کارت دعوت اصلاح‌طلبان برای حسن خمینی

سیاسی،   3991223058 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه‌ها و فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب تمرکز خود را بر دعوت از سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گذاشته‌اند.

کارت دعوت اصلاح‌طلبان برای حسن خمینی

سایت فردا نوشت: گمانه کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات 1400 روز به روز تقویت می‌شود و شاهد هم اصراری است که رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای این جریان به این امر دارند. همین امروز روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان ملی» عکس یک خود را به وی اختصاص داده و او را گزینه مناسبی برای ایجاد «دولت ملی» معرفی می‌کند.

آرمان ملی نوشته است: «جمعی از صاحبنظران سیاسی و اقتصادی بر این عقیده‌اند که یک چهره فراجناحی، ملی و مذهبی به میدان بیاید از طرفی می‌توان به هم‌افزایی نیروها در جهت تشکیل یک دولت ملی، قوی و کارآمد دست پیدا کرد و از سوی دیگر می‌توان به اقناع افکار عمومی در راستای تغییر شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از وضع موجود و عزیمت به  وضع مطلوب پرداخت. چهره‌هایی همچون آیت‌ا... سید حسین موسوی تبریزی، فیاض زاهد، علی نجفی‌توانا، حجت‌الاسلام ناصر قوامی، حسین کنعانی‌مقدم، فاطمه راکعی، اشرف بروجردی، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، سیده حمیده زرآبادی، حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، عزت‌ا... یوسفیان ملا، محمد سلامتی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، حسین کاشفی، و حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد که همگی بر این باورند که آیت‌ا... سید حسن خمینی را می‌توان در قامت یک رئیس‌جمهور محبوب، کارآمد و مردمی قلمداد کرد که توانایی  تشکیل «دولت ملی» را دارد. فراخوان فعالان سیاسی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی  و اقتصادی نشان می‌دهد که این چهره‌ها به دنبال این امر هستند که شرایط به سمت و سویی برود که آیت‌ا... سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 نامزد شود و استارت اولیه را برای تشکیل «دولت ملی» بزند. حال همه منتظرند تا ببینند یادگار امام(ره) چه واکنشی به درخواست‌ها و فراخوان‌های حضور خواهد داد. باید منظر اتفاقات سیاسی در 3 ماه مانده تا انتخابات بود. هر چند هنوز تلاش‌ها برای حضور وی در انتخابات به ثمر ننشسته و معلوم نیست که آیت‌ا... سید حسن خمینی به عرصه انتخابات وارد خواهد شد یا خیر.»

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در تایید لزوم کاندیداتوری سیدحسن خمینی به همین روزنامه گفته است: « با توجه به جایگاهی که خانواده وی دارد و نام او که بسیار بزرگ است فکر می‌کنم که اگر اصلاح‌طلب‌ها و مدیران توانا در کنار ایشان کمپین برجسته‌ای را تشکیل دهند که خیال مردم از منظر اداره دولت راحت باشد می‌توان او را گزینه‌ای مناسب برای انتخابات دانست. وی افزود: چه بسا انتقاداتی که متوجه وی است که سابقه اجرایی ندارد ولی رئیس‌جمهور بیشتر می‌تواند متولی کنترل راهبردها و اتخاذ ایده‌های مناسب باشد و با معرفی شخصیت‌هایی به‌عنوان معاون اول، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر خارجه، وزیر اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به مردم می‌تواند اعتماد افکار عمومی را بیشتر جلب کند. من فکر می‌کنم حسن‌آقا می‌تواند خمینیسم را مطرح کند و اگر قرار است یک بار دیگر افکار و اندیشه‌های امام مورد بازبینی، بازنگری و تفسیر مجدد قرار بگیرد شخصیتی به‌جز آیت‌ا... سید حسن خمینی چنین شایستگی و ظرفیتی ندارد. این استاد دانشگاه عنوان کرد: اگر او قرار است روزی این کار را انجام دهد شاید 1400 بهترین زمان برای انجام این مهم باشد. وی تصریح کرد: اگر ایشان تصمیم به ورود بگیرد شوک انتخاباتی 1400 خواهد بود و همان استقبالی که از آیت‌ا... هاشمی شد به شکل دیگری از آیت‌ا... سید حسن خمینی هم صورت خواهد گرفت.»

ناگفته نماند که همین چند روز قبل هم فیض الله عرب سرخی در گفت‌وگویی با روزنامه اصلاح‌طلب شرق سیدحسن خمینی را گزینه‌ای خوانده بود که می‌تواند چهره موثر اتخابات باشد و به بهانه همین جمله «شرق» عکس یک خود را به یادگار امام اختصاص داد.

گفتنی است، که حامیان کاندیداتوری سید حسین خمینی همزمان با رسانه‌ها، فضای مجازی را نیز در دست گرفته‌اند. شاهد آنکه فرید مدرسی، فعال رسانه‌ای دو روز پیش و با فاصله کمی دو توییت در حمایت از کاندیداتوری او نوشت. 

وی نوشته بود « همچنان سیدحسن خمینی کاندیدای اول اصلاح طلبان است. او می‌تواند اجماع حداکثری اصلاح طلبان در انتخابات 1400 را میسر کند.» در توییت دیگری هم تصویری از محسن هاشمی و سید حسن خمینی در مراسم رونمایی از دانشنامه امام خمینی را منتشر کرد و نوشت « هم اینک دو کاندیدیای اصلاح طلبان در کنار هم ایستاده‌اند. » این درحالی است که نه محسن هاشمی صراحتا اعلام کاندیداتوری کرده و نه سیدحسن خمینی. 

ناگفته نماند که در جریان اصلاح‌طلبی همه هم تا این اندازه مشتاق کاندیداتوری سیدحسن خمینی نیستند و این موضوع مخالفانی هم دارد. مثل مسعود پزشکیان که خودش به فکر کاندیداتوری است در گفت‌وگویی با انتخاب گفته بود « اگر سید حسن خمینی رئیس جمهور شود، با چالش های بزرگی مواجه خواهد بود، چون تجربه اجرایی با تئوری فرق دارد».

برخی دیگر از سیاسیون اصلاح‌طلب اما منتقدان درون جریان سید حسن خمینی را نادیده گرفته و همه مطالبی که در فضای مجازی و رسانه‌ای در نقد کاندیداتوری او مطرح می‌شود را زیر سر جریان رقیب می‌دانند. برای همین جواد امام می‌گوید که مطرح شدن نام سیدحسن خمینی خواب را از چشم برخی گرفته است!

او می‌گوید: «سید حسن قصد ورود به انتخابات را ندارد و آنچه تا امروز مطرح شده خواسته گروه های علاقمند به امام و بیت و شخص سید حسن بود.»

دیدگاه کاربران

محمد۱۸۶۶۵۳۰۱۳:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
این حسن اقای خمینی که نوه حصرت امام هستندو تولیت استانه حصرت امام را هم بعهده دارند .هنر دیگری هم دارند.
ناشناس۱۸۶۶۷۷۱۱۶:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
از سبک زندگی آقازادشون معلومه که به چندین هنر اراسته است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین