فایل صوتی ظریف در سه پرده

سید احسان حسینی؛ پژوهشگر فرهنگ و رسانه،   4000208067 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

فایل صوتی ظریف در سه پرده

پرده اول:
حالا سال‌ها از ماجرای بازیگر ناآشنای هالیوودی که با یک انتحار رسانه‌ای به بازیگری نام آشنا تبدیل شد، می‌گذرد. او امروز به عنوان مدل شناخته می‌شود، در هالیوود بازی می‌کند، آهنگ می‌خواند و برند هیلتون را گسترش می‌دهد.


اگرچه پاریس هیلتون سال‌ها بعد همکاری در انتشار فیلم‌ شخصیش را تکذیب کرد و اگرچه خیلی‌ها هنوز هم این ادعای او را باور نکرده‌اند، اما انتشار این فیلم، پاریس هیلتون را تا قله یک سلبریتی بالا برد. بسیاری از رسانه شناسان، عصر حاضر را عصر سلبریتی‌ها و فرهنگ سلبریتی می‌دانند. سلبریتی‌هایی که برای دیده شدن، به هرکاری دست می‌زنند؛ حتی پخش فیلم‌های مستهجن شخصی. طبقه‌ای که حیات و بقاء‌شان بسته به حاشیه است، با حاشیه به شهرت می‌رسند، با حاشیه می‌مانند و بی حاشیه به تاریکخانه ذهن می‌روند.

از قضا، خوشبختانه یا بدبختانه، دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، نمونه‌های آن را در ایران امروز هم می‌بینیم. شاید مهم‌ترین بلایی که فرهنگ سلبریتی بر دنیای امروز فرود آورد را بتوان در یک جمله خلاصه کرد: «هدف وسیله را توجیه می‌کند». هرچند این جمله را برآیند سیاست ماکیاولیسیتی می‌دانند اما شاید بتوان گفت با فرهنگ سلبریتی و متعلقاتش، در سطح اجتماع و رسانه، قوام بیشتری پیدا کرد. زمانی که هدف وسیله را توجیه کند، از هیچ ابزاری برای رسیدن به آن دریغ ندارد؛ خواه این وسیله یک انتحار رسانه‌ای باشد و توسط فرد یا گروه خاصی صورت پذیرد. فرقی ندارد هدف، شهوت شهرت باشد یا حسرت قدرت؛ می‌توان با یک انتحار، نتیجه را به حاشیه برد.

پرده دوم:
زمانی که مشتاق محیط رسانه باشی، وقتی که در نظریه‌های رسانه غور کنی، یک نظریه شاید بیش از دیگران جلب توجه کند؛ چه آن که در دنیای واقع ملموس‌تر می‌نماید. نظریه‌ای که منتج از یک پژوهش است درباره «تاثیر رسانه‌ها بر نگرش مردم، پیش و حین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 1968 آمریکا». دونالد شاو و مکسول مک کومبز در خلال این پژوهش، متوجه شدند میان تاکید رسانه‌ها بر موضوعات مختلف مبارزات سیاسی (متغیر مستقل) و قضاوت رای دهندگان در مورد اهمیت این موضوعات (متغیر وابسته) رابطه‌ای بسیار قوی وجود دارد. و این آغازی بود بر نظریه برجسته سازی. نظریه‌ای که معتقد است رسانه‌ها بر نگرش و شناخت افکار عمومی تاثیر می‌گذارند و اولویت‌های ذهنی آن‌ها را تعیین می‌کنند؛ آن هم با ابزار انتخاب و برجسته سازی بعضی موضوعات و رویدادها و در قالب خبر و گزارش خبری. به عبارت دیگر، رسانه‌ها با برجسته سازی به مخاطبان می‌گویند به چه چیز فکر کنند و چه چیزی را از دایره تفکر محفوظ دارند.

شاو و مک کومبز، واضعان نظریه برجسته سازی، در مقاله «کارکرد برجسته سازی مطبوعات» می‌نویسند: «مهم ترین تاثیر ارتباط جمعی در اعمال این کارکرد، ایجاد نظم فکری و نظم دادن به دنیای پیرامون ماست».

پرده سوم:
روزنامه‌ها را که ورق می‌زنی، همه از یک موضوع حرف میزنند؛ تیترها شبیه به هم با نگاهی متفاوت. فضای مجازی غوغاست. هرکس موضعی می‌گیرد، توییتی می‌زند، پستی می‌نویسد و انگشت‌های اتهام به سوی دیگری نشانه می‌روند. چند روزی است که یک رسانه سعودی با افشای یک صوت محرمانه، دستور کار افکار عمومی را مشخص کرده. اینکه چه کسی پشت این جریان بوده هنوز مشخص نیست؛ اینکه چگونه به دست شبکه‌ی معاند رسیده هم. نفوذ یا خیانت هم مسئله دیگری ست. حتی مشخص نیست شاهد یک انتحار شخصی هستیم یا جمعی. همه این‌ها می‌تواند باشد و نباشد، اما یک چیز حتمی است.
بی شک پخش کنندگان این صوت، هرکس که باشند، یک هدف مشخص داشتند: یک تقابل، یک دوقطبی‌سازی. تقابلی که یک سر آن، دکتر محمدجواد ظریف قرار دارد و سر دیگر آن به نام شهید حاج قاسم سلیمانی زده شده. دوگانه‌ای که عاقبت آن، به مقاومت-مذاکره یا به تعبیری دیگر ( و شاید حتی غلط)، جنگ و صلح می‌رسد. خاصیت دوقطبی است که حضور در آن -نفیا یا ایجابا- بازی در زمین این دوگانه است. حال آنکه مشی شهید حاج قاسم سلیمانی چیز دیگری را نشان می‌دهد. او بارها، -و حتی در برخی موارد یک طرفه- از این دوگانه جلوگیری کرد و حتی در خلاف آن قدم برداشت. این اتفاق در ماجرای حضور بشار اسد در ایران، تحریم وزیر امور خارجه توسط آمریکا و ده‌ها مورد دیگر قابل برداشت است.
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۴۳۰۴۹۱۳:۴۴:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۸
ظریف نیت خیر داشته و حرف و حدیث هایی را که می دانند را جمع بندی کرده است. آیا کسی هست که حرفهای ظریف برایش تازه باشند؟
ناشناس۱۹۴۳۰۹۰۱۳:۵۵:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۸
وقتی می‌گوید میدان.... برای نادان ها کارایی دارد ولی برای اهل فن می‌دانند پشتوانه سازی برای آقایان غرب زده هست
ناشناس۱۹۴۳۲۹۱۱۵:۲۷:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۸
کمیته های مجازات مردمی برای تادیب اشرافیون زیادهرخوار باید تشکیل شود
ناشناس۱۹۴۳۳۹۰۱۶:۳۲:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۸
باید برای هر مسئول یک گاندو ساخته شود.
ناشناس۱۹۴۳۰۹۳۱۳:۵۶:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۸
بله نصف حرفاش دروغ بود
ناشناس۱۹۴۳۴۲۸۱۶:۵۵:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۸
اگر یک وزیر توانمند در طول این سال ها بوده باشه این آقای ظریف است. اما افسوس که نخبه کشی عادت ما ایرانی ها است.
ناشناس۱۹۴۳۱۰۳۱۳:۵۹:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۸
مثل دوستی خاله... چنین افرادی بدرد عالم سیاست و مدیریت نمیخورند
ناشناس۱۹۴۳۱۱۲۱۴:۰۰:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۸
همه می دانند که رییس جمهور تدارکاتچی است.
ناشناس۱۹۴۳۲۱۲۱۴:۴۰:۵۵ ۱۴۰۰/۲/۸
راست میگی رییس جمهوری که حداقل ۸۰ درصد بودجه کنترل میکنه و اختیار داره ۶۰ تن طلا حراج کنه تدارکات چی هست
ناشناس۱۹۴۳۲۷۶۱۵:۱۶:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۸
80 درصد بودجه؟ همه بودجه در اختیار دولت است و مصوبات مجلس را هم دور می زند
ناشناس۱۹۴۳۲۱۳۱۴:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۸
رییس جمهور اختیارات بسیاری دارد.
ناشناس۱۹۴۳۲۲۸۱۴:۴۷:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۸
پس بهتره ثبت نام نکنه
ناشناس۱۹۴۳۲۳۹۱۴:۵۴:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۸
پس چرا استعفا نمیده ؟
ناشناس۱۹۴۳۲۷۱۱۵:۱۲:۰۲ ۱۴۰۰/۲/۸
خاصیت این طیف همین است کی بود کی بود من نبودم راه بیاندازند و کشور را نابود کنند
ناشناس۱۹۴۳۴۰۱۱۶:۳۷:۵۱ ۱۴۰۰/۲/۸
چند بار استعفا داد، قبول نکردند. بعد از ورود اسد به ایران.......
ناشناس۱۹۴۳۴۳۴۱۶:۵۹:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۸
قهرمان ملی ما حاج قاسمه.
ناشناس۱۹۴۳۱۱۷۱۴:۰۳:۴۳ ۱۴۰۰/۲/۸
نیتی که حتی حاضرند انتخابات را برای دشمنان هزینه کنند که نمونه آن فراوان است از این امیر کبیر زمانه!
ناشناس۱۹۴۳۱۲۴۱۴:۰۷:۱۳ ۱۴۰۰/۲/۸
اقای ظریف مانند همه وزرا و نمایندگان قسم یاد کردند که اقدامی خلاف تشخیص خود در جهت منافع ملی انجام ندهند. اگر اقای ظریف می دیده است که مفید نیست باید استعفا میداد. نه اینکه بعد از 8 سال برای اینکه مانند سنت همه مدیران دو ماه مانده به پایان دولت برای اینکه از مسئولیت هشت سال خوده شانه خالی کند و همه چیز را تقصیر دیگران بیاندازد بیاید و درد دل کند و تاریخ خود را منزه کند و تصور کند که هیچ مسئولیتی برای این همه مشکلات سیاست خارجی ایران ندارد. مگر قرار است که در کار تخصصی تقلید اساس کار باشد؟ اگر اینجور بود که دیگر نیازی به تخصص وجود نداشت. یک نفر متخصص داشتیم و همه باید هر چه او نظر داشت همان را انجام دهند. دیگر نیاز به تخصص سیاست خارجی یا بهداشت یا نفت و... نبود.
ناشناس۱۹۴۳۸۱۴۲۳:۴۰:۴۴ ۱۴۰۰/۲/۸
شما انگار فراموش کردی که ایشون چند سال پیش دقیقا به همین علت استعفا داد ولی پذیرفته نشد‌‌. کل قضیه اومدن بشار اسد به ایران بدون اطلاع ظریف، صحت حرفاشو توی این نوار رو تایید میکنه.
ناشناس۱۹۴۳۱۲۶۱۴:۰۸:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۸
بعله با یک بمب ما را نابود می کنند قول کری تضمین است اگر ما نیاییم شما غربی نمی توانید توافق کنید برای بتن ریزی فرق تعلیق و لغو را نمی داند و می گوید در متن برجام لغو آمده ولی تعلیق ذکر شده متن برجام 14 ماه قبل توسط دشمنان تهیه شده بود و این ها فقط... باز هم بگویم جناب نیت خیر؟
ناشناس۱۹۴۳۱۲۷۱۴:۰۹:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۸
ملت ایران نیازی به وزیر یا کارگذار مجتهد یا مقلد ندارد. نیاز به مدیری دارد که معیار او فقط منافع ملی باشد . مانند این است که در میدان جنگ دیده بانها تحرکات دشمن را دقیقا بر اساس همان چیزی که هست به فرمانده منتقل نکنند و بگویند شاید فرمانده از این گزارش بدش بیاید و بعد برای ما مشکل درست شود.
ناشناس۱۹۴۳۲۸۲۱۵:۲۰:۱۱ ۱۴۰۰/۲/۸
بهتره اینجوری بگی که برای اینکه سربازها به فرمانده فشار بیارن که دیدبان رو تشویق کنه، دیدبان بگه هیچ خبری نیست همه میتونن استراحت کنن، اما امان از لحظه حمله!!!
ناشناس۱۹۴۳۱۳۲۱۴:۱۱:۲۵ ۱۴۰۰/۲/۸
مثل این می موند که کسی خلافی کرده و کسی این خلاف را گزارش کرده باشد. ولی حالا همه در ایران بدنبال این هستند که به جای اینکه خلافکار را دستگیر و پاسخگو گنند دارند می گردند دنبال کسی که خلاف را گزارش کرده . همین است که وضع این است
ناشناس۱۹۴۳۱۶۳۱۴:۲۴:۲۷ ۱۴۰۰/۲/۸
عجب نیت خیری داریم با حرف های دروغ!! آن هم در مقابل شخصی می نشینیم مصاحبه می کنیم که... و حتی بدتر از آن می گوییم جایی نباید درز کند ولی ضبط می کنیم!!!
ناشناس۱۹۴۳۱۹۸۱۴:۳۵:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۸
مشکلی نیست سوال اینه که چرا یک طرفه حرف زده اونم موقعی که شهید سلیمانی قید حیات نیست تا از خودش دفاع کنه لطفا نگید که فایل لورفته چون هرکسی با گوش دادنش میفهمه که برای مصارف انتخاباتی ظبط شده برای تک تک صحبتهای ظریف جواب وجود داره ظریف اگر به حرفاش معتقده مناظره کنه الان جو به سویی بردند که فایل محرمانه بوده تا ظریف پاسخگو نباشه
ناشناس۱۹۴۴۶۹۰۱۹:۲۹:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۹
اگر آمد به عرصه انتخابات باهاش مناظره کنید
ناشناس۱۹۴۳۲۰۴۱۴:۳۹:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۸
اینکه ظریف نیت چی هست مهم نیست بلکه مهم اینه که با یک صوت افکار عمومی از ناکارامدی دولت مثل گم شدن چند تن فولاد و اعتراض سهامداران و صف مرغ و مستاجرانی که دوماه دیگه باید دنبال خونه باشند منحرف کند ولی مردم هوشیار هستند و دولت روحانی باید بگوید در این ۸ سال برای معیشت مردم چکاری انجام داده؟
ناشناس۱۹۴۳۲۱۸۱۴:۴۲:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۸
مناظره کنه یا گاندو دوباره پخش بشه تا حرف طرف مقابل هم شنیده بشه نبندیم دهانهارا! نشکنیم قلمهارا!
ناشناس۱۹۴۳۳۴۴۱۵:۵۵:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۸
اگه بترسه مناظره کنه خب گاندو پخش میشه دیگه!!!
ناشناس۱۹۴۳۲۲۶۱۴:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۸
‏ناکارآمدترین دولت تاریخ انقلاب با ایجاد جنجال‌های رسانه‌ای و فریب افکار عمومی بدنبال مهندسی انتخابات پیش رو و فرار از پاسخگویی است. دولتی که بنا بر اعلام انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه‌ای فقط در جریان بورس موجب شد ۴۶ میلیون ایرانی ۴۰ درصد سرمایه خود را از دست بدهند!
ناشناس۱۹۴۳۲۳۵۱۴:۵۱:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۸
آنچه ظریف از اهداف و نتایج دیدار حاج قاسم با پوتین گفته فراتر از حسادت و تحریف، که کذب محض و شلیک به تاریخ است. از نظر ظریف، روسیه با داعش هم‌مرز بود! و مراکز مقدس روسیه در معرض انهدام قرار داشت! و از این جهت ابتدا روسیه وارد جنگ با داعش شد و سپس ایران را هم وارد معرکه کرد!
ناشناس۱۹۴۳۳۶۰۱۶:۰۷:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۸
لطفاً همه مسائل رو سیاسی نکنید برای هر مملکتی اگر بخواهد در اقتدار باشد هم عنصر میدان می خواد هم عنصر دیپلماسی در واقع دیپلماسی بدون میدان اثر ندارد همانطور که الان بن سلمان وقتی میدان یمن از دست میده حرف از مذاکره با حوثی و ایران میزنه اگر میدان نباشه دیپلماسی محکوم به شکست اگر تلاش دانشمندان هسته ای در پیشرفت هسته ای و تلاش و مجاهدت نظامیان در شکست داعش و تولید موشک و پهباد نبود الان مردان دیپلماسی نمی توانستند در وین چانه زنی کنند
ناشناس۱۹۴۳۰۵۳۱۳:۴۵:۵۶ ۱۴۰۰/۲/۸
هنر دیپلماسی والاتر است یا هنر نظامی گری؟
ناشناس۱۹۴۳۲۱۷۱۴:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۲/۸
هر چیزی سر جای خودش مهم است و هیچکدام جای دیگری را پر نمیکند.
ناشناس۱۹۴۳۲۴۵۱۴:۵۹:۰۷ ۱۴۰۰/۲/۸
معلومه که دیپلماسی سختره واقعا این همه امتیاز دادن از دفاع از وطن سختره
ناشناس۱۹۴۳۲۵۴۱۵:۰۴:۰۱ ۱۴۰۰/۲/۸
هنر دیپلماسی این است که هر بار بتن در دانش کشور می ریزید باز دبه می شود و باز آدرس غلط می دهید
ناشناس۱۹۴۳۲۷۴۱۵:۱۴:۴۰ ۱۴۰۰/۲/۸
داریم دو دیدگاه رامی بینیم که کدام موفق بوده و کدام همیشه درجا می زند و بعد برای لاپوشانی حرف های خلاف واقع می زنیم تا حواس ها پرت شود
ناشناس۱۹۴۳۲۸۶۱۵:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۲/۸
هنر، هنر است مهم اینه که کی در رشته خودش هنرمندتره!!!
ناشناس۱۹۴۳۳۱۳۱۵:۴۰:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۸
بستگی داره کدوم هنرمندتر باشن!!
ناشناس۱۹۴۳۳۱۴۱۵:۴۱:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۸
شهادت هنر مردان خداست!
ناشناس۱۹۴۳۰۵۷۱۳:۴۶:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۸
ظریف به نحوی جواب اتهاماتی که در گاندو به او زده شده بود را در این فایل داده است.
ناشناس۱۹۴۳۲۴۲۱۴:۵۶:۴۷ ۱۴۰۰/۲/۸
اتفاقا لو رفتن صوت محرمانه نشان داد که گاندو درمورد جاسوسان درست گفته
ناشناس۱۹۴۳۲۴۸۱۵:۰۱:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۸
و با دروغ سازی و قایم کردن خساراتی که خودش زد به کشور
ناشناس۱۹۴۳۲۶۶۱۵:۱۰:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۸
الان با بازی‌ای که سر فایل صوتی ظریف راه افتاده، طوری القاء شده که گویی کری حاکمیت آمریکا را دور زده و ایران را از حملات اسرائیل به منافع ایران در سوریه مطلع کرده. عجیله که همه بازی این روایت‌سازی رو خوردن این وسط و کسی از خودش نمی‌‌پرسه این چه خبر سوخته‌ای بوده کری به ظریف انداخته! اگر واقعا اسرائیل حمله‌ای کرده که هم ایران می‌دونه و هم اسرائیل. دیگه ادعای خنده‌دار جاسوسی کری برای ظریف چه صیغه‌ایه؟!
ناشناس۱۹۴۳۲۷۷۱۵:۱۶:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۸
جوابی توام با اتهامات واهی به شهیدسلیمانی دنیا و پست اینقدر ارزش دارذ؟
ناشناس۱۹۴۳۲۹۴۱۵:۲۹:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۸
گاندو اتهام زد؟ چی می زنید از این همه اعتماد به نفس که دارید؟
ناشناس۱۹۴۳۳۱۹۱۵:۴۴:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۸
یعنی در جواب گاندو که میگه توی تیم مذاکره جاسوس بوده ظریف گفته تقصیر میدانه!؟!؟ چه ربطی داره!؟
ناشناس۱۹۴۳۳۲۲۱۵:۴۴:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۸
دقیقا کدوم حرف ظریف جواب کدوم حرف گاندو بوده!؟!؟
ناشناس۱۹۴۳۰۶۴۱۳:۴۸:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۸
شهادت راه مردان خدا است.
ناشناس۱۹۴۳۳۰۱۱۵:۳۳:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۸
شگفت انگیز است که در مقام مهم کشوری با‌شی و علیه یکی از افراد و یا بالهای قدرت کشور که برای من دستگاه دیپلماسی چانه زنی ایجاد می کند حرف زده شود این چه چیزی را نشان می دهد؟غیر از این است که چند دهه یک تفکری رخنه می کند و....!
ناشناس۱۹۴۳۰۶۷۱۳:۴۸:۴۹ ۱۴۰۰/۲/۸
وقتی می گوییم اگر در ایران شایسته سالاری بود افرادی مانند ظریف بزحمت می توانستند مترجم رسمی یک سفارت ایران باشند چه برسد به وزارت و دیپلمات ارشد یک کشور با این همه مشکلات بین المللی به همین خاطر است. اقای ظریف در اینجا هم فقط به فکر بیرون اوردن خود از شانه مسئولیت در این 8 سال بوده است
ali۱۹۴۳۲۳۱۱۴:۵۰:۲۲ ۱۴۰۰/۲/۸
شما نام دو نفر شایسته تر از ظریف را با ذکر مثال نام ببر ؟
ناشناس۱۹۴۳۲۵۷۱۵:۰۵:۰۵ ۱۴۰۰/۲/۸
یک بقالی بیشتر می فهمد
ناشناس۱۹۴۳۲۵۹۱۵:۰۵:۵۲ ۱۴۰۰/۲/۸
اولیش علی مطهری که ریا و دورویی نداره و صادقانه نیتش بیان میکنه
ناشناس۱۹۴۳۳۲۵۱۵:۴۷:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۸
برای چه کاری!؟ برای مترجمی زبان یا برای وزارت امور خارجه!؟
ناشناس۱۹۴۳۵۶۸۱۹:۰۳:۲۸ ۱۴۰۰/۲/۸
به درد مترجمی هم نمیخورد وقتی فرق لغو و تعلیق را نمیداند و کشور ایران را مورد تمسخر وندی شرمن قرار میدهد
ناشناس۱۹۴۳۰۷۴۱۳:۵۱:۱۷ ۱۴۰۰/۲/۸
از ظریف تا الان جز راست و حقیقت چیز دیگه ای نشنیدم انچه هم که در فایل صوتی بود چیز عجیبی نبود که کسی نداند همه می دانستیم ولی فقط یک نفر جرات بیان داشت
ناشناس۱۹۴۳۲۵۲۱۵:۰۲:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۸
یکی از دروغهای ظریف از نظر ظریف، روسیه با داعش هم‌مرز بود! و مراکز مقدس روسیه در معرض انهدام قرار داشت! و از این جهت ابتدا روسیه وارد جنگ با داعش شد و سپس ایران را هم وارد معرکه کرد
ناشناس۱۹۴۳۲۶۰۱۵:۰۶:۰۹ ۱۴۰۰/۲/۸
عزیزم خیلی دوست داری همچنان به خودت دروغ بگویی پس بگو تا ارام شوی
ناشناس۱۹۴۳۳۲۸۱۵:۴۷:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۸
پس ظاهراً همه حرفهایش رو نشنیدی!؟!؟
مهران۱۹۴۳۴۰۸۱۶:۴۰:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۸
امضای جان کری تضمین است آمریکا با یه بمب کل سیستم دفاعی ایران رو میتونه نابود کنه کل تحریم ها در روز اجرای برجام لغو میشود ما تمام خطوط قرمز رهبری رو رعایت کردیم(رهبری رسما گفتن خطوط قرمز رعایت نشد )
ناشناس۱۹۴۳۱۰۸۱۴:۰۰:۰۳ ۱۴۰۰/۲/۸
همه در حال کل کل هستیم. اما حقیقت این است که دشمن پارسال سردار را ترور کرد و امسال ظریف را. بازنده این داستان ما هستیم ولی در خواب به سر می بریم.
ناشناس۱۹۴۳۲۷۲۱۵:۱۳:۴۸ ۱۴۰۰/۲/۸
برو صوت گوش بده بعد نظر بذار
ناشناس۱۹۴۳۳۰۵۱۵:۳۵:۳۴ ۱۴۰۰/۲/۸
حقیقت این است سال ۹۸ سردار رو ترور کردن و امسال از اون ترور برای دوست تام کاتن و جان کری و جو بایدن کره گرفتن!!!!
ناشناس۱۹۴۳۳۰۶۱۵:۳۵:۵۰ ۱۴۰۰/۲/۸
اسم طرف را در کنار سردار شهیدمان هم ردیف نکنید
ناشناس۱۹۴۳۳۰۹۱۵:۳۷:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۸
بهتره یه کم صبر کنی ببینی این جناب ظریف برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنه یا نه! اگه ثبت‌نام کرد نشون میده علاوه بر اینکه ترور نشده اتفاقا هدفشون بزرگ کردن ظریف بوده!
ناشناس۱۹۴۳۱۲۳۱۴:۰۶:۳۶ ۱۴۰۰/۲/۸
این در مورد تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی سیاسیون هم صدق می کند که چیزی در چنته ندارند ولی با شعار و هیاهو سعی میکنند خود را مطرح نگه دارند.
ناشناس۱۹۴۳۱۲۸۱۴:۰۹:۴۲ ۱۴۰۰/۲/۸
وقتی افراد نامحرم پست بگیرند معلوم است چی می شود
ناشناس۱۹۴۳۳۳۶۱۵:۵۱:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۸
آقای ظریف دارای تایید مجلس. ایشان نماینده رسمی ملت ایران و محرم ترین فرد در امور خارجه هستند.
ناشناس۱۹۴۳۴۷۱۱۷:۳۱:۴۶ ۱۴۰۰/۲/۸
حرفهات درسته ولی مگه یه آدم نامحرم نمیتونه تایید مجلس رو داشته باشه، نماینده رسمی ملت ایران باشه و به محرمانه‌ترین اسناد دسترسی داشته باشه!؟
ناشناس۱۹۴۴۰۸۹۰۹:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۲/۹
برادرم، اون مجلس سه بار آقاي آخوندي رو استيضاح كرد و پس گرفت، يادتون چرا؟؟!!
ناشناس۱۹۴۳۷۳۵۲۲:۰۱:۲۳ ۱۴۰۰/۲/۸
مثل اینکه یادتون رفته که میزان مردم هستند و محرم مردم هستند. حالا مردم و نمایندگان و منتخیبنشون شدن نامحرم؟ مردم ما اینقدر شعور دارند که یک گفتگوی صادقانه را درک کنند؟ به قول دیگران به جای اینکه جوابگو باشند می گن چرا درز کرده...
slm۱۹۴۳۸۷۳۰۰:۴۷:۵۳ ۱۴۰۰/۲/۹
ایشون به اندازه کل سالهای انقلاب تو وزارت خارجه کار کرده و تمام حرفهاش از روی کارشناسی بود
مهران۱۹۴۳۱۴۷۱۴:۱۷:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۸
یعنی واقعا کسی وجود دارد فکر کند این فایل از اول قرار بر انتشارش نبوده است ؟ تولید و انتشار این فایل دو هدف داشت یک : فرار از مسئولیت و بیان اینکه ما هیچ کاره ایم توسط دولت و ظریف دوم: ایجاد دو قطبی جدید قبل از انتخابات با رمز میدان و دیپلماسی دقیقا مثل دو قطبی های سال نود و دو ( مقاومت و دیپلماسی) و دو قطبی سال نود و شش ( دیوارکشی و آزادی) که واقعا ایجاد این دو قطبی ها و فریب مردم تخصص آقای روحانی و دوستان هست ، ایکاش این تخصص ها رو در بحث های اقتصادی و رفاه مردم و همچنین در مقابل خارجی ها داشتن
ناشناس۱۹۴۳۱۶۵۱۴:۲۵:۱۰ ۱۴۰۰/۲/۸
ظریف چیز جدیدی نگفته همین الان تغییراتی که در بودجه مصوب مجلس انجام شده و بررسی ردیف هایی که افزایش بودجه داشته اند مشخص میکند
ناشناس۱۹۴۳۳۵۴۱۶:۰۲:۱۶ ۱۴۰۰/۲/۸
اصل داستان اینه که ظریف از اینکه محبوبیتش از ۹۰ به ۶۰ رسیده اما محبوبیت سردار از ۶۰ به ۹۰ رسیده ناراحته! همین! از مردم هم ناراحته که چرا تفکر سردار رو بیشتر میپسندن!!!!!
ناشناس۱۹۴۳۵۷۳۱۹:۰۶:۰۸ ۱۴۰۰/۲/۸
سردارشهید سلیمانی عزیز و دکتر ظریف هر دو از دلسوزان این کشورند با دیدگاههای متفاوت. تاریخ و آینده این را نشان خواهد داد.
ناشناس۱۹۴۳۸۰۴۲۳:۲۶:۵۸ ۱۴۰۰/۲/۸
مهم این است که برای ملت ایران، که بیشتر از چهل سال این بازیهای جذب مشارکت انتخاباتی را تماشا کرده اند و امید واهی به آینده بدتر از گذشته شان، داشته اند، هیچکدام از قطبهای این دوقطبی، اهمیتی نخواهند داشت.
ناشناس۱۹۴۳۸۲۶۲۳:۵۹:۰۶ ۱۴۰۰/۲/۸
ایکاش سرباز وطن زنده بود و اجازه نمیداد برخی از نامش برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند. تا زمانی که زنده بود با درایت در کنار دیپلماسی بود
ناشناس۱۹۴۳۹۹۴۰۵:۳۸:۱۸ ۱۴۰۰/۲/۹
حق با ظریف است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین