توصیف عجیب روحانی درباره عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان/ روایت مصلحی از نفوذ دشمن در دولت احمدی‌نژاد/ انتخابات ریاست جمهوری بر مذاکرات وین تاثیر می‌گذارد؟

گروه سیاسی الف،   4000322027 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیف عجیب روحانی درباره عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان/ روایت مصلحی از نفوذ دشمن در دولت احمدی‌نژاد/ انتخابات ریاست جمهوری بر مذاکرات وین تاثیر می‌گذارد؟

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۰۲ هزار و ۵۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۳۶ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۰۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۰ هزار و ۵۲۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر رسید.

فاصله بین تزریق دو دوز واکسن‌های کرونا چقدر است؟

دکتر علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فاصله میان تزریق دو دوز هر یک از انواع واکسن های کرونا که در ایران استفاده می شوند، گفت: در واکسن اسپوتنیک فاصله تزریق دو دوز، ۲۱ روز است که ما در ایران در فاصله ۲۸ روز دو دوز را تزریق می‌کنیم. البته طبق اعلام موسسه گامالیا که سازنده واکسن اسپوتنیک‌وی است، این فاصله را تا ۶۰ روز هم می‌توانیم بگذاریم. در واکسن سینوفارم نیز فاصله بین تزریق دو دوز، ۲۸ روزه است. طبق گفته‌های سازمان غذا و دارو که از شرکت سازنده استعلام گرفته، تا شش هفته هم می‌توانیم این فاصله را لحاظ کنیم. در واکسن آسترازنکا نیز فاصله بین تزریق دو دوز بین ۱۰ تا ۱۲ هفته در تمام دنیا است و ما هم با فاصله سه ماهه دوز دوم این واکسن را تزریق می کنیم که البته بهتر هم هست. زیرا به دلیل مشکلی که واکسن آسترازنکا داشت، انداختن فاصله بین دو دوز باعث می‌شود که میزان آنتی‌بادی‌های تولید شده حتی تا ۲.۵ برابر افزایش یابد.

انجام دُز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کندی روند واکسیناسیون گفت: متاسفانه یک بد عهدی طبق معمول برای دریافت واکسن داشتیم که محموله ۳ میلیون دُزی که قرار بود ۲ هفته پیش به دستمان برسد، به دستمان نرسید و ان‌شاءلله در این هفته قسمتی از آن به دستمان خواهد رسید.

رییسی گفت: خبر خوب اینکه امروز یا فردا، بررسی آخرین نتایج فاز دوم واکسن ایرانی توسط کمیته‌های ناظر اعلام می‌شود. اگر موفق به اخذ گواهی شویم، می‌توانند مجوز مصرف اضطراری را بدهند تا از واکسن داخلی استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کردند و نوبت دز دوم‌شان است، نگران نباشند و ان‌شاءلله آخر این هفته تا هفته آینده دوز دوم واکسن ها را انجام خواهیم داد. همچنین بعد از اینکه تعداد قابل توجهی واکسن در تیر ماه از واکسن داخلی و خارجی به دستمان رسد، روند واکسیناسیون و اعلام گروه سنی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: 

دکتر علیرضا رییسی: انجام دُز دوم واکسیناسیون کرونا تا هفته آینده / اعلام گروه سنی جدید؛ تیرماه

***

انتخابات ریاست جمهوری بر مذاکرات وین تاثیر می‌گذارد؟

اعتماد نوشت: «تحليل‌‌هاي متفاوتي درباره تاثير انتخابات بر روند رايزني‌ها در وين شنيده مي‌شود: 

1- برخي ناظران معتقدند كه ايران روند مذاكرات را به گونه‌اي پيش مي‌برد كه روز اعلام توافق به بعد از 29 خرداد موكول شود تا اين توفيق در سند كانديداي خاص قرار نگيرد. 

2- در نقطه مقابل نگاه نخست، ناظراني ايستاده‌اند كه با اشاره به تجربه مذاكراتي ميان ايران و امريكا پيش از فصل انتخابات در سال 1392 مي‌گويند تيم امريكايي ترجيح مي‌دهد مذاكرات را با دولت بعد از حسن روحاني پيش ببرد تا توافق احتمالي از ضمانت اجرايي بيشتري برخوردار باشد. 

3- نگاه تندروتري نيز وجود دارد كه معتقد است دولت امريكا و سه كشور اروپايي در صورت پيروزي جناح مقابل دولت حسن روحاني در انتخابات از خير احياي برجام مي‌گذرند و تن به توافق با دولتي به ظن خود تندرو نخواهند داد. 

4- برخي نيز معتقدند كه هرچند انتخابات 1400 در ايران همان‌طور كه بر ديگر اركان سياست خارجي تاثير مي‌گذارد بي‌تاثير بر رايزني‌ها در وين نيست اما طرف مقابل ايران درحالي كه اراده سياسي و عزم جدي براي احياي برجام فارغ از هويت سياسي دولت آتي را دارد با توجه به مجموع تحولات رخ داده پيرامون مذاكرات هسته‌اي ايران از 9 سال پيش تاكنون (مبدا زماني: موافقت رهبري با مذاكرات محرمانه و مستقيم ميان ايران و امريكا در عمان پيش از دولت حسن روحاني) به اين نتيجه رسيده كه برجام و حل و فصل اختلاف‌هاي هسته‌اي با جهان تصميمي نيست كه در گرو اختيارات يك دولت خاص در ايران باشد، لذا در چنين شرايطي طرف مقابل صرفا در حال بازي با زمان و شرايط تيم مذاكره‌كننده ايران براي پرهيز از امتيازدهي بيشتر در مذاكرات است. در اين روند طرف امريكايي با همراهي سه كشور اروپايي در حالي كه توپ تصميم‌گيري را به زمين تهران مي‌اندازد، تهران را مقصر تطويل مذاكرات دانسته و ادعا مي‌كند كه تيم ايران به دليل انتخابات حاضر به اعلام توافق نيست...

به نظر مي‌رسد كه طرف امريكايي سياست مذاكراتي خود را بر اين فرض پايه‌گذاري كرده كه تيم ايران به دنبال اعلام توافق براي احياي برجام پيش از روز انتخابات در ايران است لذا با مقاومت در برابر مطالبه‌هاي بحق ايران، منتظر كوتاه آمدن تهران است.

تيم مذاكره‌كننده ايران آب پاكي را بر دستان طرف امريكايي ريخته و مي‌گويد توافق تنها با تامين منافع ملي ايران ممكن است و فاكتور زمان نقشي در اين روند نخواهد داشت. طرف امريكايي نيز تمايلي ندارد مقصر تطويل مذاكرات شناخته شود لذا ادعا مي‌كند اگر مذاكرات فرسايشي شده مقصر ايران و انتخابات اين كشور است!»

***

تحلیل عباس عبدی از علت اصلی مشارکت پایین در انتخابات

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «اخيرا گفت‌وگويي داشتم و در آنجا توضيح دادم كه حتي با افزايش تعداد نامزدهاي انتخاباتي و تاييد صلاحيت آنان گره چنداني از كار فروبسته مشاركت انتخاباتي گشوده نمي‌شد. البته اين رد صلاحيت‌ها موجب كاهش مشاركت شده ولي مشاركتي كه مثل سال‌هاي گذشته باشد با رفع سياست حذفي هم قابل دستيابي نبوده و نيست. علت اين را خشك شدن چشمه ايده‌پردازي و اميدآفريني دانستم...

مساله اصلي نازايي فكري و ناتواني در گشودن چشم‌اندازي اميدبخش است. هنگامي كه به همه گرايش‌هاي فكري جامعه ايران نگاه مي‌كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه هيچ‌كدام چشم‌اندازي اميدبخش را نويد نمي‌دهند. همه كم‌وبيش دچار نوعي نازايي فكري شده‌ايم. اين پديده منحصر به يك جناح نيست.

از براندازان تا دروني‌ترين بخش قدرت را شامل مي‌شود. چيزهايي را تكرار مي‌كنند كه پيش‌تر آزمون شده و نتايج منفي يا حداقل غيرموثر آن پيش چشم همه است. نكته مهم‌تر اينكه در غياب چشم‌انداز اميد، كنشگري اخلاق‌مدارانه نيز به حاشيه مي‌رود. از اين رو در همه گروه‌هاي سياسي داخل و خارج نظام اجتماعي ايران كم‌‌وبيش حدي از تخطي از اصول اخلاق سياسي را شاهد هستيم...

متاسفانه گروه‌هاي سياسي از اين حيث با دو ايراد مهم دروني و بيروني مواجه هستند. از يك سو حاضر به پوست‌اندازي نسلي نيستند. نسل گذشته آنان اگر افرادي محترم و حتي در دوره خودشان فعال و كارآمد بوده‌اند اكنون قادر به نمايندگي سياسي نسل جديد نيستند. بدون حذف و كنار رفتن نسل گذشته ممكن نيست اين تحول ايجاد شود... هر جناحي كه زودتر اين اقدام را بنمايد، شانس بيشتري براي قرار گرفتن در مسير درست دارد.  

از سوي ديگر محدوديت‌هاي كنش‌ورزي سنتي نيز تا حدي بيشتر شده و امكان پيدا كردن يكديگر در چارچوب‌هاي گذشته سخت‌تر است و بايد شيوه جديدي را براي اين هدف پيدا كرد.»  

***

روایت مصلحی از نفوذ دشمن در دولت احمدی نژاد

 حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در دولت دوم احمدی نژاد در نشستی خبری به برنامه جدی دشمن برای نفوذ در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن برای پروژه نفوذ خود، شخصیتهای ما را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهد که از چه راهی می‌توان به آنها نفوذ کرد.

وزیر اسبق اطلاعات‌ با بیان اینکه در دولت نهم و دهم دشمن به این نتیجه رسید که دولت نهم بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته است، گفت: دشمن دریافت که رییس‌ دولت نهم، متعصب دینی است.

مصلحی ادامه داد: دشمن در کنار رئیس دولت نهم، فردی را قرار داد که از طریق همین تعصب دینی ورود کند و به نظام ضربه بزند.

وی افزود: آن فرد به رئیس‌جمهور وقت گفت وقتی که می‌توانی با امام زمان ارتباط بگیری و مشکلات را از طریق او حل کنی، پس ولی‌فقیه را برای چه می‌خواهی.

مصلحی ادامه داد: متاسفانه این اقدام جواب داد و آن فرد، رئیس جمهور وقت را به وضعیتی برد که برای رسیدن به اهدافش دروغ های بزرگی را مطرح می‌کند.

مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد، احتمال بازداشت وی وجود دارد یا خیر، گفت: احمدی‌نژاد اصلاً برای نظام تهدید نیست؛ بیخود مسئله را بزرگ نکنید.

وی با بیان اینکه رأی مردم به احمدی‌نژاد، تبعیت از امام و رهبری بود، گفت: درست است که احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی دارد، اما به دلیل این است که می‌گویند کار کرده است، به این معنا نیست که یک عقبه فکری و دینی وجود دارد که حاضر است به کف خیابان بیاید.

مصلحی با اشاره به تلاش آیت‌الله مصباح یزدی برای جلوگیری از انحراف احمدی‌نژاد گفت: اواخر دولت نهم از آیت الله مصباح خواهش کردم تا با احمدی‌نژاد صحبت کند و ایشان پذیرفت.

وی افزود: جلسه سنگین سه چهارساعته‌ای بین آیت الله مصباح و آقای احمدی‌نژاد برگزار شد و آیت الله مصباح به همه سوالات و نکات احمدی‌نژاد جواب دادند.

مصلحی با بیان اینکه بعد از جلسه، تا مدتی در هیئت دولت مشاهده کردم که سخنان آیت‌الله مصباح بر روی احمدی‌نژاد اثر گذاشته، گفت: متاسفانه همان برادری که به احمدی‌نژاد نزدیک بود، باز تاثیر خود را گذاشت.

***

توصیف عجیب روحانی درباره عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا با حمله به منتقدان دولت در زمینه بهداشت و درمان و مدیریت کرونا گفت: در طول۱۶ ماه دچار کمبود تخت نشدیم.دچار حیرتم نسبت به کسانی که درباره کرونا با الفاظی صحبت می کنند. در برخی کشورها بیماران را در بیرون بیمارستان قرار می دادند، اما ما وارد این شرایط نشدیم.اگر یک مورد در ایران رخ داده بود، در رسانه‌ها ببینید چه اتفاقی می افتاد.ما دچار کمبود تخت نشدیم که بخشی از آن ناشی از طرح تحول سلامت بود برخی این سه کلمه را نمی فهمند. ده ها رهبر دنیا به من گفتند چگونه این طرح را اجرا کردید؟ سهم بیمار به۱۰ درصد و در روستاها به۵ درصد رسید. چطور بعضی این ریاضی ساده را نمی فهمند؟

روحانی ادامه داد: کار دولت در زمینه سلامت در تاریخ ایران بی نظیر بوده است. تاریخ ایران را از زمان هخامنشیان ورق بزنید .در ابتدای این دولت  کل تخت بیمارستانی حدود۹۰ هزار بوده که تا پایان دولت۱۶۰ هزار تخت تحویل می دهیم. بسیاری از تخت های قدیمی بازسازی کامل شده است. پزشک متخصص اصفهان،شیراز و مشهد را رها کرد و به شهرستان دورافتاده رفت. به جای اینکه بیمار به مرکز استان برود، متخصص کنار او رفت . در مخیله من نمیاد درباره سه چیز کسی شک کند. درباره برجام، تحولات دیجیتال و طرح سلامت. این سه از بدیهیات بود. این روزها شاهد تحریف و تغییر و آمار غلط و دروغ هستیم.

بیشتر بخوانید: امروز در زمینه مقابله با کرونا روی پای خود ایستاده ایم و کمبودی نداریم

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۵۸۶۴۲۰:۴۴:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۲۲
چرا ؟ از توصیفات همتی راجع به خودش و از توصیفات مهرعلیزاده راجع به دولت خاتمی که عجیبتر نیست !
ناشناس۲۰۳۵۸۶۶۲۰:۴۴:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲۲
این روزها و با پخش مناظرات ، شاهد تکثیر تفکر روحانی در امثال همتی هستیم
ناشناس۲۰۳۵۸۶۸۲۰:۴۵:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۲
فعلا که شاگرد بی سوادش در امور اقتصادی ، داره قشنگ از دولت دفاع میکنه
ناشناس۲۰۳۵۸۷۱۲۰:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲۲
با توجه به فرمایش امام راحل(ره) و تأکیدات مکرر خلف صالحش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ان‌شاءالله با بصیرت در 28 خرداد پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و به این تکلیف الهی عمل کنیم.
ناشناس۲۰۳۵۸۷۵۲۰:۴۶:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۲۲
این تفکر اینهاست ، هر اشتباهی بکنن یا زیر بار نمیرن یا میندازن گردن بقیه . همتی که ارز و سکه و بورس رو به لجن کشیده ، دقیقا همین کار رو میکنه .
ناشناس۲۰۳۵۸۷۷۲۰:۴۷:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۲۲
هر گاه در مناطق جنگی راه را گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد، همان سمت جبهه خودی است. حالا هم خواستید رأی بدهید، نگاه کنید دشمن چه کسی را می‌کوبد به همان رأی دهید.
ناشناس۲۰۳۵۸۷۸۲۰:۴۷:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۲
هشت سال کابوس این دولت داشت تموم میشد که دوباره یکی از بانک مرکزی با کمک دلارهای سعودی و رسانه های غربی داره در صحنه حاضر شد
ناشناس۲۰۳۵۸۸۰۲۰:۴۸:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۲
همه برای تغییر وضع موجود حتماً در رأی‌گیری روز 28 خرداد شرکت کنند.
ناشناس۲۰۳۵۸۸۲۲۰:۴۸:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲۲
همتی و مهرعلیزاده هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند و نتیجه عملی آنچه که بروز داده‌اند نابودی اقتصاد و امنیت و فروپاشی خانواده‌هاست. این افراد خبر ندارند که علت گرفتاری برخی از جوانان به منکرات و ولنگاری و بیکاری آنان است.
ناشناس۲۰۳۵۸۸۹۲۰:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۲۲
نامزدهایی که به جای برنامه به تخریب ارکان نظام و سایر نامزدها می‌پردازند صلاحیت قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری را ندارند.
ناشناس۲۰۳۵۸۹۳۲۰:۵۲:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۲
دولت آمریکا دولت ما را با برجام بازی داد و آن را تا قتلگاه کشاند و حالا با شمشیر تیز FATF که دولت آن را سراب می‌بیند آماده ذبح کشور است.
ناشناس۲۰۳۵۸۹۵۲۰:۵۳:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۲۲
خدا نگذرد از کسانی که کشور را به این روز درآوردند.
ناشناس۲۰۳۵۸۹۸۲۰:۵۴:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۲
آیت‌الله رئیسی که فردی مأخوذ به حیا هستند
ناشناس۲۰۳۵۹۰۲۲۰:۵۴:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۲۲
کارنامه یک‌ساله مجلس دوازدهم امیدبخش است. دعا می‌کنیم نمایندگان در این مسئولیت موفق باشند و هرچه بیشتر بتوانند مشکلات را از سر راه مردم بردارند.
ناشناس۲۰۳۵۹۰۷۲۰:۵۶:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲۲
آقای روحانی طرح تحول سلامت طرح تحول جیب پزشکان بود و سبب افزایش 300 درصدی تعرفه های پزشکی شد.
ناشناس۲۰۳۵۹۱۷۲۰:۵۸:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۲۲
همتی سال 98: FATF هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد. همتی سال 1400: تصویب نکردن FATF پدر ملت را در آورده است ! آقای همتی دروغگویی و عوامفریبی پدر ملت را در آورده است.
ناشناس۲۰۳۵۹۲۴۲۱:۰۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲۲
متاسفانه در دولت روحانی 26 جاسوس شناسایی شد در دولتهای قبل اینقدر جاسوس و نفوذی نداشتیم.
ناشناس۲۰۳۵۹۲۹۲۱:۰۳:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۲۲
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۲۰۳۵۹۳۲۲۱:۰۵:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۲۲
دولت روحانی مملکت را 200 سال به عقب برد در 8 سال گذشته در هیچ بخشی پیشرفت نداشتیم.
ناشناس۲۰۳۵۹۸۱۲۱:۲۸:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲۲
بر فرض درستی حرف آقای مصلحی چرا کسی محاکمه نمیشود .
ناشناس۲۰۳۶۰۲۷۲۱:۵۵:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۲
همتی ؛ روحانی دیگر است رای به او فاجعه ای بدتر است
ناشناس۲۰۳۶۰۵۱۲۲:۰۷:۴۴ ۱۴۰۰/۳/۲۲
روحانی درست گفته ، الان چرا ما باید حرف های مصلحی رو ملاک حقیقت قرار بدیم
ناشناس۲۰۳۶۰۵۶۲۲:۱۰:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۲
رد صلاحیت لاریجانی برای ایجاد توازن در رد صلاحیت احمدی نژاد برای جلو گیری از بحران و ناهنجاری احتمالی بود
ناشناس۲۰۳۶۰۷۹۲۲:۲۷:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۲
جناب مصلحی شما که خبر داشتی چرا همون زمان احمدی نژاد برکنارش نکردین امروز کار به اینجا بکشه؟
ناشناس۲۰۳۶۲۶۳۰۰:۰۰:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۲۳
احمدي نژاد هم مي گويد دردستگاه امنيتي كشور دشمن نفوذ كرده
علی۲۰۳۶۴۷۷۰۲:۰۳:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۲۳
این قدر از مشارکت پایین حرف نزنیداینهابرداشت غلط شما است انتخابات پر شور است واقای ریسی با ارای بالایی انشاالله انتخاب میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین