۵ پیام رژه نظامی حشد شعبی برای دوستان و دشمنان مقاومت

جهان،   4000407044 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژه نظامی گسترده حشد شعبی با حضور نخست‌وزیر عراق حامل پیام‌های متعددی برای دوستان و به ویژه هشدار برای دشمنان مقاومت است.

۵ پیام رژه نظامی حشد شعبی برای دوستان و دشمنان مقاومت

به گزارش الف، اردوگاه «اشرف» در استان دیالی که در فاصله حدود 100 کیلومتری بغداد واقع شده تا چند سال قبل پایگاه عناصر تشکیلات موسوم به «مجاهدین خلق» بود که رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق هرگونه حمایت مالی و لجستیکی از این گروهک تروریستی ضد ایران را به عمل می‌آورد و این منطقه تبدیل به مقری جهت سرکوب مردم عراق و خیزش مردمی این کشور در سال 1991 شد.

اما این منطقه طی چند روز گذشته شاهد صحنه‌های دیگری بود؛ رژه نظامی نیروهای بسیج مردمی عراق «حشد شعبی» و قدرت‌نمایی در برابر دشمنان. اواسط 2014 و زمانی که گروه تروریستی-تکفیری داعش یورش وحشیانه خود به عراق را آغاز کرد، فتوای «جهاد کفایی» آیت‌الله سید «علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه در عراق موجب شکل گیری حشد شعبی از دل گروه‌های مردمی شد که سپر اصلی و نخستین حامی ملت عراق در برابر هجوم تکفیری‌ها بود.

از آن زمان، اردوگاه موسوم به اشرف که اکنون پایگاه « ابومنتظر المحمداوی» نامیده می‌شود، تبدیل به یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی عراق و محل استقرار نیروهای حشد شعبی شد.

بی تردید تبدیل شدن لانه جاسوسی مجاهدین خلق و رژیم بعث و تروریست‌ها به کانون مبارزه با خرابکاران و تروریسم تکفیری و رهایی عراقی‌ها از چنگال تروریست‌ها نقطه عطف و تحول مهمی در تاریخ عراق و به ویژه مقاومت محسوب می‌شود.

این منطقه از دیالی که زمانی اردوگاه مخوف تروریست‌های مجاهدین خلق بود، اکنون تصاویری کاملا متفاوت رقم زده که حامل چندین پیام مهم است.

-اولین پیام رژه نظامی بزرگ حشد شعبی این است که این نیروها جایگاه خود را در عراق به عنوان عناصری تاثیرگذار تثبیت کرده و نشان دادند هیچ توطئه داخلی و خارجی قادر به از بین بردن ثمرات تلاش‌ها و فداکاری‌های آنها در اخراج تروریسم از این کشور نیست؛ آن هم در شرایطی که دشمنان مقاومت از هیچ اقدامی برای تضعیف و نابود بسیج مردمی عراق دریغ نکردند.

-پیام دوم آن است که نیروهای حشد شعبی پس از یک دوره دشوار و طولانی نبرد با تروریست‌های تکفیری و با وجود اینکه این نیروها تنها متعلق به شیعیان نبود و از مولفه‌های مختلف جامعه عراق در آن حضور دارند، هرگز انسجام خود را از دست ندادند و اکنون بعد از7 سال با وجود همه اختلافات گاه و بی‌گاه، در راستای هدف خود برای دفاع از ملت و حاکمیت عراق متحد هستند.

-درباره پیام سوم این رژه نظامی باید گفت، همانطور که در نوع رژه  نیروهای حشد شعبی مشخص شد تجهیزات و امکانات این گروه مردمی در مقایسه با 7 سال قبل در سطح بالایی از پیشرفت قرار دارد و پس از پیروزی بر تروریست‌های داعش اکنون آمادگی ایفای نقش گسترده‌تری در دفاع از عراق را دارند. به ویژه این پیشرفت‌های نظامی حشد شعبی هشدار بزرگی برای دشمنان آن است مبنی بر اینکه هرگونه تجاوز با پاسخ متقابل همراه خواهد بود.

-پیام چهارم این رژه نظامی به شکست همه پروژه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای تضعیف موقعیت حشد شعبی و نابودی آن اشاره می‌کند و اکنون دشمنان می‌بینند این نیروها چگونه با اراده و به شکل علنی در عراق و در برابر دوستان و دشمنان خود قدرت‌نمایی می‌کنند.

-اما پیام آخر و مهم رژه اخیر نیروهای حشد شعبی به دشمنی ریشه‌دار آمریکا با این گروه مردمی برمی‌گردد. واشنگتن از ابتدای شکل‌گیری بسیج مردمی عراق با آن مخالف بود و حتی در جریان مبارزه با داعش که آمریکا نیروهای خود را به همین بهانه به عراق سرازیر کرد، کارشکنی‌های ایالات متحده در برابر حشد شعبی کاملا مشهود بود.

حتی در جریان عملیات آزادسازی شهر الرمادی، واشنگتن ارائه کمک به دولت بغداد در نبرد با داعش را به عدم مشارکت حشدشعبی در این عملیات، منوط کرد. 

پس از آزادسازی عراق از چنگال تروریسم نیز توطئه‌های آمریکا علیه حشد شعبی پایان نیافت و عمده تمرکز این کشور بر تضعیف و نهایتا حذف بسیج مردمی عراق از داخل بود و بر همین اساس طی سال‌های اخیر فشار واشنگتن بر دولت عراق برای اقدام علیه حشد شعبی با این ادعا و بهانه‌ها که نیروهای مقاومت عراق سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را به شکل مداوم مورد هدف قرار می‌دهند-درحالی که رهبران مقاومت بارها این ادعای آمریکا را تکذیب کرده‌اند- بیشتر شده است.

البته باید اقدامات نظامی واشنگتن و عملیات‌های هوایی مختلف آن علیه مواضع حشد شعبی در داخل عراق یا مرز این کشور با سوریه را نیز به مجموع توطئه‌های آمریکا ضد حشد شعبی اضافه کنیم. البته دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که مواضع نرمی در قبال آمریکایی‌ها دارد نیز واکنشی به این تحرکات آمریکا نشان نمی‌دهد.

اما با این وجود دیدیم که الکاظمی با حضور در محل رژه نیروهای حشد شعبی درواقع ثابت کرد که برخلاف ادعاها و تلاش‌های آمریکا، همه در عراق حشد شعبی را به رسمیت می‌شناسند. نخست‌وزیر عراق گفت: فرزندان حشد شعبی فرزندان عراق هستند و با آنها عراق جایگاه تاریخی خود را بازمی‌یابد.  حشد شعبی جایگاه تاریخی عراق در منطقه را به آن بازگردانیده است. حشد شعبی فرزندان این ملت هستند و به ارائه خدمات به ملت و کشور ما ادامه می‌دهند. 

به این ترتیب حشد شعبی به عنوان یکی از شاخه‌های مهم محور مقاومت همچنان در تاریخ این محور و کشور عراق ثبت شده و دشمن صهیونیستی-آمریکایی به خوبی می‌داند با وجود این نیروها، عراق دیگر در شرایط قبلی و سال 2003 که واشنگتن به راحتی این کشور را جولانگاه خود کرده بود، نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۱۴۱۱۱۴:۵۸:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۹
منافقین مایه عبرت در تاریخ هستند.
ناشناس۲۰۷۱۵۳۱۱۵:۵۸:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۹
حشد الشعبی باید در ارتش عراق جذب شده و از دولت مرکزی عراق فرمانبرداری کند.
ناشناس۲۰۷۱۵۳۴۱۶:۰۲:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۹
اگر حشداشعبی تحت نظر دولت مرکزی قرار نگیرد، در آینده جنگ داخلی عراق را تهدید خواهد کرد.
ناشناس۲۰۷۱۴۲۰۱۵:۰۲:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۹
نیروی پیاده نظام با دستان خالی میخواد چه پیغامی به دشمنانش بلاخص آمریکا برساند؟ این بنده خداها که اینجا جمع شدن کافیه یک موشک بیاد وسطشون بخوره زمین همشون پودر شدن رفتن هوا که
ناشناس۲۰۷۱۴۲۲۱۵:۰۳:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۹
چون دوران آمریکا دارد به پایان می رسد و بر می‌گردد به مرزهایش و کشور های دیگر می آیند رو
ناشناس۲۰۷۱۵۳۶۱۶:۰۳:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۹
دوران آمریکا وقتی تمام می شود که آفتاب برای همیشه غروب کند!
ناشناس۲۰۷۱۵۴۶۱۶:۰۷:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۹
برای برقراری آرامش در عراق این کشور باید عاری از هر گونه نیروی نیابتی شود.
ناشناس۲۰۷۱۵۴۸۱۶:۰۸:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۹
يكي از پيامهاي اين گروه براي امريكا بود كه امريكاهم با بمب باران مواضع حشدالشعبي گرفتن پيام را اعلام كرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین