نظرات برگزیده مخاطبین الف: نبودن شفافیت مالیاتی به تحریم ربطی ندارد/ دستاورد اسرائیل در جنگ اخیر چه بود؟/ جامعه ایران دوقطبی شده است/ روحانی همیشه تقصیرها را گردن بقیه می‌اندازد

گروه سیاسی الف،   4000305026 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: نبودن شفافیت مالیاتی به تحریم ربطی ندارد/ دستاورد اسرائیل در جنگ اخیر چه بود؟/ جامعه ایران دوقطبی شده است/ روحانی همیشه تقصیرها را گردن بقیه می‌اندازد

مخاطبین الف درباره یادداشت «وقتی ناگهان پشت پرده رو شد!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

* این رشد نقدینگی یک علتی باید داشته باشد؟ این مستند به رشد نقدینگی که باعث افزایش قیمت دلار شد پرداخت اما به علت واقعی افزایش رشد نقدینگی نپرداخت؟؟؟ شما بفرمائید علت رشد سرسام نقدینگی در سال 99 چی بود که که دوباره دلار گران شد؟ بله نکته مقفول مانده تحریم است که علت اصلی رشد نقدینگیبوده است. دولت ها پولی برای دادن حقوق کارمندان نداشتن دست به چاپ پول زدن. 

*اتاق فکر دولت برای جلوگیری از بروز بحران ورشکستگی بانک ها بعد از ورشکستگی موسسات مالی که تبعات جبران ناپذیری برای کشور داشت با دستکاری نرخ ارز وذایجاد تورم افسار گسیخته ساختگی باعث شد بانک ها از بحران ورشکستگی عبور کنند و خود دولت هم مقدار زیادی از کسری بودجه و بدهی دولت به بانک ها را تا حدود زیادی رفع و رجوع کرد البته به قیمت کوچک کردن سفره مردم و دست در جیب مردم کردن سال گذشته هم که از طریق بورس جیب و گوش مردم را برید

*اینکه بانک ها بنگاه داری می کنند به تحریم ها مربوطه؟؟؟؟ اینکه حساب های مالیاتی هیچ کس شفاف و‌ روشن نیست و رییس جمهور هم‌ با افتخار میگه من نزاشتم به حسابتون سرک بکشن!!!به تحريم مربوطه؟؟؟؟ تا كجا سياست زدگی ؟؟؟؟ بس نیست؟؟؟؟

*شما پول های سرگردان که در کشور تورم ایجاد کرده ببرید به تولید به اندازه کل ساخت و ساز فعلی ایران را می توان ساخت بدون نیاز به سرمایه خارجی آنچنان، مالزی فهمید سرمایه خارجی به صورت گسترده چقدر خطرناک است آن را محدود کرد و فقط می‌توان برای آوردن تکنولوژی سرمایه خارجی آورد که خوب است

*در کشور ما ایران به دلیل عدم نگاه علمی به اقتصاد در 40 سال گذشته با معضلات بسیاری رو برو شده است که یکی از آنها رشد نقدینگی است اقتصاد مجموعه ای بهم پیوسته از پارامتر های مختلف است که یک عامل موجب شرایط امروزی نمی شود البته رشد نقدینگی بسیار مهم است ولی تنها عامل نیست و تا وقتی به اقتصاد سیاسی نگاه می شود مشکل حل نخواهد شد

*تا وقتی در این کشور شایسته سالاری مغفول باشد و مسئولان بر اساس رانت سکان دار امور کشور باشند نه تنها اقتصاد بلکه حوزه های دیگر چون فرهنگی، اجتماعی و..... به قهقرا می رودند

*اقتصاد فاسد شبه نئولیبرالی بازاریه باند تکنوکراتهای بیسواد در کشور, کاری با وطن کرده که متاسفانه بخش زیادی از افراد جامعه به دنبال منافع زودگذر و کلاهبرداری و دلالی و کسب ثروت بدون کوچکترین زحمتی و با رانت و شانس و فساد, هستند.

*وقتی بیشتر بودجه برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هزینه می شود به طبع زمانی که پولی در کار نیست دولت برای جلوگیری از اعتراض کارکنان خود راحتترین راه را چاپ پول می بیند. این که چرا این سالها فکری برای کاستن از این حجم هزینه های دولت نشده موضوع اصلی است . البته ردیف های بودجه ای زیادی هم برای سایر ارگانها وجود دارد...

*برای جذب نقدینگی، دو اقدام باید انجام شود: یا ۱. افزایش تولید به همان میزان برای مصرف نقدینگی یا ۲. به همان میزان افزایش نقدینگی طلا و ارز نزد بانک مرکزی ذخیره شود. تا اگر هم تولیدی صورت نگرفت از طریق طلا و ارز و با واردات کالا از خارج پاسخگوی نقدینگی بود. و یا درنهایت اگر هم کالا وارد نشد، بانک مرکزی به همان میزان نقدینگی، طلا و ارز داشته باشد تا با تزریق آن به بازار جوابگوی تقاضا باشد. دلیل اینکه افزایش نقدینگی در دوره ثبات و بدون تحریم منجر به تورم نمی شود اینست که ارز مورد نیاز برای واردات و یا تزریق به بازار وارد کشور می‌شود. اما همینکه تحریم می‌شویم، جلوی ورود آن ارز گرفته می‌شود و واردات کالا هم بسیار کم می شود بنابراین تورم قطعی است.

***

یادداشتی با عنوان «چرا مقاومت فلسطین پیروز جنگ غزه بود؟» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می خوانید:

*صرفاً جهت یادآوری عرض میکنم : در جنگ آمریکا و ویتنام ، کشته های ویتنامی چند برابر کشته های آمریکا بود ولی بازنده جنگ کی بود ؟

*این آتش بس ناپایدار است. دادگاه اسراییل حکم مصادره خانه های اسراییلی در بیت المقدس را لغو نکرده است و ممکن است خانه های دیگری هم مصادره شوند.

*معیار پیروزی چیست؟ آیا جان 264 فلسطینی که 70 نفر کودک بودند، بی ارزش است؟

*(پاسخ به کامنت بالا)معنای پیروزی این است که با اقتدار جبهه مقاومت طرح یهودی سازی قدس با شکست مواجه شد و مزدوران اسرائیل از این منطقه فرار کردند.

*ایجاد یک کشور که همه چیز آن عاریتی است حتی ملت آن، تنها به زور و ظلم و خونریزی و کشتار و حمایت مستکبران عالم انجام شد و علت پذیرفته شدن آن در سازمان ملل هم این بود که این سازمان را نیز ، خود آنها تاسیس کرده اند و لزوما مشی عادلانه و مبتنی بر عقلانیت ندارد .

*سازمانی که کشتار مردم یمن رو نمی‌بینه ، استفاده اسرائیل از سلاح های ممنوعه رو نمی‌بینه ، اسلام هراسی در کشور های اروپایی رو نمی‌بینه ، واکنشی نسبت به تحویل ندادن واکسن کرونا به مردم هند از خودش بروز نمیده و .... این سازمان چیه ؟ سازمان ملل یا سازمان برخی ملل؟

*اسرائیل زیرساختهای غزه را ویران کرد اما واقعا این حجم از بمباران چه دستاوردی برای شهرک نشینها داشت, تا روز آخر موشکباران شدن و در پناهگاه بودن!؟

*بهتره اونایی که به فلسطین مهاجرت کردن حتما چندتا نکته رو رعایت کنن: اولا توی سرزمین مادری‌شون حتما یه جای مناسب برای روز مبادا داشته باشن!! به حضورشون توی فلسطین بصورت یه مسافرت طولانی مدت نگاه کنن!! شنای توی مدیترانه رو حتما تمرین کنن!! هر ساختمان یا زیرساختی توی فلسطین ایجاد میکنن حتما از مصالح و تجهیزات مناسب استفاده کنن تا بعدا دعای خیر فلسطینیها پشتشون باشه!!

***

مخاطبین الف درباره مطلب «اصرار عجیب روحانی بر تکرار یک دو قطبی‌ سازی کاذب در آستانه انتخابات» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*تو 4 سال اول میگفتن مشکلات تقصیر دولت قبل است !!! تو 3 سال گذشته میگفتن مشکلات تقصیر ترامپ است !!! و حالا میگن مشکلات تقصیر کروناست !!!! برای کسی که بهانه می آورد همیشه بهانه ای وجود دارد.

*آیا واگذاری کارخانجات هپکو و هفت تپه و غیره به ثمن بخس به نور چشمی ها هم کار تحریم است ؟!

*دولت روحانی بد شانس نبود بلکه بی تدبیر بود بعنوان مثال چندین میلیون جوجه یکروزه را با بی تدبیری و بی رحمی چال کردند حالا تولید مرغ دچار مشکل شده و مجبور شدند برای واردات تخم مرغ نطفه دار برای تولید جوجه ارز هزینه کنند از این دست بی تدبیری ها بسیار داشت.

*دولت روحانی سرمایه های مردم در بورس را نابود کرد حالا گفته ما بازار سرمایه را به اوج رساندیم !!!!

*هر چند رفع تحریم ها باعث خوشحالی مردم ایران خواهد شد ولی نمیشه اسمش را گذاشت پیروزی بزرگ ،ما در بازی سیاسی چند گل از حریف خوردیم (تحریم ها،بستن حسابهای مالی ،خارج شدن امریکا از برجام و جلوگیری از ورود ایرانیان به آمریکا و گرانی های سرسام اور وغیره)حالا اگه در این بازی به توافق برسیم تازه می رسیم به یک پنالتی که آیا گل بشه یا خیر یعنی نمیدانیم مثمر ثمر میشه یا نه

*سابقه روحانی در ادوار گذشته نیز نشان می دهد که ایشان همیشه از آب گل آلود ماهی های خود را صید کرده اند .ودر این مدت هشت سال در به همین منوال برایش گشته است ولی خدا را شکر تمام شد و قرنش به سر رسید و این اواخر هم به نتیجه ملموسی نخواهد رسید .و خوب می داند که این گروه برای همیشه به تاریخ سپرده شدند .

*چرا نمیخواین باور کنید که جامعه خیلی دو قطبیه؟ حتی طرفداران جناح راست هم اینو پذیرفتند و دو قطبی رو تشدید میکنن و تمام تلاششون اینه که جناح رقیب رو از رای دادن پشیمون کنن تا خودشون به قدرت برسن.

*آنهایی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! و ضمانت لازم را از دشمن نگرفتن باعث نابودی برجام شدند برجام ضمانت اجرایی نداشت.

* شرط حضور در انتخابات اختلاف عقاید و سیاست متفاوت هر کاندیدا برای اداره امور کشور است وگرنه چه انگیزه ای برای شرکت در انتخابات پیش می آید

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۰۳۲۷۱۱۷:۳۹:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۷
به زودی سکان ریاست دست شما اصولگرایان میفته ببینیم آیا مشکلات را گردن دیگران نمی اندازید ؟! وآیا مشکلات را حل می کنید ؟!!
ناشناس۲۰۰۳۲۷۵۱۷:۴۳:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۷
باید به شرکت در انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم
ناشناس۲۰۰۳۲۹۷۱۸:۰۵:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۷
از حسن و اسحاق و تیمشان بشدت ملولیم
روحانی همیشه تقصیرها را گردن بقیه می‌اندازد۲۰۰۳۳۱۳۱۸:۴۳:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۷
مگه بقیه غیر از این میکنند؟! البته همه مسئولین و همه مردم بعد از خرابی های عظیمی که احمدی نژاد در تمام عرصه ها ببار آورد، دیگر مستاصل و درمانده خواهند بود.
ناشناس۲۰۰۳۴۰۴۲۰:۴۲:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۷
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۲۰۰۳۴۰۵۲۰:۴۴:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۷
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریم است و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولت است.
ناشناس۲۰۰۳۴۰۶۲۰:۴۵:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۷
دولت چرا از راه اندازی سامانه حقوق و مزایای مدیران استنکاف کرد ؟
ناشناس۲۰۰۳۴۳۳۲۱:۱۴:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۷
در دولت روحانی مرغ 400 درصد گران شد.
ناشناس۲۰۰۳۴۳۴۲۱:۱۴:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۷
برق با کلید تدبیر پرید.
شیدرخ۲۰۰۳۶۳۳۰۰:۱۱:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۸
شفافیت مالی =مبارزه با فساد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین