وعده مخبر: تولید ۵۰میلیون دُز واکسن برکت تا پایان شهریور/ آرمین: در گفتمان اصلاح‌طلبی باید بازنگری شود/ پیشنهاد باهنر به رئیسی درباره کابینه

گروه سیاسی الف،   4000426035 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وعده مخبر: تولید ۵۰میلیون دُز واکسن برکت تا پایان شهریور/ آرمین: در گفتمان اصلاح‌طلبی باید بازنگری شود/ پیشنهاد باهنر به رئیسی درباره کابینه

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۵ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۰۶ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

رعایت پروتکل ها به ۴۸ درصد نزول کرد

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این مطلب که ویروس دلتا خیلی از کشورهای دنیا را درگیر کرده است، افزود: این ویروس تقریباً همه استان‌ها را فرا گرفته و نوع ابتلاء مشخص است که ویروس غالب، ویروس دلتا است.

وی ادامه داد: نکته قابل تأمل و ناراحت کننده این است که میزان رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد رسیده و قطعاً منجر به افزایش بیماران خواهد شد.

رئیسی با اعلام اینکه تا کنون ۱۱.۲ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شده است، گفت: این هفته هم ۶ میلیون واکسن جدید به دست ما خواهد رسید.

 مخبر: تولید 50میلیون دُز واکسن برکت تا پایان شهریور

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تا پایان این هفته نیز حدود ۹۰۰ هزار دز دیگر از واکسن برکت را تحویل وزارت بهداشت می دهیم و تاکنون بیش از سه میلیون دز واکسن در خط اول شفافارمد تولید شده است.

مخبر به برخی حواشی فضای مجازی در خصوص تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا اشاره و تصریح کرد: خط تولید واکسن کوو ایران برکت به هیچ وجه مشکلی ندارد و به صورت شبانه‌ روزی درحال تولید واکسن است و شایعات در خصوص کمبود مواد اولیه‌ واکسن هم کاملا کذب و بی‌اساس است.

رییس ستاد إجرایی فرمان امام(ره) از آماده شدن خط دوم تولید واکسن در کارخانه شفافارمد خبر داد و یادآور شد: این خط در حال گذراندن تست‌های نهایی است و با راه‌اندازی آن از اوایل مرداد، هفته‌ای بیش از ۲ میلیون دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

مخبر گفت: همچنین خط سوم تولید واکسن نیز تا پایان مردادماه راه‌اندازی می شود که می تواند هفته ای ۶ میلیون دوز واکسن تولید کند و همانطور که وعده دادیم تا پایان شهریور ماه حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

مخبر: بیش از ۳ میلیون دز واکسن برکت درحال تحویل است

چرخش کرونای دلتا در تمام استان ها/ آغاز واکسیناسیون در برخی استان ها برای افراد زیر ۵۰ سال

***

آرمین: در گفتمان اصلاح‌طلبی باید بازنگری شود

محسن آرمین، فعال سیاسی باسابقه اصلاح‌طلب به برنا گفت: «عرصه سیاست عرصه رقابت میان گفتمان‌های سیاسی است نه رقابت احزاب سیاسی. گفتمان‌ها هستند که با هم رقابت می‌کنند. مادام که یک گفتمان قادر به پاسخ گویی به مبرم ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات و رفع موانع کارآمد و راهگشا باشد، به حیات خود ادامه می‌دهد.

این که گفتم قادر به پاسخگویی به مبرم‌ترین نیازهای جامعه باشد و در حل مشکلات راهگشا باشد البته امری نسبی است یعنی نسبت به گفتمان‌های رقیب چنین توانمندی و کارآمدی را داشته باشد. حال اگر گفتمان رقیبی پا به عرصه بگذارد و به نیازهای اساسی‌تر و مبنایی تر بپردازد و در راهگشایی و ارائه طریق، توانمندتر و کارآمد تر عمل کند خواه ناخواه گفتمان اول را از میدان به درخواهد کرد و طرفداران بیشتری جذب خواهد کرد.

در حال حاضر من گفتمان رقیبی و آلترناتیوی که دارای چنین توانمندی و کارآمدی باشد برای اصلاحات نمی‌شناسم. راه حل کارآمدتری برای حل مشکلات جامعه نسبت به صندوق رأی نمی‌شناسم. البته گفتمان اصلاح طلبی به تعریفی که تاکنون محور فعالیت اصلاح طلبان بوده است نیز نشان داده که توان حل مشکلات را ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و ضرورت‌های این مرحله از مبارزات سیاسی اجتماعی ملت ایران باشد. بنابراین این گفتمان باید مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گیرد و متناسب با نیازها، این مرحله از تحولات اجتماعی و سیاسی کشور به روز شود...

اصولا یک نیروی سیاسی اصلاح طلب نمی‌تواند با صندوق رأی خداحافظی کند. فراموشی صندوق رأی با ماهیت اصلاح طلبی ناسازگار است. اما اصلاح طلبان قدرت و اهرمی جز جامعه و افکار عمومی ندارند لذا نقطه عزیمت اصلاح طلبان باید جامعه باشد و از جامعه به صندوق رأی بنگرند نه بر عکس. معنای این سخن آن است که اصلاح طلبان باید با بازنگری در گفتمان خود و نوسازی آن و ارتباط عمیق‌تر و وسیعتر با جامعه بکوشند و اعتماد از دست رفته جامعه را نسبت به کارآمد و توانمندی خود در بهبود شرایط قانع کنند.»

***

عوامل مرگ جوان شادگانی دستگیر شدند

امید صبری‌پور سرپرست فرمانداری شادگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب گذشته (۲۵ تیرماه) گروهی در حمایت از معترضان به وضعیت کم‌آبی در شهرستان‌های دیگر، در سطح شهر تجمع کردند.

وی افزود: در جریان این تجمع، افراد فرصت‌طلب و اغتشاشگر به سمت ماموران نیروهای امنیتی و تجمع‌کنندگان تیراندازی کردند که تیر به یک رهگذر که جوانی ۳۰ ساله بود، اصابت و منجر به مرگ آن شد.

صبری‌پور گفت: مسببان این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و شب گذشته برخی دستگیر شده‌اند و دستگیری دیگر افراد نیز در دستور کار است.

***

تحلیل جالب میرسلیم درباره علت مرگ برجام

سید مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از آخرین گزارش برجامی وزارت امورخارجه به مجلس گفت: راهبرد دولت یازدهم و بعد از آن دولت فخیمۀ دوازدهم، به دنبال چاره‌جویی برای تحریم‌ها با مبادرت به مذاکره مستقیم با آمریکا بود تا بتواند به خام فروشی نفت بپردازد و کشور را مانند دوران طاغوت اداره کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دولت تدبیر متأسفانه عملاً آمادگی و صلاحیت اجرای سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی را از خود نشان نداد و اغلب فرصت‌های هشت ساله کشور را به نابودی کشاند و امروز دستاورد قابل دفاعی ندارد جز آویزان شدن به اباطیل برجام.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: مذاکرات اخیر نیز بی‌فایده بوده زیرا آمریکا هنوز خوی استکباری خود را علیرغم شکست‌هایی که از ما در میدان خورده رها نکرده است و اصرار دولت بر ادامه مذاکرات، در این آخرین روزهای عمر بی‌ثمر خود که جز فلاکت برای مردم شریف ما نتیجه‌ای نداشته، فقط برای موجه جلوه دادن خود است. خدا می‌داند چقدر باید زحمت کشید تا کشور را بتوان از این رکود تورمی و آثار مخرب آن خارج کرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به تلاش‌های ظریف در این گزارش برای احیای برجام اظهار داشت: برجام قابل احیا نیست زیرا سیاستمداران آمریکایی در تبختر خود غرق هستند.

***

پیشنهاد باهنر به رئیسی درباره کابینه

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا به جماران گفت: «من این جوری می پسندم که دأب آقای رئیسی این نباشد که می خواهیم کارهای دولت های گذشته را محکوم کنیم. من حتی معتقد هستم از همه دولت های گذشته اگر وزیر خوب، کارآمد، توانمند و قادر پیدا می کنند استفاده کنند و هیچ دولتی برای آنها خط قرمز نباشد.

حتی دولت آقای خاتمی، دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، دولت آقای احمدی نژاد، بالأخره نیروهایی کارآمد بوده اند و در دوره خودشان موفقیت هایی داشته اند. از این نیروهای توانمند استفاده شود و البته نیروهای جدید هم بیایند و وارد چرخه کار شوند. یعنی می خواهم این جمله کلی را بگویم که پیشنهاد من این است که از میان دولت های گذشته هیچ دولتی برای آقای رئیسی خط قرمز نباشد. اگر نیروی با صلاحیتی پیدا کردند این نگرانی را نداشته باشند که این آقا در فلان دولت بوده است.

این رویه خوبی نیست. دولتی بر سر کار می آید و طبیعی است که وزیر را عوض می کند. وزیر هم می گوید معاونان را عوض می کنم و معاون هم می گوید مدیران کل را عوض می کنم. مثلا در آموزش و پرورش مدیرکل می گوید می خواهم رئیس ادارات را عوض کنم، رئیس اداره هم می گوید می خواهم مدیر مدرسه را عوض کنم و مدیر مدرسه هم می گوید می خواهم فرّاش را عوض کنم؛ این که نمی شود. من فکر می کنم در کشور ما حداکثر 100 تا 150 پست سیاسی داریم و بقیه سیاسی نیستند؛ کارمند هستند و دارند کارشان را می کنند و یکی موفق تر و یکی ناموفق تر است. بنابر این، همین اشکال ایجاد می کند و تا این تعویض ها انجام شود چهار سال تمام می شود. در حالی که ضرورتی ندارد.»

***

احتمال تخفیف در حکم بابک زنجانی وجود دارد؟

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی در گفتگو با مهر در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با قطعیت حکم اعدام بابک زنجانی اظهار کرد: بر اساس دادنامه قطعی صادره از دیوان عالی کشور، چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: همان رأی قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل من تعیین کرده، بلافاصله پس از این تعیین مجازات به صراحت در رأی خود به عفو و بخشودگی که از تأسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است.

***

واکنش واعظی به ادعای تحویل زمین سوخته به دولت سیزدهم

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که جناح مقابل دولت مدتی است که عنوان می‌کند مسئولان و مدیرانی که در دولت هستند به دنبال خروج از کشورند و منتظرند که مسئولیت‌شان در این دولت به پایان برسد، گفت: این حرف‌ها که زده می‌شود در شان یک مسئول نیست زیرا افرادی که در دولت حضور دارند و ما با آن‌ها سر و کار داریم تازه روی کار نیامده‌اند، آنها یک تاریخچه‌‌ای دارند و ۴۰ سال در نظام بوده‌اند و همواره در مسئولیت‌ و در رده‌های مختلف در خدمت این نظام بوده‌اند و در آینده هم ممکن است، شغل دولتی نداشته باشند اما در خدمت این نظام خواهند بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بسیار حرف نادرستی است که گفته می‌شود تعدادی از مسئولان قصد دارند خانواده‌شان و یا خودشان از کشور خارج شوند این حرف نادرستی است، اصلا برای چه این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند؟ مگر اتفاقی افتاده است؟ به اعتقاد من امروز با ماه آینده تفاوت چندانی ندارد.

واعظی با تاکید بر این‌که این دولت کم‌فروشی نکرده و از همه داشته‌هایش استفاده کرده است، گفت: این دولت از هرآنچه داشته است، برای خدمت به مردم استفاده کرده، هر ابتکاری می‌توانست انجام داده تا مردم در این شرایط سخت بتوانند زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند‌.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این روزها جناح مخالف دولت عنوان می‌کنند دولت سیزدهم یک زمین سوخته از سوی دولت روحانی به ارث برده چراکه این دولت همه چیزش را پیش‌خور کرده است پاسخ شما چیست، گفت: این‌که می‌گویند دولت یک زمین سوخته به دولت بعدی می‌دهد به نظر من حرف بی‌ربط و نادرستی است؛ در هر بخشی که وارد شوید مشاهده خواهید کرد ما بیشتر از آنچه که در سال ۹۲ تحویل گرفتیم، امروز تحویل دولت بعدی می‌دهیم.

واعظی ادامه داد: به اعتقاد من برخی شعار می‌دهند و نمی‌آیند با مردم صحبت کنند که زمین سوخته یعنی چه؟ زمین سوخته در کجا؟ این دوستان بیایند به طور صریح و روشن  بگویند زمین سوخته در نیرو، برق، آب پتروشیمی، راه آهن و غیره داریم؛ واضح بیان کنند در کجاست تا همه این‌ها را وزیران ما صریح بیایند پاسخ دهند و بگویند هنگامی که مواردی را تحویل گرفتند تولید در آنجا چقدر بوده و امروز با چه افزایش‌هایی تحویل می‌دهند.

***

وقتی عضو شورای نگهبان از قانون بی اطلاع است!

فضل الله موسوی عضو حقوقدان شورای نگهبان در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان، هدف از نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس، شورای نگهبان و خبرگان رهبری را ورود افراد صالح به این مراکز حساس نظام خواند و گفت: این طور نباید باشد فردی که در یک دوره تایید صلاحیت شده تا ابد مورد تایید صلاحیت قرار گیرد، طبیعی است انسانها است در حال تغییر هستند و اگر فردی از دایره صلاحیت خارج شود، باید رد صلاحیت شود البته قوانین بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی متفاوت است، در انتخابات ریاست جمهوری موضوع ردصلاحیت مطرح نیست و تنها در انتخابات مجلس است که ردصلاحیت معنی دارد.

وی درباره رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در فرایند رای گیری که به احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، رأی گیری به شکل مخفی صورت می‌گیرد و هر فرد بین خودش و خدای خود و گزارش‌های حاصله رأی‌اش را می‌دهد و میزان نصف بعلاوه یک آرای مأخوذه است.

موسوی خاطر نشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات مجلس نیست که دلایل ردصلاحیت به کاندیدا توضیح داده شود، چون قانون در این خصوص سکوت کرده است.

گفتنی است عضو شورای نگهبان در حالی مدعی سکوت قانون شده است که سياست كلي انتخابات مصوب 24/7/1395 ابلاغي رهبر انقلاب اسلامي است كه در بند 2 - 11 بر «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان» تأکید دارد.

همچنین قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب 1378 نیز بيان می‌دارد «کلیه مراجع رسیدگی‌کننده صلاحیت داوطلبان در انتخابات مختلف (به‌استثناء انتخابات خبرگان رهبری که مطابق اصل یک‌صد و هشتم (۱۰۸) قانون اساسی خواهد بود) موظفند صرفاً بر اساس مواد قانونی و بر اساس دلایل و مدارک معتبر که توسط مراکز مسئول قانونی به مراجع اجرائی و نظارتی ارسال‌شده است، به بررسی صلاحیت داوطلبان بپردازند و چنانچه صلاحیت داوطلبی را رد کردند باید علت رد صلاحیت را ... با ذکر مواد قانونی مورد استناد و دلایل مربوط به داوطلب ابلاغ نمایند».

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۹۹۱۳۸۲۰:۳۵:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۶
50 میلیون دوز واکسن خوب خارجی میشه حدود 100 تا 200 میلیون دلار که حتی در حد ثروت یک ادم خیلی پولدار هم نیست و به خاطر چنین مبلغ ناچیزی چند هزار نفر تا الان فوت شدن؟ تازه هر ماه وعده دو ماه بعد را به مردم میدن انگار نه انگار ادعاهای قبلیشون در دسترس هست.
ناشناس۲۰۹۹۲۷۳۲۳:۴۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۶
مجلس شورای اسلامی بودجه 1400 را اصلاح کند چرا باید یک استاد دانشگاه 52 میلیون تومان حقوق بگیرد!
محمد۲۰۹۹۴۳۹۰۸:۳۸:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
باید بگیرد استاد واقعی دانشگاه بیشتر باید بگیرد .
ناشناس۲۰۹۹۵۲۰۰۹:۲۹:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
بخش تعاون که یکی از پایه های اقتصاد کشور است و چند سالی است مغفول مانده مجددا باید احیا شود
ناشناس۲۰۹۹۶۸۲۱۱:۰۹:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
عزیزدلم‌ان‌استادخودی‌است‌استادغیرخودی‌دردانشگاه‌ازاد پنج‌تومان‌هم‌نمیگیرد
ناشناس۲۰۹۹۲۸۲۰۰:۰۱:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
قابل توجه رییس جمهور منتخب اکثر مسوولان قبل امتحان خود را پس داده و رفوزه هستند لطفا با انتخاب مجدد انها مردم را از رای دادن به خودتان مایوس نفرمایید
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۰۹۹۵۲۶۰۹:۳۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
شهید بهشتی:تعاونی ها را جهت رفاه محرومان گسترش دهیم بخش تعاون به عنوان بازویی قوی می‌تواند دولت را در عدالت اقتصادی و اجتماعی یاری نماید رییی جمهور منتخب محترم به این مهم توجه ویژه داسته باشند
سیاست بی رحمی۲۰۹۹۴۸۳۰۹:۰۹:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
الان که تولید داخلی میشود اجازه به دیگر کشورها داده شده. قرار بود در مذاکرات وین به عنوان فشار استفاده شود.
ناشناس۲۰۹۹۱۴۱۲۰:۳۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۶
همه مشکلات کشور به تحریم گره خورده است. تا کی باید در تحریم باشیم؟
ناشناس۲۰۹۹۲۸۳۰۰:۰۴:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۷
طرح ممنوع الخروجی مسئولان را در پایان زحمتشان تصویب کنید
ناشناس۲۰۹۹۴۰۰۰۷:۴۰:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
تا موقعی که جماعتی از تحریم ها نفع می برند.
ناشناس۲۰۹۹۵۷۸۱۰:۰۴:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۷
همه مشکلات کشور گرو کشی می کنند به خاطر تحریم تا کد خدا ناراحت نشود!!
ناشناس۲۰۹۹۱۴۳۲۰:۳۹:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۲۶
جناب باهنر مشكل مديريت كشور در بخش مديران إجرائي است مديران مياني يا إجرائي قادر به اجراي برنامه هاي تدوين شده ندارند آنها حتي اولويتهاي دور و نزديك را بخوبي تشخيص نمي دهند
ناشناس۲۰۹۹۱۴۴۲۰:۳۹:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۶
گستاخی‌های کشورهای منطقه در این چند سال اخیر، به خاطر پالس‌های ضعیفی بود که از دولت مخابره می‌شد. امیدواریم با روی کارآمدن دولت انقلابی سیزدهم دیگر جرأت عرض و اندام نداشته باشند.
ناشناس۲۰۹۹۱۵۰۲۰:۴۲:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۶
شما 500 هزار واکسن تولید کن، 50 میلیون پیشکش!
ناشناس۲۰۹۹۵۸۱۱۰:۰۵:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۷
ساعت خواب باشه
ناشناس۲۰۹۹۱۵۱۲۰:۴۳:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۲۶
در هفته عفاف و حجاب به عنوان یک کار تبلیغی خوب است که به وسیله رسانه‌ها و گروه‌های مردمی خودجوش یک پویش عمومی دعوت به حجاب در سراسر کشور صورت بگیرد. تجربه نشان داده در هر کاری که مردم پای کار بیایند نتیجه‌بخش خواهد بود.
ناشناس۲۰۹۹۱۵۵۲۰:۵۰:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۶
تنها راه نجات کشور و انقلاب ملی کردن ثروت های کلان و افسانه ای ..
ناشناس۲۰۹۹۱۶۲۲۰:۵۹:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۲۶
توليد ٥٠ ميليون دز واكسن تا پايان شهريور ------------ از اين قول و قرار هاي كرونايي كه از ارديبهشت داده شد و اين قول ها رسيد به خرداد و بعد هم تير و مرداد و حالا هم وعده شهريور ماه داده شد ، يكي مثل بنده ، فوري به ياد اين ضرب المثل شيرين فارسي مي افتم كه : « از اين ستون تا آن ستون یا فرج است » !! -- شما چي ؟ اكبر آقا ، شما هم به ياد همين مَثَل ...؟! --- من نه ! اصلاً يادم به اين مثل نبود ! من بيشتر به يادبيت شعري از بابا طاهر عريان مي افتم كه گفته : “ همي وعده كني امروز و فردا نمي دونم كه فرداي تو كي بي » !! --- خب ! البته اين هم خوبه .. ! عيب نداره !
ناشناس۲۰۹۹۵۸۳۱۰:۰۶:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
خخخه اردبیهشت گفته بودن 50 میلیون؟ یا گفته بودن تا بهار و اواخر آن مجوز بالینی طول می کشد؟
عبدالله۲۰۹۹۲۲۲۲۲:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۶
در خبر آخر ؛ آنچه شما به آن استناد کرده‌اید در مورد "رد صلاحیت" است در حالی که بحث عضو شورای نگهبان در مورد "عدم احراز صلاحیت" است. لطفا دقت کنید!
ناشناس۲۰۹۹۳۰۹۰۰:۵۶:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۲۷
نتیجه مهم است نه بازی با کلمات ، و گرنه می توان گفت که عدم احراز صلاحیت مشکل شورای نگهبان است نه نامزد ها ، ..
ناشناس۲۰۹۹۳۲۹۰۲:۰۳:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
با كلمات بازي نكنيد
ناشناس۲۰۹۹۳۸۴۰۷:۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
می توانید با کلمات بازی و وجدان خود را راضی کنید ولی واقعیت خارج از ذهن شما می گذرد.
ناشناس۲۰۹۹۲۶۹۲۳:۳۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۶
.. این مطلبی که نوشتید نادرست است قانون گفته شورای نگهبان باید دلایل رد صلاحیت را بیان کند اما درباره دلایل عدم احراز صلاحیت چیزی نگفته شاید شما بگویید منظور از رد صلاحیت عام است و شامل عدم احراز هم میشود اما این تصریح قانون نیست و تفسیر قانون هم با شورای نگهبان است اگر مجلس قانون را اصلاح کند و در کنار رد صلاحیت عدم احراز را هم ذکر کند مشکل حل میشود
سجاد چراغی۲۰۹۹۲۸۵۰۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
نمیشه بگین تا اخر هفته چقدر هست؟یا مثلا آخر ماه. حتما باید وعده آخر شهریور باشه. این بازیا چیه! بزرگ نمایی
ناشناس۲۰۹۹۲۸۸۰۰:۰۹:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
گفتند واکسن می سازیم هی امروز وفردا کردند بعد از یک سال از خارج آوردند همان اوایل مقداری واکسن گم شد بعد مردم در ارمنستان واکسن زدند امواج کرونا یکی پس از دیگری امد وعده ای را کشت مقصر مردم شدند ودولت تماشاگر و بی خاصیت وکرونا فقط مردم را می کشد با آقایون کاری ندارد وهزار باید وشاید
مصطفی۲۰۹۹۲۸۹۰۰:۱۱:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
یکی به آقای میر سلیم .. بگه برجام برای دولت روحانی بد بود در دولت جدید بنا بر مصلحت از همه آن استفاده خواهند کرد
فرید۲۰۹۹۳۰۱۰۰:۳۹:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
این کوبرکت چی چی .. ازصبح تاشب درصداوسیما ومجازی وفضایی درحال مصاحبه و وعده .. دادنه . تازه حسابی مشهور شده واز ریاست جمهوری ووزارت وشهرداری تهران گرفته تادهیاری تورغوزآباد همه جا اسمش مطرحه.
مهدی۲۰۹۹۳۱۴۰۱:۰۶:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
به کوری چشم .. بی عرضه ها و واکسن زده های غرب گرا.. با لطف الهی وعده های دلسوزان انقلابی محقق خواهد شد
ناشناس۲۰۹۹۵۸۴۱۰:۰۸:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
محقق شده بوده ولی دولت مجوز نمی دادو عقب انداخت تا واردات.....!
ناشناس۲۱۰۰۲۴۶۱۶:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۷
کی؟ وقتی الان خیلی از کشورها به 50 درصد واکسیناسیون رسیدن ما هر روز 100-200 تا کشته میدیم؟
ناشناس۲۰۹۹۴۷۰۰۹:۰۴:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
واکسن باید به تایید سازمان بهداشت جهانی برسد
ناشناس۲۰۹۹۴۹۰۰۹:۱۴:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۷
این باهنر چیکاره است که در هر چیزی اظهار نظر می کند....
ناشناس۲۰۹۹۵۴۱۰۹:۴۳:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۷
معطل وعلاف کردن کشور خطا است چه با برجام چه با برکت
ناشناس۲۰۹۹۵۵۴۰۹:۵۰:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۷
حرف مرد یکیه، از اردیبهشت قراره 50 میلیون دز واکسن برکت تولید بشه!
ناشناس۲۰۹۹۵۸۶۱۰:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۷
باز هم وعده تو خالی تولید واکسن اگر توانستید با تمام یاران و متخصصان یک بسته دستمال کاغذی تولید کنید .
علی رضا۲۱۰۰۱۱۹۱۵:۲۲:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۲۷
راستی مگر مخبر نگفت در خردادماه واکسن انقدر زیاد میشود که توی سوپر ماکت ها هم میشود انرا تهیه کرد
ناشناس۲۱۰۰۳۹۵۱۷:۵۶:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۲۷
پر کردن 50 میلیون بطری آب از چشمه نیز بیشتر از این زمان میبرد
ناشناس۲۱۰۱۲۳۲۱۰:۰۸:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۲۸
امکان ندارد تاپایان شهریور بقول معروف سالی که نکوست ازبهارش پیداست
ناشناس۲۱۰۱۵۴۱۱۲:۳۶:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۲۸
جناب مخبربقول حافظ شیرین سخن: وعده از حد بشدو ما نه دو دیدیم و نه یک
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین