخ فقر نیز به ترتیب در آمریکا، 10.5 درصد، در آلمان، 14.8 درصد و در فرانسه نیز 14.8 درصد است. 

*مقایسه دریافتی حقوق اعضای هیات علمی در ایران و کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان

بر اساس آمارها، متوسط دریافتی سالانه اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی آمریکا برای اساتیدِ با درجه استادیاری، 82136 دلار(6844 دلار ماهانه)، برای اساتید با درجه دانشیاری، 93991 دلار(7832 دلار ماهانه)، و برای اساتید با درجه استاد تمام، 132199 دلار(11016 دلار ماهانه) است. در این چهارچوب، حقوق اساتیدِ استادیار حدودا 6 برابر، اساتیدِ دانشیار، حدودا 9 برابر و اساتید با درجه استاد تمام، بیش از 10 برابرِ حداقل در‌آمد ماهانه در آمریکا است. 

در آلمان نیز، میزان درآمد سالانه اساتید استادیار، حدودا 53 هزار یورو(4416 یورو ماهانه)، اساتید با درجه دانشیاری، به طور متوسط 66 هزار یورو(5500 یورو ماهانه)، و اساتید با درجه استاد تمام، به طور متوسط تا 76 هزار یورو(6333 یورو ماهانه) است. در این چهارچوب، حقوق ماهانه اساتید با درجه استادیاری، بیش از 6 برابر، اساتید با درجه دانشیاری، حدودا 8 برابر، و اساتید با درجه استاد تمام، بیش از 9 برابرِ حداقل دستمزدها در آلمان است. 

در فرانسه نیز، حقوق اساتید با  درجه استادیاری و دانشیاری(سالانه)، رقمی مابینِ 25225 یورو تا 53828 یورو است. در مورد اساتید با درجه استاد تمام نیز در آمدی مابین 36560 تا 73343 یورو تخمین زده می شود. در این راستا، اگر حد وسط را در دستمزدها در نظر بگیریم، متوسط درآمد اساتید با درجه استادیار و دانشیار در فرانسه به صورت سالانه 39526 یوروخواهد بود که این به معنای درآمد میانگین ماهانه 3293 یورو است. رقمی که بیش از چهار و نیم برابر حداقل دستمزدها در فرانسه است. در مورد اساتید استاد تمام نیز اگر متوسط درآمد سالانه آن‌ها را 56951 یورو(ماهانه 4745 یورو) در نظر بگیریم، این میزان درآمد چیزی بیش از 6 برابر حداقل دستمزدها در فرانسه است. 

این در حالی است که در کشور ما ایران بر اساس مصوبه جدید همسازی حقوق ها، حداقل حقوق اعضای هیات علمی کشورمان چیزی بیش از 4.5 برابر حداقل دستمزدها و حداکثر افزایش نیز به گفته منابع موثق، حدودا 15 برابر بیشتر از حداقل دستمزدها در ایران است. آماری که افزایش قابل توجهی را در مقایسه با نمونه های غربی در کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه و آلمان از خود نشان می دهد(در این چهارچوب به عنوان مثال باید توجه کرد که درآمدِ اعضای هیات علمی در کشورهای غربیِ ذکر شده، در شرایط صلح و ثبات نسبی اقتصادی، تعیین شده است. این در حالی است که کشورمان مخصوصا از حیث اقتصادی، درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است که دولت آمریکا در سال های اخیر علیه آن به راه انداخته و از این رو، باید منابع مالی خود را به درستی مدیریت کند).

اگرچه مقایسه شرایط کشورمان با کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه و آلمان که از اقتصادهای برتر در جهان هستند، نیازمند دیدی همه جانبه و فراگیر است با این حال وقتی افزایش حقوق ها را در چهارچوب وضع کلی اقتصادی جامعه و تضعیف بیش از پیش طبقاتی نظیر کارگران در پیش چشم آوریم، نیاز به اتخاذ رویکردی متوازن در تعیین دستمزدها بیش از پیش حس می‌شود. امری که در صورت عدم لحاظ شدن، صرفا شکاف های طبقاتی را در کشورمان تشدید خواهد کرد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۱۶۷۰۸۱۲:۲۶:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۶
آقای پروفسور لطفاً یک مقایسه ای آماری هم در ارتباط با حقوق اساتید در خارج از کشور با مغازه داران و غیر کارمند آن کشورها و مقایسه ای مشابه در کشورمان بکنید. شما آنقدر نفهمیدید که این تفاوت سبب میشود که یک استاد در ایران بیش از اینکه یک مدرس و محقق باشد با تفاوتی که درآمد مالی دانشگاه یا اداره با شغلهای آزاد میکند به درآمد خارج از دانشگاه و شغل دوم محسوب نمودن مدرسی و یا محققی بکند. خدایااااااااااا ما را هرچه زودتر از دست این نفه...... ها راحت کنید انشاءا.....
ناشناس۲۱۱۶۷۱۸۱۲:۳۳:۱۱ ۱۴۰۰/۵/۶
آمار اشتباه ندهید متوسط درآمد یک کارگر در فرانسه یا آلمان 22000دلار در سال است و فرق 8 برابری با اساتید خلاف واقع است
ناشناس۲۱۱۶۷۵۱۱۲:۵۹:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۶
این قیاس مع الفارغ است. در کشورهای پیشرفته، اعضای هیئت علمی مراتب علمی را بر اساس دانش و استعداد طی کرده و بر اساس گزینش علمی به این جایگاه می رسند. اما در این مملکت 90% اعضای هیئت علمی با استفاده از امتیازات ویژه درس خوانده و سپس گزینش می شوند.
ناشناس۲۱۱۷۷۶۷۱۹:۳۰:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۶
استاد مع الفارق درست است!
ناشناس۲۱۱۸۰۸۰۲۳:۰۰:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۶
چرا حرف بی اساس می زنید؟! این توهین به اعضای هیات علمی هستش که با امتیاز پیشرفت کرده اند!
مهران۲۱۱۸۶۴۶۰۹:۱۸:۲۰ ۱۴۰۰/۵/۷
مع الفارق شما که با سواد هستید چرا؟
ناشناس۲۱۱۸۸۴۸۱۱:۲۹:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۷
لطفا همینجوری یک ادعا نیاندازید وسط. سند ارائه کنید.
ناشناس۲۱۱۶۷۵۹۱۳:۰۳:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۶
حقوق و امتیازات اعضای هیئت علمی زیاد هم هست. برونده کار اساتید ایرانی یک سری مقالاتی است که فقط به درد بایگانی می خورد. نه اختراعی و نه محصولی!
ناشناس۲۱۱۶۹۸۵۱۴:۲۹:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۶
مگر فعالیت کارگرران بزرگوار منجر به اختراع یا محصول میشود؟
ناشناس۲۱۱۷۰۵۳۱۴:۵۳:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۶
وظیفه هر کسی فرق دارد. با این سطح فکرت هیئت علمی شدی؟
ناشناس۲۱۱۷۰۵۶۱۴:۵۴:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۶
مگر دلالان کارشان اختراع و یا اکتشافات است جوانی را گذاشتند .منتها نظام مملکتی ما نمی تواند حمایت مالی کند همیشه و در هر دوران کشور مشکل داشته و بجای حقوق مواجب می دهدخخخخخخخخخخخخ
ناشناس۲۱۱۷۱۷۴۱۵:۲۹:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۶
مگر قرار است کارگر چیزی را اختراع کند؟ در همه جای دنیا این کار را اهل علم می کنند .
ناشناس۲۱۱۷۲۳۰۱۵:۵۱:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۶
هر کس کار خودش جانم!!!!
ناشناس۲۱۱۷۵۰۲۱۷:۳۰:۰۸ ۱۴۰۰/۵/۶
دانشمند اساتید دانشگاه وظیفه تولید علم دارند نه کارگران عزیز
ناشناس۲۱۱۷۵۶۴۱۷:۵۷:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۶
بله عزیز دل هر چه شما می بینید محصول دست یک کارگر است. ولی اساتید محترم به جز مقالات اغلب بی ارزش که آن هم توسط دانشجویان چاپ می شود آیا برونداد دیگری هم دارند؟ برای تدریس هم یک جزوه دارند که سی سال تدریسش می کنند.
ناشناس۲۱۱۸۰۴۶۲۲:۴۰:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۶
فعالیت کارگران در هیچ کجای دنیا به اختراع و پیشرفت علم منجر نمی شود
ناشناس۲۱۱۷۰۵۲۱۴:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۶
اگر هیات علمی نبودند یکی مثل شما آلان باید کنار خیابان شیشه ماشینها را می شست
ناشناس۲۱۱۷۵۲۳۱۷:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۶
اساتید در دانشگاههای خارجی علاوه بر حقوق ار انواع گرنت ها برخوردارند تا جایی که یک استاد در سال به راحتی سه مسافرت علمی دارد. شما را به خدا مقایسه های غلط نکنید. البته بنده موافق افزایش حقوق ها نیستم چون با تورم این افزایش ها بی ارزش است. مشکل جای دیگری است
ناشناس۲۱۱۶۷۲۱۱۲:۳۵:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۶
سلام طبیعی است که مشکل در ایران کم بودن غیر منطقی حداقل حقوق است. به جای اینکه بگوییم حداقل حقوق در ایران به شدت غیر منطقی است در این نوشته تلاش شده حقوق های اساتید را غیر منطقی جلوه دهد. همین الان قدرت خرید اساتید در ایران قابل مقایسه با قدرت خرید اساتید در سایر کشورها نیست. متاسفانه رنج حقوق در ایران بسیار پایین است. به جای استدلال در جهت ترویج فقر، در جهت افزایش حداقل حقوق تلاش کنید. در کشوری با این همه منابع باید وضعیت حقوقها قدری به نیازها نزدیک شود. بهتر بود حقوقها را در کشورهای مختلف با خط فقر و سبد خرید مقایسه می کردید.
بهار۲۱۱۶۷۲۳۱۲:۳۹:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۶
در کشورهای پیشرفته دانشگاهها خودشان درآمد زایی می کنندواساتید به دانشجویان خود هم در ازای انجام پروژه حقوق می دهندولی در ایران اکثر اساتید فقط حقوق بگیر هستند.
ناشناس۲۱۱۶۷۲۴۱۲:۳۹:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۶
لطفا بازدهی اونها رو هم مقایسه کنید هیئت علمی ما خودشون می گن که مقاله ها رو برای ارتقاء از انقلاب می خرن
ناشناس۲۱۱۶۹۲۱۱۴:۱۰:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۶
رتبه علمی بالای ایران گویای زحمات اساتید عزیز هست
ناشناس۲۱۱۷۵۷۱۱۸:۰۱:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۶
آره دقیقا موافقم با شما وضعیت علمی کشور دقیقا در واکسن کرونا نمایان شد. هر روز یک وکسن رونمای می شود که ظاهرا خاصیت فرونمایی ندارند. یافته های اساتید هم دقبقا این شکلی است فقط به درد چاپ مقاله و ارتقا رتبه میخورد.
ناشناس۲۱۱۷۲۱۳۱۵:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۶
خوب چرا شما نمیری از انقلاب بخری؟
ناشناس۲۱۱۶۷۲۶۱۲:۴۲:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۶
متاسفانه در اين كشور شما فقط حقوق را ميبينيد. نگاهي به دانشگاههاي حداقل همسايه ما بيندازيد ميبينيد كه آنها از امكانات بي نظير آزمايشگاهي برخوردارند و با گرانتهاي مناسب كه جوابگوي تحقيقات آنها را ميدهد و در كشور استاد مجبور است با پول حقوقش اين هزينه هاي سنگين را بپردازد.
ناشناس۲۱۱۶۷۳۰۱۲:۴۳:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۶
کاش سطح سواد واقعی و تولید دانش اساتید ایران رو هم با کشورهای پیشرفته مقایسه میکردید.
پدرام۲۱۱۶۹۰۳۱۴:۰۳:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۶
سطح سواد اساتید ایران رو بهتره در تبلور قدرت موشکی ببینید آقای عزیز. بعد از ۱۲-۱۴ سال درس خواندن و جذب در ۳۲ سالگی انتظار دارید اندازه کارمندهای بیکار حقوق بدید به اساتید؟
ناشناس۲۱۱۷۲۰۸۱۵:۴۰:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۶
تبلورش را در پراید دیدیم
ناشناس۲۱۱۶۹۲۸۱۴:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۵/۶
اونوقت باید مهارت و بازدهی کارگران ایرانی رو هم مقایسه کنیم که در نتیجه باید همه چیزمون به همه چیزمون بیاد
ناشناس۲۱۱۷۱۱۰۱۵:۰۹:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۶
بسیاری از اساتید به زعم شما بی‌سواد داخل در چند سال اخیر به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. وقتی هر کسی به خود اجازه می‌دهد در هر مقوله‌ای نظر بدهد اوضاع چنین خواهد شد
ناشناس۲۱۱۸۶۶۹۰۹:۳۵:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۷
آنجا در هاروارد یا سوربن یا اکسفورد تدریس میکنند؟
عضو هیات علمی۲۱۱۶۷۳۷۱۲:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۶
با سلام بنده سال 1394 دکتری مهندسی برق از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفتم و در شهرستان هیات علمی شدم. دریافتی الانم دقیقا 12400 هستش. دوستانی کارمند در شرکت توزیع برق دارم با دریافتی 16 و 17. همچنین در شرکت مخابرات با دریافتی 14.5. حقوق بنده را زیاد نمی کنید قبول! چرا با سایر ادارات کاری ندارید؟! چرا اعضای هیات علمی وزارت بهداشت بالای 20 دریافتی دارن؟! اگر مشکل اقتصادی هست باید برای همه باشد نه فقط وزارت علوم و آموزش و پرورش.
ناشناس۲۱۱۶۷۳۸۱۲:۵۴:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۶
دانشگاه ها باید خودشان بتوانند از صنعت و بخش خصوصی پروژه بگیرند و درآمدزایی نمایند. نه اینکه 100 درصد از بودجه دولتی باشد.
پدرام۲۱۱۷۸۸۱۲۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۶
این تفکر باید در همه سازمان‌ها عملی بشه نه فقط دانشگاه. اینا مال خارجیاس برادر
ناشناس۲۱۱۶۷۴۰۱۲:۵۴:۳۹ ۱۴۰۰/۵/۶
حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با مرتیه استادیار رتبه 7 حدود 6.8 میلیون تومان است. شما اعضای دانشگاههای سراسری را مثال زدید که تازه یک دهم امریکا است. برای دانشگاه ازاد در حدود یک سی ام دانشگاههای امریکا است. از آن گذشته اعضای هیچ دانشگاه آزادی در اول ماه حقوق نمی گیرد. از تاخیر 15 روزه داریم تا تاخیر 4 ماهه
ناشناس۲۱۱۶۷۵۰۱۲:۵۹:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۶
چطوریه که کارمند پشت میز نشین(جلو کولر گازی) پتروشیمی و پالایشگاه ها بالای 30 تومن می گیرن؟! کارمندان تامین اجتماعی بالای 15 میگیرن، از اونا هم مطلب بذارید.
ناشناس۲۱۱۷۲۹۰۱۶:۱۴:۲۹ ۱۴۰۰/۵/۶
مردش باش بیا رو سکو وسط خلیج اگر دو روز دوام آوردی مردی واگرامواج را دیدی ونترسیدی مردی
ناشناس۲۱۱۶۷۵۲۱۳:۰۰:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۶
با استناد به داده های شما یک استاد تمام در آمریکا 275 میلیون تومان دریافت می کند. اما همین استاد در ایران 33/7 میلیون دریافت می کند. چون در ایران بیشتر از این رقم بر اساس مصوبه مجلس ممنوع است. به عبارتی حدود 7 برابر. بزنید تو سر اساتید تا این تتمه با سوادها هم بروند. فکر می کنید توسعه کشور با ادم های معمولی اتفاق می افتد.
ناشناس۲۱۱۷۷۶۹۱۹:۳۲:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۶
اساتید دانشگاه از این محدودیت ها معاف هستند
معلم۲۱۱۶۷۵۷۱۳:۰۲:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۶
پس حقوق معلمان در امریکا چقدر، کاش یک مقایسه هم بین معلمان امریکا و ایران صورت بگیره
ناشناس۲۱۱۶۷۵۸۱۳:۰۲:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۶
کلا خودتونم نمی دونید چیکار می کنید افزایش ندید هجوم مهاجرت نخبگان رو در چند سال اینده شدید تر خواهید دید
ناشناس۲۱۱۷۲۶۱۱۶:۰۳:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۶
کدوم نخبه شما هم مسخره شو درآوردید....
کارمند۲۱۱۷۲۷۸۱۶:۱۰:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۶
نخبه کجا بوده ما که از اساتید محترم چیزی بجز یک جزوه تکراری ندیدیم
ناشناس۲۱۱۸۲۶۰۰۰:۳۶:۰۳ ۱۴۰۰/۵/۷
حیف وقت اساتید که برای .... چون شما تلف بشه
ناشناس۲۱۱۸۴۴۰۰۳:۵۵:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۷
از کارمندان الافی مثل شما هم جز زیر کار در رویی چیزی ندیدیم
ناشناس۲۱۱۶۷۶۱۱۳:۰۳:۱۵ ۱۴۰۰/۵/۶
با احترام به نویسنده ولی به نظر می رسد نویسنده محترم با آرای هیات علمی مشکل دارد به همین دلیل ضمن آمار سازی فراموش کرده که اعضا هیات علمی متشکل از نخبه گانی است که سالها زحمت کشیده اند تا به این درجه برسند.
ناشناس۲۱۱۷۴۹۰۱۷:۲۵:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۶
البته با پارتی و رانت
ناشناس۲۱۱۶۷۶۹۱۳:۰۷:۱۰ ۱۴۰۰/۵/۶
اساتیدی که خارج از کشورو ول کردید تشریف آوردید ایران اینم دستمزدتون. به نظر من برگردید و حداکثر درامد رو بسپرید به دلال ها چون مردم برای اونها ارزش قائلن نه شما. یه کسی که عمری درس خونده نباید از یه کارگر ساده بدون تخصص بیشتر درآمد داشته باشه. اینا ملاکشون اینه
وحید۲۱۱۷۵۲۱۱۷:۳۷:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۶
کارگر و استاد هر دو زحمت میکشند و باید به یک اندازه حقوق بگیرند
ناشناس۲۱۱۶۷۷۶۱۳:۰۹:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۶
به شتر گفتن چرا پشتت کجه، گفت کجام راسته؟
ناشناس۲۱۱۶۷۷۹۱۳:۱۲:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۶
مالیات اعضای هیات علمی دانشگاه ها به میزان مقطوع ده درصد است اما سایر کارمندان دولت که خیلی از آنان درامد کمتری از اعضای هیات علمی دارند به صورت پلکانی می باشد. نا عادلاتی قانونی آشکار
ناشناس۲۱۱۶۷۹۰۱۳:۱۷:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۶
حقوق هیئت علمی را هم به خط فقر نزدیک کنید تا خیال هم راحت بشه.
ناشناس۲۱۱۶۸۰۰۱۳:۱۹:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۶
لطفا به جون همدیگر نیفتید. همه در خط فقر و یا زیر آن هستند. مسبب هم مسئولین تصمیم گیر است. اونجا به حرف عالمان گوش می دهند ولی اینجا نه تنها گوش نمی دهند بلکه اذیتش هم می کنند.
کارمند ساده۲۱۱۶۸۰۷۱۳:۲۳:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۶
شما فعلا آن را با حقوق و اعضای غیر هیات علمی در ایران مقایسه کنید و بییندچه تفاوت فاحش و وحشت ناکیه تا بقیه اش...
ناشناس۲۱۱۶۸۱۱۱۳:۲۶:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۶
چرا آنزمان که حقوق هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی بالا رفت حرفی نزدید؟
ناشناس۲۱۱۷۳۱۱۱۶:۲۱:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۶
یک عضو هیات علمی غیر بالینی علوم پزشکی چرا باید با عضو هیات علمی وزارت علوم فرق داشته باشد
ناشناس۲۱۱۶۸۱۵۱۳:۲۸:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۶
براي مقايسه خيلي ايتم ها است كه بايد باهم قياس شود نه فقط درامد
ناشناس۲۱۱۶۸۱۷۱۳:۲۸:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۶
کل کرونا دور کاری می کنند ،سر برج حداقل حقوق هیئت علمی با هیچ سابقه کار12تومن میگیرن ،مالیات هم نمیدن بعد من کارمند 4500میگیرم مالیات باید بدم قربون عدالت !!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۱۶۹۲۳۱۴:۱۱:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۶
اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید.چرا دروغ میگویید؟؟ کجا هیات علمی مالیات نمیدهد. چرا قانون را مطالعه نمکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۱۱۶۹۷۲۱۴:۲۵:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۶
اولا هیات علمی مالیات میده اون ده سالی که شما با دیپلم یا لیسانس حقوق میگرفتی درس می خوندن و هیچ حقوقی نداشته شما ده سال جلوتر هستی. هیات علمی کارش وقت اداری و غیر اداری نداره و همیشه در حال کار پژوهشی و هدایت دانشجو هاست. در مورد مقاله ها هم که بعضی ها فرمودند که از انقلاب میخرن اصلا برای هیات علمی صحت نداره الان برای چاپ مقالات نرم افزارهایی هست که قبل از چاپ مقاله بویژه مقاله انگلیسی شباهت مطالب را تشخیص میدن.
حسین۲۱۱۷۲۹۷۱۶:۱۶:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۶
داداش تازه کاری یا خودتو زدی به.... خیلی نرم افزارارو جدی نگیر. شما نشستین و سر نرم افزارارو کلاه میذارین. همش چرته خودتم میدونی همه این حرف دوزار قیمتش نیس.
ناشناس۲۱۱۷۰۱۶۱۴:۳۸:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۶
2 میلیون آن بیمه و مالیات است
فرشید۲۱۱۶۸۱۸۱۳:۲۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۶
لطفا میزان افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در مقایسه با افزایش حداقل حقوق را در بازه زمانی 4 سال اخیر مقایسه و در معرض عموم قرار دهید.
ناشناس۲۱۱۶۸۱۹۱۳:۲۹:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۶
اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد که حقوقشان تقریباً برابر با همان حداقل دستمزد کارگران است
ناشناس۲۱۱۶۸۲۵۱۳:۳۴:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۶
کلا دستمزد ها در ایران بسیار پایین است از کارگر ساده گرفته تا استاد و پزشک به استثنای دندان پزشکان . سورنا را از سر گشاد آن می‌نوازید . کشور به شدت در مشکل و عقب ماندگی است هرچند در رسانه ها خلاف این را فریاد کنید . دست از جنگ با دنیا بردارید و به فکر توسعه باشید . یقین بدانید که هیچگاه پرچم اسلام بر فراز کاخ سفید به اهتزاز در نخواهد آمد
عمران۲۱۱۶۸۲۸۱۳:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰/۵/۶
واقعاً اساتید ایران این قدر از لحاظ مالی تحت فشار هستند که حتی توان اجاره کردن یک خانه ۷۰ متری در بالا شهر نیستند خرید بماند که شده آرزو
ناشناس۲۱۱۶۸۳۲۱۳:۳۹:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۶
آیا پایین بودن حقوق کارگر تقصیر هیات علمی است؟ چرا به جای افزایش حقوق کارگر، دنبال کاهش حقوق استاد دانشگاه هستید؟ آیا در این مملکت فقط حقوق هیات علمی افزایش یافته؟ چرا حقوق کارگر با سایر کارمندان سازمانها و ادارات مقایسه نشده است؟ نمیدانم با کوبیدن اساتید دانشگاه، چه دستاوردی نصیب علم ستیزان میشود. از نویسنده مقاله تقاضا دارم، یک بررسی در مورد دریافتی اساتید دانشگاه در کشورهای همسایه عربی هم داشته باشد. اتفاقا یه سری از اساتید ایرانی الان در آنجا استخدام هستند. مطمین باشید با کوبیدن اساتید حقوق کارگر افزایش پیدا نمیکند. این مقاله نمونه بارز روشهای پوپولیستی برای جلب توجه هست و گرنه نه علمی نوشته شده نه منطبق بر واقعیت
ناشناس۲۱۱۷۱۷۶۱۵:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۶
بحث باید سر این باشد که اختلاف نباید از حد بگذرد
ناشناس۲۱۱۸۱۵۵۲۳:۳۶:۴۱ ۱۴۰۰/۵/۶
اگر اختلاف زیاده باید حقوق کارگر را بالا بیارند نه اینکه بقیه حقوقها را به کف نزدیک کنند.
ناشناس۲۱۱۶۸۵۸۱۳:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۶
اینجا همه زیر فقرند جز مسولین
هیات علمی۲۱۱۶۸۷۰۱۳:۵۴:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۶
اخه این آمارها از کجا می یارید من استادیار هستم با کار اموزشی و پژوهشی تمام وقت با ۶ سال سابقه در سن ۴۰ سالگی و کوله باری از درس و .... ساعت کاریم شب و روز نداره حقوق بقیه کار مندان چقدر هست اون ها هم بگید اقای دکتر توکلی شما که خودتون هیات علمی هستید. شما چرا....... محاسبات تبدیل واحدهای مالی هم درست انجام بدید. حداقل منصف باشید. ......
ناشناس۲۱۱۶۸۷۴۱۳:۵۶:۲۵ ۱۴۰۰/۵/۶
جالبه الان چه استاد چه معلم و.... هیچ کس از وضع فعلی راضی نیست. استادی که سن 35 سالگی جذب شده با این شرایط هر چقدر هم بگیرد همیشه زیر خط فقر است. این رسانه ها چیزی جز ایجاد تفرقه و سرگرمی مردم به فرعیات ندارند. آیا در فرانسه و آلمان.... تورم این شکلی است؟ حقوق 12 استادیار سال بعد میشه 6 میلیون. این چه معنی دارد
سعید میروکیلی۲۱۱۶۸۷۷۱۳:۵۷:۲۳ ۱۴۰۰/۵/۶
سلام پس چرا باید یک استاد غیر بالینی بهداشت که مثلا آمار درس میدهد دو برابر یک استاد تمام وزارت علوم بگیرد در ضمن این افزایش نیست و همسانسازی هست ...افزایش ۵۰ درصدی را کارمندان داشته اند و هیات علمی چیزی اضافه نشدا .... لطفا اطلاعات غلط ندهید .... در ضمن کل هزینه همسانسازی ۳۰۰۰ میلیارده که یک ده هزارم بودجه هم نیست ....
سعید۲۱۱۷۲۵۳۱۶:۰۱:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۶
استاد نخبه به کارمندان 50 درصد دادن که از لحاظ عددی شد حدود یکو پانصد ولی همان زمان از بودجه کارمندان به شما حدود 5 میلیون اضافه شد تحت عنوان فوق العاده که بهش میگن دزدی
ناشناس۲۱۱۸۷۷۹۱۰:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۷
من نمیدونم تو این مملکت هر بیسواد مدرک لیسانس گرفته از موسسه غیر انتفاعی فلان خودشو میخواد با عضو هیات علمی که عمدتا فارغ التحصیل بهترین دانشگاههای دنیان مقایسه کنه!
ناشناس۲۱۱۶۸۹۴۱۴:۰۱:۰۷ ۱۴۰۰/۵/۶
والا الان حقوق کارکنان وزارت نیرو و نفت خیلی بیشتر از هیات علمی است.
ناشناس۲۱۱۶۸۹۷۱۴:۰۱:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۶
سلام لطفا به جای گیر دادن به اساتید خدوم به کارکنان نفت بانکها و .... با دریافتی های نجومی، چند پاداش در سال، دریافتی های متعدد خارج از حکم و ... گیر بدین متاسفم.....
ناشناس۲۱۱۷۳۱۰۱۶:۲۱:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۶
کار وتخصص در نفت با بانک و.... قابل مقایسه نیست نفتی ها پول خونشون را میگیرند درست قضاوت کنید
بابک۲۱۱۶۹۴۶۱۴:۱۸:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۶
آقا پیشنهاد میکنم که حقوق استادان دانشگاه و پزشکان را هم معادل همان ۳ میلیون بگیرید. خواستند درس نخونند.
احمد۲۱۱۶۹۴۷۱۴:۱۹:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۶
همه این مواردی که بیان می کنن مزخرف هست. اساتید از 33 سالگی تازه میرن سرکار. اونوقت یک فرد 33 ساله با مدرک فوق لیسانس تو دارایی، بانک، گمرک، وزارت بهداشت با حقوق و مزایا خیلی بیشتر از اینا در میارن. اعضای هیات علمی مثل معلم ها فقط حقوق دارن و یک مقدار پایان نامه که اون را هم حرف کردن
کامی۲۱۱۷۳۰۲۱۶:۱۹:۰۹ ۱۴۰۰/۵/۶
خب داداش اگر عرضه داشتی از 20 سالگی میرفتی سر کار چرا حرف بی ربط میزنی. حقوق شما در حد 2 میلیون براتون زیاده چون کاری انجام نمیدین.
ناشناس۲۱۱۸۰۶۷۲۲:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۵/۶
بحث عرضه نیست، کسی که تا ٣۵ سالگی پای درس و دانشگاه نشسته بی عرضه نیست انصاف داشته باش. بی عرضه اونی که نمی تونه این استاد را به کار بگیره
ناشناس۲۱۱۸۲۰۲۲۳:۵۹:۲۲ ۱۴۰۰/۵/۶
تو هم اگه عرضه داشتی درس میخوندی استاد دانشگاه میشدی حقوق بالا میگرفتی
سیما۲۱۱۶۹۵۳۱۴:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۵/۶
پزشکان متخصص حداقل 40 تومن از بیمارستان و 70 تومن از مطب درمیارن، اینا رو هم بررسی کنید
دکتر سبحانی۲۱۱۷۴۲۴۱۶:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۶
کلا میشه ۱۱۰ میلیون و معادل ۵۰۰۰ دلار هست...۵۰۰۰ دلار درامد پزشک با درامد امریکا قابل مقایسه هست؟
ن۲۱۱۷۹۴۳۲۱:۳۰:۰۱ ۱۴۰۰/۵/۶
ماهی یه میلیارد هم بیشتر دارن کجای کاری ارباب
علی کریمی۲۱۱۶۹۶۱۱۴:۲۲:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۶
جناب آقای سامان سفالگر وقتی مسئولان عالی رتبه کشور ما حکمرانی کشور های امریکا، فرانسه و آلمان را از اساس دارای اشکال می دانند مبنای مقایسه شما در مورد حقوق اساتید دانشگاه چه چیزی است؟ مگر نه اینکه ما خودمان انتخاب کرده ایم که طور دیگری زندگی کنیم؟
ناشناس۲۱۱۶۹۶۳۱۴:۲۳:۳۲ ۱۴۰۰/۵/۶
جناب آقای سامان سفالگر، دقت کنید هدف همسان‌سازی وزارت علوم با وزارت بهداشته، شما لطف بفرما حقوق دوستان وزارت بهداشت رو بررسی و مقایسه کنید با وزارت علوم
ناشناس۲۱۱۶۹۶۷۱۴:۲۴:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۶
باز تنگ نظری و حمله به اساتید. سال قبل ۹۰۰ هیات علمی کشور را ترک کردند با این رفتارتون بقیه را هم فراری بدهید و کشور را وابسته کنید.
ناشناس۲۱۱۷۳۴۷۱۶:۳۲:۴۷ ۱۴۰۰/۵/۶
بهتر
ناشناس۲۱۱۶۹۶۸۱۴:۲۴:۲۱ ۱۴۰۰/۵/۶
کوبیدن هر قشری بدون بررسی جامع حرف گزاف است. به نظرم زیرساختهای اقتصادی باید درست شود. در آلمان یک کارگر هم شاد است. یک استاد دانشگاه هم شاد است. هنوز شعار توزیع فقر میدهید که بی عرضگی مسئولین را توجیه کنید.....
ناشناس۲۱۱۶۹۷۱۱۴:۲۴:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۶
این قانون دجهت رفع تبعیض بین اساتید هم رشته و هم سطح در دو.وزارتخانه‌ علوم و بهداشت است. ربطی به افزایش حقوق انها ندارد. یک تبعیض و نا عدالتی بوده رفع شده مثلا استادی در وزارت علوم معارف درس میداده یا مثلا امار یا بیوشیمی حقوقش نصف استادی که همین دروس را در وزارت بهداشت می داده بوده لذا یک بی عدالتی محض رواج داشته که بر طرف شده البته کامل هم بر طرف نشده. جزییات بماند
عضو هیات علمی۲۱۱۶۹۹۰۱۴:۳۱:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۶
سلام لطفا حقوق اعضا هیات علمی را با یک راننده و یا مغازه سوپر مارکت یا یک گلفروشی هم مقایسه نمایید.همه که استاد تمام یا دانشیار نیسند.در ابتدای استخدام حقوق زیر ده میلیون دریافت می کنند.البته بعد از گذراندن مراحل تحصیلی و فرایند سخت و زمانبر جذب.
abbas۲۱۱۶۹۹۹۱۴:۳۳:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۶
مشکل اشل حقوقی است که در کشور وجود ندارد دلیلی نداره که یک کارمند ساده مثلا امور اداری در شرکت های دولتی و خصولتی درآمد های متفاوت داشته باشد. حتی ضریب منطقه و سختی کار نیز بی معنی است چون افراد محلی هستند و امکانات سردو گرم محیط اداره موجود هست حتی برای بسیاری از مشاغل سابقه بی تاثیر و نهایتا باید محدود باشد مدرک تحصیلی باید مرتبط با شغل و جزئی از شغل باشد دلیلی ندارد جایی که دیپلم مورد نیاز است فوق لیسانس بکار گرفته شود
سعید۲۱۱۷۰۰۶۱۴:۳۵:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۶
تا پیش از همسان سازی حقوق هیات علمی دانشیار حدود 400 دلار در ماه بود که استادیار مشابه 7800 دلار در امریکا ماهی حقوق می گیرد. با تمام اعتراضها اکنون یک ماه است که حقوق تازه شده ماهی 1000 دلار برای یک استادیار. دانشجوی دکتری بورس در خارج از کشور ماهی 2000 یورو کمک هزینه می گیرد.
ناشناس۲۱۱۷۰۸۹۱۵:۰۵:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۶
حقوق يك استاديار شده 1000 دلار؟؟؟ الان بنده استاديار پايه 4 هستم دارم 11 ميگيرم كه دو تومنش كم ميشه همينجوري. دلار رو چجوري حساب كرديد شما؟ و اينكه طرح همسان سازي قرار بود از 1 فروردين انجام بشه كه نشده.
ناشناس۲۱۱۷۱۸۵۱۵:۳۳:۳۷ ۱۴۰۰/۵/۶
چه ربطی دارد هزینه ها اینجا با آمریکا هم خیلی فرق داره در آمریکا با 3 هزار دلار می تونی روزگار بگذرونی در ایران 1000 دلار داشته باشی میتونی آقایی کنی در ایران
ناشناس۲۱۱۷۰۱۱۱۴:۳۶:۵۳ ۱۴۰۰/۵/۶
کارشناسان و مدیران شرکت های دولتی خصولتی بانک ها بیمه هاو .... را هم بررسی کنید برخی با نهاد دانشگاه مشکل دارند
ناشناس۲۱۱۷۰۳۱۱۴:۴۴:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۶
جالبه در مورد کارانه پزشکان و ویزیت بالای انها هیچی نمی نویسید. واقعا چه مشکلی با اساتید دارید؟
لیلا۲۱۱۷۳۱۵۱۶:۲۲:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۶
من نمیدونم اینا چرا خودشونو با پزشکا مقایسه میکنن آخه امو تو با اون رشته فکستنی که خوندی کجا و پزشکی کجا
علی۲۱۱۷۸۹۱۲۰:۵۳:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۶
پزشکان هیچ دانشی (علم) ندارن و فقط تجربه دارن. از دستخط و سوادشون کاملا معلومه! ضمنا عمو درسته نه امو!
ناشناس۲۱۱۷۹۳۱۲۱:۲۴:۳۱ ۱۴۰۰/۵/۶
مطمئنا برابر پزشکان متخصص هستن
لیلا۲۱۱۷۰۴۱۱۴:۵۰:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۶
شوربختانه کشور یه طوری شده که همه به جون هم افتادند و متاسفانه یکسری غرق در رفاه و پول و یکسری بدبخت و زجر کشیده.‌ مسئولین هم جوری رفتار میکنند که انگار همه جا آروم و رفاه از هر خونه سربرافراشته.‌
ناشناس۲۱۱۷۰۶۲۱۴:۵۷:۴۹ ۱۴۰۰/۵/۶
مثل اینکه این نویسنده نتوانسته خودش را توی هیات علمی جا بده بد جور عصبانی وگرنه دهها شغل دیگر هست که چند برابر هیات علمی حقوق می گیرند آن هم به مدرک کارشناسی
ناشناس۲۱۱۷۰۷۲۱۵:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۵/۶
لطفا یه زحمتی بکشید حقوق و دستمزد سایر اقشار جامعه، همچنین تورم سایر کشورها رو با ما مقایسه کنید.
ناشناس۲۱۱۷۱۱۸۱۵:۱۲:۰۵ ۱۴۰۰/۵/۶
این مقاله و این نوع مقایسه حاکی از بی‌سوادی نویسنده است. احتمالا به علت عقده‌های دوران تحصیل باشد
ناشناس۲۱۱۷۲۲۴۱۵:۴۷:۴۴ ۱۴۰۰/۵/۶
در مورد دانشگاه آزاد هم مطلب بنویسید.
ناشناس۲۱۱۷۲۷۶۱۶:۰۹:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۶
پول کارانه پزشکان را هم مورد بحث قرار بدین هیات علمی ها هم تمام وقت زحمت می کشند آرزو دارند یه تفریح برند ولی وقتی ندارند.
سار۲۱۱۷۳۰۹۱۶:۲۱:۵۵ ۱۴۰۰/۵/۶
استاد محترم غیر بالینی هیچ گاه کار خودت رو با کار بسیار سنگین یک پزشک مقایسه نکن این‌کجا و اون‌گجا هر کی این رو درک نکنه واقعا ....
ناشناس۲۱۱۷۳۱۶۱۶:۲۳:۳۳ ۱۴۰۰/۵/۶
سلام و عرض ادب و احترام، کاش درآمد مهندسهای ایران با اروپا وآمریکا هم مقایسه می شد
ناشناس۲۱۱۷۳۲۷۱۶:۲۷:۵۹ ۱۴۰۰/۵/۶
اگر افزایش حقوق قابل توجهی به اساتید در نظر نگیرید بیش از نیمی از اساتید برتر بزودی فرار میکنن. قابل توجه اینکه هر روز دانشگاه های اروپایی برای جذب استادیار و دانشیار از کشورهای ایران و .. تبلیغ میکنن و حقوق پایه ۸۰۰۰ دلار در ماه پیسنهاد میدن
ناشناس۲۱۱۷۳۳۳۱۶:۲۹:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۶
یک ماه است که صرفا همسازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم با اعضای هیات علمی غیر بالینی (معارف، امار، ...) وزارت بهداشت انجام گرفته و موضوعی به عنوان افزایش حقوق نبوده. هر چند این همسان سازی به صورت کامل انجام نشد و به ساعات موظفی آموزشی و پژوهشی اساتید نیز افزوده شد
ناشناس۲۱۱۷۳۹۲۱۶:۴۸:۴۰ ۱۴۰۰/۵/۶
آمار حقوق دریافتی کشورهای امریکا، فرانسه و آلمان مربوط به هشت سال پیش است و آمار حقوق دریافتی ایران مربوط به امسال. این چه قیاسی است؟ یعنی به نظر شما در این 8 سال هیچ تغییری در دستمزد و حقوق اساتید خارجی به وجود نیامده؟ زهی خیال باطل.
اسماعیل۲۱۱۷۳۹۷۱۶:۵۰:۲۴ ۱۴۰۰/۵/۶
جالبه که با این مقایسه ها اصل مطلب رو فراموش کردید. شما نگرانید با نزدیک شدن حقوق اساتید وزارت علوم به وزارت بهداشت در حق کارگرها ظلم بشه.!! خوب چرا پیشنهاد نمیدین حقوق و درآمد اساتید وزارت بهداشت که خیلی بیشتر از این حرف هاست کم بشه.
ناصر۲۱۱۷۴۳۴۱۷:۰۳:۰۴ ۱۴۰۰/۵/۶
مشکل اینکه که دولت و حکومت به هر دلیلی حاضر نیست کف حقوق را بالا بیاورد. وقتی خودتان می فرمایید خط فقر ده میلیون تومان. خوب آن را بابا بیاورید.‌چرا مطلب نمی نویسید که کف حقوق بالا بیاید. مگر عضو هیبت علمی مخالف است. شما بهتر بود یک ارتباطی هم بین درآمدها و هزینه ها هم می داشتید. نتیجه منطقی مطلب پیش به سوی فقر عمومی
ناشناس۲۱۱۸۳۴۸۰۱:۳۷:۵۶ ۱۴۰۰/۵/۷
نه عزیز مصلحت نیست تورم آوره! باید با شرایط موجود مدارا کرد.
ابتین۲۱۱۷۴۷۸۱۷:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۶
به نظرم به همه حقوق کارگر بدید یا اصلا چرا حقوق بگین بدهند بگین جیره پولی چون تو حقوق خیلی حق ها نهفته است
ناشناس۲۱۱۷۴۷۹۱۷:۱۹:۳۰ ۱۴۰۰/۵/۶
بعنوان یک دانشجوی نخبه، اکثر اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور استحقاق دریافت 30 درصد از حقوق ماهیانه شان را دارند. با مقالات ما دانشجویان (از تعریف موضوع تا انجام آزمایشات و تحلیل ها، از نگارش تا ارسال و بازبینی مقالات) میشوند دانشیار و استاد تمام با کوشش و تلاش ما.... زحمتشان با ما افتخار و پولشان با آنها.
ناشناس۲۱۱۷۸۱۳۱۹:۵۵:۴۶ ۱۴۰۰/۵/۶
نه پس انتظار داری استاد کار کنه برای شما تا فارغ التحصیل بشی. باید کار یاد بگیری دیگه. اگر تحقیق بلدی چرا میایی دانشگاه؟
ناشناس۲۱۱۷۸۲۵۲۰:۰۱:۵۱ ۱۴۰۰/۵/۶
آره همون دلال ها برای دانشجو مثلاً نخبه پنداری چون شما خوبن! و درآمدشون حقشونه
ناشناس۲۱۱۸۷۲۷۱۰:۱۳:۲۸ ۱۴۰۰/۵/۷
پرفسور شما حتما در نوشتن مشکل داری چطور ادعای نخبگی و مقاله نویسی داری؟
ناشناس۲۱۱۷۵۴۵۱۷:۴۷:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۶
والله بنده یک هیات علمی هستم در ۳۶ سالگی تازه کارم را شروع کردم. دوستان من که از کارشناسی سر کار رفته بودند همه خانه داشتند ماشین داشتند بچه هاایشان بزرگ شده بودند و بنده صفر بودم. اگر خانمم بانکی نبود احتمالا الان هم خانه نداشتم. اگر میخواهید یک مملکت را خراب کنید فقط کافی است به ناتوانها و بیسوادها ارج و قرب دهید و توانا ها را بکوبید.
ناشناس۲۱۱۸۰۱۳۲۲:۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۵/۶
تمامی دوستان من دوران دبیرستان، امسال بازنشسته میشوند اما من هنوز ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه دارم.
ناشناس۲۱۱۷۵۵۶۱۷:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۵/۶
آمارها فوق العاده اشتباهه. اولا حداقل حقوق مثلا در فرانسه 2000 دلاره، 700 یورو رو از کجا اوردید. تازه حداقل حقوق در کشورهای پیشرفته با ایران متفاوته، در ایران به خاطر شرایط اقتصادی به خصوص در بخش خصوصی اکثر افراد با حداقل حقوق کار میکنند در حالیکه در اونجا عده محدودتری حداقل حقوق میگیرند. لذا باید میانگین حقوق مطرح باشه
ناشناس۲۱۱۷۵۶۹۱۷:۵۹:۳۵ ۱۴۰۰/۵/۶
آقا جان ۱۰،۲۰یا۳۰میلیون پولی نیس که دعوا می کنید! دنبال اونایی باشید که با دلار۴۲۰۰ کالاهای اساسی وارد کردند و احتکار کردند هی با شعار اینکه برجام صلح نکنید تحریم شدیدتر میشه و از تحریم کاسبی کردند و کالاهای احتکاریشونو گرانفروشی کردند...ماهی میلیاردی تو جیب میزنند...حالا بیایید باهم دعوا کنیم..!!!!.
ناشناس۲۱۱۸۳۱۲۰۱:۱۰:۲۶ ۱۴۰۰/۵/۷
اگر خواهید مقایسه کنید که حقوق کارگران و مهندسین و معلمان هم چند برابر ایران هست.
ناشناس۲۱۱۸۳۲۱۰۱:۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۵/۷
ناکارآمد تر از هیات علمی ها نداریم حقوق کارگری هم زیادشان است
ناشناس۲۱۱۸۷۴۲۱۰:۲۳:۱۳ ۱۴۰۰/۵/۷
خدایا فقط خودت به داد اساتید مظلوم دانشگاه برس و ظلم آشکار را ریشه کن کُن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین