آب و آرد و آتش که باشد همه «نانوا» هستند!

گروه سیاسی الف،   4000414050 ۱۰۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
آب و آرد و آتش که باشد همه «نانوا» هستند!

همین دیروز که چند روایت آبکی داشتیم درباره کمبود آب و مدیریت آبکی، برق هم برای چندمین بار در سال جدید در بسیاری مناطق کشور برای چند ساعت و بدون اعلام قبلی قطع شد و در نقاطی هم علاوه بر قطع برق مطابق برنامه قبلی، دوباره برای ساعاتی خاموشی برقرار شد .

  کمبود آب و خشکسالی و کاهش ذخایرآبی نیروگاه های برق آبی، استخراج رمزارزها و افزایش مصرف خانگی و صنعتی برق از جمله دلایل اصلی کمبود برق معرفی شده است که همه آن ها به عنوان واقعیتی غیر قابل انکار پیش چشم همه شهروندان قرار دارد. اما نکته اصلی آزاردهنده در این میان که در بیان مسوولان کمتر به آن اشاره می شود مدیریت متناسب با این کمبودهاست. نه وضعیت آب و هوایی کشور نه افزایش مصرف و نه ماجرای رمزارزها هیچکدام دفعتا حاصل نشده. تمامی این دلایل اصلی قابل مشاهده کمبود برق و دلایل احتمالی دیگر پوشیده از چشم مردم، قابل پیش بینی و مدیریت ( نه رفع صد در صدی)  بوده اند و نمره «مدیریت کلان دولت» در این زمینه بسیار پایین است.  

درباره «مدیریت خرد» در حوزه برق نیز صد البته هیچ مدیریتی به خصوص در این وضعیت بدون اشکال نیست و نتیجه مدیریت درست مسوولان فعلی برق کشور نیز با توجه به کمبود، به معنای خاموشی نداشتن نیست، اما اطلاع قبلی مدیران صنعت برق کشور از مشکلات ایجاب می کرد با برنامه ریزی مناسب، این مشکل با کمترین مزاحمت برای شهروندان مدیریت شود. قطع چند ساعته بدون اطلاع قبلی یا قطعی چند ساعته بعد از وصل مجدد برق مناطقی که مطابق جدول اعلامی، قطعی برق داشته اند نشان می دهد که مشکل مدیریت را نیز باید به مشکل کمبود برق اضافه کرد. 

اساسا مدیریت به معنای دقیق کلمه به معنای توانایی اداره امور در شرایط مختلف  است. اگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه در کار باشند که در پشت سدهای ما همیشه باران کافی ببارد تا کمبود برق نداشته باشیم نیاز به « مدیریت» نیز در این معنا چندان وجهی نخواهد داشت. 

به قول مرحوم علی حاتمی در « هزاردستان»:   «با آرد و آب و آتش نان پختن که هر کس نانواست!»

وضعیت فعلی مدیریت برق در آستانه تشکیل دولت سیزدهم نمونه بسیار گویایی است که دولت جدید باید در مدیریت خود مانع از تکرار آن شود. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۷۸۳۸۱۲:۱۹:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
نه اتفاقا. ممکن است آب و آرد و آتش باشد اما کیفیت نان خوب نباشد. نانوا هم باید نانوا باشد که نان خوب به دست مردم برسد
ناشناس۲۰۷۸۰۸۶۱۴:۱۱:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آنهایی که سرمایه گذاری هنگفتی را در هسته ای کردند باید پاسخگو باشند.
ناشناس۲۰۷۸۲۶۵۱۵:۳۷:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آنهایی که مرزهای وقاحت را جابجا کردند و با دولتی فشل در تاریخ رکورد زدند و امید جوانان را با بی تدبیری نابود کردند و امروز طلبکار هم هستند! هیس فقط، هیس!
ناشناس۲۰۷۸۳۹۸۱۶:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
انتقاد و گله و شکایت بدون استدلال، تهمت و افترا زدن است.
ناشناس۲۰۷۸۴۰۷۱۶:۵۱:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
منظورت از هیس چیست؟ ..؟
ناشناس۲۰۷۸۴۱۰۱۶:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دوست عزیز متاسفانه حقیقت تلخ است. اما واقعیت دارد!
ناشناس۲۰۷۸۴۱۸۱۶:۵۵:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آنانی که استارت هسته ای را زدند بی تدبیری کردند. چون برای هسته ای شدن باید اول جهانی شد. وگرنه می شویم کره شمالی.
ناشناس۲۰۷۸۲۷۰۱۵:۴۲:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
جالب است، عده ای سنگی را داخل چاه انداخته اند. اما کسانی را که سعی می کنند آن را از چاه بیرون بیاورند را به کندی و کار نالبدی متهم هم می کنند!!!
ناشناس۲۰۷۸۸۳۲۲۰:۲۵:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت روحانی رکورددار تورم و جهش ارز و رشد اقتصادی منفی و اختلاس و کاهش تولید برق است از این دولت ناکارآمدتر نداشته و نداریم.
ناشناس۲۰۷۸۹۹۲۲۲:۰۳:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
در این بلا نه فقط دولت بلکه مردمی که روز سیمان ریختن انرژی هسته ای رقصیدند شریکند. کافیست به برق هسته ای فرانسه نگاه کنید
ناشناس۲۰۷۸۲۸۰۱۵:۴۶:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آیا حق مسلم ما انرژی هسته ای بود؟
ناشناس۲۰۷۸۸۴۷۲۰:۳۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
حق مسلم ما با برجام بی فرجام نابود شد.
ناشناس۲۰۷۸۳۴۷۱۶:۲۲:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
کشورهای غربی بعضا تا ۸۰درصد برقشان هسته ای است خدا نگذره از کسانی که ۸ساله اینقدر هزینه به هسته ای وارد کردند که اون را به تعطیلی کشاندند وبتن کردند.هر فرد عاقلی می داند که سوخت های ترکیبی پایان پذیره.
ناشناس۲۰۷۹۷۹۰۱۱:۳۰:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۵
آنچه که بتن ریخته شد قرار بود چقدر برق تولید کند؟
ناشناس۲۰۷۸۳۷۷۱۶:۳۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اگر الان ده تا نیروگاه هسته ای داشتیم، حدود 20 هزارمگاوات به تولید برق کشور اضافه می شد! عینکتان را عوض کنید
ناشناس۲۰۷۸۴۹۱۱۷:۲۷:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اخه برادر من ،تو که میری چشم بسته معاهده عدم استفاده از زغال سنگ و.. گازهای گلخانه ای را امضامیکنی اونم در شرایطی که آبی برای تولید برق نداریم ،تنها روزنه برای تولید برق که از انرژی هسته ای بود را بستی،حالا با چی میخوای برق تولید کنی
ناشناس۲۰۷۸۷۴۰۱۹:۳۵:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آنهایی که قلب راکتور اراک را بتن ریختن و 14 هزار سانتریفیوژ را تخریب کردند و آب خوردن مردم را به مذاکره گره زدند باید پاسخگو باشند.
یوسف۲۰۸۰۱۳۵۱۴:۳۵:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۵
آنهایی که مدعی بودند کاری میکنیم هم چرخ هسته ای بچرخه هم چرخ اقتصاد و هر دو رو از کار انداختند باید پاسخگو باشند.
ناشناس۲۰۷۸۰۸۸۱۴:۱۲:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
با پول ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر می توانستیم حداقل 20 نیروگاه سیکل ترکیبی بسازیم و اکنون این مشکلات را نداشته باشیم.
ناشناس۲۰۷۸۲۷۵۱۵:۴۵:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ساخت یک نیروگاه اتمی هزار مگاواتی 4 میلیارد دلار هزینه اش است که با توجه به هزینه بهره برداری به مراتب کمتری که از نیروگاه های با سوخت فسیلی داره به صرفه تر هستش. نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند در پاکدشت تهران با ظرفیت 2800 مگاوات هزینه ساختش 2 میلیارد دلار بوده است. پس آمار الکی ندهید!
ناشناس۲۰۷۸۲۹۱۱۵:۵۰:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
صالحی هفته قبل گفت که ایران 500 میلیون دلار بابت نیروگاه به روسیه بدهکار است!
به افرید۲۰۷۸۴۰۸۱۶:۵۱:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بله مثل شما به اونی میمونه که برهنه است و با پولی که دستش هست مثه بچه پولدار بره بهترین غذارو سفارش بده و بعدش دستش هیچی نباشه که بخواد شلوار بخره و حفظ آبرو کنه، یک دنیا فرق میان شیر گرسنه و گوسفند پروار است. انرژی هسته ای قدرت ساز هست،من یک کشور قوی می‌خوام تمام
ناشناس۲۰۷۸۵۷۶۱۸:۰۶:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
انرژی هسته ای برای کشور یک نیاز حیاتی است . اما اگر با دنیا تعامل داشتیم قیمت تمام شده نیروگاه بوشهر به مراتب کمتر پای ایران می افتاد . تا ۲۰ سال آینده حداقل ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه هسته ای می بایستی احداث شود .
ناشناس۲۰۷۸۷۳۷۱۹:۳۴:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
فقط ساخت نیروگاه نبود دوست من .اقتصاد ایران بالای دویست میلیارد دلار بابت تحریمهای هسته ای ضرر کرده ومقامات تصمیم گیر باید به مردم پاسخگو باشند ..
ناشناس۲۰۷۸۸۴۶۲۰:۳۱:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
پیوستن به معاهده آب و هوایی پاریس عامل کمبود و قطعی برق است.
ناشناس۲۰۷۹۷۹۵۱۱:۳۳:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۵
مستند بگویید که این معاهده چگونه عامل کمبود برق شده؟ مگر ما این معاهده رو اجرایی کرده ایم؟
ناشناس۲۰۷۸۰۸۹۱۴:۱۳:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
کمبود برق فقط یک قطعه کوچک از سوءمدیریت مسئولین است که دو دلیل عمده داره! یکی خشکسالی است و دومی که خیلی مهمتره اینه که تمام پول‌ها و ثروت کشور به جای سرمایه‌گذاری در صنعت برق در جاهای دیگه به خصوص توسعه برنامه اتمی و غنی‌سازی که متعاقباً باعث تحریم و فشار به توان مالی کشور شده، هزینه شده است.
ناشناس۲۰۷۸۰۹۱۱۴:۱۵:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکلات کشور در همه زمینه ها است. مشکل اصلی نادیده گرفتن منافع ملی و عدم برنامه ریزی صحیح در 40 سال گذشته است.
ناشناس۲۰۷۸۳۰۱۱۵:۵۴:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مملکت از همه نظر ول است.
ناشناس۲۰۷۸۸۱۴۲۰:۱۴:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
نادیده گرفتن منافع ملی به نام منافع ملی و به کام جیب از ما بهتران.
ناشناس۲۰۷۸۰۹۴۱۴:۱۷:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اگر احمدی نژاد 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را آتش نزده بود و آن را صرف بهبود و ارتقا زیر ساخت های کشور کرده بود، بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.
ناشناس۲۰۷۸۷۴۸۱۹:۳۷:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت قبل ظرفیت نیروگاهی کشور را 4 برابر افزایش داد دولت روحانی باید پاسخگو باشد که چرا در 8 سال گذشته ظرفیت نیروگاهی را توسعه نداد ؟!
ناشناس۲۰۷۸۸۳۵۲۰:۲۷:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت روحانی چرا میلیاردها دلار 4200 تومانی را برباد داد اما زیرساخت های کشور را توسعه نداد ؟!
ناشناس۲۰۷۸۸۴۱۲۰:۳۰:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
حتی در اوج تحریم ها در سالهای 90 و 91 قطعی برق نداشتیم این دولت چه بلایی بر سر کشور آورده؟ که اکنون روزانه 4 ساعت قطع برق داریم !
ناشناس۲۰۷۸۱۹۴۱۵:۰۱:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۲۰۷۸۲۷۷۱۵:۴۶:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
غصه نخور از حدود یک ماه دیگر این فرضیه و گفته تو در بوته آزمایش خواهد افتاد..
ع۲۰۷۸۴۴۰۱۷:۰۶:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آقا وقتی مردم رای میدهند دیگه دولت جهادی‌دیگه معنی اش چرا نمی گذازید‌دولتها کارشان را انجام بدهند و مشکلات را‌برای مردم درست‌میکنید بعد پشت نشستید و‌میخندید
ناشناس۲۰۷۸۵۱۴۱۷:۴۰:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
لطفاً شعار الکی ندیم. این مدیریت جهادی تعریف نداره؟ چون از هر کی می پرسی یا سکوت می کنه یا تعریفی که می کنه همون تعریف مدیریت غربیه.
ناشناس۲۰۷۸۳۰۷۱۵:۵۸:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
هزینه تولید برق هسته به مراتب کمتر از سایر انرژی هاست لازم نیست سریع جواب بدی یه سرچ تو گوگل کنی دستت میاد دوما احمدی نژاد کشور را با پانزده هزار مگاوات برق مازاد تحویل داد
ناشناس۲۰۷۸۴۰۰۱۶:۴۹:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این رو خودت محاسبه کردی؟!
ناشناس۲۰۷۸۵۰۳۱۷:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تمام پول مملکت تو این دوره هشت ساله رفت در جیب وزارت بهداشت و پزشکان و حتی خرج بیمارستان سازی نشد. دیشب رفتم سی تی اسکن بیمارستان .. بندرعباس جای سوزن انداختن نبود . همه کرونای هندی و دو نفر نیرو کادر پزشکی. خوب به جای اینکه به یه پزشک عمومی ماهیانه 30 میلیون پرداخت کنید، 5 تا نیرو کادر بگیرید و پرداخت پزشک رو کمتر کنید تا مردم زجر نکشن.
ناشناس۲۰۷۹۴۷۰۰۸:۴۴:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۵
دوست عزیز به کدام پزشک عمومی ماهی 30 میلیون می دهند لطفا آدرسشو به من پزشک فوق تخصص که دارم توی icu نزدیک به دوساله با جونم بازی می کنم ودر چند ماه اول شیوع کرونا به دلیل ابتلا تا مرز مرگ رفتم وبرگشتم بده. راستی حاضری ماهی چقدر حقوق بگیری واین وضعیت من رو داشته باشی ؟
ناشناس۲۰۷۸۵۰۹۱۷:۳۵:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت پاسخ دهد در این 8 سال چند نیروگاه ساخته. وقتی شرکت مپنا نیروگاه کلاس F میسازه و در عراق و روسیه هم نیروگاه ساخته چرا کمبود برق؟ پاسخ : مدیریت ضعیف و حیف و میل بودجه در طرح تحول جیب پزشکان.
ناشناس۲۰۷۸۶۲۵۱۸:۲۹:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
نانواهم باید آرد با کیفیت تحویل بگیردتا نان خوب تحویل دهد
حمید۲۰۷۸۶۵۵۱۸:۴۱:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
الان مشکل کیفیت نان که نیست.اشتباه برداشت نکن
ناشناس۲۰۷۹۲۶۵۰۱:۳۵:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۵
به گزارش مشرق سید یاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود نوشت: جناب آقای اردکانیان وزیر محترم نیروی دولت تدبیر و امید مربوط بهمن‌ماه ۱۳۹۶ یعنی قریب به چهار سال پیش فرمودند که زیربار "مافیای نیروگاه‌سازی" نمی‌روند و استدلال کردند که "ساخت نیروگاه برای جوابگویی به ۲۰۰ ساعت مصرف پیک، توجیه اقتصادی ندارد".
لبه آئینه عبرت !۲۰۷۷۸۴۴۱۲:۲۱:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
حسن حسرت !!!
ناشناس۲۰۷۸۱۵۳۱۴:۴۳:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
یعنی فکر می کنی در دولت رییسی این مشکلات وجود نخواهد داشت؟!!!!
ناشناس۲۰۷۸۸۳۸۲۰:۲۸:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ان شاءالله در دولت آینده مشکلات کمبود برق و غیره حل خواهد شد.
ناشناس۲۰۷۹۹۰۳۱۲:۳۵:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۵
مشکل برق کجا حل خواهد شد؟ ایران یا کشور دیگر؟
ناشناس۲۰۷۷۸۵۳۱۲:۲۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آب که سر بالا رود قورباغه ابو عطا می خواند
ناشناس۲۰۷۷۸۵۷۱۲:۲۷:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
از حسن و اسحاق و تیم فشل و سر خود معطل انها بیزاریم
ناشناس۲۰۷۸۸۱۸۲۰:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اینا را داشته باش تا چهار سال بعد‌
ناشناس۲۰۸۰۱۰۲۱۴:۱۷:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۵
اصلاح طلبی و لیبرال مرد در کشور
ناشناس۲۰۷۷۸۶۴۱۲:۳۰:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
سوال ساده ای که به ذهن میرسد اما از نظر برخی سوال ممنوعه است این است که این آب و آرد و آتش چرا بر این مردم حرام شده؟ چه کسانی چرا و چگونه مسبب حرام شدن آب و آرد و آتش بر ملت ایران شده اند که در همه جای دنیا این عناصر جزو نیازهای اساسی و اولیه و در پایینترین سطح هرم مازلو هستند. جواب امریکا و غرب و اسرائیل نیست جواب را باید در درون جستجو کرد
ناشناس۲۰۷۸۰۹۲۱۴:۱۶:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بیش از ۲ تریلیون دلار برای توسعه برنامه اتمی و غنی‌سازی که هیچ فایده‌ای برای کشور نداشت، هزینه کردیم. اگر همین مقدار رو در صنعت برق سرمایه‌گذاری می‌کردیم، الآن ایران بزرگترین تولیدکننده برق جهان بود!
ناشناس۲۰۷۸۴۳۸۱۷:۰۵:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
2 تریلیون دلار میدونی چند تا صفر داره؟!
ناشناس۲۰۷۸۸۵۲۲۰:۳۴:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
برجام مانع توسعه نیروگاههای اتمی ایران شد.
ناشناس۲۰۷۷۸۷۱۱۲:۳۴:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آخه مدیریت اینها بدون فکر و سواده . الان حداکثر سقف آب مصرفی رو مقداری تعیین کردن که فقط برای یک نفر کافیه . اونوقت اگر شما یک خونواده چند نفره باشین هم ده برابر ازتون پول میگیرن هم تهدید میکنن که آب رو قطع میکنن
ناشناس۲۰۷۸۱۴۳۱۴:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اون حدی که برای تو تعیین کرده اند تازه 3 برابر استاندارد جهانیه. کمتر ماشینت را بشور کمتر حیاط خونت را بشور کمتر شیر آب رو موقع ظرفشوری مدام باز بزاز.
ناشناس۲۰۷۸۳۵۸۱۶:۲۶:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بقیه رو با خودت مقایسه نکن
ناشناس۲۰۷۸۷۱۲۱۹:۲۰:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تو مگه تو خونه مردمی که نظر میدی ؟ چیزی رو که بلد نیستی حرف نزن !
ناشناس۲۰۷۸۷۱۳۱۹:۲۱:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
از کی تا حالا حد استاندارد جهانی رو با شما چک میکنن که جنابعالی خبر داری ؟
ناشناس۲۰۷۸۷۵۱۱۹:۳۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
چقدر تو کشورهای دیگه زندگی کردی که حد جهانی رو بلدی ؟ وقتی دم از استاندارد مصرف آب میزنی باید به ازای هر نفر اون رو تعریف کنی ! نه اینجوری خنده دار و با حرفای عامیانه
ناشناس۲۰۷۸۷۵۵۱۹:۴۰:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مسخره ست که یک مشت .. نشستن عدد تعیین کردن بعد یک عده نابلدتر هم میان تایید میکنن .. یک جور از جهان حرف میزنه انگار جهانگرده
ناشناس۲۰۷۸۸۲۸۲۰:۲۱:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اخوی برای نفر تعیین نکرده اند‌. همه الگوهای مصرف تعیین شده برای خانواره. فرقی هم برای تعداد نفرات ندارد. خانوار یک نفره دو نفره و .. همگی را با یک چشم میبینند!
ناشناس۲۰۷۷۸۸۳۱۲:۳۸:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دوستان وزارت نیرو لطف کنند حداقل در توزیع و تخصیص خاموشی بین مردم، درایت و ابهت خود را نشان دهند. توزیع و تخصیص برق پیشکش!
ناشناس۲۰۷۸۱۴۸۱۴:۴۲:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تنظیم و سرپا نگه داشتن شبکه برق سراسری بسیار کار سختی است. با کوچکترین اشتباهی کل شبکه خاموش می شود.
ناشناس۲۰۷۸۳۹۹۱۶:۴۸:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
یعنی اگر مثلا راننده اتوبوسی با جان مردم بازی کند، وقتی از او سوال شود باید بگوید که رانندگی اتوبوس کار سختی است و با یک اشتباه، اتوبوس می تواند به عمق دره برود؟!
ناشناس۲۰۷۷۹۰۵۱۲:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
وقتی در هر اداره و مرکز تحقیقاتی کلی بازنشسته عضو باند به عنوان مشاور و همکار پروژه و غیره دوباره استخدام میشوند و کلی مدیر بالای شصت سال و رانتخوار همچنان در حال مدیریت بعد از ده پانزده سال هستند و خیلی جوانان بیکار در خیابانها میچرخند, نتیجه از این بهتر نخواهد شد, حتی به قوانینی که خودشان میگذارند هم پایبند نیستند.
ناشناس۲۰۷۸۱۷۵۱۴:۵۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تجربه همین پیرمردها در زمانی که دانشگاههای الکی تاسیس نشده بود، تحصیل کردند و دوره دیدند، نگذاشته که خیلی از کارها با وجود این همه کمبود و مشکلات بر زمین بماند. با کم شدن نسل تحصیلکرده های قدیم و جایگزین شدن آنها با تحصیلکرده های سهمیه ای، مشکلات کشور افزایش یافته است.
رضا۲۰۷۷۹۰۸۱۲:۴۶:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این هم از اردکانیان دانشمند روحانی.وقتی زمستان کمبود برق داشته باشیم تابستون جای خودش
ناشناس۲۰۷۸۰۹۷۱۴:۱۸:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکل این وزیر و اون وزیر نیست. مشکل سیاست‌های کلان کشوره که مملکت رو به این روز انداخته.
ناشناس۲۰۷۸۱۷۸۱۴:۵۴:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
گناه اردکانیان در چیست؟ وقتی مملکت چندین سال است که به خاطر تحریم ها ورشکسته شده و نیروگاه جدید ساخته نشده، از دست چه کسی کاری بر می آید؟؟
ناشناس۲۰۷۷۹۴۹۱۳:۰۸:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت داره بساطشو جمع می کنه ودیگه کار چندانی نداره انجام بده یه عده مدیران پایین دست هم دیگه دل ودماغ کار ندارن چون میدونن دولت جدید بیاد اینا باید برن و افراد دیگه ای جایگزین میشن. پس اینا هم خیلی دل به کار نمیدن به تبع آن مدیران رده پایین تر هم چون نظارتی در کار نیست بیخیال شدن وپایین تری ها هم می بینن کسی به کسی نیست کارا رو ول دادن این وضعیت در پایان دوره هر ریاست جمهوری بارها تکرار شده..
محمدی۲۰۷۷۹۸۴۱۳:۲۳:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
واقعا معلوم نیست چه فتنه هایی پشت این مسائل هست؟؟؟؟؟
ناشناس۲۰۷۸۰۲۶۱۳:۴۰:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
متاسفانه مدیریت در ایران دچار یک تسلسل بیهوده شده.. و چند نسل درگیر این باتلاق شدن و هر چی دست و پا میزنن بیشتر فرو میروند...
امیر۲۰۷۸۰۲۸۱۳:۴۰:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
با سلام، تقریبا از سال 72 تا 96 قطعی برق نداشتیم. اما مشکل داشتیم زیرپوستی. یادتان هست مجلسی که آقای حداد رئیس آن بود عدم افزایش قیمت برق را تصویب کرد و آن را هدیه به مردم خواند. عموما هم خوشحال بودیم انرژی مفت مصرف می کنیم. صحبت های سندیکای تولیدکنندگان برق غیردولتی را بخوانید در چندسال گذشته. خون گریه می کنند. تحریم هم نور علی نور. در شعار غرق نشویم. دنیا، دست به دست می شود. اگر خدای ناکرده این دولت هم نتواند چه خواهیم گفت. فکر اساسی بکنیم. تخطئه کردن راه حل مشکل نیست. اقتصاد برق مشکل دارد. اقتصاد برق جوابگو نیست... دیگر با یارانه هم نمی توان درستش کرد. زمان شعارهای پوپولیستی تمام شده و دیگر پولی نمانده از جیب خرج کنیم. هرکس باید هزینه واقعی انرژی مصرفی را بپردازد تا طی مدت 5 تا 7 سال آینده مشکلات مرتفع شود... 5 تا 7 سال.. نه یک ساله. کمربندها را ببندیم.. مشکل جدی است..
dayani۲۰۷۸۰۴۰۱۳:۴۴:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
با مدیریت جدید در ماههای مرداد و شهریور قطع برق نداریم ، چون حداقل مدعی هستیم که نانوا باکفایت است
ناشناس۲۰۷۸۱۲۵۱۴:۳۲:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
با مدیریت جدید که نیروگاه و پستهای برق درست نمی شود . البته با کاهش مصرف در شهریور ماه خاموشی ها حذف می شوند که ارتباطی با مدیریت جدید ندارد
ناشناس۲۰۷۹۸۰۸۱۱:۴۰:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۵
و البته با خاموش کردن ماینرها احتمالا
ناشناس۲۰۷۸۳۲۰۱۶:۰۵:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ناوا باکفایت شما رو هم خواهیم دید
آزاده۲۰۷۸۰۴۳۱۳:۴۴:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اونموقع که در مورد فرزندان خارج نشین حضرات خبر منتشر شد میبایست
ناشناس۲۰۷۸۰۷۷۱۴:۰۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
میگم تبلیغات افزایش جمعیت چی شد؟ به نظرتان اگر جمعیت ما بیشتر بود الان وضع آب و برق چطوری بود؟ التماس تفکر
حبیب۲۰۷۹۱۱۴۲۳:۲۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکل پیری جمعیت کمتر از مشکل برق نیست
ناشناس۲۰۷۸۰۸۰۱۴:۰۶:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تقریبا از سال ۹۰ ، دریافتی وزارت نیرو از محل بودجه عمرانی جهت احداث نیروگاه ، خطوط انتقال و پستهای انتقال ، کاهش چشمگیری داشت . از سالهای ۹۴ الی ۹۵ با توجه به کاهش دریافتی وزارت نیرو پیش بینی می گردید که تا چند سال دیگر خاموشی ها شروع می شود که کاهش بارندگی ، تغییر الگوی مصرف ورمزارزها مزید بر علت نیز گردید . اجرای پروژه های نیروگاهی ، خطوط وپستهای برق حداقل حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد . بنابراین با کمک به وزارت نیرو در اجرای پروژه های برق رسانی و احداث نیروگاه شاید تا ۳ سال آینده بر این مشکلات فائق آمد
ناشناس۲۰۷۸۱۴۰۱۴:۳۹:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تا وقتی با دنیا تعآمل نداریم همین. همه زیر ساخت های کشور بخاطر تحریم مستعمل شده
ناشناس۲۰۷۸۱۶۶۱۴:۴۷:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ما برق نداریم یکی‌تون تلوزیون رو روشن کنه ببینه صداوسیما در مورد مزیت‌های رفتن برق داره چی میگه
ناشناس۲۰۷۸۱۶۹۱۴:۴۷:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آب و آرد و آتش كه باشد همه نانواهستند !! --------- - هميشه اين جورها هم نيست برادر ! نمونه اش خود بنده ، با بودن آب و آرد و آتش نانوا نيستم !! اخوي هم همين طور ! ....اوسا محمد خياط هم همين طور ... حتي شاطر جمال ،نانواي سر خيابان ما ، ... اوسا يعقوب نجار پارسال گفته بود : --- شاطر آقا ... جمال خان ! حالا كه زحمتي مي كشي ، نعمت خدا را حرام نكن ! چهار تا نون خوب بده به دست خلق الله ... خدا رحمت كنه پدرت ... مردم بخورن و دعات بكنن !! شاطر جمال هم بر و بر نگاه اوسا يعقوب كرده بود و گفته بود : --- بنده خدا ! همين نون هم بخور و شكر خدا بكن !! بعد هم اضافه كرده بود كه : « اوسا يعقوب تو بهتر از من مي تواني بسم الله ! از امروز تو نون مردم بپز » !! عرض كنم كه ،مگه در همين وزارت بهداشت و درمان ... البته بدشان نيايد ... مگه با بودن آب و آتش و آرد نانواي خوبي هستند ؟!! ... منظورم آن است كه با بودن همه امكانات تا حالا دست پخت شان چه بوده ؟! ... مردم در به در دنبال واكسن ... ويا همين تيم اقتصادي دولت ، با بودن آب و آتش و آرد كجا نانواي خوبي هستند ؟ و خيلي هاي ديگر . مثل آقا اميد ، يعني مهندس اميد كه تعمير گاه يخچال سازي باز كرده و اكبر آقا سوپري ميگه ، بابا ! حلبي سازه ! از يخچال چيزي نمي داند ، پارسال يخچال نازنينم بردم تا يك تعمير جزيي كنه اما ابروش كه درست نكرد هيچي ، بلكه چشمش را هم كور كرد !! . شاعر فرموده :« نه هر كه سر تراشد قلندري داند » و نيز بايد گفت : نه هر كه آرد و آب و آتش دارد ، نانوايي داند !!... بله ؟!!
Sh۲۰۷۸۲۳۲۱۵:۲۱:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آره دیروز خونه ی ما 2 بار برق رفت
ناشناس۲۰۷۸۳۰۶۱۵:۵۷:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
برق نداریم؛ به جایش غنی‌سازی ۶۰ درصد که داریم. این هم یک نعمتی است. برو خدا رو شکر کن!
ناشناس۲۰۷۸۲۴۸۱۵:۲۸:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
یعنی شما می‌تونی مثلا با خاک نان درست کنی...
ناشناس۲۰۷۸۳۶۷۱۶:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
پس چی ، قدما به جای نان آجر می دادند
ناشناس۲۰۷۸۳۹۴۱۶:۴۶:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ای خدا
ناشناس۲۰۷۸۴۱۵۱۶:۵۴:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مردی بود کاسبی میکرد و اجناس را گران میفروخت بعد سالها مرد و مردم هر روز نفرینش میکردن شبی به خواب پسرش امد کاری کنید از نفرین مردم در عذابم فرزندان نشستن مشورت کردن هرکی یه نظری داد تا پسر بزرگ گفت از فردا قیمت ها رو دو برابر میکنیم مردم برای خرید میومدن تا قیمت هارو میدیدن میگفتن باز خدا پدر شمارو بیامرزه کمی انصاف داشت اینگونه بود روح ان مردم با دعای مردم اسوده گشت دقبقا شده مملکت ما هر دوره حسرت دوره قبل را میخوریم و قبلی را دعا و جدید را نفرین
ناشناس۲۰۷۸۴۹۸۱۷:۳۰:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
قانون بگذارید روز ها برق قطع شود و شب ها فقط دوساعت برق باشد مجلس هم از بیکاری در بیاد
بی نام۲۰۷۸۵۱۲۱۷:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اکثر نیرو گاههای ما با زغال سنگ کار میکنن که با بی تدبیری دولت ،طبق معاهده پاریس استفاده از اون ها ممنوعه،یعنی باید منتظر وضعیت بدتر از این باشیم ،حالا فکرش را بکنید نیرو گاههای ما با چی باید برق تولید کنه؟ درشرایطی که نه ابی برای تولید برق داریم نه انرژی هسته ای!
ناشناس۲۰۷۸۵۶۰۱۸:۰۰:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مدیریتی که هنوز بلد نیست حتی مصرف برق وزارتخانه ها و فرودگاهها و حتی خیابان ها و معابر عمومی را مدیریت کند باید محاکمه شود. چه برسد به توسعه صنعت برق که !!! الله اکبر خدایا فقط نجاتمان بده از دست این جماعت خودخواه.
ناشناس۲۰۷۸۷۰۱۱۹:۱۲:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آب وآرد وآتش +مهارت = شاطر نانوائي
ناشناس۲۰۷۸۹۲۳۲۱:۱۴:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
نانوا یعنی تخصص یعنی کار بلدی والا اگر همه آنها باشد نانوا نباشد همچیز به فنا می‌رود دلیل به فنا رفتن سرمایه های کشور توسط نانواهای تقلبی
رضا۲۰۷۹۹۵۹۱۲:۵۷:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۵
پیشنهاد به وزارت نیرو برای خاموشی اینه که ده بیست سی چهل بشماریم به هر فیدری صد افتاد برقش را وصل کنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین