بستری ١٩٧ هزار بیمار کرونایی از ابتدای کرونا در تهران/خستگی کادر درمان را فراموش نکنیم

اجتماعی،   3991214068

فرمانده ستاد علمیاتی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به وضعیت کرونا در پایتخت گفت: اکنون ١٠٨ بیمارستان تهران خدمات کرونا می دهند و ١٩٧ هزار بیمار کرونایی تاکنون در تهران بستری شده اند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در نخستین کنگره دیجیتال مدیریت و درمان کووید ١٩ با یاد و احترام به مقام شهدای مدافع سلامت گفت:  ۴۶۵ خرده نهاد در مدیریت کرونا در تهران نقش داشتند و ستاد کرونای تهران باید با همه ارتباط برقرار می کرد. بر این اساس مقرر شده بود که ستاد کرونای تهران با همه ذینفعان در ارتباط باشد. در عین حال باید توجه کرد که بیمارستان های تهران عمدتا بیماران ارجاعی بسیاری دارند و بیماران پیچیده به پایتخت ارجاع داده می شوند و همین موضوع درمان بیماران کرونا در تهران را پیچیده تر می‌کند.

وی افزود: قلب تپنده آموزش پزشکی کشور در تهران و بیمارستان های آموزشی تهران است. با توجه به این موضوع ما نیاز داشتیم تا با آمادگی کامل به مبارزه با کووید ١٩ برویم. از طرفی ما از نظر زیرساخت بهداشت و درمان با کمبود جدی مواجه هستیم و بسیاری از شهرستان های استان تهران فاقد بیمارستان هستند در حالی که ظرفیت جمعیتی زیادی وجود دارد. در عین حال تطابقی بین استعدادهای بهداشتی و درمانی و نیازمندی ها حتی قبل از کرونا وجود نداشت و در تهران نسبت به میانگین کشوری کمبود تخت بیشتری داریم و تعداد تخت های تهران متناسب با جمعیت نیست.

فرمانده ستاد عملیاتی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه بالاترین چگالی جمعیتی در کشور را در استان تهران و در بهارستان بالاترین تراکم جمعیتی در کشور را داریم، گفت: ما در تهران ۲۲ منطقه شهری و ٣۵۴ محله داریم. برخی مناطق پایتخت، جمعیتی معادل یک استان دارند. مثلا در منطقه ۴ تهران جمعیتی بالغ بر ٩٨٠ هزار نفر داریم. در روز یک میلیون نفر وارد شهر تهران می شوند و این یک میلیون نفر در ساعاتی از روز مهمان نظام سلامت تهران هستند همچنین یک میلیون و ۶٠٠ هزار اتباع در تهران ساکن هستند و ۶۵ درصد آنان در نظام ملی ثبت ما رجیستر شدند و   ٣۵ تا ۴۰ درصدشان هیچ گاه با ما در حوزه بهداشت و درمان تماسی نداشتند.

زالی با اشاره به پدیده معتادان متجاهر در تهران و چالش های رسیدگی به این گروه افراد در دوران کووید ١٩ گفت: ما ٢٣ هزار معتاد متجاهر داریم که نیازهای آنان به بهداشت و درمان متفاوت و گاهی بیشتر از افراد عادی است. از طرفی ما با سکونت غیر رسمی در تهران هم مواجه هستیم بنابراین استان تهران از نظر نیاز بهداشتی و درمانی در شرایط متفاوت به سر می برد و در چنین شرایطی تهران باید به مصاف به کرونا می رفت. گاهی شرایط به قدری پیچیده بود که تدوین دستورالعمل ها را دچار چالش می  کرد. در روزهای آغازین همکاران ما در بیمارستان ها با رشادت و حتی با حداقل اقلام حفاظتی به مصاف با کرونا پرداختند.

فرمانده ستاد عملیاتی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  گفت: تاکنون ١١٨ بیمارستان تهران درگیر کرونا شده اند. بالغ بر ۶٠ درصد خدمات کرونا در بیمارستان های آموزشی و دانشگاهی و ۴٠ درصد خدمات در سایر بیمارستان‌ها اعم از خصوصی، نیروهای مسلح و... رائه شد.  بیمارستان های سایر نهادها بیشتر از خرداد ماه به کمک بیمارستان های آموزشی آمدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ٢٣٠ هزار بیمار به مراکز درمانی پایتخت مراجعه کرده و خدمت کرونایی گرفته اند، گفت: معمولا بیمارانی که به بیمارستان های تهران مراجعه می کنند، بدحال هستند و این کار ما را سخت می کرد همچنین اکنون ١٠٨ بیمارستان تهران خدمات کرونا می دهند  و ١٩٧ هزار بیمار کرونایی تاکنون در تهران بستری شده اند. روسای سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران و بیمارستان های تهران فرماندهان خط مقدم در جنگ مقابله با کرونا هستند و از استادان دانشگاه های علوم پزشکی در تهران قدردانی می کنیم زیرا این استادان در طول دوران کرونا درخشیدند و اقدامات خوبی در مدیریت و درمان کرونا، تدوین دستورالعمل ها و...   صورت گرفت.

فرمانده ستاد عملیاتی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: تاکنون ٩۶٠ کارآزمایی بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی استان  تهران شکل گرفته و در دوران کرونا آموزش فراگیران پزشکی به خوبی ادامه داشته است و کارنامه درخشانی در حوزه سلامت در پایتخت داشته ایم.

زالی با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی گفت: تغییر در مرگ و میر، کوتاه شدن شدت بیماری و وخامت حال بیماران در ویروس جهش یافته و... نشان می دهد که باید ما بیش از پیش مراقب باشیم و خستگی کادر درمان را در نظر بگیریم. بر این اساس تشویق هایی برای سربازان در جنگ مقابله با کرونا در نظر بگیریم. باید توجه کرد که احتمال فرسودگی مزمن و عوارض طولانی مدت کرونا در مدافعان سلامت باید مد نظر قرار گیرد و خوشبختانه وزیر بهداشت بر این موضوع تاکید دارند و امیدواریم هر چه زودتر کادر بهداشت و درمان و گروه های پرخطر در تهران واکسینه شوند تا کمتر گرفتار عوارض بیماری شویم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین