ساز ناکوک آشنا در سیاست خارجی ایران/ انتقادات تاجیک از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان/ سخنان عجیب جهانگیری درباره کاندیدای پوششی/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از ظریف

گروه سیاسی الف،   3991223046 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ساز ناکوک آشنا در سیاست خارجی ایران/ انتقادات تاجیک از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان/ سخنان عجیب جهانگیری درباره کاندیدای پوششی/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از ظریف

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری امروز ‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۸۵ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

بیش از یک میلیون نفر قبل از عید واکسن کرونا می زنند/ گردش ویروس انگلیسی در ۲۸ استان

آخرین وضعیت کرونا در تهران

***

چرا سعیدمحمد ائتلاف با رضایی را رد کرد؟

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصول‌گرا در گفتگو با فرارو در رابطه با استعفای سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و اعلام حضور رسمی وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: بنده خودم با آقای سعید محمد بعد از جدی شدن شایعه حضور وی در زمینه انتخابات صحبت کردم و پیشنهاد ائتلاف با آقای محسن رضایی را ارائه دادم، با توجه به اینکه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سالهاست سابقه حضور در صحنه سیاسی کشور را دارد، وی به خوبی می‌تواند در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی کند، با توجه به این موضوع قرار شد که آقای محمد قبل از اینکه حضورش را به طور رسمی اعلام کند، با آقای رضایی صحبتی را انجام دهد، اما با این اقدام اخیر، عملاً او پیشنهاد ائتلاف را نپذیرفت و قصد حضور مستقل را دارد.

سعید محمد اعلام کرده گزینه مستقل ریاست جمهوری است

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام حزب جامعه اسلامی مهندسین  درباره احتمال ائتلاف جریان اصولگرا با سردار سعید محمد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: او اعلام کرده است که به صورت مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و وابسته به هیچ جریان و گروهی نخواهد بود؛ اما بلاخره اصولگرایان تمام نامزدهایی را که در جریان اصولگرایی تعریف شوند را مورد بررسی قرار خواهند داد. البته هنوز زمان آن نرسیده  و جلسات در هیچ یک از دو شورا برای بررسی مصداق‌ها تشکیل نشده است. 

سعید محمد تخلفاتی داشته است؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درخصوص آخرین تحرکات انتخاباتی سعید محمد به ایسنا گفت: ایشان اصلا در فضای اصولگرایان مطرح نیست، فقط در فضای مجازی مطرح است و روی ایشان کار شده و کنار رفتن ایشان از فرماندهی  قرارگاه خاتم هم به دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعا این مساله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود.

***

جریان‌های سیاسی، استراتژی اقتصادی ندارند

شرق نوشت: «هیچ‌یک از جریان‌های سیاسی کشور یا افراد مستقلی که در تلاش‌اند دولت را به دست بگیرند با صراحت از سرمایه‌داری دفاع نمی‌کنند‌ اما برنامه یا استراتژی ضدسرمایه‌داری هم ندارند. از طرف دیگر، هیچ برنامه‌ سیاسی-اقتصادیِ منطبق با سازوکارهای سرمایه‌داری هم وجود ندارد که برای برون‌رفت از وضعیت وخیم موجود که به‌واسطه سرمایه‌داری و اقتصاد بازارمحور گریبان کشور را گرفته است، به کار بیاید.

بعید است دولتی که روی کار خواهد آمد، از دولت نظامیان، اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، یا در کمال ناباوری دولت مستقل‌ها، ایده‌ای عملی برای کاستن فقر، نابرابری و توزیع عادلانه ثروت داشته باشد. این معضل محدود به این دوره نیست‌ اما در این دوره کشور در آستانه انتخابات 1400 سخت‌ترین دوران خود را نسبت به ادوار گذشته سپری می‌کند...

استراتژی اقتصادی ایران در خفا و غیرشفاف برنامه‌ریزی و اجرائی می‌شود و حتی در انتخابات نیز از این استراتژی‌های کلان با شفافیت سخنی به میان نمی‌آید و در حد همان شعارهای زدودن فقر و نابرابری و بی‌کاری خلاصه می‌شود. نوعی خفاکاری در دفاع از و عمل به اقتصاد کاپیتالیستی در بین رؤسای‌جمهور و مردان دولت وجود دارد که این تعبیر را به ذهن متبادر می‌سازد: «اسمش را نبر‌ اما به آن عمل کن».

***

شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از ظریف

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به صب‌نو گفت: «در بند اول مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای نهاد اجماع‌ساز، اصلاح‌طلبان باید فقط کاندیدای اصلاح‌‌‌طلب را بپذیرند؛ بنابراین، قید اصلاح‌‌‌طلب بودن دو وجه دارد؛ اول اینکه آن فرد رسما اعلام کند که من اصلاح‌‌‌طلب هستم. دیگر مثل گذشته نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند از فردی مانند آقای روحانی که نگفت من اصلاح‌طلبم، حمایت کنند؛ دوم اینکه آن فرد باید جای پایی در میان اصلاح‌طلبان داشته باشد؛ یعنی از گذشته فعال اصلاح‌‌‌طلب بوده باشد یا اینکه نخبگان اصلاحات، او را به‌عنوان فعال اصلاح‌‌‌طلب شناخته باشند؛ بنابراین هر فردی که این دو ویژگی را داشته باشد، می‌‌تواند جزو کاندیداهای اصلاح‌طلبان باشد...

 من جایی ندیدم که آقای ظریف گفته باشد من اصلاح‌طلبم؛ بنابراین شرط اول را ندارد... مواضع آقای روحانی در چهار سال اول هم کاملا اصلاح‌طلبانه بود که اصلاحات حاضر شد در سال 96 بار دیگر از ایشان حمایت کند و چهار میلیون رای اضافی هم گرفت اما عملا ثابت شد که چون ایشان اصلاح‌‌‌طلب نبود، هیچ تعهدی هم به اصلاح‌طلبان و مواضع قبلی خود نداشت و به‌راحتی مواضع خود را تغییر داد...

 دلیلی باید وجود داشته باشد که بخواهیم آقای ظریف را اصلاح‌‌‌طلب بدانیم؛ البته تردیدی نیست که سیاست‌‌‌های ایشان در حوزه خارجی، به اصلاح‌طلبان نزدیک‌‌تر است؛ بنابراین در جریان اصلاحات کسی نیست که بخواهد در مقابل ایشان و عملکرد ایشان موضع منفی داشته باشد. با این حال، شرط اول ما این است که آقای ظریف صراحتا بگوید من اصلاح‌طلبم.

***

سخنان عجیب جهانگیری درباره کاندیدای پوششی

اسحاق جهانگیری که در سال 96 نقش کاندیدای پوششی را پذیرفت درباره حضور در آن انتخابات به ایرنا گفت: «با توجه به جریان سیاسی که در آن بودم، بیشتر از همه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بعد آقای خاتمی و سپس دوستان اصلاحات و همچنین آقای روحانی اصرار کردند که وارد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شوم. طبیعی است که نمی‌توان با مردم بازی کرد و به آنها بگوییم رای بدهند و بعد ما بگوییم نمی‌خواهیم باشیم و خود را کنار بکشیم.»

متاسفانه جهانگیری در این مصاحبه در همین حد درباره انتخابات 96 سخن گفته است. اما همین چند جمله باعث می شود بتوانیم از جناب جهانگیری پرسش کنیم: چرا در سال 96 با مردم بازی کردید و نقش کاندیدای پوششی را پذیرفتید؟ خودشان اذان کرده اند که کاندیدای پوششی بازی با مردم است. پس چگونه به این مسئله تن دادند؟

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: کناره‌گیری‌ام از دولت جوانمردانه نبود/ مردم باید احساس کنند نامزدشان در میان کاندیداها وجود دارد

***

انتقادات تاجیک از نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان

محمدرضا تاجیک از چهره‌های نظریه پرداز اصلاح طلب در گفتگو با شرق  درباره نامه خاتمی به رهبری گفت: «باید بعد از چهار دهه فرا گرفته باشیم راز اینکه نوشته‌ها و نامه‌های ما به سرانجام نمی‌رسد، چیست؟ آیا تکرار این فضا می‌تواند راهگشا باشد یا یک نوع توجیه‌سازی و مقبول‌سازی در شرایط حساس و پیچیده تاریخی است. من اصل نامه را ندیده‌ام اما چیزی که می‌دانم سرنوشت تقریبا واحد این نامه‌ها در طول چهار دهه گذشته است.»

تاجیک درباره نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گفت: «برای دوستان احترام قائلم اما چگونگی شکل‌گیری ناسا به نظرم قابل نقد جدی است. یک شورای سیاست‌گذاری کنار گذاشته می‌شود یا به شکل دیگری جایگزین می‌شود. این جایگزینی تقریبا شیفت رادیکال است. بیشتر کسانی که در شورای سیاست‌گذاری گذاشته بودند، کنار گذاشته می‌شوند، حتی به یک بیان اداری ما‌ محترمانه تودیع نمی‌شوند؛ تودیع، معارفه صورت نمی‌گیرد... اگر قضیه دموکراتیک بود حداقل برای احترام‌گذاشتن به آنها، یک چرخش دموکراتیک‌تر و مدنی‌تر را شاهد بودیم و قطعا این بهتر بود. من این چرخش را مدنی و دموکراتیک نمی‌بینم.

مضافا اینکه این نوع سانترالیزم را که در جریان اصلاحات ایجاد می‌شود، به یک معنا سانترالیزم، دموکراتیک، یعنی یک نوع انتخاب با مرکزیت برمبنای افکار عمومی و تمامیت جریان اصلاح‌طلب نمی‌بینم. یک عده خاص را به نمایندگی تمام جریان اصلاح‌طلبی انتخاب می‌کنند و کاملا می‌دانم که بسیاری از جریانات اصلاح‌طلبی در این پروسه انتخاباتی شرکت نمی‌کنند. بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب در فرایند انتخاب سهمی ندارند. این نقد من به این مسئله است.

نقد دیگر اینکه کاملا معتقدم در جریان اصلاح‌طلبی با تمام احترامی که به سابقه و جریان اصلاح‌طلبی و بزرگان جریان اصلاح‌طلبی قائلم اما بارها گفته‌ام این دوستان باید یک تعطیلات تاریخی به خودشان بدهند و فضا را برای نیروهای جوان‌تر و خلاق‌تر باز کنند. دیری است دوستان بازیگر اصلی این نمایش هستند و در این صحنه نمایش، پرده، کنش جدید و اکت جدیدی نداریم. یک صحنه قابل پیش‌بینی که همه چیزش حالت کلیشه دارد.»

***

اصلاح‌طلبان حسن خمینی را قربانی می‌کنند؟

جهان نیوز نوشت: تاکنون برای بسیاری از فعالین سیاسی مشخص شده که برخی از اصلاح طلبان برای حضور تبلیغاتی در انتخابات 1400 به دنبال قربانی کردن چهره هایی همچون ظریف و حتی خاتمی هستند. برنامه اصلاح طلبان تندرو نیز این است که این چهره ها با احتمال رد صلاحیت در انتخابات ثبت نام کنند تا شاید موج تبلیغاتی به نفع جریان اصلاحات شکل بگیرد.

در این میان سید حسن خمینی نیز به علت جایگاه نمادینی که دارد، نیز از جمله افرادی هست که برای قربانی کردن وی در انتخابات برنامه ریزی شده است. از برخی شواهد اینگونه بر می آید که برای سید حسن خمینی یک نقش ویژه عملیات روانی نیز در نظر گرفته شده است.

در این نقش ویژه برخی اصلاح طلبان تندرو معتقدند با توجه به اقبال مردمی از حضور برخی کاندیداها با سوابق نظامی در انتخابات 1400، سید حسن می تواند با استفاده ابزاری از جملات امام راحل مبنی بر محالفت با حضور نظامیان در عرصه سیاسی، خود وارد عرصه انتخابات شده و پرچم «نه به گزینه نظامی» را دست بگیرد و بدین ترتیب ایجاد موج روانی و رسانه ای کند.

قابل ذکر است؛ سید حسن خمینی تاکنون برای حضور در انتخابات 1400 مواضع علنی نداشته است.»

بیشتر بخوانید: کارت دعوت اصلاح‌طلبان برای حسن خمینی

***

ساز ناکوک آشنا در سیاست خارجی ایران

از زمان پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به خصوص از زمان به قدرت رسیدن وی، موضوع بازگشت آمریکا به برجام از مهمترین موضوعات سیاست خارجی ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران در اولین گام، لغو تحریم ها و نه بازگشت به برجام را شرط بازگشت خویش به تعهدات برجامی اعلام کرد.

از سوی دیگر بایدن و اعضای تیم سیاست خارجی وی شرط بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها را بازگشت ایران به تعهدات برجامی اعلام کردند. در مقابل، ایران بیان کرد که ابتدا آمریکا باید تحریم ها را لغو کند و ایران آن را راستی‌آزمایی کند سپس به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت.

طبیعتا تاکنون هیچکدام از طرفین اقدامی در جهت خواست طرف مقابل انجام نداده اند. 

اما حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفتگویی با روزنامه الاخبار، موضع جدیدی اتخاذ کرد که موجب واکنش وزارت خارجه شد. آشنا به این روزنامه گفت: «موضع ظریف نهایتِ آن چیزی است که ایران می‌تواند عرضه کند که بپذیرد بازگشت به تعهدات به‌صورت همزمان باشد و راستی آزمایی توسط اتحادیه اروپا انجام شود. بر اساس یک جدول زمان بندی شده و قابل راستی آزمایی. این حداکثر چیزی است که ایران می‌تواند انجام دهد.»

این سخنان با واکنش وزارت خرجه روبرو شد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در اطهاراتی اعلام کرد که نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی است و با وزارت امور خارجه و یا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هماهنگی نشده است. 

وی افزود: موضع ایران در خصوص عدم پایبندی ایالات متحده به تعهدات قطعی اش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و مسیر بازگشت این کشور به برجام روشن است که بارها توسط وزیر ‌خارجه به دقت و روشنی بیان شده است.

بیشتر بخوانید:

آشنا: بازگشت همزمان به برجام، حداکثر چیزی است که ایران می تواند بپذیرد

وزارت خارجه: اظهارات «آشنا» درباره برجام، نظر شخصی اوست

***

موضع شورای نگهبان درباره نامزدی نظامیان

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  آیا دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد فعالیت سیاسی نظامیان تاثیری در تصمیم اعضای شورا برای بررسی صلاحیت کاندیداهایی با سابقه سیاسی خواهد داشت؟ گفت: اگر رویه شورا را بررسی کنید منع قانونی برای حضور افرادی که سابقه نظامی دارند وجود نداشته و در ادوار مختلف افراد نظامی حضور داشتند و آنچه که قانون لحاظ کرده عدم منع ورود اینگونه افراد است. البته دخالت نظامیان که سوگیری داشته باشند قطعا منع شده است.  صرف نامزدشدن برای انتخابات منع قانونی نداشته است.

کدخدایی درباره تعیین سقف معین برای نامزدها گفت: شورای نگهبان هیچ وقت نمی تواند سقفی  برای اعداد نامزدها درنظر بگیرد و قانون برای ما ملاک است.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: هنوز نظر رسمی درباره لایحه بودجه را به مجلس ارسال نکردیم

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۷۰۲۷۲۰:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اگر وزیر جوان مخابرات کاندید بشه بهش رای میدم چون پارسال 100 گیگ اینترنت رایگان داد به مردم که هم برای پیشگیری کرونا خوب بود و هم یک کار عملی محسوس بود دمش گرم اگر امسال هم صد گیگ هدیه بده (امید به این میگویند)
کور پیش بین در خشت خام۱۸۶۷۰۳۴۲۰:۵۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
به هیچ وجه نباید اجازه داد از اعضا دولت فعلی و یا طیف جناح انها به ریاست جمهوری برسند زیرا علاوه بر تکرار هشت سال گذشته تمام فسادها و تخلفات این هشت سال هم مخفی میماند
ناشناس۱۸۶۷۰۳۵۲۰:۵۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است.
ناشناس۱۸۶۷۰۳۶۲۰:۵۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
با آقای تاجیک موافقم اصلاح طلبان نیازمند یک تعطیلات تاریخی هستن.
ناشناس۱۸۶۷۰۴۰۲۰:۵۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
جهانگیری در سال 96 کاندیدای پوششی بود و با مردم بازی کرد.
ناشناس۱۸۶۷۰۴۱۲۰:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند.
ناشناس۱۸۶۷۰۴۲۲۰:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
حسن خمینی و ظریف در قد و قواره ریاست قوه مجریه نیستن.
ناشناس۱۸۶۷۰۴۴۲۱:۰۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
تئوری بازگشت همزمان به برجام یعنی تن دادن به تداوم تحریم ها.
ناشناس۱۸۶۷۰۵۴۲۱:۲۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
عجب قرنی بود با رضاشاه و وبا شروع شد با روحانی و کرونا تموم شد
ناشناس۱۸۶۷۰۵۷۲۱:۳۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
زیباکلام: خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
ناشناس۱۸۶۷۰۵۹۲۱:۳۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
من از بیگانگان هرگز ننالم ؛ که هرچه با ما کرد این آشنا کرد
ناشناس۱۸۶۷۰۶۱۲۱:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
دولت روحانی کشور را 200 سال به عقب برد.
ناشناس۱۸۶۷۲۲۲۰۷:۰۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
حضرات آقایان اصلاح طلب واقعا دارید شیرین می زنید آقای ظریف این همه قسم و آیه که ای مردم من نه داوطلب هستم نخواهم شد شماها بین خودتون می برید و می دوزید!؟
من ایرانی هستم۱۸۶۷۲۳۷۰۷:۳۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
مردم کجا سیر می کنند وشما کجا؟!!! معلومه که اصلا جزو اقشار ملت نیستید.هیچکدامتان.
ناشناس۱۸۶۷۲۸۰۰۸:۳۸:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
یکی به آشنا بگه سخنان رهبری در تلویزون رو گوش کنه و اینقدر بی بی سی نبینه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین