حاجی دلیگانی: دولت تحریم را به سلامت گره نزند/ تمام دوران مذاکرات باید شفاف شود

سیاسی،   4000218093

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین دولت بایدن و ترامپ وجود ندارد، گفت: باید همه مذاکرات حتی قبل از برجام شفاف شود تا مردم در جریان جزئیات و نحوه دفاع دیپلمات ها قرار گیرند.

حاجی دلیگانی: دولت تحریم را به سلامت گره نزند/ تمام دوران مذاکرات باید شفاف شود

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درهمایش «وین نان نمی شود»  که بعدازظهر امروز در تالار بصیرت لانه سابق جاسوسی آمریکا به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها تحریم‌ها را به ۳ دسته تقسیم کردند به قرمز که نباید به آن ورود کرد و دوم سبز که بخشی از تحریم ها قابل لغو است و سوم زرد که با تعامل و مذاکره دو طرف قابل لغو است البته آنها گفته‌اند نهادهایی که در لیست قرمز قرار دارند، هیچ گونه مذاکره ای انجام نمی شود.

وی افزود: آنها به دنبال آن هستند که در صورت ِلغو بخشی از تحریم ها سایر تحریم ها ثابت بماند و عنوان کنند که ایران این نوع مذاکره را پذیرفته است که این مساله با موضع ایران هم خوانی ندارد زیرا با قانون راهبردی مصوب مجلس یازدهم مغایرت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ایران حداقل ۶ ماه فرصت برای راستی آزمایی نیاز دارد.۲ تصویر در مذاکرات وجود دارد که یکی تصویر واقعی است که نشان از شکست مذاکرات دارد چون آنچه تا کنون اتفاق افتاده صرفا بحث ساختار مذاکرات بوده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: اصولا هیچ تفاوتی بین دولت بایدن با ترامپ وجود ندارد و هر دو یک تفکر رادارند.آنها یک تصویر از داخل ایران دارند که ایجاد ۲ قطبی سازی برای انتخابات است که این رفتار باعث می شود پیام نامطلوبی به آمریکا برسد.

وی با بیان اینکه دولت نباید تحریم را به سلامت گره بزند، گفت: دولت عملا از ایده جوانان در تولید واکسن و تجهیزات پزشکی حمایت نکرده است و هچنین در حوزه معیشت هم تحریم را بهانه می کند زیرا دولت به موقع فعالیت تامین کالا را انجام نداد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: از ۹ میلیارد دلار برای واردات نهادهای دامی ۴ونیم میلیارد اختصاص ندادند و مدیریت بسیار ضعیفی داشتند و این موضوع راهم به گردن تحریم می اندازند. یکی از مطالبات که در مجلس باید دنبال شود این است که همه مذاکرات شفاف شود تا مردم بدانند چه اتفاقی افتاده است چرا که باید نحوه مذاکره و نحوه گفتگو مشخص شود حتی جریان دانشجویی هم باید این موضوع را مطالبه گری کنند.

وی ادامه داد:  تحریم های سنگین ایران از زمان فتنه ۸۸ که شروع شد.آقای ظریف در صحبت هایش به مردم حسادت می کند که چرا از افرادی که در میدان تلاش می کنند اینگونه تجلیل می کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین