جهانگیری: کناره‌گیری‌ام از دولت جوانمردانه نبود/ مردم باید احساس کنند نامزدشان در میان کاندیداها وجود دارد/ دوره‌های آینده کشور دوره درخشانی خواهد بود

سیاسی،   3991223040 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس‌جمهور درباره علت ماندنش در دولت دوم روحانی گفت: با توجه به جریان سیاسی که در آن بودم، بیشتر از همه مرحوم آیت‌الله رفسنجانی، بعد خاتمی و همچنین روحانی اصرار کردند که وارد انتخابات ۹۶ شوم. طبیعی است که نمی‌توان با مردم بازی کرد و به آنها بگوییم رای بدهند و بعد ما بگوییم نمی‌خواهیم باشیم. در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی من کناره گیری را مسئولانه و جوانمردانه نمی‌دانستم.

جهانگیری: کناره‌گیری‌ام از دولت جوانمردانه نبود/ مردم باید احساس کنند نامزدشان در میان کاندیداها وجود دارد/ دوره‌های آینده کشور دوره درخشانی خواهد بود

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در گفت و گو با ایرنا از تلاش دولت برای مقابله با تحریم‌ها و اداره کشور در شرایط دشوار سال‌های اخیر گفت و اینکه دولت برای خنثی سازی تحریم‌ها در سال‌های اخیر چه اقداماتی انجام داده است. وی در عین حال معتقد است باید دستگاه‌ها و نهادهای برگزار کننده انتخابات علامت‌های مثبتی به جریانات سیاسی بدهند و همه احساس کنند که نامزدهای مدنظرشان در بین نامزدهای انتخابات وجود دارد.

بخشی دیگری از این گفت و گو به دلیل ماندن جهانگیری در دولت دوم روحانی گذشت. جهانگیری در این بخش گفت که با توجه به تحریم‌های دشمن و جنگ اقتصادی در این مقطع  کناره گیری از دولت را جوانمردانه نمی‌داند.

مشارکت حداکثری موجب به عقب راندن دشمن می‌شود

معاون اول رییس‌جمهور درباره الزامات مشارکت حداکثری و فضای کشور در فاصله سه ماه مانده به انتخابات گفت: جریان اصلاح‌طلب‌ و مردم بالاخره دنبال اصلاحات هستند و معتقدند کشور اشکالاتی دارد که باید برطرف شود. برخی اشکالات ساختاری هستند یا مسائلی که باید اصلاح شود. همه باید بدانیم که هیچ بدیلی برای انتخابات وجود ندارد. تنها مسیری که می‌توان در داخل کشور با هزینه کم به نتیجه رسید، انتخابات است.

جهانگیری با بیان اینکه راه اصلاح امور در همه کشورها از مسیر انتخابات گذشته است، ابراز داشت: ما هم راهی جز این نداریم. در ایام انتخابات وقت زیادی برای این قضیه گذاشته می‌شود و روی آن بحث می‌کنند و می‌گویند آیا شرکت کنیم خوب است یا نه؟ آخر هم تصمیم می‌گیرند که شرکت کنند. سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم چنین بود. حتی در سال ۸۸ هم تردیدهایی وجود داشت اما بالاخره مردم و جریانات سیاسی مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه تردیدها ناشی از آن است که مردم فکر می کنند رای‌شان اثری ندارد و اختیارات دولت و رییس‌جمهور کم است، عنوان کرد: اینطور نیست. رای تاثیر دارد و رییس‌جمهور هم بستگی به فردی دارد که انتخاب می‌شود. در دوران مختلف رییس‌جمهور داشتیم که از اختیارات خود استفاده کرده و توانسته کار را پیش ببرد و توانسته مشکلاتی را حل کند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه برای اصلاح امور آن هم در شرایط دشوار کشور، راهی جز مشارکت بالا وجود ندارد، یادآور شد: مشارکت حداکثری موجب می‌شود در همین جنگ اقتصادی، پیامی به دنیا داده شود که مردم با تمام ظرفیت پای کار هستند. در این صورت با کمترین هزینه می‌توانیم دشمن را به عقب برانیم و فشارها را از روی ملت برداریم.

مردم باید احساس کنند نامزدشان در میان کاندیداها وجود دارد

به گفته جهانگیری، مقام معظم رهبری گفته‌اند باید انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پرشور برگزار شود. بنابراین دستگاه‌های حاکمیتی و دولت باید شرایطی را به وجود بیاورند که همه گروه‌ها و جریانات این احساس را داشته باشند که هم در بین کاندیداها، نامزد مورد نظر خودشان وجود دارد و به او رای می‌دهند و هم اینکه نامزدی دارند که قادر است مسائل کشور را حل کند. اگر این شرایط را به وجود بیاوریم مردم حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی درباره برآوردهای انجام شده مبنی بر مشارکت ۴۰ درصدی فعلی مردم در انتخابات و تاکید رهبری انقلاب و رییس‌جمهور بر مشارکت حداکثری و محقق شدن مشارکت حداکثری بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای کاستن فشارها روی مردم استفاده کنیم. مردم باید بدانند مهمترین وظیفه رییس‌جمهور این است که فشارهای اقتصادی بر مردم کمتر شود، مردم آینده خود را آینده خوبی ببینند و احساس کنند می‌شود با عبور از فشارهای تحریم به دوران خوبی رسید، فشارها کم، درآمدها خوب و کار و شغل ایجاد می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور اضافه کرد: یک رییس‌جمهور می‌تواند این کارها را انجام دهد و اگر بخشی هم برای مرحله بعد بماند، رییس‌جمهوری باید انتخاب شود که بتواند این کارها را انجام دهد و حتماً هم قادر است.

مردم باید به نظام و کشور خود خوشبین و دلگرم شوند

جهانگیری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنم دوره‌های آینده کشور دوره درخشانی خواهد بود، گفت: اگر بتوانیم در فضای بین‌المللی به تفاهم برسیم و در داخل هم افراد توانمندی امور کشور را از نظر اقتصادی در دست بگیرند، در این صورت می‌توان دوباره به دوران خوبی از نظر زندگی رسید و فشار را به سرعت از روی مردم کم کرد. این بخش تعیین‌کننده را باید در دولت بیشتر دنبال کنیم.

وی با اشاره به فعالیت اصلاح‌طلبان اظهار داشت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان فعال شده‌اند و شورا هم درست کرده اند. اینها علامت‌هایی برای فعال شدن اصلاح‌طلبان است. علامت‌های مسئولان برگزاری انتخابات به جریانات سیاسی هم باید مثبت باشد. باید همه علامت‌ها حتی علامت‌های کاری هم مثبت باشد چون علامت منفی در انتخابات مردم را دلسرد می کند.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: به عنوان دلسوز نظام که حاضرم از زندگی خودم برای نظام و ایران بگذرم، فکر می‌کنم امروز هیچ کاری واجب‌تر از این برای ایران نیست که کاری کنیم مردم به نظام و کشور خود خوشبین و دلگرم شوند و یک انتخابات باشکوه را برگزار کنند و دشمن را از وارد کردن فشار به ایران مایوس کنند. همه باید این کار را انجام دهیم. هر آدم ملی و هر طرفدار نظام باید این کار را انجام دهد.

کناره‌گیری‌ام از دولت مسئولانه و جوانمردانه نبود

جهانگیری درباره علت ماندنش در دولت دوم روحانی نیز تصریح کرد: با توجه به جریان سیاسی که در آن بودم، بیشتر از همه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بعد آقای خاتمی و سپس دوستان اصلاحات و همچنین آقای روحانی اصرار کردند که وارد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شوم. طبیعی است که نمی‌توان با مردم بازی کرد و به آنها بگوییم رای بدهند و بعد ما بگوییم نمی‌خواهیم باشیم و خود را کنار بکشیم.

وی با بیان اینکه شش ماه بعد از اینکه دولت را شروع کرده‌ایم، جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور شروع شد، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی حتی مخالفان و منتقدین دولت هم باید می آمدند به کمک دولت و می گفتند اگر کاری هست که ما باید انجام بدهیم تو این شرایط انجام می دهیم و به دولت کمک می کنیم. بنابراین در این شرایط من کناره گیری را مسئولانه و جوانمردانه نمی‌دانستم وقتی کشوری درگیر جنگ اقتصادی است، برای مصلحت شخصی خودم که محبوبیتم کم یا زیاد می‌شود از دولت بیرون بروم و در دولت نمانم آن هم من که مسئول ستاد مقابله با تحریم و ستاد اقتصاد مقاومتی بودم.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به دستور رهبری انقلاب ابراز داشت: اوایل سال ۹۷ خدمت مقام معظم رهبری جلسه‌ای داشتیم و ایشان در آنجا فرمودند جلسه سران سه قوه برای اداره اقتصاد کشور تشکیل شود و رییس‌جمهور هم فرمانده این جنگ باشد. در آن جلسه رهبری فرمودند دو شورای دیگر هم است که معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه می‌دهد؛ یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری ستاد مقابله با تحریم که مسائل تحریم‌ها را در این شرایط دنبال می‌کند.

جهانگیری اضافه کرد: اگر هیچ کاری نکرده باشم جز همین ستاد مقابله با تحریم‌ها و تامین منابع مورد نیاز کشور یا اقتصاد مقاومتی، همین کفایت می‌کند چون می‌دانستیم مردم در شرایط بسیار سختی قرار دارند. کالاها که وارد کشور می‌شد باید به صورت هفتگی و روزانه جلسه می‌گذاشتیم که ارز آن تخصیص داده شود. کالا خریداری و وارد کشور شود، اگر معطلی دارد کجاست و باید هماهنگی ایجاد شود. این کارها جلسات هماهنگی و وقت زیادی می طلبید که تا الان این جلسات را برگزار و هماهنگی های لازم انجام شده است.

برخی متوجه عوارض سخنان و جایگاه‌شان نیستند

جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره بحث عدالت اجتماعی از سوی نمایندگان مجلس و حذف ارز ترجیحی در جریان بررسی بودجه بیان کرد: پیشنهاد مجلس در حذف ارز ترجیحی چیز عجیبی بود. این مجلس آن همه شعار داد، فضاسازی کرد و بعد گفتند از اول سال ارز ترجیحی حذف می‌شود. هر کدام از این حرف‌ها در فضای اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: طبیعتا وقتی بدانید فروردین ماه ارز روغن نباتی از ۴۲۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان برسد، یعنی ۶ برابر می‌شود، می‌روید چند قوطی روغن خریده و در منزل نگه‌داری می‌کنید. این حداقل کاری است که همه می‌کنند. متاسفانه دوستان تجربه ندارند و خیلی به این مسائل توجه نمی‌کنند اما در عمل متوجه و مجبور می‌شوند، تصمیم بگیرند و این موضوع را قبول می‌کنند و بگذارند ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده شود.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه برخی متوجه عوارض سخنان خود و جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند، نیستند، یادآور شد: آنها به آثار و عواقب مطالبی که می‌گویند توجه ندارند و نمی‌دانند این امر در زندگی مردم چه تاثیری می‌گذارد. البته این موضع گیری ها آسیب خودش را به زندگی و معیشت مردم وارد کرد.

اقتصاد مقاومتی باید از کشور در مقابل تحریم محافظت کند

جهانگیری با اشاره به شرایط دوره دولت یازدهم و دوازدهم در سطح بین‌المللی و روی کار آمدن ترامپ و توافق برجام و همچنین کرونا و ادعای منتقدان مبنی بر کمرنگ شدن اقتصاد مقاومتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای دولت بسیار مفید بود. به صورت مکرر گفته‌ام به دلیل اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد اجماع همه بود، این مسئله به پیش بردن آن کمک کرد.

وی با بیان اینکه همه از جناح چپ و راست اقتصاد مقاومتی را سیاست خوبی می‌دانند و آن را قبول دارند، گفت: این برای دولت کمکی بود و به همین دلیل روی این سیاست وقت گذاشته‌ایم. اینکه عده‌ای می‌گویند چهارتا مرغ می‌گیریم برای خانواده کم‌بضاعت و این به معنای اقتصاد مقاومتی است، کار خوبی است و من قصد محکوم کردن آن را ندارم اما این اقتصاد مقاومتی نیست که بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار حجم مبادلات آن است

معاون اول رییس‌جمهور اضافه کرد: وقتی درباره اقتصاد ایران حرف می‌زنیم، درباره اقتصاد نوزدهم و بیستم دنیا حرف می‌زنیم. سیاست‌هایی که برای این اقتصاد باید وضع شود، باید متناسب با شرایط اقتصادی باشد. اگر قرار است دوباره تحریم اعمال شود، اقتصاد مقاومتی باید بتواند کشور را در مقابل تحریم محافظت کند.

جهانگیری با بیان اینکه در دوره پیش از برجام  در دو بخش بنزین و گندم بر اقتصاد کشور فشار آوردند، تصریح کرد: ما سال ۹۲ شش میلیون تن گندم وارد کردیم. نماینده ما در فائو می‌گفت نماینده آمریکا به او گفته وقتی تحریم‌های جدید علیه کشور شما گذاشتیم، فکر می کردیم شما هنوز شش تا هفت میلیون تن گندم وارد می‌کنید. ما با اقتصاد مقاومتی روی جاهایی تمرکز کردیم که کلیدهای اصلی بود.

وی اضافه کرد: اگر ما در مواردی مثل بنزین و گندم خودکفا نشده بودیم، اگر شبکه‌های گاز خود را توسعه نداده بودیم، اگر تولید گاز و افزایش تولید گاز را افزایش نداده بودیم و اگر می‌توانیم گازوئیل و بنزین صادر و ارز آن را امروز برای کمک به اقتصاد کشور استفاده کنیم، به این دلیل بود که روی کارهای ویژه تمرکز کردیم. اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نبود و اگر تمرکز جای دقیق انجام نگرفته بود، این تحریم‌ها بیش از این می‌توانست به کشور لطمه بزند.

دیدگاه کاربران

تبریزی۱۸۶۶۳۶۳۱۱:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
"مردم باید احساس کنند نامزدشان در میان کاندیداها وجود دارد" عزیزم تو کی نامزد من شدی؟! تو که یه هفته بعد رابطه رو به هم زدی!
ناشناس۱۸۶۶۳۹۱۱۱:۴۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اینها روی کاغذ است روی زمین چی داریم ...تورم وحشتناک و افسار گسیخته ..مشکلات اقتصادی متعدد
الياس۱۸۶۶۸۸۰۱۷:۳۵:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اگه ملت ايران، 7سال پيش، 1000 ميليارد تومن مي دادن به ايشون تا كلا برن، كلي سود كرده بوديم.
ناشناس۱۸۶۶۳۹۹۱۱:۴۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
راستش رو بگو بخاطرت مردم بود یا آقا داداش؟
ناشناس۱۸۶۶۴۲۸۱۲:۰۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
جناب جهانگیری تحریم‌ها طبق گفته نخبگان سی درصد اثر دارد، بنظر شما که هشت سال معاون رییس جمهور بودید عوامل رانت خواری، احتکار ، گرانی ،دزدی از بیت المال ثروت اندوزی و بی مسئولیتی مدیران چه میزان اثر دارد
ناشناس۱۸۶۶۶۱۰۱۳:۵۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
برجام سند ذلت دولت ایران بود : ۱- تعهدات یک طرفه ۲- تضمین های بی ارزش ۳- ندادن حتی یک امتیاز کوچک از طرف غربی ۴- تبلیغات گسترده رونق اقتصادی ۵- توهم و حسن نیت به شیطان ۶- پاداش و حق ماموریت از بیت المال
ناشناس۱۸۶۶۴۳۱۱۲:۰۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
8 سال عمر مردم با وعده بفنا دادین تازه میگید دور بعد دور درخشانی خواهد بود
م س۱۸۶۶۴۳۵۱۲:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اگر بجای شما یک مسئول ژاپنی بود با این همه خرابکاری، خودکشی کرده بود استعفا که جای خودش
محمدایوب۱۸۶۶۴۳۶۱۲:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
در دوره خاتمی آنقدر گفتند دوم خرداد که آدم ازاسم خرداد به هم میخوره دراین دوره روحانی اینقدر گفتند تحریم وجنگ اقتصادی. حالت تهوع به آدم دست میده.
ناشناس۱۸۶۶۴۳۹۱۲:۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
بر اساس نظر سنجی ها تصمیم گرفتید نه اونی که می فرمایید
ناشناس۱۸۶۶۴۴۵۱۲:۱۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
آقای جهانگیری اگر کلا بازنشسته میشدید خیلی به صلاح و نفع مردم بود مثلاً این چند سال غیر از توزیع رانت چکار کردی.
صادق۱۸۶۶۴۵۰۱۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
عامل اصلی بدبختی فقر و فلاکت مردم خوزستان این اقا و حزب کارگزاران است.نفت را می برند اب را می برند گاز را می برند و الودگی و بیگاری را به خوزستان هدیه می کنند.
ناشناس۱۸۶۶۴۵۱۱۲:۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
آنهایی که نامزد بودند همه ازدواج کردند. با این فلاکت که درست کردید فکر نکنم کسی دیگه رای بده
ناشناس۱۸۶۶۴۷۳۱۲:۳۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
والا به مردم خیلی ظلم کردی که کناره گیری نکردی
احد۱۸۶۶۴۷۸۱۲:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
خوشحالیم که ماندید و جوانمردانه از حق مردمی که به شما رای داده بودند دفاع کردید و به همه شعارهایتان جامه عمل پوشانید و مردم بخوبی با شما اشنا شدند !
ناشناس۱۸۶۶۴۹۲۱۲:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
خداروشکر ماندی و دیدی بر مردم چه گذشت، هیچ کاری هم نکردید که حداقل برای مردم قابل درک باشه
حسین۱۸۶۶۵۰۱۱۲:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
موندی چیکار کردی! همون بهتر بود که میرفتی.
ناشناس۱۸۶۶۵۰۵۱۲:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
نه اينكه الان كه مانديد و جوانمردى كرديد گره اى از مشكلات مردم باز شد شما براى مردم نمانديد جناب جهانگيرى اين را خودتان بهتر ميدانيد پس لااقل فرافكنى نكنيد و منت سر مردم نگذاريد
ناشناس۱۸۶۶۵۱۷۱۲:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
کناره گیری ایشان از تمام مسئولیت ها و پاسخگویی به عملکرد گذشته هم مسئولانه و هم جوانمردانه است
علی۱۸۶۶۵۳۶۱۳:۱۶:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ایکاش که رفته بودی عین جوانمردی است
ناشناس۱۸۶۶۵۴۲۱۳:۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
از قدیم میگفتند یارو برای خودش نوشابه باز میکنه منظورشان امثال جهانگیری بود
ناشناس۱۸۶۶۵۵۴۱۳:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
دوره‌های آینده کشور دوره درخشانی خواهد بود !!!!! از این چرت و پرت ها زیاد شنیدیم .
ناشناس۱۸۶۶۵۶۲۱۳:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
مشارکت حداکثری ! چه پر توقع .فکر می کنید مردم خیلی خوششان هست
ناشناس۱۸۶۶۵۷۵۱۳:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
جوانمردی اونم از تو و داداشت حتما برای خدمت به مردم
ناشناس۱۸۶۶۶۰۶۱۳:۵۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
چرا برادران روحانی و جهانگیری باید فرصت جرم پیدا میکردند که پرونده داشته باشند ؟؟؟!!!
ناشناس۱۸۶۶۶۰۸۱۳:۵۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
سفارش میکنم تو و روحانی را به خواب نیمروز و رفتن تا مردم دمی بیاسایند
ناشناس۱۸۶۶۶۲۹۱۴:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
کی دم از مردونگی حرف میزنه؟!!شماه اصلا فکر نمیکنید یه روز میمیرید؟
ناشناس۱۸۶۶۹۸۶۱۹:۴۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
احسنت
زینب۱۸۶۶۶۵۳۱۴:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
الان بعد این سال ها یادش افتاده که بیاد صحبت کنه؟؟اونم نزدیک انتخابات؟؟؟
ناشناس۱۸۶۶۷۸۴۱۶:۱۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
اگر بر فرض محال جوانمردانه نبود اما به مقدسات قسم که بی نهایت خداپسندانه بود
dayani۱۸۶۶۸۷۷۱۷:۳۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
هشدار، مشارکت حداکثری فقط برای کورکردن چشم دشمن است و نه برای حل مشکلات کشور.
ناشناس۱۸۶۷۰۱۶۲۰:۲۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
جهانگیری:دوره‌های آینده کشور دوره درخشانی خواهد بود . بزک نمیر بهار میاد ........... من 47 سال دارم و عمرم با وعده های دروغبن این آقایان حدر رفت شما باور نکنید.
ناشناس۱۸۶۷۰۸۹۲۲:۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
این آقا همون نبود که اختیار منشی دفترش دستش نبود و ۸سال هیچکاره بود و هست؟!
اح۱۸۶۷۱۴۸۰۰:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
فکر کنم الان خیلیا به خودشون میگن کاش قلمم خشک میشد و به ...رای نمیدادم که ایشون معاون اولش نمی شد.
ناشناس۱۸۶۷۱۵۸۰۰:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تشنگان قدرت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. انتقام از پوتین؟

  12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  24. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

  25. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

آخرین عناوین