افتخار واکسن ایرانی کرونا با واکسیناسیون سراسری کامل می‌شود

  4000412137 ۱۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
افتخار واکسن ایرانی کرونا با واکسیناسیون سراسری کامل می‌شود

ویروس جدید کرونا از آذرماه سال 2018 در شهر ووهان چین شناسایی شد و بعداً به‌تمامی کشورهای دنیا سرایت پیدا کرد. با همه‌گیر شدن ويروس كرونا در سطح جهاني، دولت‌های مختلف با پيامدهاي و تبعات آن در حوزه‌های اجتماعي، اقتصادي، سياسي و ... مواجه شدند. تأثیر اين بيماري حتي در برخی كشورهاي غربي، بروز و شدت بيشتري داشته و سیاست‌های سلامت و اقتصادی آن‌ها به‌شدت تحت‌الشعاع این بیماری قرار گرفت.

در ایران از اواخر بهمن‌ماه سال 1398 ورود ویروس کرونا به کشور رسماً اعلام شد که طبیعتاً پيامدهاي همه‌گیری اين بيماري در ايران كه با تحریم‌های غير مشروع آمريكا در زمینه‌های مالي و اقتصادي همراه شده بود مقابله با آن را بسیار سخت‌تر کرد. علی‌الخصوص كه تحریم‌های آمریکا در زمينه دارو و دسترسي به تجهيزات پزشكي نيز برقرار بوده است.

البته جمهوري اسلامي ايران با تکیه‌بر بنيه داخلي، توانست گام‌های بلندي در راستاي مقابله با ویروس کرونا با اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی بردارد. دراین‌بین اگرچه ایران از كشورهايي مانند روسيه و چين نیز واكسن وارد كرد اما در راستای توليد واكسن داخلي گام‌های بلندی برداشته شد. درواقع آشكار بود كه با توجه به پاندمي و همه گستری بيماري كرونا، بسيار بعيد است كشورهاي مختلف دنیا اولویتشان صادرات واكسن باشد و طبیعتاً هر دولتی به فکر شهروندان خود است.

 ازاین‌رو هم‌زمان با تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی برای واردات واکسن، دانشمندان و متخصصان کشورمان تلاش شبانه‌روزي خود را براي ساخت آن آغاز كردند كه باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌های فراوان چندين واكسن بومي توليد شد که هم‌اینک در مراحل مختلف آزمايش و بهره‌برداری قرار دارند.

ازجمله اين واکسن‌ها می‌توان به واكسن پاستوكووك(محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران)، كوو ايران بركت، نورا، فخرا، رازي كووپارس، اسويد-19 و سيناژن اشاره كرد.  

بدون شك در شرايطي كه ويروس كرونا در جهان جولان می‌دهد ورود ايران به عرصه واکسن‌سازی اقدام مهمي بوده و نشانگر سابقه درخشان کشورمان در این زمینه و اعتمادبه‌نفس ملی دارد. بخصوص آنکه کشورهای اندکی تاکنون توانسته‌اند در عرصه تولید واکسن پیشگام باشند.

اگرچه با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌ها رسیدن به همین مرحله نیز اقدام بزرگی بوده اما موضوع مهم و اساسي آن است كه اين مسئله زماني با اقبال و پذيرش اجتماعي مواجه و مايه مباهات تمام ایرانی‌ها می‌شود كه استفاده از واكسن وارد مرحله عملياتي شود تا مردم نسبت به اين بيماري مصونيت بسیار بیشتری پيدا كنند.

بنابراين به لحاظ اجتماعي و همراهي مردم تا زماني كه آمار مرگ‌ومیر بالا باشد و واکسیناسیون سراسری صورت گرفته نباشد جلوه‌های این خودباوری درک نخواهد شد و در عمق و جان مردم نخواهد نشست.

دراین‌بین رسانه‌های معاند نیز که دچار خودتحقیری می‌باشند و آن را تجویز می‌کنند از هر اقدام وطنی و متکی به منابع و امکانات داخلی انتقاد دارند در روزهای اخیر نیز به موضوع تولید واکسن داخلی پرداخته‌اند که چرا هم‌زمان چندین واکسن ساخته‌شده است. اگرچه به این سؤال می‌باید متخصصان امر جواب دهند اما به نظر می‌رسد معقول و منطقی نبود تلاش‌های برای رسیدن به واکسن را در یک مجموعه و گروه خاص محدود و منحصر کرد؛ چراکه در صورت شکست، امکان‌ها و گزینه‌های جایگزینی وجود نداشت.

 البته رسانه‌ها و كشورهاي معاند که طي سال‌های متمادي گذشته تلاش داشته‌اند تا از ايران كشوري عقب‌مانده به تصوير بكشند هرگز توانايي درک چنين اقداماتي را ندارد و از اين اتفاقات راضي و خشنود نيستند اما بدون شک با واکسیناسیون سراسری و کاهش شدید مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا هم ایمنی مردم تحقق می‌پذیرد و هم پاسخ محکمی به آن‌ها داده خواهد شد. ازاین‌رو ضرورت دارد تمام برنامه‌ریزی‌ها در راستای واکسیناسیون سریع و سراسری مردم باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۶۲۰۳۱۱:۳۷:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به قول آقای روحانی: اولین واکسن، بهترین واکسن است. 2.5 میلیارد نفر در دنیا واکسن زده اند، ما چه تعداد زده ایم؟
ناشناس۲۰۷۶۳۲۳۱۲:۳۳:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
در امریکا با وجود واکسیناسیون عمومی فقط 40 میلیون نفر واکسن زدند و روزانه بطور متوسط 400 نفر فوتی کرونا دارند.
ناشناس۲۰۷۶۴۱۸۱۳:۲۲:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
نزدیک به 60 درصد مردم آمریکا واکسن زده اند. نرخ دیروز مرگ و میر بر اثر کرونا 96 نفر بوده است.
ناشناس۲۰۷۶۴۹۲۱۳:۵۳:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
فقط 20 درصد مردم امریکا واکسن تزریق کرده اند و روزانه متوسط 400 نفر فوتی کرونا دارند.
ناشناس۲۰۷۶۵۰۲۱۳:۵۹:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واقعا شرم به همچین سیستمی که هموطن انسان برای زنده موندن دستش جلوی یه کشور همسایه دراز کنه که یک صدم منابع کشور ما رو نداره.
ناشناس۲۰۷۶۵۲۳۱۴:۰۸:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
50 میلیون نفر در امریکا در اثر کرونا بیکار و بی خانمان شده اند.
ناشناس۲۰۷۶۵۲۹۱۴:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
چیزی که نمی دونی اینه خیلی از امریکایی ها بخاطر توهم توطعه (مثل اینجا که فکر می کنند chip تو واکسنه!) و یا کلا مخالف واکسن هستند و کلا واکسن نمی زنند. ربطی به کم بودن یا بی اثر بودن واکسن نداره
ناشناس۲۰۷۶۶۱۹۱۵:۰۸:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
فقط ماندم چرا در کشورهای مدینه فاضله که اینقدر واکسن زدن درگیر موج بعدی شدن خخخخخه
ناشناس۲۰۷۶۶۲۱۱۵:۱۲:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
که مردم این کشور اطمینان به این واکسن ها نکردن و مجبور شدن به این طریق به امثال مثل تو بدهند تا رو دستشان نماند
ناشناس۲۰۷۶۶۶۶۱۵:۳۹:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دروغ گویی هم حدی داره. تا امروز 170 میلیون نفر از مردم آمریکا دوز دوم واکسن رو هم زدن یعنی بیش از 50 درصد! روزانه هم 2 میلیون تست رایگان انجام میشه طبیعیه از این تعداد تست 400 نفر فوتی پیدا بشه. در آمریکا تمامی جنازه ها تست کرونا میشن
ناشناس۲۰۷۶۸۲۵۱۷:۲۹:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
یک راننده تاکسی مسافر به مرز ارمنستان می‌برد. او می‌گوید: هزینه رفت تا لب مرز ارمنستان یک و نیم میلیون تومان است. رفت و برگشت با هم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. نیازی به اقامت و ورود به شهر‌های ارمنستان هم ندارید. همان لب مرز می‌توانید واکسن بزنید و برگردیم. واکسن هم مجانی است.
ناشناس۲۰۷۶۷۷۷۱۶:۴۳:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به این آدرس مراجعه کن: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/ سایت معتبر جهانی که آمار ۲ جولای آمریکا ۳۲۲ نفر فوتی بوده!! #دروغ_ممنوع #.. _پراکنی_ممنوع #بیگانه_پرستی_ممنوع
ناشناس۲۰۷۷۱۶۶۲۳:۳۳:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دوست عزیز: با مراجعه به همان سایت: تعداد فوتی های آمریکا برای دیروز 96 نفر بوده است. شما آمار چند روز قبل را به جای آمار دیروز ذکر می کنی؟ آخر چرا نمی خواهی حقیقت را باور کنی؟
ناشناس۲۰۷۶۸۰۴۱۷:۱۵:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
از اول کرونا همین داستان بوده: اولش داد و بیداد که چرا قرنطینه نمیکنین، بعد دیدن بجز یه جاهای اندکی همه همین کار رو کردن بعد داد و بیداد که چرا آمار ما اینقدر بالاست، یهو آمار ایتالیا و انگلیس و آمریکا اوج گرفت، بعد داد و بیداد که چرا ماسک نیست، الکل نیست، یهو خبر دزدی ماسک کشورهای متمدن از هم پخش شد، حالا بماند که مردمشون اجناس فروشگا‌ها رو جارو کردن، بعد اینقدر ماسک و مواد ضدعفونی زیاد شد که صادر کننده شدیم، ونتیلاتور هم که از قبل تولید شده بود و خدا رو شکر مشکلی نبود بعد .. .. حالا هم واکسن .. بعضی ضرب‌المثل‌ها واقعا چقدر کاربردی هستن: زمستون هم تموم میشه اما روسیاهی به ذغال میمونه!!!؟
ناشناس۲۰۷۷۱۲۲۲۲:۴۹:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
#دروغ_ممنوع تعداد فوتیهای امروز آمریکا ۳۲۲ نفر!!! تا کنون حدود ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در آمریکا تزریق شده، که با توجه به جمعیت بالای ۳۰۰میلیونی آمریکا باید بالای ۶۰۰میلیون دوز واکسن تزریق بشه!!
ناشناس۲۰۷۷۱۶۹۲۳:۳۴:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تعداد فوتی های آمریکا دیروز 96 نفر بوده. 60 درصد مردم آمریکا واکسن زده اند. https://www.worldometers.info
ناشناس۲۰۷۶۴۳۴۱۳:۲۹:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واکسنی که مجوز WHO ندارد، آیا قابل تزریق است؟
ناشناس۲۰۷۶۴۹۸۱۳:۵۷:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واکسن اسپوتنیک روسیه هم مجوز سازمان بهداشت جهانی ندارد اما در اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی تزریق می شود و کارآمد هم بوده است.
ناشناس۲۰۷۶۵۱۲۱۴:۰۳:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
برای همین هم هست که 80 درصد مردم روسیه هنوز واکسن نزده اند و روزی 750 نفر هم بر اثر کرونا می میرند.
ناشناس۲۰۷۶۵۲۵۱۴:۰۹:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
کشورهای ایتالیا و صربستان و برزیل و کره جنوبی اکنون مشغول تولید واکسن اسپوتنیک روسیه شده اند.
ناشناس۲۰۷۶۶۵۶۱۵:۳۵:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اسپوتنیک مجوز سازمان بهداشتی جهانی را دارد اطلاعات واکسن نیز بطور کامل ارائه شده است و در رتبه بندی های جهانی نیز جایگاه مشخصی دارد
ناشناس۲۰۷۶۹۶۹۲۰:۱۴:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واکسن های مدرنا و فایزر هم مجوز سازمان بهداشت جهانی ندارند.
ناشناس۲۰۷۶۷۹۵۱۷:۰۱:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
بستگی داره توی آلمان بخواد تزریق بشه یا ایران!؟ من یه ایرانی هستم و تایید وزارت بهداشت ایران رو قبول دارم!
ناشناس۲۰۷۶۴۳۷۱۳:۳۱:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
چند ماه دیگه واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته تمام میشه و حجم زیادی واکسن برای فروش خواهند داشت. اونهم واکسن مطمئن و با تکنولوژی روز دنیا. بنابراین تولید واکسن با ویروس کشته شده اون هم تو این مقطع زمانی ارزش چندانی نخواهد داشت.
ناشناس۲۰۷۶۴۹۵۱۳:۵۵:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
در ایران هم تا 6 ماه آینده مسئله واکسیناسیون و کرونا حل است و میلیون ها دوز واکسن برای فروش و صادرات به بازار جهانی خواهیم داشت.
ناشناس۲۰۷۶۶۸۲۱۵:۴۶:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
مسئولین ما فقط نمایش و تبلیغات رو بلدند.
ناشناس۲۰۷۶۷۶۱۱۶:۳۲:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تا 6 ماه دیگه مردم بمیرن؟
ناشناس۲۰۷۷۱۲۸۲۲:۵۲:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وقتی میگن خودمون داریم واکسن میسازیم میگی نباید چند ماه صبر کنیم، حالا میگی چند ماه صبر کنیم تا واکسیناسیون‌شون تموم بشه از اونا واکسن بخریم!؟!؟ ضمنا اینطور که مشخصه واکسن باید هر سال زده بشه و بنابراین خیلی واکسن اضافه ندارن!!!
ناشناس۲۰۷۶۴۴۲۱۳:۳۳:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
احیاناً خبرنگار صدا و سیما نیستی؟؟ یه خورده وسعت دیدتو وسیعتر کن و دیگه 60 نیست
ناشناس۲۰۷۶۶۲۳۱۵:۱۳:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وسعت دید شما بیشتر در نفرت پراکنی است بعد که رودست میخورین ...!
ناشناس۲۰۷۶۴۷۲۱۳:۴۳:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
ایران واکسن کرونا ساخته تا کور شود هرآنکه نتواند دید.
ناشناس۲۰۷۶۵۴۴۱۴:۲۴:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
با انتشار اسناد در ژورنالهای بین المللی ثابت کنید ساخت ایران است، یک درصد هم کارایی داشته باشد خوب هست.
ناشناس۲۰۷۶۶۱۵۱۵:۰۴:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
فعلا که گیر موج پنجم هستیم با روزی ۱۶۰ مرگ واقعا که کور شه هرکی ممیتونه ببینه
ناشناس۲۰۷۶۶۷۰۱۵:۴۰:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تا حالا حتی یک مقاله درباره واکسن های ایرانی منتشر نشده و از عوارضش چیزی گفته نشده. اما واکسن های آمریکایی صد ها مقاله درباره شون منتشر شده
ناشناس۲۰۷۷۰۸۲۲۲:۱۷:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
کو؟
ناشناس۲۰۷۷۱۰۱۲۲:۳۴:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
قرار بر واکسیناسیون ایرانی در اردیبهشت بود شد مهر قطعا این روند تا اسفند وعده خواهد داده شد.
ناشناس۲۰۷۶۴۸۴۱۳:۴۶:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
ویروس کرونای دلتا (هندی) امریکا و اروپا را با وحشت و بحران شدید مواجه کرده است.
ناشناس۲۰۷۶۵۸۳۱۴:۴۷:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اين امار 40 ميليون رو از كجا آورديد؟ 160 ميليون نفر حداقل يك دوز زده اند.
ناشناس۲۰۷۶۶۱۸۱۵:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
این آمار کذایی را از کجا آوردین !!؟؟؟ کمی تخقیق کنید و سیاست زده نباشین
محمد۲۰۷۷۷۷۳۱۱:۴۴:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
پروفسور خیلی از مردم امریکا نمیخوان واکسن بزنند.برای همین جایزه گذاشتند برای هر کس که بزنه
المیرا۲۰۷۶۳۳۷۱۲:۳۸:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
سلام. من در کشور پرتغال زندگی میکنم. کلا ده میلیون جمعیت داره. ولی هنوز تازه به سن سی و پنج سال رسیده. عدم مدیریت در ایران وجود داره ولی حالتون بدتر نکنید از اخبار های دروغی که از خارج از کشور میاد :)
ناشناس۲۰۷۶۵۶۷۱۴:۴۲:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به خاطر اینکه ۵۷ درصد واکسن زدن و جمعیت مسن بالایی داره، لطفا کمتر تلاش کنید اون طرف را سیاه نشون بدین ایران کلا ۵ درصد یک دوز زدن ، یعنی پرتغال ۱۰ برابر واکسن زده، اون هم واکسن های معتبر
ناشناس۲۰۷۶۸۶۹۱۸:۰۵:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
چقدر تلاش میکنی بگی بدبختی؟ شاید هم ار بد بختای آلبانی نشینهای فرتوت و بدبختی
ناشناس۲۰۷۷۴۸۹۰۹:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
یعنی از تو پرتغال انقدر بیکاری که سایتهای ایرانی رو میبینی
ناشناس۲۰۷۶۳۴۰۱۲:۴۱:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اکثر مسئولان فقط نمایش، شوآف و غلو می کنند. چرا ظاهرسازی؟ چرا خودنمایی؟ چرا منم منم کردن؟
ناشناس۲۰۷۶۴۶۳۱۳:۴۱:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
روحانی 5 تیرماه : شاهد خیز جدید کرونا نیستیم ! روحانی 12 تیرماه : در مسیر افزایش کرونا هستیم .
ناشناس۲۰۷۶۳۵۲۱۲:۴۶:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آمریکا که خودش سازنده واکسنه هنوز نصف جمعیت سیصد و خورده‌ای میلیون نفرش رو واکسن نزده اونوقت این ۲.۵ میلیارد نفر کجا واکسن زدن!؟!؟!؟
ناشناس۲۰۷۶۴۴۷۱۳:۳۵:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
این چند واکسنی که ادعا میشه بر کرونا موثره, اول فاز ۳ اون انجام نشده. توی دنیا خیلی از واکسن ها بعد از مرحله ۲ تولیدشون متوقف شده چون در فاز ۳ عوارض زیادی نشان داده. مورد اخر اینکه به دلیل عدم وجود سانتریفیوژهای فوق پیشرفته, خالص سازی ناقص انجام میشه و واکسن های تولیدی ناخالصی ژنوم خواهد داشت و حتی اگه بر کرونا اثر کنه, در عرض چند سال با عوارض ناشی از تزریق واکسن ناخالص مواجه خواهند بود.
ناشناس۲۰۷۶۷۳۲۱۶:۱۶:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
همه دنیا آمریکا نیست. می توانید آمار واکسیناسیون در دنیا را هر روز حتی در سایت های ایرانی ببینید. ۳میلیارد و ۱۶۰ میلیون دوز واکسن تا به حال تزریق شده و چین بیشتر از یک میلیارد تزریق کرده. کمی هم از مزایای فضای مجازی استفاده مفید کنید و اطلاعات موثق را بیابید.
ناشناس۲۰۷۶۳۵۳۱۲:۴۶:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
روحانی باید در مورد شیوع شدید کرونا در کشور پاسخگو باشد.
ناشناس۲۰۷۶۳۷۲۱۲:۵۳:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
یه جوری حرف میزنی انگار همه نشستن تا واکسن خودش بیاد، خب عزیز برادر از هر جا که ممکن بوده رفتن دنبال واکسن وقتی یه ظالم حتی واکسن رو تحریم میکنه باید چیکار کنیم!؟!؟
ناشناس۲۰۷۶۴۳۶۱۳:۳۰:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
پس وعده‌ دروغین اواسط اردیبهشت واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی چی میشه؟
ناشناس۲۰۷۶۵۹۸۱۴:۵۴:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
گفته بودن تا خرداد آزمایش بالینی طول می کشد لطفا دروغ نگویید
ناشناس۲۰۷۶۴۴۶۱۳:۳۴:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
با اين روند قطره چکانى واکسن در ايران چند سال طول خواهد کشيد که ۱۶۰ ميليون واکسن تزريق شود. آنهائى که وضعيت مالى خوبى دارند بهتره به عنوان گردشگر بروند ارمنستان واکسن رايگان بگيرند تا حداقل کمکى باشد براى اينکه بيمارى کمتر شيوع پيدا کند
ناشناس۲۰۷۶۷۶۵۱۶:۳۴:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
بعد همونا کرونای ارمنستانی رو وارد ایران کنن مردم بیشتری بمیرن!!!!!!!!
ناشناس۲۰۷۶۷۶۹۱۶:۳۸:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
داداش واکسن تازه مجوز مصرف گرفته، اگر از شهریور هم فرض کنیم به تولید انبوه برسه تا آخر سال فقط ۸۰میلیون دوز واکسن برکت تولید میشه، تازه به اینها باید واکسن اسپوتنیک تولید داخل، واکسن مشترک با کوبا و واردات هم اضافه کنی!!! البته من از شما توقع بیشتر این چیزی که گفتی ندارم!!!!
ناشناس۲۰۷۶۴۷۹۱۳:۴۵:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امریکا فروش واکسن به ایران را تحریم کرده بود اما ما خودمان واکسن ساختیم و در این زمینه خودکفا شدیم تا چشم یانکی ها در بیاد.
ناشناس۲۰۷۶۸۰۷۱۷:۱۷:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واکسن امریکایی و انگلیسی رو که خودمون ممنوع کردیم!!
ناشناس۲۰۷۶۵۴۱۱۴:۲۱:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
سلام کلا خود تحقیری تو خون ماست مرغ همسایه غاز است جناب روحانی هم نمیخواهد در مورد اولین واکسن نظر بدهد حل مسئله جامعه در صدروز اول و کلید تدبیرش برایمان بزرگترین سند است که به حرفهایش چقدر بهاء بدهیم واکسنهای خارجی هم زیاد علیه سلام نبوده و بعضیها هم با تزریقش ناقص شده اند ضمنا اینکه آنها واکسیناسیونشان رو به اتمام است شایعه است این خبرهای هم نیست
ناشناس۲۰۷۶۸۷۷۱۸:۱۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تركيه رو ببين آمارشم بخون بعد صحبت كن
ناشناس۲۰۷۶۲۰۶۱۱:۴۰:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آن قدر تبلیغ کرده و تاریخ اعلام شده که مردم را در شک و تردید انداخته اند. بسیاری برای زدن واکسن کرونا با اتوبوس راهی ارمنستان می شوند.
ناشناس۲۰۷۶۳۲۸۱۲:۳۵:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
در ارمنستان واکسن آسترازنکا مرجوعی کشورهای اروپایی به مردم تزریق می شود که کیفیت بسیار پایینی دارد.
ناشناس۲۰۷۶۴۲۴۱۳:۲۴:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
هر نوع واکسنی که بخواهی تزریق می کنند: فایزر، مدرنا...
ناشناس۲۰۷۶۵۰۳۱۴:۰۰:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
قیمت واکسن مدرنا 30 دلار و فایزر 20 دلار است در ارمنستان واکسن آسترازنکا بی کیفیت 4 دلاری را تزریق می کنند.
ناشناس۲۰۷۶۸۰۰۱۷:۰۵:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اگه توی ایران بود مردم پدر مسئولین رو درآورده بودن که چرا وقتی مردم کشور خودمون واکسن نزدن دارین بخاطر جیب خودتون واکسن میفروشین به مردم کشورهای دیگه!!!!
ناشناس۲۰۷۶۸۳۶۱۷:۳۸:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
هنوز مردم ارمنستان واکسیناسیون نشدن به دیگر کشورها می دهند!!!!
ناشناس۲۰۷۶۴۲۵۱۳:۲۵:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
عمو واکسن استرازنکا رو در ایران به خیلی ها زدن ساعت خواب !!!
ناشناس۲۰۷۶۵۰۰۱۳:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دولت باید پاسخگو باشد چرا واکسن آسترازنکا مرجوعی کشورهای اروپایی را به ایران می آورد ؟!
ناشناس۲۰۷۶۳۵۴۱۲:۴۷:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
رفتار مسولان برابر است با کودکان لجبازی که فقط به منافع لحظه ای خود فک. می کنند.
ناشناس۲۰۷۶۳۵۶۱۲:۴۷:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
از اول هم قرار بود اواخر بهار نتیجه آزمایشها مشخص بشه و در تابستان تولید انبوه بشه، دقیقا هم داره طبق برنامه پیش میره!! #دروغ_ممنون
ناشناس۲۰۷۶۴۲۶۱۳:۲۶:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دوران سفسطه بازی گذشته است!!! به همین آرشیو الف مراجعه کنید که مسئول واکسن یرکت از اول اردیبهشت قول داده بود. حالا به شهریور موکول شده!
ناشناس۲۰۷۶۵۰۸۱۴:۰۱:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تا پایان شهریور ماه 50 میلیون دوز واکسن برکت وارد چرخه واکسیناسیون عمومی کشور می شود و وعده داده شده محقق می شود.
ناشناس۲۰۷۶۶۷۵۱۵:۴۲:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واکسنی که حتی یک مقاله درباره ش منتشر نشده و مجوز هیچ کجا رو هم نداره
ناشناس۲۰۷۶۶۰۰۱۴:۵۵:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
جناب سفسطه ما یادمان هست که گفتند تا اواخر بهار طول می کشد این آزمایش بالینی شما دوست داری نفرت پراکنی کنی
ناشناس۲۰۷۶۸۰۱۱۷:۰۷:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
بسم‌ا... آرشیو الف رو رو کن ما هم متوجه بشیم کی داره سفسطه بازی میکنه!!!!
ناشناس۲۰۷۶۳۷۴۱۲:۵۴:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
برای کار به این مهمی هرچی تبلیغ بشه کنه، ضمنا تاریخ اعلام شده از اول هم همین بوده!!!
ناشناس۲۰۷۶۲۰۹۱۱:۴۳:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وقتی کارت ملی را نمی توانند به موقع بدهند، وقتی به قول هایشان وفا نکرده و قیمت ها روز به روز بالا رفته و زندگی سخت تر می شود، چرا من نوعی باید در مورد واکسن ایرانی حرف مسئولان را قبول کنم؟
ناشناس۲۰۷۶۳۴۳۱۲:۴۳:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تولید کارت ملی بدست مدیران نجومی بگیر کم تحرک است اما ساخت واکسن بدست مدیران جهادی است که موشک نقطه زن و پهپاد و غیره می سازند.
ناشناس۲۰۷۶۴۶۸۱۳:۴۲:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تازه دولت کارشکنی هم کرده در مجوز که باید زودتر به واکسن وطنی میدادن
ناشناس۲۰۷۶۵۲۴۱۴:۰۸:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اکثریت قریب به اتفاق مسئولان و مدیران ما طی این چند دهه اثبات کرده اند مشکل اصلی آنها این است که بدون داشتن کوچکترین شایستگی علمی ، عملی ، تجربی ، اخلاقی ، ...... و صرفاً براساس روابط و نه ضوابط مسئول و مدیر شده اند پس قبول کن《 گشتم نبود ، نگرد نیست 》 .
ناشناس۲۰۷۶۶۰۷۱۴:۵۷:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
این دیگه از اون حرفهاست. داداش انتخابات تموم شد به هر کی هر چی قرار بود برسه رسیده خودت رو زیاد خسته نکن
ناشناس۲۰۷۷۲۴۱۰۱:۱۰:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
فعلا که می گویند واکسن کوو برکت در وزارت بهداشت گم شده است خبرش در کنار هم خبر در الف امده
ناشناس۲۰۷۶۳۶۳۱۲:۵۰:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دوماه دیگه معلوم میشه وعده‌ها درست بوده یا غلط!!
ناشناس۲۰۷۶۲۱۱۱۱:۴۴:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
میان این همه افتخار، رضایت و آرامش مردم هم یکم در نظر بگیرید
ناشناس۲۰۷۶۳۶۷۱۲:۵۱:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اگه تونستی یه بار دندون رو جیگر بزاری خوشحالی مردم رو زهر مار نکنی!!!!
ناشناس۲۰۷۶۶۰۲۱۴:۵۶:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دولت بلکه از نظر من از عمد می آید 4 ماه دیرتر مجوز آزمایش بالینی واکسن داخلی صادر می کند
ناشناس۲۰۷۶۲۱۲۱۱:۴۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
در هر موردی کیفیت حرف اول را می زند. کیفیت از کمیت به مراتب مهم تر است.
ناشناس۲۰۷۶۳۹۷۱۳:۰۵:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
خوشبختانه کیفیت واکسن های ایرانی بسیار بالاست و 3 کشور اروپایی و 9 کشور آسیایی و غیره متقاضی خرید آن شده اند.
ناشناس۲۰۷۶۷۰۶۱۶:۰۱:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
کدام کشور اروپایی بدون اعلام نتایج واکسن حاضر به خرید می شود تازه برای واکسن آسترازنکا که تولید یک شرکت معتبر اروپایی هست ان همه سخت گیری کردند ان وقت بیایند پیشاپیش یک واکسنی که هنوز نتایج ان رسما اعلام نشده و مقالات علمی ان منتشر نشده درخواست خرید بدهند؟
ناشناس۲۰۷۶۷۳۴۱۶:۱۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
شما متخصصی؟ بر اساس چه داده هایی اظهار نظر می کنید؟
ناشناس۲۰۷۶۲۱۳۱۱:۴۵:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
من ترجیح می دهم واکسن نزنم.
ناشناس۲۰۷۶۵۲۷۱۴:۱۱:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
من ماسک زدن را ترجیح می دهم .
ناشناس۲۰۷۶۷۸۹۱۶:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دولت پاسخ بدهد که چرا بر خلاف دستور شخص اول مملکت واکسن ممنوعه آن هم خطرناک وارد کرد
ناشناس۲۰۷۶۲۱۸۱۱:۴۹:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امریکا و اروپا که پیشرو در علم دارویی هستند کلا 5 واکسن تولید کرده اند که یکی از انها مشترک است ان وقت مملکت ما تا الان 7 تا واکسن رونمایی کرده حضرات پول را در این کار می بینند نه تلاش برای واکسیناسیون ملت که هرچی تا حالا مصرف شده همگی خارجی بوده و دریغ از یک واکسن داخلی .اگر مقامات به جای جیب مبارک به فکر ملت بودند تمام هزینه ها را به یک یا دوتا واکسن تخصیص می داند تا سریعتر به نتیجه برسد و ملت را واکسینه کنند
ناشناس۲۰۷۶۳۳۸۱۲:۴۰:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان مربوط به امریکا و اروپاست کرونا نشان داد که کشورهای غربی مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
ناشناس۲۰۷۶۶۸۱۱۵:۴۴:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
دانشمند! آمریکا بیشترین تعداد کرونایی رو داره چون روزی 2 میلیون تست انجام میده با دقت 98 درصد. تمامی جنازه ها رو تست می کنه. اما ایران روزی 80 هزار تست انجام میده با کیت های چینی و ایرانی که به گفته مسئولین آزمایشگاه 60 درصد دقت دارن. همکار من تمامی علائم کرونا رو داشت اما تستش منفی شد!
ناشناس۲۰۷۶۶۸۶۱۵:۴۸:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اول سواد بعد اظهار نظر! تعداد تست انجام شده در کشور های غربی 20 برابر ایران است اون هم با کیت هایی با دقت 98 درصد. در ایران اما هر آزمایش حدود 400 هزار تومن هزینه داره که کسی نمیره. از جنازه ها هم تست نمی گیرن اما در غرب از جنازه ها هم تست می گیرن
ناشناس۲۰۷۶۹۶۰۲۰:۰۲:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تعداد تست مهم نیست تعداد فوتی ها مهم است که امریکا و اروپا در جهان رکورددار هستن.
ناشناس۲۰۷۶۷۹۸۱۷:۰۴:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آن زمان که آمار بالا بود مربوط به زمانی بود که هنوز واکسنی تولید نشده بود اما الان که میزان واکسیناسیون زیاد شده آمار مرگ ومیر از روزی چند هزار نفر به روزی چندصد نفر کاهش پیدا کرده و تازه در خیلی جاها دارند بخشهای ویژه بیماران کرونایی را جمع می کنند و مقررات اجباری ماسک زدن و ممانعت از اجتماعات را لغو می کنند اما در ایران دارد موج پنجم کرونا شروع می شود
ناشناس۲۰۷۷۰۵۷۲۱:۵۱:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آمار واقعی در ایران به گفته خود مسئولان ۳ تا ۵ برابر است
ناشناس۲۰۷۶۲۳۰۱۱:۵۵:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
توی این وانفسا همه هم مسابقه تولید واکسن گذاشته اند ! میترسم پس فردا سازمان بهشت زهرا نیز از واکسن خود رو نمائی کند ! یک مثل زیبای فارسی هست که میگه آفتابه لگن هفت دست ! شام و ناهار هیچی !!
ناشناس۲۰۷۶۶۰۸۱۴:۵۷:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
فعلا مافیای واردات که در دولت هم هستند واردات بکنند تا به نوبت واکسن وطنی برسد تا مردم را نجات بدهد!
ناشناس۲۰۷۶۶۹۳۱۵:۵۳:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
متأسفانه همه دنبال پولند و سلامت مردم براشون هیچ اهمیتی نداره.
ناشناس۲۰۷۶۲۳۲۱۱:۵۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تا کنون ساخت سریالی واکسنهای کرونا هیچ بهره ای برای کشور نداشته و فقط پول بی‌زبان را به جیب شرکتهای واکسن ساز سرازیر کرده است بنا بر این حرف از افتخار زدن در این زمینه با وضعیت فعلی پوچ و مضحک است،
ناشناس۲۰۷۶۳۳۶۱۲:۳۸:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
ان شاءالله تا 8 ماه آینده تمام مردم ایران با واکسن های ایرانی واکسینه می شوند و ریشه کرونا کنده می شود و با صادرات واکسن درآمد ارز هنگفتی کسب می کنیم.
ناشناس۲۰۷۶۵۰۹۱۴:۰۲:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
خدا از زبونتون بشنوه. کیه که دلش نخواد به واقعیت بپیونده
رضا۲۰۷۶۲۴۴۱۲:۰۳:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
نوش دارو پس از مرگ سهراب !!
رضا۲۰۷۶۲۵۰۱۲:۰۶:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به جای سیاسی کردن موضوعات علمی بهتره لایو نوآور واکسن بدکت را ببینید بعد درافشانی کنید.
ناشناس۲۰۷۶۲۵۳۱۲:۰۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
بیشتر به شواف شبیه. باید در عمل تزریق بشه در ثانی تمرکز میکردن رو یکی دوتا . اینهمه هزینه نیاز نبود
ناشناس۲۰۷۶۲۵۴۱۲:۰۷:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
البته پس از آن که تعداد فوتی ها به عدد ......... برسد .
ناشناس۲۰۷۶۳۶۱۱۲:۴۹:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به نسبت جمعیت تعداد فوتیهای ما از آمریکا و انگلیس خیلی کمتره!!!
ناشناس۲۰۷۶۷۱۰۱۶:۰۴:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
من هیچ عددی اعلام نکردم اما شما چرا اینگونه توجیه میکنی .
ناشناس۲۰۷۶۲۷۳۱۲:۱۷:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آمریکا با اون عظمت 2 واکسن طراحی تولید کرده. آلمان یک واکسن. کشور های اروپایی هیچ واکسنی طراحی نکردن. ایران به تنهایی چند واکسن تولید کرده اما تا کنون چند نفر دوز دوم رو زدن؟؟؟
ناشناس۲۰۷۶۳۹۱۱۳:۰۴:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امریکا و اروپا به شدت درگیر بحران کرونا هستن و نتوانستن با این ویروس مقابله بکنند.
ناشناس۲۰۷۷۶۴۱۱۰:۳۴:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ما وضعيت بيمارستانهامون از كشورهاى همسايه خيلى وخيمتر هست . شما ببين تركيه حتى خيلى از ايرانيها رو هم واكسينه كرده.
سید۲۰۷۶۲۸۷۱۲:۲۱:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وقتی میتونین از افتخار برای واکسن ایرانی حرف بزنین که تائیدیه سازمان بهداشت جهانی رو بگیره
ناشناس۲۰۷۶۳۸۹۱۳:۰۱:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
کارآمدی و ایمنی بخشی 93 درصدی واکسن های کوو ایران برکت و کوو پارس کاملا"اثبات شده است.
ناشناس۲۰۷۶۴۵۴۱۳:۳۷:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
کدام سازمان جهانی تایید کرده ؟
ناشناس۲۰۷۶۵۱۴۱۴:۰۳:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
فعلا"در داخل تایید شده و در ماه های آینده تاییدیه سازمان بهداشت جهانی هم دریافت خواهد کرد.
ناشناس۲۰۷۷۸۱۸۱۲:۰۹:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
یاد گلد کوئستی ها میفتم که هی میگفتن دو ماه دیگه بهمون مجوز میدن
ناشناس۲۰۷۶۸۲۶۱۷:۳۰:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وقتی میتونیم از افتخار به واکسن ایرانی حرف بزنیم که در عمل اثربخشی خودش رو ثابت کنه، حالا چه تاییدیه سازمان بهداشت جهانی رو داشته باشه چه نداشته باشه!!
ناشناس۲۰۷۶۲۹۱۱۲:۲۲:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
نویسنده محترم بجای تاکید بر تسریع در واکسیناسیون سراسری جهت حفظ سلامتی مردم و آرامش روانی جامعه، بیشتر نگران رسانه های معاند هستند الف عزیز لطفا از این فضا بیرون بیایید در هریک از کشورهای متوسط به بالا که دولت های پاسخگو دارند اگر واکسیناسیون طولانی بشود رسانه های خود آن کشورها چندین برابر چیزی که در ایران می بینیم نسبت به سیستم و دولت خود هجمه خواهند کرد.
احمد۲۰۷۶۳۰۸۱۲:۲۸:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
من فکر می کنم لازم نیست تحت هر شرایطی و در خصوص همه چیز به خودکفایی برسیم چون می توان با هزینه هایی به مراتب کمتر، اقدامات به تامین نیازها کرد...این همه انسان در معرض بیماری اند و ما دنبال خودکفایی به هر قیمتی... قضاوت با شما
ناشناس۲۰۷۶۸۳۳۱۷:۳۵:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تحت هر شرایطی لازم نیست در همه چیز خودکفا بشیم، ظاهرا حرف درستیه، اما در شرایط فعلی مخصوصا اینکه واکسن کرونا مصرف بالایی داره و حتی امکان صادرات داره، هم کار لازمی بود هم کار اقتصادی هم بسیار افتخار آمیز!!!
ناشناس۲۰۷۶۳۱۳۱۲:۲۹:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به آقا سهراب مي گويم : --- سهراب جان ! خيلي بذله گويي ، شوخ طبعي ، از همان قديم الايام اهل جوك گفتن بودي امروز خيلي ملوليم ، افسرده ايم ، مشوَّشيم !! .. جوكي . لطيفه اي ، بگو تا مسرور و مشعوف شويم و بار خاطرمان اندكي سبك شود !! سهراب هم ابتدا سينه را صاف مي كند و خيلي جدي مانند نقالان شاهنامه به صدايش آهنگ مي دهد و غرّا مي گويد : --- يكي بود ، يكي نبود ، غير از خدا هيچ كس نبود ، در ايامي كه ويروس كرونا سر و كله اش در اين كره خاكي پيدا شد و كم كم و يا تند تند ، به تمام سوراخ سنبه هاي اين كره ارض سر كشيد و تمام كاسه كوزه هاي علم طب در قرن بيست و يكم به هم ريخت ، در يكي از ممالك اين ربع مسكون ، در همان ابتداي شيوع ويروس ، دولتمردي نه گذاشت و نه برداشت و يك باره گفت : --- !« از روز شنبه ديگه همه چيز در كشور عاديست » !! ...و البته منظور او اين بود كه اين ويروسي كه سر وكله اش پيدا شده ، از روز شنبه راه فنا و نابودي در پيش مي گيره و تشريف مي برد به آنجا كه عرب ني ... !! اما ديديم كه اين ويروس منفور چه طور در پهنه گيتي كنگر خورد و لنگر انداخت و چه به روز خلق الله در همه بلاد و ممالك آورده كه ... !! --- اما آقا سهراب ما گفتيم لطيفه و يا حكايتي خنده دار بگو تا تفريح خاطري به ما دست دهد !! ، نه اين كه محزون شويم و اشك در چشم مان به جوشش در آيد و خداي نكرده به گريه ...ما گفتيم از فكاهيات بگو نه از تراژدي !! آقا سهراب بازهم سينه اش را صاف ميكنه و ميگه : -- البته اين حكايت كه گفتم « درام » است !! ، يعني هم خنده دار است و هم گريه آور !! اين ديگه به خودتان بستگي داره كه كدام يكي از اين دو ويژگي را بيشتر در مدّ نظر قرار بدهيد ! عجالتاً همين يكي را داشته باشيد تا فردا !! ... خدا نگهدار ... بايد بروم كه صدتا كار دارم !!
سیدعلی عابدی۲۰۷۶۳۷۵۱۲:۵۵:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به نام خدا الان دو ماه از اردیبهشت گذشته کو واکسنشون..شک داریم بهشون......مردم دیگه صبرشون تموم شده
ناشناس۲۰۷۶۳۸۶۱۳:۰۰:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اینکه عدم مدیریت رو گردن آمریکا میندازید با شعار آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در تضاد است. اگر می تواند و شما نمی توانید مقابله کنید بذارید انسانهای توانمند تر بیایند. منظورم فقط به دولت نیست و بخش بزرگی از بدنه نظام رو شامل میشه
ناشناس۲۰۷۶۳۹۴۱۳:۰۵:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود زمانی می توان افتخار کرد که به موقع واکسن تهیه و در اختیار مردم باشد نه با حالت انحصاری مثل ایران خودرو با کیفیت نازل و قيمت بالا و با از دست رفتن جان انسان‌ها
دانشجوی پزشکی۲۰۷۶۳۹۸۱۳:۰۶:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وقتی که سانتریفوژ مخصوص یکنواخت کردن و حذف اجزای نا مطمئن واکسن در اختیار نداریم نمی توان واکسن یکنواخت تولید کرد لذا این واکسن هایی که به صورت تکنولوژی دستی و بدون خط تولید همگن تولید می شود ارزش دارویی مصرف انبوه ندارد و فقط یک کیس تبلیغاتی و تحقیقاتی محسوب می شود که البته همین هم خوب است در واقع هیچ دو واکسن تولیدی کاملا مشابه نخواهند بود ولی این برای مردم واکسن نمی شود تنها حسن آن این است که الان به ازای این واکسن ها هر کدام 300 هزار تومان از دولت دریافت می کنند و خوش می گذارنند بهتر است تولید واکسن را به اهل آن بدهیم یعنی فقط به موسسات تخصصی تولید واکسن و مردم را با واکسن وارداتی ایمن کنیم و تحقیقات بماند برای مراحل بعدی
ناشناس۲۰۷۸۲۶۷۱۵:۴۰:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
هم اکنون در بدن همه ایرانی ها اثرات مفید واکسن های مختلف تولید رازی و پاستور هست..صدسال است مردم ایران همین واکسن ها را استفاده می کنند..لطفاً در باره واکسن های سرطان زای بیگانه افسانه سرایی نفرمایید..وقتی متخصصان اروپایی می گویند احتمال سرطانزا بودن آنها بالاست شما چرا انکار می کنی؟!!
ناشناس۲۰۷۶۴۰۱۱۳:۰۶:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
وزير بهداشت انقدر كه در مورد واكسن ساخت داخل حرف زد،پيگير اقدامات پيشگيري ومديريت خودكرونا نشدو لذا نه توانست واكسن را به موقع به مردم برساند ونه توانست جلوي موجهاي چهارم وپنجم واحتمالا ششم را بگيردفعلا همچنان فقط تبليغ واكسن را مي بينيم ووعده واكسيناسبون عمومي را پايان خرداد،اخر شهريور،ابانماه و...دادند
صمصام۲۰۷۶۴۱۹۱۳:۲۳:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
پایگاه خبری الف دوستان عزیز لطفا موضوع رو خوب و صادقانه قضاوت کنید یک ایرانی که به وطنش و به فرزندان میهن افتخار میکنه قطعا مخالف بهانه تراشی و ایراد گیری از تولید واکسن است و حتی افتخار هم میکند ..لطفا حساب انتقادات به حق مردم نگران و معترض به تاخیر در تزریق واکسن تولید داخل را از بد خواهان و معاندان کشور جدا کنید ! خود من به دلیل شخصی حتی با وجود داشتن فرصت تزریق اما تا الان خودداری کرده و منتظر واکسن ایرانی هستم اما موضوع چیز دیگری است که ای کاش با صراحت به آن میپرداختید که البته خیلی کم رنگ به آن پرداختید دقت کنید اما حرف حساب : ایران تا کنون 7 واکسن توسط چند نهاد تولید کرده است که بسیار با ارزش و جای افتخار برای ما در دنیا دارد اما متاسفانه تا کنون هیچکدام از این هفت نوع واکسن هنوز به مرحله استفاده انبوه و عمومی نرسیده است در حالیکه در کل کشور های دنیا حد اکثر 7 نوع واکسن توسط 4 یا 5 کشور تولیده شده است که علاوه بر آن هم مردم خودشان را واکسن زده اند و هم در حال صدور به کشور های دیگر هستند ختم کلام : بهتر نبود به جای صرف زمان و هزینه و انرژی هزاران نفر /ساعت/ریال برای تولید همزمان 7 نوع واکسن ،کشور ما توان خود را برای تولید حد اکثر 2 نوع واکسن میگذاشت و به جای آن مراحل ساخت و تزریق همگانی واکسن ایران سریعتر اتفاق میافتاد ؟؟؟!!!! حرف به حق مردم این است !
حمید۲۰۷۶۴۳۳۱۳:۲۹:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
با سلام فعلا که با هر پیک کرونا یک واکسن در میکنند و به امید خدا پس از صادرات به امریکا در ده سال آینده ملت غیور رو واکسن میزنند.
ناشناس۲۰۷۶۴۴۵۱۳:۳۴:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
واقعا افتخار نیست که مردم برای دریافت واکسن به کشورهای همسایه برن
ناشناس۲۰۷۶۵۱۸۱۴:۰۵:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
در کشورهای همسایه از جمله ترکیه کرونا فراگیر است و این مسئله باعث شیوع بیشتر کرونا در کشور می شود.
ایرانی آباد و آزاد۲۰۷۶۴۵۲۱۳:۳۵:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
این سیاست درست جذب توریست و درآمد توسط مسئولین با کفایت ارمنستان است .. در رابطه با خرید و تزریق واکسن!!!!!! با ادامه این روند آمار تزریق واکسن ایرانیان  در ارمنستان نسبت به ایران پیشی خواهد گرفت !!!! مسئولین ما فعلا در حرف درمانی و رجز خوانی و در صف رونمائی از انواع واکسن و .. هستند و به جان و مال و وقت و زندگی مردم‌اهمیت نمی دهند !!!!!!!!!
ناشناس۲۰۷۶۴۶۷۱۳:۴۲:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
هنوز حتی از انتشار مقالات علمی نتایج آزمایشگاهی و بالینی واکسنهای ایرانی هم طفره رفته اید، بذارید چاپ بشه گاف های علمی اون در بیاد ، بعد بیان شعار بدین
ناشناس۲۰۷۶۵۱۹۱۴:۰۶:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
در آینده نزدیک منتقدان واکسن های ایرانی رسوا خواهند شد.
ناشناس۲۰۷۷۵۲۰۰۹:۳۳:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
هر وقت تاییدیه بهداشت جهانی دریافت کرد بیا اینجا ادعا کن من و اطرافیانم واکسنی که تاییدیه بهداشت جهانی نداره تزریق نمی کنیم و جان خود و خانواده را قربانی سعی و خطا و مسابقه واکسن سازی حضرات نمی کنیم
ناشناس۲۰۷۶۵۴۷۱۴:۲۷:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
این واکسن ها سازی ها فقط برای پر کردن جیب یک عده بوده و کاربر دیگری ندارد حالا خواهید دید .
ناشناس۲۰۷۶۷۰۱۱۵:۵۸:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
پول بیت‌المال را گرفتند و خوردند با ادعای تولید واکسن.
ناشناس۲۰۷۶۵۵۱۱۴:۳۳:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
خیانت واژه حساسی است و نباید به آسانی استفاده شود ولی آنانکه تا دیروز برجام و توافق را بد میدانستند و مسببان اصلی تحریم و نبود واکسن کرونا در کشور هستند ولی امروز حرفی از پاره کردن توافق و عشق به تحریم نمیزنند عملا به میلیونها ایرانی خیانت کردند‌‌.
ناشناس۲۰۷۶۶۹۰۱۵:۵۱:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۳
مسببان تحریم که خودتان بودین از 20 سال پیش با بین المللی کردن مسئله داخلی و بعد آشوب 88 که راه انداختید در ضمن تحریم ها باز برای شما غرب زده ها کار ساز است که منتظر بمانید نه برای انقلابی های اصیل ایرانی که نمی ایستند و کارهای بزرگ می کنند و هر کجا رفتند کارنامه درخشان به جای گذاشتند
بهلول۲۰۷۶۵۵۵۱۴:۳۴:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
ابهامات تولید واکسن ایرانی: 1. اظهار نظر های غیر حرفه ای سیاسیون و نظامی ها به جای کارشناسان راجع به واکسن و مسایل کرونا نظیر ویروس یاب مستعان 2.سوداگری ورقابت بر سر جذب بودجه یک میلیارد دلاری 3- موازی کاری - اگر یک مجموعه حرفه ای تقویت می شد به نفع مردم و کشور بود. 4-تاخیر در واکسیناسیون
ناشناس۲۰۷۶۵۵۷۱۴:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
چرا به جای یک یا دو واکسن ۶ تا واکسن همزمان داریم می سازیم و هیچکدوم هم به تولید عمومی نرسیده.‌ امریکا هم ادعای تولید این همه واکسن نداره. چرا هر روز داریم تبلیغ می کنیم
ناشناس۲۰۷۶۶۰۴۱۴:۵۷:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
مگه واکسن داخلیمون تولید نشده چرا استفاده نمیکنید.. نکنه دارید راه رو برای فروش واکسن های وارداتی هموار میکنید؟ بابا به خدا واکسن ایرانی واکسن خوب وبی آزاریه.. رو هر کدام از آشناهام که در طرح آزمایش بالینی شرکت کردند بدون علامت بعد از تزریق بودند.تا الان هم کرونا نگرفتند.
ناشناس۲۰۷۶۶۵۴۱۵:۳۲:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
خیال بافی های شما مشکلی را حل نمیکند هجوم به ارمنستان از سر ناچاری واقعیت است که چشمان به خود دوخته شما اجازه دیدن انرا نمیدهد
ناشناس۲۰۷۶۶۹۷۱۵:۵۶:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
چين و روسيه كه مثلا دوست ما هستند چرا واكسن بيشتري ندادند؟ در ضمن امارات شريك چين در واكسن هست و كلي منفعت برده.
ناشناس۲۰۷۶۷۸۵۱۶:۵۰:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
چون قبول نکردین آزمایش بالینی در ایران انجام شود ولی امارات قبول کرده بود
علی۲۰۷۶۷۳۷۱۶:۱۹:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
خواهش میکنم دست از سیاسی بازی بردارید‌، بهداشت عمومی که دیگر چونه .. ندارد ، ترکیه همسایه ما هست ، سی ساله هم واکسینه‌شدن ، مردم دارن ۱۰۰۰ دلار برای یک واکسن ۳ دلاری خرج میکنن و به ارمنستان میرن ، ما هنوز مشغول رونمایی از واکسن کمی منطقی باشید ، مادر من ۶۵ سالشه رماتیسم داره واکسن نزده به کی بگم؟؟؟
ناشناس۲۰۷۶۷۸۱۱۶:۴۵:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
افتخارات نا دیدنی
ناشناس۲۰۷۶۸۰۶۱۷:۱۷:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
شما پراید را ایمن کن نمی خواهد واکسن بسازید.
ناشناس۲۰۷۷۰۸۶۲۲:۲۱:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به نظر میرسد دوستان این آمار بسیار دقیق را از صدا و سیما میگیرند ، شاهدان عینی چیز دیگری میگویند
ناشناس۲۰۷۷۳۰۷۰۴:۳۶:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تمام جز جز زندگی مردم سلامتی مردم رفاه مردم شغل مردم کار مردم توسط مسولین چنان با سیاست گره خورده که تا ۱۰۰ساله دیگه تمام متخصصان دنیا جمع شوند عمرا بتونن این گره رو وا کنن
ناشناس۲۰۷۷۴۱۹۰۸:۳۴:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
چقدر همه چیز مان به همه چیزمان میاد ؟
سامان۲۰۷۷۸۸۵۱۲:۳۸:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تمام این وعده های توخالی و دروغین توسط دولت روحانی داده شده که تا آخرین روز به دنبال بدبخت کردن مردم ایران است. آنهایی که 8 سال این دولت را به مردم تحمیل کردند حق اعتراض ندارند و باید پاسخگو باشند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین