رئیسی: بیش از یک میلیون نفر قبل از عید واکسن کرونا می زنند/ گردش ویروس انگلیسی در ۲۸ استان

اجتماعی،   3991223062

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا کنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه، ۲۵۰ هزار دوز سینوفارم چین، ۱۲۵ هزار دوز باهارات هندوستان به کشور وارد شده و ۳۷۵ هزار دوز واکسن کرونا هم روز دوشنبه به کشور وارد می شود. همچنین ۱۰۰ هزار دوز واکسن کوبایی هم وارد ایران شده است.

بیش از یک میلیون نفر قبل از عید واکسن کرونا می زنند/ گردش ویروس انگلیسی در ۲۸ استان

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه امروز 23 اسفند آخرین جلسه ستاد ملی در سال 1399  برگزار شد، گفت: همه اعضا یاد و خاطرات شهدای مدافع سلامت را گرامی داشتند و با مرور یک سال مقابله با کرونا، از کادر بهداشت و درمان تشکر و تقدیر کردند.

او افزود: مردم همکاری خوبی در این یک سال داشتند. اصناف، کسبه، شرکت های دانش بنیان، نیروی انتظامی، دادستان های سراسر کشور و... همکاری خوبی در این عرصه داشتند.

رئیسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان الگوی عملی به روند مبارزه با کرونا کمک شایان توجهی کردند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت کرونا در جهان گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر در برزیل شدت گرفته است. در خوزستان هم ویروس جهش یافته شدت گرفت. این ویروس در 28 استان کشور گردش دارد.

او با بیان اینکه وضعیت استان ها پایدار است، افزود: وضعیت استان ها حدود چند ماهی است که پایدار شده اما در عین پایداری امکان شکننده بودن آن هم وجود دارد. زیرا این ویروس جهش یافته در برخی استان ها در گردش است و باید مراقب بود.

رئیسی تاکید کرد: مردم عزیز خوزستان این روزها درگیر هستند اما با رعایت خوبی که در برخی شهرستان های خوزستان رخ دار برخی از شهرستان ها از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تبدیل شدند و امیدوارم به زودی مردم عزیز ما در این استان بر این ویروس فائق بیایند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز خارج شد به سمت نارنجی و زرد حرکت می کند که جای خوشحالی دارد اما باید میزان رعایت پروتکل ها افزایش پیدا کند.

او تصریح کرد: سال نو را پیشاپیش تبریک می گویم. خواهش می کنم مردم پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند و با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود و تا بتوان بدون ایجاد خیز جدید سال نو را پشت سر بگذاریم. سال آینده از مهرما به بعد پس با انجام گسترده واکسیناسیون مردم وضعیت بهتری خواهند داشت.

رئیسی افزود: لازم است سفر در شهرهای قرمز و نارنجی صورت نگیرد و در شهرهای قرمز به خارج از استان اگر اتوبوس، قطار و هواپیما هم بخواهند تردد کنند باید با تست پی سی آر آنها منفی باشد و همچنان ورود خودروهای شخصی به شهرهای قرمز هم ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت واکسن کرونا در ایران گفت: تا کنون 410 هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه، 250 هزار  دوز سینوفارم چین،  125 هزار دوز باهارات هندوستان به کشور وارد شده و 375 هزار دوز واکسن کرونا هم روز دوشنبه به کشور وارد می شود. همچنین  100 هزار دوز واکسن کوبایی هم وارد ایران شده است.

رئیسی تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و 260 واکسن کرونا وارد کشور  شده که در این هفته برنامه گسترده برای واکسیناسیون کادر درمان و گروه های آسیب پذیر را خواهیم داشت و همان طور که قول داده بودیم، واکسن کرونا را به بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال تزریق می کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین