سازمان سنجش و تضییع حقوق برخی داوطلبان کنکور

گروه اجتماعی الف،   3991128153 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

چرا باید داوطلبی که هیچ تقصیری از وی اثبات نشده است، صرفا بعلت موفقیتی که در آزمون کنکور بر خلاف نمرات ضعیف دوران تحصیلش به دست آورده، قبولی اش مورد تردید و خودش مور اتهام قرار گیرد!؟ این پرسشی است که در مطلب زیر مطرح شده و نویسنده در آن خواستار بازنگری سازمان سنجش در این باره شده است.

سازمان سنجش و تضییع حقوق برخی داوطلبان کنکور

موضوعی که روند احقاق حق برخی داوطلبان را ناعادلانه و غیرمنطقی نموده است عدم امکان دفاع داوطلب  یا نماینده ی وی در جلسه ای است که درباره سرنوشت آنها تصمیم گیری می شود. در حالیکه با توجه به سیستم تستی بودن آزمون حتی امکان قبولی داوطلبان به صورت شانسی و تصادفی وجود دارد ولی چون این قبولی ناشی از ساختار آزمون است نباید در قبولی داوطلب خدشه ای ایجاد گردد.شغل ارتباط تنگاتنگی با سرنوشت و کیفیت زندگی هر فرد و خانواده ی وی دارد. مسیر رسیدن به بسیاری از مشاغل مهم از طریق تحصیلات است. با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاهها برای رشته هایی که آینده شغلی خوبی دارند، محدود است رقابت برای قبولی در این رشته ها بسیار زیاد شده است. این رقابت سنگین و اشتیاق برای قبولی در رشته های برتر، بعضا موجب بروز تخلفات و جرایمی مانند خرید و فروش سوالات کنکور شده است. برای مقابله با این تخلفات، درسال 1384 قانونی تصویب شده است. قانون رسیدگی به تخلفات در آزمونهای سراسری در ماده 5 انواع مختلف جرائم و تخلفات مرتبط با آزمونها را بیان نموده است با این حال ماده 11 قانون مذکور برخلاف اصل برائت، اقدام به خلق قاعده ای نموده است که اصل را برتخلف و تقلّب داوطلبانی قرار داده است که با وجود سابقه ضعیف توانسته اند با زحمت فراوان در کنکور نتیجه خوبی بدست بیاورند بطوریکه در این ماده مقرر نموده است که چنین شرکت کنندگانی باید مجددا در کنکور شرکت نمایند وحقانیت خود را اثبات نمایند که برخلاف اصل شرعی وقانونی برائت است.

در راستای اجرای چنین مقرره ی خلاف حق و عدالتی، آیین نامه اجرایی قانون مذکور برای کاهش اثر منفی آن، اقدام به تعیین شرایط و قیودی برای امکان شبهه در نتیجه آزمون داوطلبان نموده است که درجریان اجرا نیز متاسفانه با کج سلیقگی و برداشت های غیرحقوقی سازمان سنجش تضییع حقوق داوطلبان را موجب می شود که بطورخلاصه به چند مورد اشاره می گردد.

در ماده 29 آیین نامه اجرایی قانون مذکور سه مورد بیان شده است که در صورت وجود حداقل دو مورد از آنها، سازمان سنجش امکان ایجاد شبهه در نتیجه داوطلبان را دارد که عبارتند از:

الف: اختلاف فاحش نمره و رتبه اکتسابی داوطلب با سوابق تحصیلی وآزمونی وی ب: شباهت غیرمتعارف پاسخنامه ی دو داوطلب ج: گزارش از اشخاص حقیقی و حقوقی مورد وثوق

با توجه به ضرورت وجود حداقل دو تا از دلایل فوق برای امکان ایجاد شبهه، سازمان سنجش اقدام به طراحی نرم افزاری نموده است که داوطلبانی را که نمره و رتبه کنکور آنها با سوابق آزمونی شان تفاوت دارد به صورت خودکار اعلام می کند و این اعلام را مصداق گزارش موضوع ماده 29 آیین نامه اجرایی قرار داده اند و با وجود تفاوت سابقه و نتیجه ی آزمون، در قبولی داوطلب بدون هیچ دلیل حقوقی شبهه ایجاد می نمایند. در حالیکه گزارش از نظر حقوقی باید بیانگر وقوع تخلف باشد و طبق قانون از اشخاص مورد وثوق رسیده باشد در حالی که نرم افزار، فاقد شخصیت حقوقی است و تنها بیانگر همان بند الف یعنی تفاوت رتبه ی کنکور داوطلب و سوابق تحصیلی وی است و دلیل جدیدی محسوب نمی شود.

در خصوص مشابهت پاسخنامه ی دو داوطلب، ظاهر ماده و منطق حکم می کند که منظور، مشابهت پاسخ نامه ی دو نفر داوطلب است که در یک حوزه امتحانی کنار یکدیگر نشسته و این مجاورت شائبه ی تقلب را ایجاد نماید، ولی متاسفانه سازمان سنجش و هیات های رسیدگی به تخلفات، هر گونه مشابهت اتفاقی بین دو داوطلب حتی اگر در دو گوشه ی مختلف کشور باشند را مصداق مشابهت مذکور در آیین نامه می دانند در حالی که اولا برخلاف ظاهر ماده است دوما با توجه به اینکه متقاضیان در رشته های مهم رقابت شدیدی دارند و رتبه ی داوطلبین در این رشته ها بعضا با یک گزینه اختلاف متفاوت می شود و از طرف دیگر تقریبا همه داوطلبان از منابع چند موسسه آموزشی معدود استفاده می کنند، بنابراین اطلاعات آنها در بسیاری از موارد مشابه و لاجرم پاسخنامه ها شبیه به یکدیگر خواهند بود. بنابراین در رشته های پرمتقاضی با توجه به رقابت بسیار نزدیک داوطلبان،  بویژه  در رتبه های یک رقمی تا سه رقمی درصد مشابهت پاسخنامه  بسیار زیاد خواهد بود وبا توجه به آلارم (هشدار) سیستم سنجش آزمون بصورت خودکار، لاجرم در نتیجه داوطلبان شبهه ایجاد خواهد شد.

چنین رویّه ای موجب ایجاد شبهه در نتیجه ی همه داوطلبانی است که با وجود سابقه تحصیلی ضعیف ولی با زحمت و تلاش فراوان موفق به کسب رتبه ی قبولی در یک رشته خوب شده اند که این ظلم فاحش و اجحاف در حق آنها است و باید 2 بار در آزمون شرکت نمایند و بی گناهی خود را اثبات کنند در غیر اینصورت مردود می شوند.

با چنین برداشتی از که سازمان سنجش از معنی گزارش و مشابهت پاسخنامه ی مندرج در َآیین نامه بعمل آورده است، نتیجه ی قبولی تعداد زیادی از داوطلبان مورد تردید قرار می گیرد که مسلما نه مورد نظر قانونگذار بوده و نه روندی عادلانه است.

حال سوال این است که چرا باید داوطلبی که هیچ تقصیری از وی اثبات نشده است، صرفا بعلت موفقیت در آزمون کنکور باید مورد اتهام قرار گیرد!!!؟

 

دیدگاه کاربران

ایلامی۱۸۳۰۴۳۴۰۰:۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
آقا ظرفیت پذیرش پزشکی و تخصص را زیاد کنید، با چه زبانی بگیم کمبود هست
ناشناس۱۸۳۱۱۱۸۱۷:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
الان هزاران پزشک عمومی داریم که عملا یا کار پزشکی نمیکنن یا نسخه سرماخوردگی مینویسن . باید جذب دوره های تخصص پزشکی چندین برابر بشه .
ناشناس۱۸۳۰۴۳۸۰۰:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سازمان سنجش به جای این کار باید فاصله صندلی ها را زیاد کند و دفترچه سوالات را شخصی سازی کند ضمنا سازمان سنجش بارها سیستم خود را برای ثبت نام داوطلبان جامانده باز می کند و تمدید می کند که احتمال میدهم برای دریافت پول بیشتر باشد یا می خواهد هر طور شده صندلی های خالی را با سیاهی لشکرها پر کند کسی که در مهلت مقرر ده روزه ثبت نام نمی کند به احتمال زیاد یک سیاهی لشکر کنکور است آزمون باید با تعداد کم برگزار شود نه اینکه مرتبا نرم افزار برای ثبت نام باز شود تا تعداد داوطلب ها بالا رود اگر آزمون با همان تعداد ثبت نامی های اولیه برگزار شود هم حوزه خلوت تر میشود هم فاصله صندلی ها زیاد میشود هم ازدحام و گرفتاری کممتر میشود و احتمال سرایت ویروس هم کمتر میشود کسی که در ده روز مهلت اولیه ثبت نام نکرده داوطلب واقعی نیست وگرنه کسی که بخاد کنکور بدهد از ماه ها قبل منتظر باز شدن سیستم برای ثبت نام است. کسی که می گوید من یادم نبود ثبت نام کنم یا بهانه ای می آورد احتمال زیاد انسان منظم و مسئولیت پذیری نیست و چنین آدمی به درد دانشگاه نمیخورد سازمان سنجش تلاش دارد که به هر طریق شده تعداد داوظطلبها را زیاد کند برای پوله؟ برای ژست گرفتن اینه که من خیلی مهم هستم و یه میلیون رو ازشون آزمون میگیرم برا چیه؟ از 1 میلیون داوطلب کنکور کمتر از 500 هزار داوطلب واقعی هستند الباقی باری به هر جهتی امتحان می دهند سطح نمرات هم این را نشان میدهد از 400 هزار ادم کنکور گرفتن بهتر از کنکور گرفتن از 1 میلیون نفر است رشته ای که صندلی خالی دارد بهتره در اون دانشگاه تعطیل شود
فرناز۱۸۳۰۵۶۵۰۸:۰۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
من با حرف شما موافقم که کسی که در مهلت مقرر ثبت نام نکند؛ شاید خیلی نظم و انضباط در امور زندگی خودش نداشته باشه، ولی معتقدم سازمان سنجش این تمدیدیه ها رو واسه کسانی می زاره که حالا به خاطر مشکلات فردی خانوادگی خاصی موفق به ثبت نام نشده اند. در ضمن تعداد کسانی که در موعد مقرر ثبت نام نکرده اند عدد بالایی نیست.
ناشناس۱۸۳۰۸۰۹۱۲:۰۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
شخصی سازی دفترچه کنکور یعنی چی؟! 200 نفر هم مثبت دادن! بعد معنی رقابت چی میشه به نظر مبارکتون با سوال های متفاوت؟ بابا یکم اول فکر کنید بعد اظهار فضل کنید. امتحان پایان ترم نیست که فقط سوال ها متفاوت باشه
ناشناس۱۸۳۱۵۲۳۰۳:۰۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲
واقعا منم بهش فکر کردم و شاکی ام الکی تعداد داوطلبان و بالا میبرن که چی؟ جز اینکه سر تا پاش خسارته منفعت دیگه ای نداره آمار نجومی راجب شرکت کننده ها میدن که استرس الکی به داوطلبان واقعیش وارد میشه
ناشناس۱۸۳۰۴۴۲۰۰:۲۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
خبر فوق، کمی یکسویه بیان شده است. باید سخنان سازمان سنجش هم شنیده شود تا خوانندگان به درستی بتوانند قضاوت نمایند.
ناشناس۱۸۳۰۴۴۳۰۰:۳۰:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
اگر استدلال میکنید که فردی که در طول تحصیل نمراتش پایین بوده نمیتواند در کنکور نمرات بالا بیاورد پس از آنطرف هم همین استدلال را بیاورید. یعنی بگید چطور یک فردی که در طول تحصیلش در مدارس غیرانتفاعی با شهریه های هنگفت، نمرات بسیار عالی و معدل بالا داره، پس چطوری در کنکور نمرات پایینی آورده؟ چرا در نمراتی که این فرد در دوران تحصیل آورده تشکیک نمیکنید؟ تقلب در امتحانات مدرسه (حتی اگر امتحان کشوری باشد) راحت تر است یا یگانه امتحان کنکور که کاملا حفاظت شده است؟!
ناشناس۱۸۳۰۴۷۰۰۲:۰۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
اندر حكايت تضييع حقوق برخي داوطلبان كنكور !! ----------- به هر حال سازمان محترم سنجش ملتفت باشد -- كه حتماً ملتفت هم هست --- كه تضييع حقوق برخي داوطلبان كنكور ، تضييع حقوق بنده هم هست !! -- ديگه مهم هم نيست كه بنده آن داوطلب كنكور را بشناسم ، يا نشناسم ،و يا او در شمال باشه و بنده در جنوب مملكت !! ... آخه برادر اگر داوطلب كنكوري حقش ضايع شد و حق او به ناحقداري رسيد ، ديگه بنده به فرض چه طور مي توانم به هر طبيبي اعتماد كنم و نسخه اورا منسوخ نكنم و بپيچم ؟ و يا اگر به ناحق مهندس شد ، ويا به ناحق اقتصاد دان شد ، ويا به ناحق دبير به فرض فيزيك ورياضيات شد اما در مدرسه دبير انشا و هنر و ورزش فرزند بنده شد ، و يا استاد دانشگاه شد ويا مسئول استان و يا كشور شد ، به نظر شما و به نظر سازمان سنجش ، اين تضيع حقوق فلان داوطلب كنكور ، تضييع حقوق بنده نيست ؟ ... دود اين تضييع حقوق به چشم من و به ديدگان من نوعي نخواهد رفت ؟ البته كه دودش به چشم همه خواهد رفت مگه نه ؟
Nahid۱۸۳۰۷۴۰۱۰:۵۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱
مرسی از دفاعیاتت معلومه خیلی انسانه منطقی هستی
ناشناس۱۸۳۰۵۸۹۰۸:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چرا در سال آینده اعضای هیأت علمی دانشگاهها مانند سلبریتی ها از پرداخت مالیات معاف خواهند بود؟ چرا در سال آینده اعضای هیأت علمی دانشگاهها سقف پرداختی ندارد؟
ناشناس۱۸۳۰۸۳۸۱۲:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چون بی سوات نیستند
ناشناس۱۸۳۱۱۹۴۱۹:۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به هیچ وجه این طور نیست. معلومه از مرحله خیلی پرتی اخوی. در آلمان بیشترین حقوق رو بخش آموزش میگیرن. مملکتی که به بخش آموزش بها نده محکوم به فناست. محکوم به فنا. اینو می فهمی!!!!!!
ناشناس۱۸۳۱۶۴۳۰۸:۳۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲
1- اون کشور، بیشترین حقوق رو در شرکتها میدن. 2- مهم اختلاف حقوقی اونهاست که خیلی کمه. 3- اینجا حقوقشان نامحدوده. در آخر، شعور و ادب حرف زدن هم خوب چیزیه!!
ناشناس۱۸۳۰۶۰۸۰۹:۱۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
حرف درستیه کسی که در چند سال نتونسته نمره خوب بگیره هر چقدر هم بعدا تلاش بکنه در کنکور نمیتونه رتبه بهتری بیاره
ایدا۱۸۳۱۶۶۶۰۸:۵۶:۳۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲
کاملاااااااا با حرفت مخالفمممممم اتفاقا کنکوره که درصد ذهنی رو مشخص میکنه
محسن۱۸۳۲۰۹۸۱۲:۰۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲
واقعا چقدر منطقی حرف میزنید ؟!!!!!
هانیه۱۸۳۰۶۳۰۰۹:۳۵:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سازمان سنجش کار درستی میکنه
حمید۱۸۳۰۶۳۷۰۹:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
بعضیا هم یکی دیگه رو میفرستند جاشون امتحان بده. در این حالت هم سازمان باید مطمئن شه شخص، خودش اون رتبه رو به دست اورده یا نه. کار سازمان سنجش در این زمینه عالیه
ناشناس۱۸۳۱۱۲۲۱۸:۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
احتمال اینی که شما میگی خیلی خیلی پایینه
Mohammadreza۱۸۳۱۲۸۰۲۰:۳۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سازمان سنجش باید یکاری کنه که هیچ فردی نتونه بجای یه نفر دیگه آزمون بده مثلا یه سیستم راه اندازی کنه که داوطلب فقققط با اثرانگشت اون شخص حقیقی بتونه وارد سالن کنکور بشه
سحر خدایاری۱۸۳۰۶۴۰۰۹:۳۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
این چه مقاله ای بود؟ اصلا از ساز و کار کنکور اطلاع دارید؟
کامران۱۸۳۰۶۴۲۰۹:۴۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به جای این یادداشت ها لطفاً یه کاری کنید سهمیه ها لغو بشه.
فرهاد۱۸۳۰۶۴۳۰۹:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سهمیه ها بیشتر داره حق داوطلبان رو تضییع میکنه.
ناشناس۱۸۳۱۱۸۷۱۹:۲۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
بله
عماد۱۸۳۰۶۴۶۰۹:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
تبعیض اونه که یه نفر هم با سهمیه کنکور سراسری قبول بشه، هم با سهمیه کنکور ارشد قبول بشه، هم با سهمیه کنکور دکترا قبول بشه و بعد هم با سهمیه بهترین جا استخدام بشه!
محمدرضا۱۸۳۱۴۰۰۲۳:۰۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
کنکور که مرحله اوله بعد پزشکی بعد آزمون تخصص با سهمیه بعدم بازی با جون مردم
Mahdy۱۸۳۱۶۷۲۰۹:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲
بله این اصلا عادلانه نیست اینطوری کسی که واقعا شایستگی و استعدادش رو داره نابود میشه
بابک۱۸۳۰۶۴۷۰۹:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
یه سازمان سنجش تا حالا داشته خوب کار میکرده. ببینم میتونید همین سازمان سنجش رو هم خراب کنید با این مقاله ها!
ناشناس۱۸۳۱۱۲۶۱۸:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سنجش کجاش خوبه ؟ سوالات غیر استانداردش که فقط تامین کننده درامد کلاسهای کنکوره ؟
ایرج۱۸۳۰۶۴۸۰۹:۴۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به نظرم باید سهمیه ها لغو بشه. اونم سریع و فوریتی
مجید۱۸۳۰۶۴۹۰۹:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
روز قیامت باید پاسخگوی داوطلبان کنکور باشید.
هادی۱۸۳۰۶۵۱۰۹:۴۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به نظرم بهترین کار اینه که سهمیه ها ملغی بشه.
ناشناس۱۸۳۰۸۶۸۱۳:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
خب واسه کسی که ۱۲ سال روستا درس میخونده خیلی ظلمه
ش۱۸۳۰۹۲۹۱۴:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
دقیقا خیلی به فکر احقاق حقید سهمیه ها رو بردارید
محمدعلی۱۸۳۱۴۰۹۲۳:۰۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
من کسی رو سراغ دارم ۳ سال دبیرستان مدرسه نمونه مشهد درس میخوند ولی با یک حرکتی برای کنکور سهمیه مناطق محروم گرفته و الآن پزشکی میخونه!
ناشناس۱۸۳۰۷۷۵۱۱:۳۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
تضییع حقوق آنجاست که سهمیه‌های ناعادلانه هست
ناشناس۱۸۳۰۷۸۵۱۱:۳۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
باسلام،آقا کلا سیستم اشتباه،تو این کنکور به برخی واقعا ظلم میشه،اگه از لحاظ سهمیه بگیم طرف با پول نمره میگیره معدلشو بالا برده واز طرف دیگه هم طرف با درس خوندن و زحمت کشیدن خودشو بالا کشیده تو الحاق سهمیه ها واقعا ظلم میشه،
الف۱۸۳۰۷۸۹۱۱:۴۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سازمان سنجش زیر نظر چه نهادی توسط چه کسی اداره میشه چرا نمیتونه ازمونی که توش تخلف شده رو حذف کنه توی آزمون وزارت بهداشت سوال ها بیرون اومده تقلب شده چرا اقدامی نمیکنید
ناشناس۱۸۳۲۹۷۰۲۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲
شما باید به وزارت بهداشت گیر بدید، این مقاله درباره سازمان سنجش وزارت علوم هست
سوگند۱۸۳۰۸۱۰۱۲:۱۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
تکمیل ظرفیت فرهنگیان پس کی قراره مشخص شه....
ناشناس۱۸۳۰۸۵۲۱۳:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
چرا کسی جرات نقد علمی سهمیه ها رو ندارد.این چه داستان تخیلی نوشتید .و ظلمی که به داوطلبان و کشور میشود
Ali۱۸۳۰۸۷۴۱۳:۳۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
باز هم ناظرهای ازمون این وسط بی گناه شناخته شده اند نظیر تمامی موارد در این کشور
ناشناس۱۸۳۰۸۸۵۱۳:۵۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
هر زمان سهمیه ها حذف شدن می شه باور کرد مسئولان به ضرورت وجود عدالت آگاه شده اند
ناشناس۱۸۳۰۹۴۲۱۴:۳۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
واقعا متاسفم
ناشناس۱۸۳۰۹۴۸۱۴:۳۵:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۱
اقا یکی جواب منو بده من منطقه ۳ هستم دوبار دارن میزنن منطقه ۲ چیکارکنم لطفا راهنمای کنید
ناشناس۱۸۳۴۷۰۷۰۹:۲۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۴
برو تو سایت سنجش درخواست بده
ناشناس۱۸۳۱۰۴۲۱۶:۱۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
این ظلم بخاطر نمرات قبلی حق مردم بخورن
حمید۱۸۳۱۰۷۶۱۷:۰۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
ورود سهمیه ای به دانشگاه یعنی انهدام تدریجی استعدادها .
ناشناس۱۸۳۱۵۰۱۰۱:۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲
سهمیه ای ها را حذف کنید. عدالت علمی را بر قرار کنید.
1333۱۸۳۱۰۸۸۱۷:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۱
کارتون درسته
ناشناس۱۸۳۱۱۰۶۱۷:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۱
هیچ سالی به اندازه امسال حق کسی ضایع نشد وقتی یه سه رقمی نتونست به هدفش برسه فرهنگیان امسال بدون هیچ دلیل قانع کننده ای شورشو دراورده بود
ناشناس۱۸۳۲۹۳۹۲۰:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲
منم در وضعیت شما هستم
آهو۱۸۳۱۱۸۰۱۹:۰۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۱
لطفا هر چه سریعتر اقدام کنید برای حذف سهمیه ها. چون این موضوع بیشتر به آینده ما لطمه وارد میکند. لطفا اینقدر در حاشیه نباشید و اصل مطلب برایتان مهم باشد.اگر قرار است چاره ای بیندیشید برای موضوعات مهم بیندیشید نه غیره....
ناشناس۱۸۳۱۲۶۹۲۰:۲۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱
لطفا سهمیه ها رو پاک کنید تا مردم راحتتر درس بخونن.تمام
ناشناس۱۸۳۱۳۴۵۲۲:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱۲/۱
به نظر مسئولین دنبال خالی کردن دانشگاه از نخبه ها و بهانه برای ثبت نام آقازاده هاشون هستند.
Asma۱۸۳۱۳۵۲۲۲:۲۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سلام فرد هست که تو دوران مدارس اصلا زیاد درس نمیخونه ولی برای کنکور برنامه ریزی میکنه و محکم درس میخونه پس الکی قضاوت نکنید
ناشناس۱۸۳۱۳۹۷۲۳:۰۲:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۱
سهمیه های ناعادلانه را نمی فرمایید !
ناشناس۱۸۳۱۴۱۷۲۳:۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱۲/۱
جای تأسف دارد
ناشناس۱۸۳۱۵۰۰۰۱:۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱۲/۲
با سلام. سهمیه ها را بردارید تا عدالت علمی برقرار شود.
مهد۱۸۳۱۵۴۹۰۶:۴۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲
این ظلم آشکار است . باید در دفترچه کنکور اطلاع رسانی کنند که دیگر کسی که معدلش پایین است برای پزشکی نخواند. معدل پسر من پایین نیست اما این ظلم است به عبارتی تاثیر نانوشته ۱۰۰ درصد معدل است
ناشناس۱۸۳۱۷۶۳۰۹:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱۲/۲
واقعا سازمان سنجش در حق داوطلبی که با زحمت ورنج فراوانی تونست درکنکور موفق بشه داره ظلم می کنه بی عدالتی مطلق است
ناشناس۱۸۳۱۸۴۰۱۰:۱۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱۲/۲
خواهش میکنم هرچه زودتر به حذف سهمیه ها اقدام کنید. چون آینده ی ما درخطر هست
ناشناس۱۸۳۲۹۸۲۲۱:۲۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۲/۲
سهمیه ها ربطی به سازمان سنجش نداره، سازمان سنجش فقط اجرا کننده هست
ناشناس۱۸۳۳۰۵۹۲۳:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲
نویسنده جان لطفا اونایی راهم که نمرات خوبی داشتن ولی کنکور جلوشان راگرفته هم‌ بگو
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  18. مأمور خاطی بازداشت شد

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

آخرین عناوین