وعده‌های اقتصادی عجیب محسن رضایی/ پزشکیان: مخالف وضع موجود هستم/ انتقاد روحانی از مخالفان واکسن روسی و چینی

گروه سیاسی الف،   4000128105 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وعده‌های اقتصادی عجیب محسن رضایی/ پزشکیان: مخالف وضع موجود هستم/ انتقاد روحانی از مخالفان واکسن روسی و چینی

آخرین آمار کرونا در ایران

از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آنها بستری شدند.

بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: فاز اول واکسیناسیون کرونا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود/ ۷۱ درصد نقض مقررات تردد در شهرهای قرمز

وضعیت کرونایی پایتخت مناسب نیست

علائم هشدار کرونا را بدانید

***

انتقاد روحانی از مخالفان واکسن روسی و چینی

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به حافظه ضعیف برخی افراد گفت: یادمان نمی‌رود که وقتی برای مذاکره خرید واکسن با روسیه و چین رفته بودیم در برخی مراکز رسمی فردی که مسئولیتی دارد با افتخار می‌گفت من واکسن نمی‌زنم آن یکی متخصص بود می‌گفت اگر از روسیه واکسن بگیرید من واکسن نمی‌زنم. دیگری می‌گفت که اگر از چین واکسن بیاورید من واکسن نمی‌زنم. یادتان هست نامه‌هایی که برای من نوشته اند و الان هم در دفتر من موجود است پزشکانی بودند و حتی روسای برخی تشکیلات پزشکی هم حتی نامه نوشته‌اند که از روسیه و چین واکسن وارد نکنید.

رییس جمهوری خطاب به این افراد افزود: آن روز که می‌خواستیم تهیه‌ کنیم شما برای کسانی که به دنبال تهیه و خرید واکسن بودند، تزلزل ایجاد کردید و حتی می‌خواستید وزارت بهداشت متزلزل شود. برخی نامه نوشتند که واکسن فلان کشور مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نیست و حق ندارید از این کشورها واکسن وارد کنید و اگر بخرید این می‌کنیم و آن می‌کنیم همان آدم‌ها امروز می‌گویند چرا کم خریدید چرا زودتر نخریدید چرا از آنجا نخریدید، چرا از این جا نخریدید.

روحانی گفت: بیایید منصفانه رفتار کنیم همه می‌دانیم واکسن یک ضرورت است و واکسنی که به درد می‌خورد و می‌خواهیم آن را بخریم حتماً با مجوز وزارت بهداشت درمان و انجام می‌شود و ما جز وزارت بهداشت جای دیگری نداریم که به ما می‌گوید خرید این واکسن مجاز است. البته تاکید کردم و باز هم تاکید می کنم اگر شرکت معتبر مورد قبول وزارت بهداشت توانایی تهیه و خرید واکسن و ورود آن را به کشور دارد و می تواند با قیمت در بازار عرضه کند برای مردم این کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

روحانی: هفته سختی پیش رو داریم/ رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد

***

بی‌برنامگی، آفت جناح‌های سیاسی کشور

علیرضا بهشتی، استاد علوم سیاسی به شرق گفت: «مشکل جناح‌های سیاسی کشور، اصولگرا، اصلاح‌طلب یا هر جناح و دسته و حزب دیگر این است که حیات سیاسی‌شان به ایستگاه‌های انتخاباتی منحصر شده است. بحران هویت، بی‌برنامگی و مدیریت هیئتی در همه احزاب سیاسی مشاهده می‌شود. ببینید امروز خبری خواندم مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در حال تدوین برنامه‌شان برای اداره کشور هستند! یعنی کمتر از دو ماه به انتخابات مانده و هنوز برنامه‌ای ارائه نشده است. اصولگرایان که ظاهرا همین اندازه هم تلاش نکرده‌اند...

همین خط‌مشی نادرست و بی‌فرجام اصلاح‌طلبان را مجبور به حمایت از آقای روحانی کرد. آقای روحانی با تابلوی اصلاح‌طلبی به میدان مبارزه انتخاباتی نیامد و در طول حیات سیاسی‌اش هیچ‌زمانی ادعای اصلاح‌طلبی هم نداشته است. با همه احترام و ارزشی که برای آقای خاتمی قائل هستم، باید عرض کنم تمسک به تاکتیک «تکرار» نه مبنای هویتی معینی داشت، نه پشتوانه برنامه‌ای مشخصی داشت و نه جز کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، سود دیگری در بر داشت.

این سخن که اصلاح‌طلبان چه بخواهند چه نخواهند کارنامه دولت آقای روحانی به حساب‌شان گذاشته می‌شود، منعکس‌کننده یک واقعیت است. منتها من اشتباه را بیش از آنکه اشتباهی تاکتیکی بدانم، ناشی از خط‌مشی نادرستی می‌دانم که متأسفانه نهادهای اصلی اصلاح‌طلبان هنوز هم بر آن پافشاری می‌کنند.»

***

وعده‌های اقتصادی عجیب محسن رضایی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با مهر با پرسشی درباره وعده های اقتصادی خود روبرو شده است. وقتی خبرنگار از او پرسیده است که برخی از این وعده شائبه پوپولیستی بودن دارد، رضایی در پاسخ وعده های دیگری به فهرست وعده های قبلی اضافه کرده است:

«-چطور فکر می‌کنید ملت و دولت ایران نمی‌تواند برای چهار، پنج میلیون جمعیت بیکار شغل ایجاد کند؟

-می‌توانیم تحول مثبت اقتصادی ایجاد کنیم به گونه‌ای که دیگر حتی یک نفر شهروند سالم و فقیر در کشور نداشته باشیم. 

-اینکه مردم ما بتوانند قدرت سرانه واقعی خرید خود را از ۳۵ هزار به ۵۰ هزار برسانند، کاملاً شدنی است. 

-اینکه تمام معلمان کشور بدون استثنا صاحب خانه شوند و یک معلم بدون خانه نداشته باشیم، یک حق مسلم ملت ما است و کاملاً شدنی است؛ 

-اینکه کارگرانی که بالای سه سال سابقه کاری دارند، باید صاحب خانه شوند، یک حق مسلّم است و شدنی است.»

محسن رضایی درباره اینکه چگونه قرار است کشتی طوفان زده اقتصاد ایران را به این اهداف برساند راههای زیر را بیان کرده است:

«-اتکای دانش بومی و سرمایه‌های عظیم کشور

-اگر دولت دستش را توی جیب مردم نکند و برای جهش تولید تلاش کند

-دست رانت‌خوارها و دست مافیای مسکن که نمی‌خواهند مردم صاحبخانه شوند را قطع می‌کنیم»

البته رضایی چند بار تاکید کرده است که برنامه علمی اقتصادی داریم. امیدواریم جناب محسن رضایی برنامه های علمی خود را برای رسیدن به این اهداف هرچه زودتر منتشر کنند تا عیار این شعارها و وعده ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

محسن رضایی: برخی مسئولین دولت روحانی باید محاکمه شوند/ نفوذی‌ها با مافیاهای اقتصادی ارتباط برقرار کرده‌اند

***

پزشکیان: مخالف وضع موجود هستم

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که مدافع وضع موجود است یا مخالف آن به تسنیم گفت: «معلوم است که مخالف وضع موجود هستم. مگر سیاست های کلی وضع موجود را قبول می کند. مگر قرار نبود در منطقه اول شویم؟ چرا نیستیم؟ برای اینکه نتوانستیم سیاست های کلی را پیاده سازی کنیم.

بنابراین شکی نیست که منتقد وضع موجود هستم. البته وضع موجود تنها به دولت بازنمی گردد. به مجلس، قوه قضاییه و نحوه دخالت همین چهره های تاثیرگذار و اصطلاحا الیت نیز مرتبط است. یعنی اینطور نیست که شما یک فرد یا یک قوه را مقصر وضع موجود بدانید.

در مدیریت و در علم به دنبال پیدا کردن مشکل و تلاش برای حل مشکل هستند و به دنبال مقصر نیستند در حالی که ما در ایران یاد گرفتیم که صرفا به دنبال مقصر باشیم و همه گناهان را به گردن او بیندازیم. 40 سال است که آدم ها را عوض می کنیم که مشکل را حل کنند. در حالی که مشکل همیشه سر جای خودش باقی می ماند.

انتخاب ما اصلاح طلبان محدود بود و تصور جمعی این بود و آن اشخاص الیت گفتند که جمع شوید و به این آدم رای دهید. در نتیجه جمع شدیم به آن آدم رای دادیم.

اما اگر به عقب بازگردیم در سال 92 و 96 همان چهره ها به عنوان کاندیدا بودند، باز هم به آقای روحانی رای می دادم. کلیت قضیه این است که هر کس در این ساختار بیاید و با این روش عمل کند، خروجی بهتر از آقای روحانی نخواهد داشت.»

بیشتر بخوانید: 

پزشکیان: کنار نمی‌روم، حتی اگر تَکرار کنند/ اگر به ۹۶ برگردیم بازهم به روحانی رای می‌دهم

***

واکنش تند عطریانفر به مواضع فائزه هاشمی

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی ویدئویی با سایت «فردا» در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی با تاکید بر اینکه «رویکرد او را در عرصه سیاست نمی‌پسندم» گفت: « این شیوه صحبت کردن اساسا برازند یک شخصیت مسئول نیست. خانم هاشمی اگر می‌خواهد در جامعه موثر باشد و کمک کند باید از موضع مسئول اظهارنظر کند. اینکه هرچه به ذهنش بیاید را مطرح کند برازنده او و آقای هاشمی نیست».

وی افزود: «باور من این است که اگر آقای هاشمی رفسنجانی در قید حیات بود حتما به این شیوه ورود خانم هاشمی در کلاپ هاوس نقد و نسبت به او خطاب و عتاب می‌کرد. چه بسا که حتی موضع خود را نیز علنی می‌کرد».

عطریانفر همچنین تاکید کرد: «خانم فائزه هاشمی همانطور که اعلام کرد یک سال و نیم است که در حزب کارگزاران حضور ندارد. این عدم حضور هم به خاطر نقدهایی است که به او شده است».

وی گفت: «هنر این نیست که ما علیه فائزه هاشمی بیانیه دهیم. این مساله‌ای را حل نمی‌کند و اثری ندارد غیر از اینکه او را عصبانی‌تر و وارد یک فضای دیگری کند. هنر من و دیگر دوستان این است که او را از مواضع افراطی بازداریم».

***

احتمال نامزدی رئیسی قوت گرفته است؟

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان به خبرآنلاین گفته است: «شواهدی وجود دارد که احتمال آمدن آقای رئیسی را قوت می‌بخشد. منتهی ما نمی‌توانیم به طور قاطع بگوییم که ایشان برای انتخابات می‌آیند یا نمی‌آیند...

اکثر کاندیداها در جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی گفته‌اند که اگر آقای رئیسی بیاید نمی‌آییم بنابراین این مسئله نشان می دهدکه همه یک نگاهی به آقای رئیسی دارند...

از ویژگی‌های آقای رئیسی این است که پس از سال‌ها، برای اولین بار، مجموعه نیروهای ارزشی و انقلابی در سال ۹۶، برای انتخابات ریاست جمهوری به نامزد واحد رسیدند که قبل از آن نداشتیم. در ۹۲، ۸۴ و حتی ۸۸ هم نداشتیم به بیان دیگر کاندیدهای اصولگرایان، متعدد بودند اما در سال ۹۶، آقای رئیسی نشان داد ظرفیتی است که می‌توان به او تکیه و  روی آن برای انتخاب نهایی، اجماع کرد. بنابراین یک بعُد شخصیتی آقای رئیسی، برخورداری از توانمندی اجماع سازی است...

فکر می‌کنیم آقای رئیسی هم ملاحظاتی را مدنظر دارند، دیگر اینکه باید برخی از زمینه‌ها فراهم شود تا پس از آن بتوانند تصمیم گیری کنند. به هر حال آقای رئیسی در جایگاه مهمی حضور دارند و باید برای آمدن به انتخابات ریاست جمهوری، آن جایگاه را ترک کنند که این نیازمند یک سری زمینه‌سازی‌هایی است.»

بیشتر بخوانید:

متکی: شواهدی وجود دارد که کاندیداتوری رئیسی را قوت می‌بخشد

***

کمیته جهانگیری، ظریف و زنگنه برای انتخابات

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص فعالیت یک کمیته در دولت با عضویت اسحاق جهانگیری، بیژن زنگنه و محمدجواد ظریف درباره انتخابات و بررسی شرایط کشور، به ایلنا: تا آنجاکه من مطلع هستم این کمیته هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد به این علت که نسبت به آینده ایران حساس هستند.

مرعشی در پایان در خصوص کاندیداتوری محمدجواد ظریف، گفت: من سخنگوی ایشان نیستم، ولی پیش‌بینی من این است که آقای ظریف ثبت‌نام نمی‌کند.

***

اگر رئیسی نامزد ریاست جمهوری شود روند مبارزه با فساد به خطر می‌افتد

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخاب شدن سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد اول شورای وحدت، به فردا گفت: اگر بخواهیم آقای رئیسی را از قوه قضائیه بیاوریم و برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنیم، واقعیتش آن است که روند مقابله با فساد در قوه قضائیه به خطر می افتد چون در واقع این روند تعطیل خواهد شد. آقای رئیسی در طول 2 سال اخیر روند بازسازی قوه قضائیه و مبارزه با فساد را شروع کرده و عملا الان سوار کار است، به طوریکه تازه دارد ثمرات کارها و اقدامات آقای رئیسی خودش را نشان می دهد.

وی افزود: اگر آقای رئیسی از قوه قضائیه خارج شود و در عرصه ریاست جمهوری قرار بگیرد، این خطر قطعی وجود دارد که کس دیگری نتواند راه او را ادامه دهد و عملا روند بازسازی قوه قضائیه متوقف خواهد شد بنابراین حضور او در قوه قضائیه بسیار مفیدتر و ضروری تر برای نظام اسلامی خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: دوستانی که می گویند آقای رئیسی را به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بیاوریم، مثل کسی است که یک ستون محکم خانه را خراب می کند تا یک ستون جدید دیگری بسازد. براساس سنت رایج آقای رئیسی 8 سال فرصت دارد تا برنامه خود را به طور کامل در قوه قضائیه پیاده کند و در حال حاضر کسی بهتر از او برای بازسازی قوه قضائیه نداریم. حال آنکه هستند دوستانی که بحث ریاست جمهوری را بتوانند دنبال کنند، به همین دلیل بهتر است آقای رئیسی قوه قضائیه باقی بماند.

***

 

 

 

دیدگاه کاربران

حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۹۲۵۵۳۵۲۰:۴۳:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۲۸
مذاکرات خوب مثبت سازنده و رو به جلو بود مذاکرات فرسایشی نیست هم به دیالوگ تکراری اضافه شد
ناشناس۱۹۲۶۲۱۰۰۸:۵۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۲۹
محسن رضایی امسال تصمیم گرفته که حتما رییس جمهور شده و به آرزوی دیرین خود دست یابد!!!
ناشناس۱۹۲۵۵۴۵۲۰:۴۸:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۲۸
روحانی جلوی دوربین واکسن چینی تزریق کنه به خودش
ناشناس۱۹۲۵۵۵۴۲۰:۵۲:۵۲ ۱۴۰۰/۱/۲۸
دولت دوباره قول 100 روز پایانی داده دولت اگر غيرت داره خیانت در بورس را جبران کند
ناشناس۱۹۲۵۵۵۵۲۰:۵۳:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۲۸
مردمی ترین گزینه های مطرح کنونی ؛ فائزه هاشمی رفسنجانی است
ناشناس۱۹۲۵۵۶۰۲۰:۵۴:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۲۸
سابقه به درد بخور در رزومه کاری برادر محسن نیست برای رئیس جمهور شدن
ناشناس۱۹۲۵۵۶۹۲۰:۵۹:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۲۸
مخالف وضع موجود هستم . خوب شد گفتی ! چه هوش سرشاری داره این ! این درایت رو از کجا پیدا کرده این بابا ؟!
ناشناس۱۹۲۵۶۱۱۲۱:۱۶:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۲۸
جناب آقای دکتر روحانی جمعیت بسیار زیادی با تبلیغات و دعوت شما به بورس امده و بنا به دلایل پوشیده ای زیان های سختی دیده اند شما به قول خودتان می خواهید در این صد روز کار ویژه ای بکنید اولا مشارکت در انتخابات را روی اصل اینکاری که در بورس صورت گرفت بسیار پایین است که اگر جبران مافات نشود همانند لکه ننگی تا ابد در کارنامه شما باقی خواهد ماند
ناشناس۱۹۲۵۶۱۹۲۱:۲۲:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۲۸
عطریانفر هم جزء کسایی بوده که از دیوار سفارت بالا رفته ؟!
ناشناس۱۹۲۶۲۳۴۰۹:۱۹:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۲۹
نامبرده در رزومه کاریش فقط یه همین بالا رفتن از دیوار رو داره
ناشناس۱۹۲۶۲۶۲۰۹:۳۰:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۲۹
یه دیوار بالا رفت یه عمر خودش و اطرافیانش رو بیمه کرد
ناشناس۱۹۲۵۶۶۹۲۱:۵۶:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۲۸
اداره كردن اين مملكت با اينهمه ثروت وموقعيت كارسختي نيست همه هم برنامه دارند ولي شرايط شبيه هيچ كشوري در دنيا نيست اينست كه هر برنامه اي به بن بست وروزمرگي مي رسد
بهرام۱۹۲۵۶۷۰۲۱:۵۶:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۲۸
ملت ایران اقای محسن رضایی را جدی نمی گیرند و در نهایت قبولش ندارند
ناشناس۱۹۲۶۲۳۵۰۹:۲۰:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۲۹
فی الواقع هم وقت خودش رو میگیره و هم وقت دیگران رو
ناشناس۱۹۲۵۷۳۵۲۲:۴۸:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۲۸
یا شیخ بیا بگو چطوری به بورس از پشت خنجر زدی
ناشناس۱۹۲۶۰۱۱۰۲:۳۷:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۲۹
اقای رضایی این حرفها را میزند زیرا میداند هیچگاه به این مقام نمیرسد .
بی نام۱۹۲۶۰۱۹۰۲:۵۲:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۲۹
آقای عطریان فر از جری تر شدن فائزه به نظام نترس به وقتش همین مردم انقلابی و وطن پرست دهانش را خواهند بست و همچنین امسالش را
ناشناس۱۹۲۶۰۵۱۰۴:۲۵:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۲۹
دولت را که باعث شده اعتماد عمومی بالای 50 میلیون سهامدار بورس و خانواده آنها از مسولین کشور از بین برود را در اسرع وقت در لیست محاکمه بگذارید تا در اولین روز پس از پایان کار دولت دادگاهی شوند
ح۱۹۲۶۰۵۹۰۴:۵۰:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۲۹
با سلام ‌...خواهشا پول فروش ۶۰ درصد سهام که فروختیم واریز کنید الان چهار ماه بیشتره فروختیم هیچ واریزی ندارد از فروش ۶۰درصدمون لطفا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید براش بد جور نیاز داریم ممنون ... فروختیم چون واقعا به اون پول نیاز داشتیم از مسعولان محترم تقاظای آجزانه میکنم نصبت به واریز پول فروش سهام عدالتمان توجه کنند واریز بشه با پول فروش سهام فروختمون مشگلمان حل بشه سپاسگزارم
ح۱۹۲۶۰۶۰۰۴:۵۰:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۲۹
با سلام ‌...خواهشا پول فروش ۶۰ درصد سهام که فروختیم واریز کنید الان چهار ماه بیشتره فروختیم هیچ واریزی ندارد از فروش ۶۰درصدمون لطفا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید براش بد جور نیاز داریم ممنون ... فروختیم چون واقعا به اون پول نیاز داشتیم از مسعولان محترم تقاظای آجزانه میکنم نصبت به واریز پول فروش سهام عدالتمان توجه کنند واریز بشه با پول فروش سهام فروختمون مشگلمان حل بشه سپاسگزارم
ناشناس۱۹۲۶۰۹۳۰۶:۰۱:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۲۹
محسن رضایی ثابت کرده مردعمل است.محسن رضایی هرچه بگویدبه آن عمل میکند
رزمنده۱۹۲۶۰۹۶۰۶:۰۲:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۲۹
فقط حاج محسن میتواندباتکیه برجوانان مملکت رانجات دهد.همانند۸سال دفاع مقدس
ناشناس۱۹۲۶۲۴۰۰۹:۲۲:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۲۹
حاج محسن قابلیت اخذ رای از مردم را ندارد
ناشناس۱۹۲۶۱۲۱۰۶:۵۳:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۲۹
سنگ بزرگ علامت نزدن است
ناشناس۱۹۲۶۱۲۸۰۷:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۲۹
شعارهای رضایی بسیار شبیه شعارهای روحانی و قبلی هاست، البته تعجبی هم نداره، به هرحال مردم که عوض نشدن، همان مردم هستن، نبابراین همان روش های قبلی هم روشون جواب میده!
ناشناس۱۹۲۶۱۶۲۰۸:۰۰:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۲۹
پزشکیان گفته اگه به ۹۶ برگرده دوباره به روحانی رای میده . جالبه ! الانم خودش رو نامزد کرده . یعنی منم یکی هستم مثل روحانی و کاراشو تائید میکنم اونوقت انتظار داره الان رئیس جمهور شه :-)
ناشناس۱۹۲۶۲۶۱۰۹:۳۰:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۲۹
عزیزم‌منظورش‌رامتوجه‌نشده‌ای‌به‌نامزدهای‌سال‌نودوشش نگاه‌کن چه‌کسانی‌نامزد‌شده‌اند/پس‌بازهمازبین‌انها‌روحانی‌یک‌سر‌وکردن بالاتراست
ناشناس۱۹۲۶۱۷۴۰۸:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۲۹
بعد چهل سال دیگر این مردم فاصله بین شعار تا عمل - برنامه تا دروغ را فهمیده اند دیگه حناتون رنگ نداره با حلوا حلوا و وعده نسیه و شعار نمیشه مردم را گول زد.
سید۱۹۲۶۲۵۸۰۹:۲۹:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۲۹
دقیقا مردم الان دنبال رئیس جمهور جهادی هستن
صمصام۱۹۲۶۳۳۸۱۰:۰۵:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۲۹
آقا بذارین این محسن خان رضایی هم یه چهار سال بیاد ببینیم چکار میکنه بنده خدا گناه داره بذارین آرزو به دل از دنیا نره ما که زندگی شرافتمندانه رو به گور میبریم بذارین لااقل این بنده خدا حسرت پاستور به دلش نمونه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین