احمد توکلی به رئیسی: کارت هوشمند غذا بین مردم توزیع کنید

سیاسی،   4000424132 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

اقتصادنیوز نوشت: احمد توکلی از رئیس جمهور منتخب خواست:کارت هوشمند غذا، دارو و درمان و آموزش بین مردم توزیع کند.

احمد توکلی به رئیسی: کارت هوشمند غذا بین مردم توزیع کنید

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نشست اقتصادی با ابراهیم رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: ۳۰ سال است هر چه اجرا شده فقط وضعیت را بدتر کرده است.

او از رئیس جمهور منتخب درخواست کرد که در اولین اقدام کارت هوشمند غذا، دارو و درمان و آموزش بین مردم توزیع کند تا اندکی فشارها از روی مردم کاسته شود.

همچنین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) کمبود سرمایه مالی را جدی‌ترین مانع در مسیر سرمایه‌گذاری و رشد سریع اقتصادی دانست و اظهار داشت: کسری بودجه به رقم ۴۰۰هزار میلیارد تومان بالغ شده و هزینه‌های جاری بیش از ۹۰ درصد بودجه سالیانه را می‌بلعند. همچنین زمان اجرای پروژه‌های عمرانی به طور متوسط به بیش از ۱۰ سال رسیده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۹۶۷۴۴۱۹:۰۰:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آنچه که در خبر مربوط به جلسه اقتصاددانان با رئیسی بود، عمدتا کلی گویی بود. پیشتهاد اقای توکلی روشن بود. پیشنهاد مربوط به به گرفتن مالیات از پولدارها هم روشن بود.
ناشناس۲۰۹۶۸۶۳۲۰:۵۶:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگر ثروت های افسانه ای و نجومی نامشروع اعاده شود و جلوی فسادهای اقتصادی کلان گرفته شود نیازمندی در جامعه نمیماند
ناشناس۲۰۹۶۹۱۱۲۱:۴۰:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
بهترین راهکار برای اینکه مردم متوسط جامعه بتوانند خرید مناسب داشته باشند این است که باید سیستم توزیع از محل تولید تا توزیع را بدون هزینه کرد یعنی اینکه از امکانات دستگاه های دولتی و حمل نقل و نیروهای نظامی ارتش و بسیج هم استفاده کرد مثلا وقتی میوه از باغدار مستقیم خرید شود و بدون هزینه حمل شود و برای مکان توزیع و نیروی توزیع کننده هزینه ای پرداخت نشود و کالا و خدمات با کمترین قیمت و کیفیت خوب به مردم برسد بازار هم مجبور میشود خودش را با این سیستم هماهنگ کند در چین ارتش محصولات تولید کنندگان را تا بندر مجانی حمل میکند
ناشناس۲۰۹۷۲۴۳۰۶:۱۷:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۲۵
این درسته . من به چشم خودم دیدن که میوه فروش سیب را ۱۵ تومن از باغدار در جعبه خرید و اتیکت ۳۰ تومنی روش زد . یعنی سود صددرصدی . کاملا همه چی بی در و پیکر شده
امیر۲۰۹۷۲۸۰۰۸:۰۳:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
هزینه حمل و نقل زیاد نیست مثلا اگر میوه از جیرفت کرمان بیاد تهران کرایه باشه ده ملیون به ازای هرکیلو ۴۰۰ تومان کرایه خورده
ناشناس۲۰۹۷۵۲۵۱۲:۴۹:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۵
ارتش و سپاه ما هم ماشین سنگین زیاد دارند ولی باری نیست موشک روش نصب شده زیر زمین آماده باشه
امید۲۰۹۶۹۲۵۲۱:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
بسم الله الرحمن الرحیم اینهایی که منفی گذاشته با چه چیزی مخالفند . این سیستم در آمریکا ، آلمان ، انگلستان و در خیلی از کشور های پیشرفته در حال اجراست . خوب اگر انگلیسی بلد نیستید می توانید در گوگل بگردید و با مترجم گوگل ترجمه کنید . یک مقداری آدم بجای وب گردی در فضای مجازی کمی هم مطالعه کند بد نیست شاید شاید شاید یک چیزی هم یاد بگیرد .
ملت ایران۲۰۹۷۵۰۶۱۲:۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
مگه ملت گدا هستن مملک پر از ثروته به جای توزیع غذا عدالت و حقوق عامه توزیع کنید که حق هر ایرانیه .
ناشناس۲۰۹۶۷۶۴۱۹:۱۹:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
تیرخبر را اصلاح کنید، کارت هوشمند رفاهی (شامل غذا، درمان و آموزش)
ناشناس۲۰۹۷۱۶۵۰۱:۲۶:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۵
آقای رئیسی که خدا انشالله توفیق به ایشان عطا فرماید تمام راهکارها را می‌داند وبهترین راه حل را یقینا بهتر از همه می‌داند آدم دانا هم می‌داند وهم میپرسد
ناشناس۲۰۹۶۷۹۰۱۹:۴۹:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
آقای توکلی. با تمام احترامی که برایتان قایلم اما این زشت ترین شکلی است که می شود کشور را اداره کرد . یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان هستیم حالا ببینید کارمان به جایی رسیده که نسخه یک اقتصاددان چیه؟ تاسف بار است
ناشناس۲۰۹۶۸۲۴۲۰:۱۹:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگه موقت باشه تا سر و سامان گرفتن نسبی اوضاع اقتصادی کشور طرح خوبیه چون خانوارهایی هستن که در ۱۰ سال گذشته گرفتار فقر مطلق شدن، ولی از اول اعلام کنن دائمی نیست تا جا نیفته و برخی از مردم فکر نکن وظیفه دولته همیشه چنین شرایطی رو فراهم کنه!
ناشناس۲۰۹۶۹۰۸۲۱:۳۵:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اوضاع کشور خیلی هم خوبه ما یه خانواده سه نفره هستیم هرماه هر نفر ۵الی ۶کیلو مرغ بهمون میدن والله دیگه فریزرمون جا نداره آخر هفته ها هم جوجه کبابمون به راهه نمیدونم مگه ملت چه قدر می خورن که این قدر مینالن ونیست میزنن ,؟!! آبرو ایران رو بردید با این شکمو گری !!
ناشناس۲۰۹۶۹۸۲۲۲:۵۳:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کی به شما ماهی 6 کیلو مرغ به ازای هر نفر میده؟ شما استخدام کجا هستید؟
ناشناس۲۰۹۷۲۵۶۰۶:۵۹:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۲۵
به تو می دهند. به بقیه که نمی دهند!
مهران۲۰۹۶۸۲۵۲۰:۲۰:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اینکه نفت داریم و ... کاملا درست است اما وقتی که نمی تونیم بفروشیم یعنی ثروتی نداریم پس الکی خودمون رو گول نزنیم مردم درگیر مشکلات هستند به هر شکلی حالا با کارت هوشمند که خیلی هم قشنگ هست حتی کوپون هم اگر مشکل قشر ضعیف جامعه رو بتونه حل کنه بازم باید باشه باید مشکل مردم حل بشه
ناشناس۲۰۹۶۸۲۷۲۰:۲۶:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
اگر نمیدونید بدونید حتی در بزرگترین اقتصاد جهان نیز یارانه کالا هنوز وجود دارد. یارانه ای که سالانه بیش از هفتاد میلیارد دلار برای دولت آمریکا هزینه دارد.
ناشناس۲۰۹۶۹۱۰۲۱:۳۹:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کوپن
رامین۲۰۹۶۸۲۹۲۰:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
برنامه یارانه مواد غذایی در آمریکا وجود دارد که به کوپن مواد خوراکی (Food Stamp) شهرت دارد برای تامین مواد غذایی خانواده های کم درآمد و بدون درآمد به اجرا در آمده است. پیشینه این برنامه که سال 1939 باز می ‏گردد و هم اکنون نیز در ایالات متحده آمریکا اجرا می‏ شود. برنامه فود استمپ که در واقع ارایه کوپن مواد خوراکی به متقاضیان است در آمریکا بیش از 40 میلیون نفر را پوشش می ‏دهد.
ناشناس۲۰۹۶۸۳۶۲۰:۳۳:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۲۴
در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵ درصد مردم آمریکا کمک غذایی دریافت کرده اند. این برنامه تقریبا هر ماه به ۴۷ میلیون آمریکایی به طور میانگین ۱۳۳ دلار کمک غذایی ارایه می دهد (با هزینه ماهانه بالغ بر ۶ میلیارد دلار و هزینه سالانه ۷۵.۳ میلیارد دلار). این برنامه کاملا جامعه هدف خود را که فقیرترین افراد هستند تحت پوشش قرار می دهد به طوری که ۹۳ درصد از کل دریافت کنندگان مزایای این برنامه زیر خط فقر هستند و تقریبا ۵۰ درصد از مزایا به کودکان می‌رسد.
ناشناس۲۰۹۷۱۹۲۰۲:۲۳:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
شما این را میگویید که مثلا آمریکا را بکوبید،اولا استاندارد زندگی در آنجا بسیار بالاتر ازایران است وحتی بسیاری از افراد بیخانمان را میبینید که ماشینهایشان برای طبقه متوسط ایران هم رویاست و این را هم بگویید که در دوران کرونا آمریکا چکهای ۱۴۰۰ دلاری ماهیانه برای شهروندانش فرستاد وبه کسب وکارهای کوچک کمک مالی کرد و و و ..
ناشناس۲۰۹۶۸۸۸۲۱:۱۸:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
شما حتی اگر یک میلیاردر هم باشی وسط کویر لم یزرع گیر بیفتی یک لیوان آب حکم نجات زندگیتان را دارد، کشور ما در حالت ویرانه اقتصادی است و برای معیشت بسیاری از مردم راه حل دکتر توکلی سریعترین راه برای جمع کردن فضاحت معیشتی فعلی است که عادلانه و ساماندهی شده انجام گیرد چرا با هر راه حل فوری برای رفع معضلات و مشکلات بغرنج بصورت ضربتی صورت میگیرد بلافاصله ساز مخالف میزنید همزمان با عملیات و کارهای اورژانسی رفع مشکلات میتوان راهکارها و روشهای پایدار را هم برنامه ریزی و مرحله به مرحله اجرا کرد تشخیص اولویتهای معیشتی اقتصادی که بحرانهای اجتماعی را دامن میزند با وجود دشمنان قسم خورده چون غرب و ایادی داخلی و.. در این زمان واقعا ضروری و سرنوشت ساز است
ناشناس۲۰۹۷۲۹۵۰۸:۲۰:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۲۵
چطوری حساب کردی که یکی از ثروتمندان کشورهای جهان هستیم؟ یه نگاهی به تولید ناخالص سرانه بنداز.
ناشناس۲۰۹۶۸۰۵۲۰:۰۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کاش اقای رئیسی از اقای توکلی در کابینه استفاده میکرد چون نبض جامعه را میداند
علیرضا۲۰۹۶۸۲۸۲۰:۲۶:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۴
انقلاب که شد فکر می کردیم به یک کشور پیشرفته تبدیل خواهیم شد .فکر نمی کردیم ،محتاج کوپن غذایی بشیم.بهتر نیست یک فکر درست و حسابی کنید.
ناشناس۲۰۹۷۰۰۹۲۳:۱۰:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کوپن غذایی در آمریکا هم هست، کارت بانکی شون هر ماه شارژ میشه.
ناشناس۲۰۹۷۳۷۹۱۰:۱۶:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۲۵
ژاپن کوپنی شدیم دیگه. بده مگه؟
ناشناس۲۰۹۶۸۳۳۲۰:۳۰:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
بحث خوبی است . باید بدانیم « در برخی کشورها در این روش حمایت از خانوارهای فقیر به صورت کوپن، بن غذا و کالا صورت می‌گیرد و خانوارها با ارائه کوپن به فروشگاه‌های مشخصی کالاهایی تعیین شده را خریداری میکنند. این شیوه تاکنون در کشورهای کلمبیا، مکزیک، رومانی و سریلانکا اجرا شده است. با توجه به هزینه بالای چاپ کوپن‌های کاغذی و همچنین فساد و تقلب، امروزه کوپن الکترونیک جایگزین کوپن کاغذی شده است. در حال حاضر نوعی کوپن الکترونیک به نام EBT در آمریکا متداول است و دارندگان آن می‌توانند مزایا را به دو صورت غذایی و یا نقدی دریافت کنند. این شیوه پرداخت در ۵۰ ایالت آمریکا رایج است و از سال ۲۰۰۴ تحت عنوان SNAP «برنامه غذایی کمکی مکمل» اجرا شده است».
اقتصاد دان۲۰۹۶۸۴۰۲۰:۳۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۲۴
ایران ثروتمند تر است یا آمریکا؟ ایران پیشرفته تر است یا آمریکا ؟ حتما پاسختان آمریکاست اما بدانید یک پنجم مردم آمریکا یعنی حدود 50 میلیون نفر دارند از همین سیستم یارانه غذایی می گیرند
ناشناس۲۰۹۶۹۲۱۲۱:۴۶:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۲۴
واقعا" متاسفم که بدون داشتن اطلاعات اظهار نظر می کنید ! و قیافه حق به جانب می گیرد ؛ اولا" ، پیشرفت چه ربطی دارد به این موضوع ! دوما" ، نسبت به جمعیت و منابع طبیعی یعنی بصورت سرانه ایران کشور نه تنها فقیری نیست ، بلکه جزء کشورهای پولدار است ! سوما" ، آن ۵۰ میلیون آمریکایی که شما مدعی هستید اینگونه کمکها را دریافت می کنند ، به عنوان بی خانه مان ها اساسا" به دنبال کار و کسب درآمد نیستند و یک سبک زندگی است ! یعنی اگر تمایل به داشتن کار داشته باشند ، امکانش است خودشان نمی خواهند . در صورتیکه در ایران کاری وجود ندارد و یا اگر هست و افراد شاغل هستند تکافوی هزینه های زندگی را نمی دهد ! وقتی در یک خانواده دو نفر و هر دو نفر شاغل درآمدشان هزینه هایشان را پوشش نمی دهد ، معنایش چیست ؟
ناشناس۲۰۹۷۳۶۲۰۹:۵۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۲۵
چرا شما از امریکا و امثال آن همین مواردش رو با ما مقایسه میکنید ? مگر ما در زمینه پیشرفت دانش و قدرت اقتصادی همردیف امریکا و امثال آن هستیم که این مورد را با آن.مقایسه میکنید ?
حجت۲۰۹۷۵۱۱۱۲:۲۴:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۲۵
شاید سیستم حمایتی های مختلفی در دنیا باشد ولیکن ساختار حکومت و دولت در ایران برای اجرا و پیاده سازی ناکارآمد است
ناشناس۲۰۹۶۸۵۸۲۰:۵۳:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۲۴
واقعاً ،چرا کشور ما غنی از معادن است ،هم سرمایه جوان هم سرمایه مالی ،اگر جلوی اختلاسگران را بگیر ند ،رانت خواری ،مثل امثال خاوری ها ،تحریمها برداشته شود ،کشور ما درست میشود
فرناز۲۰۹۷۲۶۳۰۷:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۲۵
اگر ما دست از سر کشورهای دیگر برداریم، همه چیز حل می شود.
ناشناس۲۰۹۶۸۷۱۲۱:۰۷:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۲۴
با این همه منابع خدادادی, آیندگان به خواهند خندید که با سیاستهای اشتباه دولتمردان, شکم زن و بچه مان سیر نمیشود!!!!!
ناشناس۲۰۹۶۸۸۰۲۱:۱۴:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
..اعتماد مردم ایران, بالاترین امنیت برای حکمرانان ایران است.
ناشناس۲۰۹۶۹۱۶۲۱:۴۲:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
مملکت کوپنی، نمیگن آمریکا به همه میده فقط میگن آمریکا هم کوپن میدن. اینجا با آمریکا مقایسه میشیم ولی سر چیزهای دیگه خیر اساسی مملکت رو درست کنید برای همه نه فقط .م یک عده معتاد و کارتن خواب رو بخواهید با دو وعده غذای گرم بدهید
ناشناس۲۰۹۶۹۳۸۲۲:۱۶:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
کافیه دوتاکلمه ازصحنه کارحذف بشه دروغ دزدی بیت المال
ناشناس۲۰۹۶۹۵۶۲۲:۴۱:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
انقلابی درون تمام سیستم های حاکمیتی لازم است. تا افراد دانا و باخرد وارد سیستم های دولتی شوند. همانان که الان در کنار خیابانها با کوله باری از دانش و تجربه, مشغول دکه داری و لبو فروشی هستند!!!!!
ناشناس۲۰۹۶۹۶۲۲۲:۴۳:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۲۴
۹۰ درصد افرادی که در سیستم های دولتی هستند با پارتی وارد شده اند و اصلا برای حاکیت مفید نیستند. باید فراخوان گسترده جهت جذب نیروهای مخلص و با کیفیت و با دانش و تجربه کافی داد.
ناشناس۲۰۹۶۹۸۶۲۲:۵۶:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۲۴
نه سیستم کوپنی دیگه جمع شده و این پیشنهادات را من موافق نیستم کار باید از اساس درست بشه نه اینکه اقتصاد ما محدود بشه به کوپن و.. امید ما این است اقتصاد از اساس درست بشه چاپ پول متوقف بشه دلار بره زیر 15 تومن تورم کنترل بشه
ناشناس۲۰۹۷۰۶۷۲۳:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۴
كل ثروت ايران بين مردم تقسيم و به كارت بانكي شون بريزيد مثل علي ع عمل كنيد شب به شب بيت المال تقسيم كنيد همين يا مثل سوييس عمل كنيد ..
ناشناس۲۰۹۷۰۸۸۰۰:۰۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۲۵
طرح «از کجا آورده‌ای؟» را اجرا کنید
محمود۲۰۹۷۱۱۳۰۰:۲۹:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۲۵
مگر مردم ایران گدا هستن که میگویید کارت هوشمند غذا بگیرن ..
حاج محمد مکتوبی۲۰۹۷۱۷۷۰۱:۴۴:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
بهترین عدالت همان کوپن قدیم بود هرکس نمیخواد نگیره به همه میرسه البته با امکانات الکترونیکی جدید که مو لادرزش نره
ناشناس۲۰۹۷۱۸۸۰۲:۱۲:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۲۵
لطفا بامن دعوا نکنید , کمی بررسی کنید : درست است که عده ای درامدشان کم است و دخل و خرجشان جور نیست , اما هر خانواده به 30 سال پیش شرایط اقتصادی خودش توجه کند که شرایطش به لحاط خوراک و پوشاک و مسکن بهتر شده , در همان سطح است یا قبلا دستش به دهنش میرسیده و الان مثلا تحت پوشش کمیته امداد است ؟؟ سبک زندگی ما ایرنیهاست که خرج عروسی و دامادی و دانشگاه و سیسمونی و . . را میدهیم , کجای دنیا اینگونه است ؟؟ . . . . با همه این اوصاف تمام فامیل پدری و مادری را که نگاه میکنم ( حدود 70 خانواده ) که طبقه متوسط کارمندی بوده و هستند واقعا کم و کیف زندگیشان به مراتب بهتر شده نسبت به 30 سال پیش اما مثل عموم مردم نالانند که چقدر اوضاع اقتصادی خراب است . . . . در حالیکه خانه و ماشین و بعضا باغ دارند . . چرا ما خودمان را با گذشته خودمان مقایسه نمیکنیم . . . لطفا با من دعوا نکنید کمی فکر کنید .
ناشناس۲۰۹۷۱۹۷۰۲:۳۴:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۲۵
کسی غذا نمیخواد اگر راست میگین چیزا رو ارزون کنین تا مردم دستشون ب دهنشون برسه ؟؟؟ ..
ناشناس۲۰۹۷۲۰۱۰۲:۳۸:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
آقای رئیسی نکنه بلایی ک روحانی سرمون اورد توهم بیاری ما سرت حساب کردیم ک بهت رای دادیم یه کاری بکن برای مردمت جان امام رضا
ناشناس۲۰۹۷۲۰۵۰۳:۰۰:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۲۵
اگر دست دزدان و غارتگران قطع شود اگر از گزارشگران فساد حمایت شود اگر قانون در خصوص مفسدان بدون خط قرمز بدون مماشات بدون اطاله دادرسی اجرا شود هیچ فقیری باقی نمی ماند که بخواهیم ملت را گدا پرور کنیم.
ناشناس۲۰۹۷۲۶۲۰۷:۰۷:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۲۵
کاش آقای رئیسی کاری که امام زمان قراره با اومدنش انجام بده رو به پیشواز می رفت،هم امام زمان حضرت مهدی ازش راضی می شد هم مردمی که حقشون این زندگی نیست،همه باید دستشون به دهنشون برسه،کسی نباید به خاطر غذا دستش تو زباله ها باشه،کرامت انسان پس چی میشه،
ناشناس۲۰۹۷۲۶۵۰۷:۱۰:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۲۵
اینقد نخبه داریم یکی نیست درست فکر کنه ببینه چکار باید کرد که ملت گشنه نباشن ، به حقشون برسن،لطفا فکر درست کنین ،حقوقا رویکسان کنین که نه تبعیض باشه نه فقر
ناشناس۲۰۹۷۲۹۲۰۸:۱۹:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۲۵
جالب است که اصولگریان کماکان اصرار بر ادامه سیاست های غلطی مانند یارانه دادن، کپن دادن و کارت بنزین و کارت غذا و غیره هستند. انتظار از آقای رئیسی این است که به جای اینکارهای بی فایده، اقتصاد مملکت را درست کند تا تورم به مرور کاهش یابد و از طرفی دیگر دستمزد کارمندان و کارگران به مرور افزایش یابد.
کامنت خوان الف۲۰۹۷۳۵۵۰۹:۵۰:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۲۵
پیشنهاد خوبی است اما چرا به اینجارسیده ایم ؟ بدون پاسخ به این سوال هرگز نمی توانیم به راه حل های پایدار برسیم دیگر اینکه این پیشنهاد همان ارائه کالاهای یارانه ای است که چند سال برای حذف و یا هدفمند کردن آن خیلی حرف و حدیث گفته شد . و این پیشنهاد یعنی برگردیم سر خط قبلی
ناشناس۲۰۹۷۳۷۵۱۰:۱۰:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۲۵
عزیزان اصلا نباید به هیچ کشوری کاری داشت که سرمایه دار هستن یا نه ما ایرانی هستیم گدا نیستیم اقای محترم که به ما غذا بدن خودمون کار میکنیم گدا نیستیم که شخصیت داریم ای وای بر ما ای وای
رضا۲۰۹۷۳۸۸۱۰:۲۱:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۲۵
جناب دکتر توکلی پیشنهاد شما پیشنهاد مناسبی بوده و همانند شرایط جنگی میباشد که الان مملکت نیز در این وضعیت میباشد از لحاظ اقتصادی.اما بزرگترین مشکل پیشنهاد های اینچنینی شبیه کوپن ،وام دولتی،سهام عدالت وهر نوع کمکی از سوی دولت اول از همه به کارمندان دولت تعلق میگیرد که خوشبختانه اکثر آنها الان جزو طبقه متوسط جامعه بحساب می آیند.ولی طبقه کارگر ، کسانی که در شرکتهای خصوصی کار میکنند و افرادی که حقوق بگیر دولت نیستند در اکثر مواقع از این موهبت ها جا میمانند.طبقه حاشیه نشین اگر کارمند دولت بودند حاشیه نشین نمیشدند.بعنوان مثال الان وام 7 میلیونی کارت اعتباری فقط به سهامداران عدالت تعلق گرفته که تمامی کارمندان دولت سهام عدالت دارند اما مردم عادی و کارگران از این بخشش دولت بی نصیب میباشند. بنظرم راهکار جامعه در حال حاضر اجرای عدالت میباشد.طرح هایی که اول از همه قشری را که حقوق کم دارند یا حقوق ثابت ندارند هدف گیرد. با تشکر
زهرا۲۰۹۷۳۹۲۱۰:۲۴:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۲۵
به هرحال ۲۶ م تشریف بردن سال ۹۲ و۹۶ رای دادن به کلید وحالا این شده پس اوناییکه سرمایه دارن یا این چندسال با این تورم پولشون زیادشده لطفا نظر ندن که کارت اعتباری خرید کالا، ننگ هست .الان زمان غرور نیست ، یک عده هم وطنت گرسنه هستن ودرحسرت گوشت ومرغو برنجن .لطفا از روی شکم سیری نظر ندین
abbas۲۰۹۷۴۲۱۱۰:۵۰:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۲۵
آقای توکلی این دیدگاه اصلا صحیح نیست کارت شروع به خرید و فروش می شود ویه بازار سیاه جدید بوجود می آید بجای این کار کمیته امداد و صدها بنیاد خیریه دیگر بجای اینکه 100 کار کنند یه کار انجام بدهند و آنهم دادن غذا است. چرا باید کمیته امداد وام دانشجویی بده ، مسکن بسازه و .. وقتی گرسنه داریم؟ مشکل فقر نیست مشکل عدم اولویت بندی در رفع فقر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  4. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  5. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  6. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  22. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین