بلینکن: اسرائیل حق مسلم دفاع از خود را دارد

جهان،   4000223051

وزیر خارجه رژیم آمریکا بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن از حق تل‌آویو برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

بلینکن: اسرائیل حق مسلم دفاع از خود را دارد

به گزارش فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جنایات اخیر این رژیم علیه فلسطینیان بر حمایت آمریکا از آنچه که حق رژیم صهیونیستی برای دفاع در مقابل حملات راکتی حماس خوانده شده است، تأکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا گزارش کرد که بلینکن در این گفت‌وگو خواستار تنش‌زدایی در قدس اشغالی شده است و گفته که دولت بایدن بر این باور است که هم صهیونیست‌ها و هم فلسطینیان حق دارند که در صحت و امنیت زندگی کنند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده است که دولت بایدن بر این باور است که صهیونیست‌ها و فلسطینیان باید «از آزادی‌، امنیت، رفاه و دموکراسی برابر بهره‌مند شوند».

این دیپلمات ارشد آمریکایی در حالی وانمود کرده که واشنگتن از حقوق برابر فلسطینیان و صهیونیست‌ها حمایت می‌کند که به هیچ عنوان به هیچ عنوان در گفته‌های خود اشاره‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نکرده است و تنها از تل‌آویو خواسته که در حملات خود به سمت غزه، از تلفات غیرنظامیان خودداری کنند.

طبق این گزارش، بلینکن تأکید کرده است که تل‌آویو باید «حتی در زمانی که به درستی در دفاع از مردم خود به حملات (حماس) پاسخ می‌دهد باید هر اقدام ممکن را انجام دهد تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کند».

اظهارات بلینکن پس از آن مطرح شد که اعلام کرد یک دیپلمات ارشد آمریکایی را برای اعمال فشار به صهیونیست‌ها و فلسطینیان برای تنش‌زدایی و دوری کردن از خشونت به منطقه غرب آسیا فرستاده است.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که دولت بایدن بسیار متمرکز عمل می‌کند و به راه‌حل دو دولتی برای پایان دادن به این نزاع چنددهه‌‌ای میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها پایبند است.

در روزهای اخیر، مقام‌های آمریکایی از تمامی تلاش خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی بهره برده‌اند و در جدیدترین این موارد، آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جنایات رژیم صهیونیستی در جلسه اضطراری این شورا جلوگیری کرد. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان حملات خود را به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و اهالی قدس شدت بخشیده است. اقدامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

در حالی که تجاوزها و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در اراضی اشغالی و حملات جنایتکارانه به نوار غزه ادامه دارد، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت و مجروح شدن دهها نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین