در سرزمین‌های اشغالی چه خبر است؟

جهان،   4000222085

توالی حوادث امنیتی متعدد در فلسطین اشغالی، از آتش‌سوزی تا انفجار و... در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی قدرت و توسعه در منطقه است، سوال‌برانگیز بوده و جای تامل دارد.

در سرزمین‌های اشغالی چه خبر است؟

به گزارش  الف به نقل از روزنامه رای الیوم، این روزها یکی از پدیده های قابل توجه در منطقه که موجب به وجود آمدن علامت سوال‌های زیادی شده توالی حوادث امنیتی، انفجارها، نشت مشکوک گاز و نفت، آتش سوزی، سقوط پل و ... در سرزمین‌های اشغالی است.  برخی در این باره می گویند همه این حوادث نتیجه سهل انگاری مسئولان رژیم صهیونیستی است.  برخی نیز وجود دارند که معتقدند نمی‌توان این حوادث را جدا از تحرکات داخل فلسطین اشغالی ( از سوی مقاومت فلسطین) و یا خارج از آن  (توسط حزب الله و ایران به روش های سایبری) دانست.

در ادامه مقاله رای‌الیوم آمده است، در  عرض ۲ هفته یا حتی کمتر از آن 2 آتش‌سوزی مهیب، یکی آتش سوزی در پالایشگاه نفت حیفا و دیگری در فرودگاه بن گورین در تل آویو رخ داد. در همین فاصله زمانی منابع اسرائیلی از نشت گاز آمونیاک در حیفا خبر دادند.  پیش از آن نیز انفجار بزرگ در یکی از مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی «الرمله» که ویژه تولید موتورهای موشک بود رخ داد.  اخیرا نیز سقوط پل در اراضی اشغالی منجر به کشته شدن ۴۵  صهیونیست افراطی  و زخمی شدن ۱۵۰ تن دیگر شد. البته منابع اسرائیلی گزارش دقیقی درباره تلفات این حادثه منتشر نکرده‌اند و منابع غیر رسمی گزارش می‌دهند آمار تلفات بسیار بیشتر از این است.

روزنامه رای‌الیوم افزود، وقوع  چنین حوادثی با این بعد و آن هم در فاصله زمانی بسیار کوتاه  شاید در یک کشور جهان سومی مانند  منطقه عربی که آکنده از فساد، محاصره، فقر و سوء مدیریت در سایه بی‌توجهی حکومت‌های استبدادی یک امر عادی تلقی شود. اما  درباره رژیم صهیونیستی  که ادعا می کند  یک «کشور» پیشرفته و ثروتمند در منطقه خاورمیانه است  وقوع چنین اتفاقاتی جای سوال دارد و آینده این رژیم و قدرت آن را تحت شعاع قرار می‌دهد.

رای الیوم در ادامه نوشت، در این مقاله سعی نداریم درباره خرابی سامانه گنبد آهنین صحبت کنیم که افتخار صنعت اسرائیلی- آمریکایی است؛ اما در رهگیری موشک سوریه در چندکیلومتری رآکتور هسته‌ای دیمونا ناکام ماند یا از ۳۶ موشکی که توسط مقاومت غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین پرتاب شد تنها شش مورد آن را رهگیری کرد و حتی خود مقامات صهیونیست نیز به شکست گنبد آهنین اعتراف کردند.  ما در اینجا درباره یک سری حوادث مرموز صحبت می‌کنیم که خود مسئولان اسرائیلی معترف به آن هستند.

در ادامه این گزارش آمده است، می توان گفت که احتمال ایستادن گروه‌های مقاومت داخلی فلسطین و قدرت‌های خارجی یعنی حزب‌الله و شاید ایران در پشت برخی از این حوادث به ویژه آتش‌سوزی حیفا و تل‌آویو و انفجار کارخانه موتور موشکی در شهر الرمله وجود دارد که به  روش‌های سایبری انجام شده است. پیش از این نیز اخباری درباره حمله سایبری ایران به زیرساخت های آب و برق اسرائیل منتشر شده بود؛ اما در حال حاضر محدودیت های شدیدی به دلیل  حوادث امنیتی و نظامی اسرائیل  برای نشر اطلاعات در این زمینه وجود دارد.

 بر اساس این گزارش، همه  این حوادث در حالی رخ می‌دهد که نگرانی‌های زیادی در محافل سیاسی اسرائیل درباره  موفقیت مذاکرات وین و احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد. از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که در تشکیل کابینه این رژیم ناکام مانده و احتمال برگزاری پنجمین دوره انتخابات کنست در کمتر از دو ماه وجود دارد.  در این میان کارشناسان و نویسندگان اسرائیلی به شهرک نشینان صهیونیست توصیه می‌کنند که  در سایه آشفتگی اوضاع جامعه اسرائیل و فروپاشی کابینه که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد به اروپا وآمریکا و کانادا مهاجرت کرده و خودشان را نجات دهند.

رای‌الیوم در پایان نوشت،  فرض کنیم که جامعه اسرائیل از هم بپاشد، آیا این امر موجب تجدید حیات اعراب و افزایش مقاومت فلسطین به اشکال مختلف در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌شود؟  یکی از روش‌هایی که در حال حاضر رژیم صهیونیستی برای آرام کردن اوضاع صهیونیست‌ها به کار گرفته تلاش برای لغو انتخابات پارلمانی فلسطین است  که در این بین گروه‌های مختلف فلسطینی به ویژه تشکیلات خودگردان باید هوشیار بوده و با رد همه اشکال عادی سازی و هماهنگی با این رژیم،  حقوق و کرامت خود را بازگردانند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین