«ناگهان تصمیم گرفتند که طور دیگری زندگی کنند!»

علی نصری ،   4000112006 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

 وقتی به تحریم‌های اقتصادی آمریکا اعتراض میکردیم، میگفتند؛ به هر حال دولت آمریکا به فکر منافع ملت خودش است‌. تقصیر از ماست که «آمریکاستیزی» میکنیم. 

«ناگهان تصمیم گرفتند که طور دیگری زندگی کنند!»

وقتی از لشکرکشی آمریکا به منطقه و با خاک یکسان کردن کشورهای همسایه‌ و محاصره کردن‌ کشورمان‌ با دهها پایگاه نظامی و قراردادهای تسلیحاتی صدها میلیارد دلاری با حکومتهای وابسته‌اش شکایت میکردیم، میگفتند؛ به هر حال آمریکا ابرقدرت جهان است. تقصیر از ماست که «ماجراجویی» میکنیم!

وقتی از تاریخچه روابطمان با آمریکا، از کودتای ۲۸ مرداد تا حمایت از صدام در تجاوز به ایران و حملات شیمیایی‌ش تا تروریسم اقتصادی و تحریم‌های فلج‌کننده و فشار حداکثری میگفتیم، میگفتند‌؛ چرا «کره جنوبی» نباشیم که - علیرغم ۱۵۰ هزار نظامی آمریکایی همیشه مسقر در خاکش - انقدر خوب است؟ تقصیر از ماست که «کره جنوبی» نشدیم! 

وقتی دکتر ظریف در پاسخ به دلیل فشارهای آمریکا و اهمیت «استقلال» کشور و مستعمره نبودن میگفت که «ملت ما تصمیم گرفته که طور دیگری زندگی کند»، سر تا پا خشم میشدند و هشتگ‌ میزدند که «من تصمیم نگرفتم»! (یعنی مشکلی با مستعمره بودن ندارم). 

اما حالا که طرف معامله با ایران کشور چین است؛ که تا کنون نه کودتایی در ایران سازماندهی کرده، نه مرزهای کشور را محاصره نظامی کرده، نه با قلدری ملت ایران را به «چماق و هویج» و «گزینه‌های روی میز» و «فشار حداکثری» و «علف‌خواری» و «بمباران بناهای فرهنگی» تهدید کرده.

نه با زورگویی و تحریم‌های ثانویه دولتهای و حتی شرکت‌های خصوصی سایر کشورها را از تجارت با ایران منع کرده، نه حساب دانشجویان ایرانی را مسدود کرده، نه ویزای شهروندان ایرانی را لغو کرده، نه به دنبال تحریم ورزشی و علمی و فرهنگی و انزوای کامل ملت ایران بوده.

نه سردار نظامی کشور را ترور کرده، نه از ترور دانشمندان هسته‌ای حمایت کرده، نه هیچ مقام سیاسی‌ش در جمع تروریستها‌ی رجوی وعده جشن و پایکوبی در پایتخت ایران را داده.

 نه با بودجه‌ دولتی‌ شبکه‌های فارسی‌زبان و سازمانهای جنگ رسانه‌ای و روانی علیه سلامت ذهن و روان ایرانیان راه انداخته.

ناگهان همان کسانی که تا دیروز در برابر جنگ اقتصادی‌‌ و فشار حداکثری آمریکا سکوت میکردند یا در حمایت از آن در رسانه‌ بن‌سلمان و وزارت خارجه آمریکا نظریه‌پردازی میکردند. 

کسانی که استقلال‌خواهی در «جهان امروز» را «تحجر» و «شعار بی‌معنی» و مسیر «کره شمالی» شدن و مقاومت در برابر قلدری و قانون‌شکنی و سلطه‌جویی آمریکا را «چپ‌گرایی ورشکسته» میخواندند.

کسانی که تصمیم «نگرفته» بودند که طور دیگری زندگی کنند.

از دیروز ناگهان روح استعمارستیزی دکتر مصدق و ماهاتما گاندی همزمان در جسم‌شان حلول کرده، غیرت ملی‌شان در برابر یک توافق‌نامه تجاری دو طرفه به جوش آمده، یک نقشه کلی راهبردی بین دو کشور را «فروختن ایران» میخوانند و در برابر «بیگانه» سینه سپر میکنند.

بله، ناگهان تصمیم گرفتند! تصمیم گرفتند که طور دیگری زندگی کنند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۹۴۳۹۷۰۹:۲۷:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
لعنت بر آمریکا
ناشناس۱۸۹۴۴۵۵۱۰:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
لعنت بر همه غارتگران
ناشناس۱۸۹۴۷۰۲۱۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
چین نیز مثل شوروی دچار فروپاشي و تجزیه خواهد شد.
ناشناس۱۸۹۴۴۷۳۱۰:۲۳:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
و مزدورانش در داخل و خارج
ناشناس۱۸۹۴۵۰۱۱۰:۴۳:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
لعنت برامریکا واذنابش وکدخداپرستان
ناشناس۱۸۹۴۵۰۷۱۰:۴۷:۳۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
بیش باد
ناشناس۱۸۹۴۵۲۶۱۱:۰۱:۳۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
لعنت برچینوروسیه
ناشناس۱۸۹۴۶۴۱۱۲:۱۴:۳۸ ۱۴۰۰/۱/۱۲
لعنت خدا بر تو كه دشمن خود را هنوز نميشناسي. شايد هم خودت از دشمن هستي
ناشناس۱۸۹۴۵۳۹۱۱:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۲
اینایی که منفی دادن حالش خوبه فکر کنم آمریکا ماهی ده هزار دلار می‌ریزه به حسابشان واقعا چه قدر بدبختیم که آمریکا پدرشون درآورده و یکسری مردم هنوز طرفدارشن
ناشناس۱۸۹۴۵۷۸۱۱:۳۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
لابد این لعنت به خاطر دفاع از آزادی انسان، تحریم چین به خاطر دفاع از مسلمانان اویغور، نابودی دیکتاتور هایی مثل صدام و قذافی، دفاع از حقوق بشر در ایران، هست.
ناشناس۱۸۹۴۶۵۹۱۲:۲۵:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
خخخه دفاع از حقوق بشر و مسلمانان و.. !!! البته از نوع سیاست آمریکایی!! برو عمو
ناشناس۱۸۹۴۶۹۹۱۲:۴۲:۱۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
یعنی تو شدی مدافع مسلمانان اویغور؟ بخدا اگه ایران به مسلمانان اویغور کمک میکرد میگفتی به ما چه مربوطه؟
ناشناس۱۸۹۴۹۸۰۱۶:۴۴:۳۲ ۱۴۰۰/۱/۱۲
تو که میگی کامل بگو : بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی جنگ ویتنام کودتای ۲۸ مرداد حمایت از اسرائیل ایجاد داعش و.....
ناشناس۱۸۹۴۹۸۳۱۶:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
نه! برای کمک به تاسیس گروه های تروریستی القاعده و داعش به گواهی کلینتون و ترامپ هستش!
ناشناس۱۸۹۵۰۰۳۱۷:۰۱:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
امریکا با اون همه زندانی و با صدها هزار انسان‌کشی در همه این کره خاکی و ایجاد جنگهای متعد در کشورهای مختلف و حتی استفاده از بمب هسته‌ای و بیشترین ساخت و فروش سلاح‌های کشتار جمعی مدافع آزادی انسان بوده؟!!! داری بقیه رو مسخره میکنی یا توهمی چیزی داری؟
ناشناس۱۸۹۵۰۳۶۱۷:۳۹:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
صدام را خود امریکا واروپا به جان ما انداختند بعد که خوب هردو کشور را ویران کردند ژست حقوق بشری گرفتند هرگز نقش امریکا واروپا در پشتیبانی همه جانبه در حمله صدام به کشورمان فراموش نمی شود
ناشناس۱۸۹۵۱۰۶۱۹:۳۲:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۲
بیشتر سلاحهای صدام ساخت روسیه (شوروی)بود
ناشناس۱۸۹۴۴۱۷۰۹:۳۸:۰۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
وقتی شما سوابق چین با چنین قرار هایی را میبینید که خب مردود است ، حال و روز غربی ها هم در دشمنی با ما مشخص هست پس تنها راه اقتصاد مقاومتی است با الویت تاکید میکنم بالویت * تنها نگاه به درون و درونی زایی و معیشت مردم از نان ودان مرغ گرفته تا.. فعلا صادرات را دور بیندازید پتروشیمی ها را هم فقط در اختیار صنایع داخلی قرار دهید اول ایران .
مهدی۱۸۹۴۴۳۲۰۹:۵۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
اینجا هم میگیم سابقه کشورهایی که چنین قراردادهایی با چین امضا کردند رو ببینید که به کجاها رفتن و چه بلاهایی سرشون اومده. مملکت نه راه پس گذاشته .. نه راه پیش.
ناشناس۱۸۹۴۶۶۳۱۲:۲۷:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۱۲
مدینه فاضله شما که دنبال همچین توافقاتی با چین هستند! ما هم قبل آن داشتیم مانند با ترکیه
ناشناس۱۸۹۵۰۷۷۱۹:۰۱:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
رژیم امریکا که باید خوشحال باشه که ایران با این قرارداد زمین بخوره. پس چرا این رژیم و مزدورانش اینقدر ناراحتند.
ناشناس۱۸۹۴۴۳۳۰۹:۵۲:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
فکر می کنم اینطور که شما فرمودید نیست اتفاقا آنها می گویند همانگونه که با چین تعامل می کنیم با غرب هم همین کار را می کردیم تا اینقدر در تار آنها گیر نکنیم بزرگان گفته اند هزاران دوست کم و یک دشمن بسیار است
ناشناس۱۸۹۴۶۶۵۱۲:۲۹:۰۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
تا الان که فکر و ذهن شما دنبال غرب بود و هر بار هم می زدن تو سرتون!
ناشناس۱۸۹۴۷۲۰۱۲:۴۷:۱۲ ۱۴۰۰/۱/۱۲
اخوی حالت خوبه!؟!؟ پس برجام چی بود!؟ بابا آمریکا دنبال تعامل با ما نیست!!!
ناشناس۱۸۹۴۴۴۳۰۹:۵۹:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
چین = بنجل فروش معروف چین = نابود گر صنعت داخلی چین= غارتگر ماهیهای دریاهای جنوب کشور چین = تامین کننده اقلام بی کیفیت توسط تجار و صاحبان.. مردم ایران پول اجناس با کیفیت را به اقلام چینی پرداخت میکنند نویسنده محترم یک نظر خواهی از مردم انجام دهد تا ببیند مردم چه نظری دارند بعد اینقدر از چین تعریف تمجید کند
ناشناس۱۸۹۴۶۴۲۱۲:۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
جنس بنجل رو وارد کننده سودجو انجام میده وگرنه متخصصین میدونن چین اقلامش کیفیت های مختلف و مخصوصا بالایی داره در تعاملات صنعتی باید در این سطح کیفیت کار کرد با آنها
ناشناس۱۸۹۴۶۶۷۱۲:۳۱:۲۳ ۱۴۰۰/۱/۱۲
شما آن سالهایی که ژاپن جنس بنجل تولید می کرد و می فروخت به شما را نبودی! یا ماهی گیری هم به لطف اقایان که فقط اجازه نوعی ماهی را داده بودن و آنها همه را می گرفتند ولی آخرش انقلابی ها جلویش را گرفتند
ناشناس۱۸۹۴۸۲۰۱۳:۵۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
جنس آشغال بود نخرید. گرون میشه میخرید آشغال میشه میخرید کلا هر چی بیارن ملت ایران میخره، چرا نباید آشغال با سود بالا تولید کنه وقتی ایرانیه میخره آمریکاییه پرت میکنه اونور چند سنت پول هم برای آشغال نمیده چون پول مفت نداره.
ناشناس۱۸۹۴۹۸۴۱۶:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۱۲
آمریکا چی؟ مخالف تحریم؟ مخالف ترور؟ مخالف ایجاد داعش و طالبان؟ مخالف جنگ با استقلال طلبان؟
ناشناس۱۸۹۵۰۷۴۱۸:۵۸:۲۶ ۱۴۰۰/۱/۱۲
این پیام از آلبانی است. تعجب نکنید!
علی هاشمی۱۸۹۴۴۶۱۱۰:۱۳:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
رسم ابر قدرتهای موجود چه شرق و چه غرب کسب منافع است . در اصل ماجرا شکی نیست . چین خیزش بلندی برای احاطه بر منابع انرژی نه تنها در ایران بلکه در عراق هم دارد . قراردادهایی که هم بازار مصرف و هم کنترل ترافیک صادرات مجدد کالا را به کشورهای ثالث را در اختیار چین میدهد ،دیگر انتخاب ما نیست بلکه انتخاب چین است . هوشیار باشیم .
علی۱۸۹۴۴۶۵۱۰:۱۵:۵۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
جناب نصری. چرا اینقدر بحث می‌کنید. تنها حرف مردم ایران این است که قرارداد را منتشر کنید تا همه بفهمیم که قرارداد چیزی نیست که رسانه های دشمن میگن. انتظار زیادی است؟
ناشناس۱۸۹۵۰۰۶۱۷:۰۴:۴۲ ۱۴۰۰/۱/۱۲
هنوز قراردادی منعقد نشده فعلا فقط سندی برای همکاری امضا شده است
عبدالله۱۸۹۴۴۹۹۱۰:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي. به خدا توكل كنيد و از دروغگويي و ريا بپرهيزيد. پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت آسيبي نرسد.
ناشناس۱۸۹۴۵۰۰۱۰:۴۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
چین دوبار به تحریمهای شورای امنیت علیه ملت ایران رای داد. آن زمان قدرت اقتصادی هم نداشت.
ناشناس۱۸۹۴۶۶۹۱۲:۳۳:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۱۲
شما هم رفتید به خاطر این بمب اتم داران دوبار بتن در دانش ریختید!
ناشناس۱۸۹۴۶۷۲۱۲:۳۴:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
رای ممتنع ولی الان که فهمیده نوبت بعدی خودش است برای تحریم ها دیگر بازیچه غرب نمی شود
مجتبی۱۸۹۴۵۱۰۱۰:۴۹:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۱۲
نوچه های آمریکا و .. های کاسه .. همان تقی زاده ها و میرزا ملکم خان های این دورانند
ناشناس۱۸۹۴۵۲۲۱۱:۰۰:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
امروزه جنگ، جنگ رسانه ای است و امپریالیسم خبری میتواند با خبرهای دروغ خود ذهنها را آشفته سازد ولی متاسفانه جمهوری اسلامی هیچ برنامه ای برای مقابله با این امپریالیسم خبری ندارد. مسئولین کشور با میدان دادن به رسانه های رسمی داخل کشور و آزادی بیان میتوانند مرجعیت رسانه ای را به داخل کشور بیاورند و چون رسانه رسمی و در داخل کشور است دیگر هر خبر کذبی را به خورد ملت نمی دهند.
ناشناس۱۸۹۴۵۲۷۱۱:۰۱:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
هم آمریکا وهم چین استعمار گر هستند.امریکا با سلطه نظامی کشورها را تسخیر میکند .چین با سلطه اقتصادی.زیاد به چین امیدوار نباشید چین کشورهای آفریقایی را که زیر سلطه گرفته در مقابل انجام ساعتها کارطاقت فرسا کمترین دستمزد را پرداخت می کند
ناشناس۱۸۹۴۵۳۶۱۱:۰۵:۵۹ ۱۴۰۰/۱/۱۲
باشه شما درست می گید اما چرا فرزندان مسئولین در آمریکا هستند و نه چین؟!!!!! پس معلومه که کاسه ای زیر نیم کاسه است. شما که هنوز متن قرارداد را هم منتشر نکردید پس چطور در مورد خوبی های آن اینطور..
ناشناس۱۸۹۵۱۵۶۲۰:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱۲
فرزندان کدوم مسئولین؟ مسئولین آمریکا عاشق فراماسونری بله. فرزندان امثال سردار حاجی زاده و سردار باقری و سعید محمد و.. کجا هستند؟ اگر اونها هم آمریکا باشن حرف شما درست.
ناشناس۱۸۹۴۵۴۰۱۱:۰۸:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
در کل رفتار امریکا ، چین ، روسیه و.. فرقی با هم نداره ، دشمنی بی دلیل با امریکا ، این دشمنی فقط تامین کننده منافع یک عده در داخل است ،
ناشناس۱۸۹۴۷۳۰۱۲:۵۴:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
دشمنی بی دلیل با آمریکا!؟!؟ کودتا، کاپتولاسیون، تحقیر, تحریم, حمایت از صدام، تحریم، ترور، تحریم، حمایت از منافقین، تحریم، هواپیمای مسافربری، تحریم، قرارداد سعدآباد، تحریم، حمایت از فتنه، تحریم، ترور دانشمندان، تحریم، برجام، تحریم، ترور سردار، تحریم، .. تحریم، .. واقعا چرا اینقدر بی دلیل با آمریکا دشمنی میکنیم!؟
ناشناس۱۸۹۵۰۱۱۱۷:۰۹:۴۸ ۱۴۰۰/۱/۱۲
یعنی چین هم واحد پول خودش را مبنای اقصاد بین‌الملل قرار داده و با آن اقتصاد کشورهای دیگر را گروگان گرفته؟ یا چین هم با استفاده از بمب هسته‌ای و سلاح‌های مخوف صدهاهزار انسان بیگناه کشته؟ در کشورهای دیگر پایگاه نظامی و نیرو مستقر کرده بدون خواست اون کشور؟ هر کشوری خواهان استقلال بود، چین تحریمش کرده؟ در ایران کودتا ایجاد کرده و مردم ایران را با سگ همتراز کرده؟ چطور گفتی رفتار اینها مانند هم است؟
ناشناس۱۸۹۴۵۶۲۱۱:۲۲:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
برجام را نگفتی که به خاطر این غرب بتن ریخته شد و انگار ناموس کشور رفت ولی گفتند خوب است و باید این کارها را در مقابل غرب بکنیم
ناشناس۱۸۹۵۰۴۶۱۷:۵۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
اگر اینطور است چگونه بعد از یکماه همه فعالیت های هسته ای از سرگرفته شد؟
ناشناس۱۸۹۴۶۳۸۱۲:۱۳:۲۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
فهمیدنش خیلی سخت نیست برجام حاصل توافق ما با شش کشور بود شاید باورتان نشود ولی چین هم یکی از آن شش کشور بود چین به تعهداتش در برجام عمل کرده یا نه؟ جواب این سوال موضع ملت را درباره این قرار اخیر روشن میکند.
ناشناس۱۸۹۴۶۶۲۱۲:۲۷:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۱۲
همه ی مخالفت ما با قراردادهای استعماری برای این است که وابسته نباشیم، چون که اگه وابسته باشی میتونن ازت سواستفاده کنند و با یه تحریم مملکتتو بهم بریزن. حالا میخواد چین باشه یا روسیه یا امریکا و اروپا. به نظرم کشور ما خیلی وابسته به سیاست شده، حتی حاضر ..در چلنج سیاسی با رقیب خارجی، کم نیاورد، غافل از اینکه سیاست باید در جهت حفظ منافع ملی باشد و لا غیر.
ناشناس۱۸۹۴۶۷۵۱۲:۳۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
اصلا چین یا آمریکا مطرح نیست حرف ما این است چرا باید ایران بجای تعادل در سیاست خارجی وتوازون بین شرق غرب به یک سو تمایل داشته باشد این موضوع باعث ضرر ایران از این مسئله خواهد شد فهم این موضوع بسیار ساده است نه آمریکا وچین وروسیه ونه هیچ کشور دیگر دوست دائمی ما نیستند ونخواهند بود این منافع ماست که همیشگی است در مورد حرفهای شما سخن بسیار است اما کافی است کشور های که منافع خود را به چین وروسیه گره زدند با کشور های که با آمریکا وغرب دوستی کردند مقایسه شود به هر دو استعمار گر هستند اما چین روسیه برای کشور تحت استعمار هیچ چیزی نمی گذارند اما حداقل غرب کمی انصاف بیشتر است البته برای اینکه منافع بیشتری ببرد البته حرف ما ومردم شنیده نخواهد شد چون مرغ شما و همفکران شما یک پا دارد
اکبر۱۸۹۴۷۱۶۱۲:۴۶:۴۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
سلام. انصافا زدید توی خال! باید مختصر و مفید و تاثیرگذار نوشت مثل متن شما. خدا قوت آقای نصیری
ناشناس۱۸۹۴۷۲۹۱۲:۵۲:۱۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
خودتان بهتر می دادید که مشکلات مملکت ما نه از راه رابطه با آمریکا و‌ نه با چین حل می شود. مشکلات مملکت بسیار عمیق و ساختاری است. چین یا امریکا با هیچکس دوست و یا دشمن واقعیت دائمی نیستند. نظام اسلامی تا به تفاهم و تعامل با نخبگان خودش دست پیدا نکند با هیچ کشوری امکان تعامل نخواهد داشت و آش و کاسه همین خواهد بود.
فرهاد۱۸۹۴۷۳۴۱۲:۵۷:۳۱ ۱۴۰۰/۱/۱۲
هیچ گربه ای به خاطر رضایت خدا موش نمی گیره.
ناشناس۱۸۹۴۷۳۵۱۲:۵۹:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۱۲
البته این آدمها رو بیشتر توی اینترنت و شبکه‌های مجازی میشه پیدا کرد. قبل از برجام یه عده بودن که به آمریکا خوشبین بودن اما الان کمتر کسی پیدا میشه که مثل اون موقع فکر کنه!
ناشناس۱۸۹۴۷۴۹۱۳:۰۸:۵۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
جناب نصر این نکته قرآنی را میدانید که فرموده لا اعبد ما تعبدون؟! ساده تر و شیواتر از این میتوان به شماها منظوری را توضیح داد ؟!
ناشناس۱۸۹۴۸۲۶۱۳:۵۴:۰۶ ۱۴۰۰/۱/۱۲
جایی نبوده که چین و روسیه وارد شده باشند و آنجا تبدیل به بهشتی مثل دانمارک و سوییس شده باشه. هر جا این دو کشور رفتند خرابه تحویل دادند. مشکل اینجاست که نصف جاهایی که امریکا وارد میشه خرابه میشه مثل لیبی و عراق و نصف آنها میشه امارات و کره جنوبی. هر جا که چین و روسیه وارد شدند تبدیل شده به کره شمالی و کوبا و زیمبابوه و ..
ناشناس۱۸۹۴۸۶۲۱۴:۲۹:۱۵ ۱۴۰۰/۱/۱۲
ظاهرا فقط موافقان سند همکاری با چین از متن سند خبر دارن و ازش تعریف میکنن اگه از داخل سند کسی خبر نداره دلیل موافقت چیه؟ شاید فقط بخاطر.. که موافق هستین
ناشناس۱۸۹۴۹۳۸۱۵:۵۸:۴۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
یعنی ژاپن مالزی سنگاپور امارات عربستان ترکیه....همه مستعمره امریکا هستند.
ناشناس۱۸۹۵۰۰۴۱۷:۰۲:۴۳ ۱۴۰۰/۱/۱۲
برادران. هر کاری کنید در ایران افرادی نان آمریکا خوردند و با هیچ استدلالی حاضر به قبول استکباری بودن رفتار آمریکا نیستند. از طرفی راجع به یک سند که هنوز معلوم نیست و سند راهبردی است نه عملیاتی و اجرائی نظر می دهند و یقه چاک می کنند. سرآمد تفکر شما ظریف و روحانی هستند که فهمیدند حتی برای رسیدن به برجام باید به استقبال چین بروند. پس شما کاسه داغ تر از آش نشوید. چین هم مثل همان کعبه آمال شما است و به فکر منافع خودش با این تفاوت که از ما نمی خواهد موشک نداشته باشیم یا رفتارمان با سوریه و لبنان و عراق چطور باشد. اگر زیرک باشیم رابطه ما با چین می تواند برد- برد باشد و گرنه چین هم مثل آمریکا و آلمان و فرانسه است. اساسا در دنیای امروز چیزی به عنوان مرام و معرفت نیست و قدرت مبنای همه امور است. فرزندان ایران؛ باید کشور را قوی کرد تا شرق و غرب نتواند بر ما سلطه یابد.
كاوه۱۸۹۵۰۳۱۱۷:۳۳:۰۳ ۱۴۰۰/۱/۱۲
كره شمالي و جنوبي هر دو يك وجه مشترك دارند و آن وابستگي به ابر قدرتها است . ما زماني مي توانيم از سلطه شرق و غرب راحت شويم كه خودكفا باشيم و گرنه قراردادهاي بلند مدت و معامله نفت و گاز براي وارد كردن كالا و فن آوري تنها مسكن است و ما را بيشتر وابسته مي كند .
ناشناس۱۸۹۵۰۵۱۱۸:۰۶:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۱۲
به جای آسمان ریسمان، مفاد قرار داد لطفا.
ناشناس۱۸۹۵۰۸۷۱۹:۰۷:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۱۲
مردم نامحرم نیستن خوب متن این سند 25ساله رو منتشر کنید ماحق داریم بدونیم شما چه تصمیمانی برای سرنوشت کشور ومردم میگیرید .مردم نامحرم نیستن چه درقضیه برجام که بستید وبعد معلوم شد چه کلاهی سرمون رفته چه در سند 25ساله رابطه ایران وچین .
ناشناس۱۸۹۵۱۶۰۲۰:۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۱/۱۲
خوب کردید متن قرارداد رو منتشر نمیکنید. چشم آمریکا در بیاد از فضولی بترکه ان شاء الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین