روحانی: نباید اجازه دهیم خواست دشمنان برای خلوتی صف‌های رأی محقق شود

سیاسی،   4000327042 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رئیس‌جمهور گفت: نباید اجازه دهیم که فردا خواست دشمنان و بدخواهان مبنی بر خلوتی صف‌های رأی تحقق پیدا کند و اگر در این چند هفته هم فضای انتخاباتی سرد بود، مردم خودشان می‌توانند این سردی را جبران کنند.

روحانی: نباید اجازه دهیم خواست دشمنان برای خلوتی صف‌های رأی محقق شود

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جریان افتتاح تعدادی از پروژه‌های درمانی وزارت بهداشت در استان‌های مختلف، گفت: فردا روز بسیار بااهمیتی در تاریخ ماست. باز هم از مردم عزیز خواهش می‌کنم به خاطر تجربه هشت ساله‌ای که خود من در جایگاه ریاست جمهوری داشتم، رئیس جمهور برای اینکه بتواند برای حل مشکلات داخلی و همچنین در مسائل بین‌المللی با قدرت و توان بیشتر کار و تلاش و خدمت کند، آراء مردم بسیار تأثیرگذار است. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: اینکه مردم با یک جمعیت کمی پای صندوق رأی و یا اینکه با یک جمعیت کثیری در انتخابات شرکت کنند، با هم تفاوت دارد و بسیار مهم است که ما فردا به وظیفه خود عمل کنیم و پای صندوق‌ رأی حاضر شویم.

وی افزود: ممکن است گله‌هایی در ذهن باشد، اما برای فردا نباید آن گله‌ها را مدنظر قرار داد و اگر کسی هم مدنظر ما بوده در لیست نیست، به کسی که به آن فرد مورد نظر نزدیک‌تر است یکی را انتخاب کنیم و به او رأی دهیم. 

روحانی خاطرنشان کرد: نمی‌تواند کار ناقص یک جمع یا یک نهاد ما را از یک وظیفه بسیار مهم ملی و قانونی‌مان بازدارد و همه باید جبران کنیم. اگر در هفته‌های پیش فضای انتخابات سرد بود و شرایطی که وجود داشت نتوانست فضای گرمی را به وجود آورد، مردم خودشان می‌توانند جبران کنند. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: از مردم می‌خواهم که امشب را شب قدر خود قرار دهند و فردا پای صندوق آرا حاضر شوند و ما در سراسر کشور ببینیم که جمعیت زیادی پای صندوق‌ها هستند.

وی افزود: بسیاری از دشمنان و بدخواهان ما در سراسر دنیا می‌خواهند که فردا صف‌های رأی ما خلوت باشد. نباید بگذاریم آرزوی آنها تحقق پیدا کند. ان‌شاءالله ما بتوانیم انتخابات شکوهمندی را فردا برگزار کنیم و 28 خرداد با یک زیبایی برگ زرینی دیگر در تاریخ انقلاب ما ثبت شود و ما هم به وظیفه خودمان عمل کنیم.

متن کامل سخنان روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خوشحالم که امروز هفتاد و سومین افتتاح پنجشنبه‌ها را شاهد بودیم. بخش اعظم افتتاح امروز به بخش سلامت و بخش دیگر به حمل و نقل عمومی در تهران مربوط می شد.

در آغاز می‌خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار ایران عرض کنم که فردا روز بیست و هشتم خرداد روز بسیار با اهمیتی در تاریخ ما است. باز هم از مردم عزیز خواهش می‌کنم به خاطر تجربه هشت ساله‌ای که خودِ من در موقف و جایگاه ریاست جمهوری ایران داشتم ،عرض می‌کنم که رئیس جمهور برای اینکه بتواند برای حل معضلات و مشکلات داخلی و همچنین مسائل بین‌المللی با قدرت و توان بیشتر کار و تلاش و خدمت کند، آرا و حضور مردم بسیار تاثیرگذار است لذا سیار مهم است که ما فردا همه به وظیفه خودمان عمل کنیم و پای صندوق آرا برویم.

ممکن است گله‌هایی در ذهن باشد فعلا برای فردا نباید آن گله‌ها را موردنظر قرار دهیم بگوییم فلان کس مورد نظر ما بود و الان در لیست نیست، ولی به هر حال کسی که نزدیک‌تر به فرد مورد نظر ما بود را باید در همین لیستی که فردا جلوی صندوق‌ها نصب می‌شود، بین آنها یکی را انتخاب کنیم و رای دهیم و  پای صندوق آرا برویم، این امرِ مهمی است .

کارِ ناقص یک جمع یا یک نهاد نباید ما را از یک وظیفه بسیار عظیم و بزرگ ملی و قانونی‌مان بازدارد و همه باید جبران کنیم. اگر در هفته‌های پیش، فضای انتخابات کمی سرد بود و شرایطی که بود نتوانست به هر حال یک فضای گرمی را به وجود بیاورد ، مردم خودشان می‌توانند جبران کنند. از مردم عزیز می‌خواهم که تصمیم بگیرند و انشاءالله امشب را شب قدر خود قرار دهند و فردا پای صندوق آرا بروند و ما در سراسر کشور ببینیم که جمعیت زیادی پای صندوق آرا هستند و من از مردم می‌خواهم فضا را فردا گرم کنیم.

خیلی از دشمنان ما در سراسر دنیا و بدخواهان ما دلشان می‌خواهد که فردا صف‌های رای ما خلوت باشد، نگذاریم آرزوی آنها تحقق پیدا کند انشاءالله بتوانیم یک انتخابات شکوهمندی را برگزار کنیم. 28 خرداد با زیبایی به عنوان یک ورق زرین دیگر در تاریخ انقلاب  و  در اوراق تاریخی ما ثبت شود انشاءالله و ما هم به وظیفه خودمان عمل کنیم.

من در اینجا دو نکته می‌خواهم بگویم. نکته اول اینکه دولت یازدهم و دوازدهم یکی از افتخارات بزرگش انقلاب در سلامت است، هیچ کس حتی بی انصاف‌ترین آدم هم نمی‌تواند نمی تواند این واقعیت را منکر شود . این همه بیمارستان، این همه تخت‌های بیمارستانی، این همه تجهیزات، این همه پزشک و پرستار، این همه دستگاههای تشخیص در سراسر کشور قابل چشم پوشی نیست اینکه کسی چشم خود را ببندد و نبیند و بگوید در سلامت کاری انجام نشده است این حرف از آن حرفهای بی معنا و پوچ و از آن حرفهایی است که برای مردم ما زجرآور است. گوشی که این حرف را بشنود حتما در روحیه او یک تنفر و زجری از بداخلاقی‌ها در جامعه ایجاد می‌کند.

طرح تحول سلامت از سال 93 شروع شد و تا امروز ادامه دارد تا روز آخر این دولت هم ادامه خواهد داشت و حتما هم امیدوارم دولت سیزدهم همین مسیر و راه را ادامه دهد.

 مساله سلامت از مسائل زیربنایی است . مساله سلامت بخشهای مختلفی دارد. امروز بیشتر در بخش بیمارستانی بود البته بخش اولیه آن نیروی انسانی بسیار مهم و فداکار و متبحری است که بحمدالله در کشور داریم و به وجود آنها افتخار می‌کنیم به وجود آنهایی که در دوران کرونا از سلامت مردم نه با ابزار و تشخیص خود حتی با جان خودشان دفاع و ایستادگی کردند.

 در این روزها می‌بایست از مدافعین سلامت خیلی تشکر می‌‌شد و خیلی کم به این مساله توجه شد واقعا در این 16 ماه شبانه روز این عزیزان تلاش کردند و دولت و شرکتهای دانش بنیان هم در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار بردند.

آماری که آقای دکتر نمکی در ابتدای این جلسه بیان کردند بسیار حائز اهمیت بود. در این مدت 5هزار و 500 دستگاه کمک تنفسی به امکانات بیمارستان اضافه شده، 185 سی‌تی‌اسکن اضافه شده، 472 دستگاه اکسیژن ساز اضافه شده، اول کرونا دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی داشتیم این دو آزمایشگاه امروز 400 تا شده یعنی 200 برابر افزایش پیدا کرده است و همانطور که مردم شاهد هستند حتی در تختهای ویژه و آی‌سی‌یو، این تخت‌ها در این مدت به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

 کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام شده، من از همه کادر سلامت تشکر و سپاسگزاری می‌کنم، در برابر عظمت کار آنها خم می‌شوم و تواضع می‌کنم .

 امروز هم بسیار خوشحالم که بیش از 1200 تخت بیمارستانی در یک روز در کشور افتتاح می‌شود و همانطور که آقای دکتر نمکی اعلام کردند در یک سال 14 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی ما اضافه شده که این در تاریخ کشور ما بی نظیر بوده، در تاریخ کشورهای دنیا هم نمونه‌های فراوان و زیادی ندارد که این همه تجهیزات و امکانات در اختیار قرار بگیرد.

یک بخش از سلامت بخش بیمارستان است البته بخش آموزش، بخش نیروی انسانی هم از بخشهای بسیار مهم و اصلی هستند اما بیمارستان یک مجموعه‌ای است که برای بهداشت مردم، برای سلامت مردم، درمان مردم و حتی برای آموزش، نیاز هست .

بنابراین بخش بیمارستان یک مجموعه بسیار مهم در بهداشت و درمان و در آموزش است و بحمدالله در این بخش کار بسیار بزرگی در این مدت انجام گرفته و خیلی مهم است که این مجموعه را چطور بسازیم، با استاندارد کافی بسازیم، دقیق بسازیم، مهندسی این ساختمانها مهم است حتی رنگ آمیزی و تجهیزات آن مهم است، حتی نورگیر بودن و آفتابگیر بودن این فضا بسیار مهم است، چشم انداز بسیار مهم است، بیمار وقتی می‌خواهد درمان شود فقط تجهیزات پزشکی و دارو و درمان و عمل و اینها نیست اینها هم باید در کنار آن اضافه شود. یک فضای خوب، یک پزشک خوش اخلاق، یک پرستار خوش اخلاق اینها همه به روحیه بیمار کمک می‌کند که زودتر این شفایی که می‌گوییم خداوند می‌دهد ، حاصل شود .از آشپزی که در بیمارستان کار می‌کند، از نوع غذایی که به بیمار می‌دهد تا لبخندی که پزشک و پرستار عزیز روبروی بیمار دارد تا رنگ آمیزی بیمارستان و نوع ساختمان، همه دست به دست هم می‌دهد تا حال بیمار مساعد شود. الحمدالله بیمارستانهای بسیار خوبی در این مدت افتتاح شده است و امیدواریم در این یک ماه باقیمانده باز هم شاهد افتتاح تخت‌های بیمارستانی دیگری برای سراسر کشور باشیم این جزو وظایف بزرگ ما هست.

و نکته آخر راجع به مترو، مترو برای حمل و نقل بسیار اهمیت دارد . فضای زمین و خیابان به تنهایی کافی نیست چون تردد زیاد است، چون جمعیت زیاد است بنابراین یا ناچار می‌شویم به فضای بالا برویم و از قطارهایی در فضای بالا استفاده کنیم یا زیر زمین برویم و آنجا از قطارها استفاده کنیم که علی‌الظاهر بهترین آن زیر زمین است.

البته مترو خواص و فواید دیگری هم دارد ولی اساس آن حمل و نقل است و در حمل و نقل سرعتی که مترو می‌تواند انجام بدهد غیر مترو نمی‌تواند انجام دهد. شما از این طرف شهر به آن طرف شهر ممکن است با نیم ساعت بروید در حالی که اگر با وسیله نقلیه دیگر بخواهید بروید ممکن است یک یا دو ساعت در راه باشید سلامت و ایمنی هم وجود دارد و همچنین مساله محیط زیستی که وجود دارد به جای صدها اتوبوس و خودرو و تاکسی یک مترو بدون آلودگی هوا این مسیر را طی می‌کند. یکی از خدمات بزرگی که این دولت انجام داد کمک در بخش مترو بود.

انشاءالله امیدوارم که همه این خدمات مورد قبول درگاه خداوند قرار بگیرد و البته مردم منصف ما کاملا می‌دانند که ما در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی و کرونا این کارها را انجام دادیم .دیروز آمار را اعلام کردم اینکه کشور ایران درسال  99 نسبت به سال 98 دارای رشد اقتصادی 3.6 است، یک افتخار بزرگ است که همه سِحرها را باطل کرد این آمار بانک مرکزی تمام حرفهای نادرست و غلط را شست و از بین برد و ذهن مردم را تمیز کرد.

دولتی که در کرونا و تحریم و جنگ و خشکسالی و مشکلات دارای رشد مثبت اقتصادی است حتی اگر این رشد یک درصد هم بود، افتخار داشت، 3.6 رشد اقتصادی کشور در سال 99 نشان می‌دهد که همه بخش ها ،خدمت کردند. من از خدمت همه این عزیزانی که کشور را و زندگی مردم و سلامت مردم و رشد اقتصادی را تامین کردند ، تشکر می‌کنم و باز هم از مردم می‌خواهم که انشاءالله فردا با حضور گرم خودشان پای صندوق آرا یک روز به یاد ماندنی را در تاریخ کشورمان باقی بگذارند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۴۸۴۹۶۱۳:۱۱:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۷
بخشی مهم از نگرانی کاهش رای دهندگان مربوط به عملکرد دولت در چند سال گذشته است.
ناشناس۲۰۴۸۵۱۰۱۳:۲۴:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۲۷
این هشت سال باید این فکرو میکردین که مردم را نا امید نکنید ..
ناشناس۲۰۴۸۵۳۷۱۳:۴۳:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۷
سهم به سزای خود را در این رویدادها ندیده نگیرید. کارگزاری دغدغه مردم دارد که شب سر راحت بر بالین نگذارد نه آنکه صبح از اتفاقات باخبر شود و برود توچال!.
ناشناس۲۰۴۸۵۵۱۱۳:۵۴:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۷
شما هرچی توی این 8 سال گفتی بس نیست !!!!! بگزارید بزرگان صحبت کنند.
بیگی29۲۰۴۸۵۶۸۱۴:۱۱:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲۷
آیا شما امکان نقد کاندیدا ها را دررسانه ها داده اید که امکان شناسایی و انتخاب آنها برای مردم امکان پذیر باشد؟
ناشناس۲۰۴۸۶۱۱۱۴:۴۴:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۲۷
هشت سال بزرگترین دشمن این ملت ..
ناشناس۲۰۴۸۶۴۱۱۴:۵۸:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۷
اگر تلفن زده بودی به بانک مرکزی و قیمت دلار را که دستوری بالا فرستاده بودی پایین می آوردی الان نگران سردی و گرمی انتخابات نبودی.
ناشناس۲۰۴۸۷۰۵۱۵:۴۵:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲۷
کسی که امیدها رو به یاس وناامیدی تبدیل میکنه حرف از دشمن و شور وشوق میزنه.
ناشناس۲۰۴۸۸۲۲۱۷:۳۳:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۷
کی می شه شما را نبینیم..
ناشناس۲۰۴۸۸۶۶۱۸:۲۴:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۲۷
شما نگران نباش خدمت بزرگ به غرب قطعا در نظر آن ها خواهد آمد .. جبران می کنند
عبدالله۲۰۴۸۹۰۴۱۹:۱۹:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۲۷
کاری که توهشت سال با مردم کردی روبه این راحتی ازیاد نمی برن ولی رای دادن مردم به نظام هست نه به تو وجناحت
رضا۲۰۴۸۹۱۳۱۹:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۷
ی 8 سالی دیر متوجه شدی که چ ..ی باید بکنی،
علی۲۰۴۸۹۱۵۱۹:۵۶:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۲۷
برای حل و ازبین بردن: صف مرغ؛ صف روغن سرخ کردنی وبعضا صف نان و صف قرض و قوله کارگران ایران، چه کسی باید اقدام کند!؟
مجتبی۲۰۴۸۹۳۰۲۰:۱۳:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۲۷
گول نخورید دوباره نگید چون اصلاح طلبم باید به کسی که اصلاح طلب ها گفتند رای بدم قبلا از روحانی حمایت شد و شد آنچه نباید میشد دوباره این اشتباه رو نکنید این حزب بازی هارو بزارید کنار خواهشا همین روحانی بود که می‌گفت همتی کاندیدا نشه اخراجش کرد از بانک مرکزی الان داره حمایت می‌کنه هشیار باشید
ایرانی۲۰۴۸۹۳۱۲۰:۱۴:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۲۷
فقط رییسی به همتی یار روحانی رای ندید
صدردین۲۰۴۸۹۴۳۲۰:۴۳:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۷
اگر میخواهید مردم در انتخابات شرکت کنند با احترام ،جناب عالی یا سکوت کنید یا تحریم.اگر مردم قدری دلسرد شدند دلیلش دولت ضعیف شماست،پس خواهشآ شما چیزی نگوئید.
ناشناس۲۰۴۸۹۵۲۲۰:۵۷:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۲۷
علت اصلی رای ندادن مردم عملکرد بسیار بد خود روحانی و باندش است.
علوی۲۰۴۹۰۵۳۲۲:۵۳:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۲۷
وعده های دروغین روحانی در بورس باعث شد من و خانواده پنجاه میلیون تومان زیان ببینیم .حالا با چه وعده هایی در انتخابات شرکت کنیم .در سکه و دلار و مسکن سرمایه گذاری میکردم.خوب بود.دروغ .فریب.نیرنگ.تا کی .
داوود۲۰۴۹۰۷۷۲۳:۲۴:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲۷
امیدوارم خدا خودش به مردم ایران بصیرت و توفیق بده تا آقای رییسی رو که تمام مفسدان ازش می ترسند رای بیاره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین