حمایت حزب ندای ایرانیان از ظریف در صورت حضور در انتخابات ۱۴۰۰

سیاسی،   3991128113

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: تقاضا کردیم محمدجواد ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند و اگر این اتفاق بیفتد نه تنها حزب ما بلکه افراد و گروه‌های دیگر نیز از او حمایت می‌کنند؛ تلاش می‌کنیم تا ظریف را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری مجاب کنیم.

حمایت حزب ندای ایرانیان از ظریف در صورت حضور در انتخابات ۱۴۰۰

سعید نورمحمدی در گفت و گو با ایرنا، گفت: از محمدجواد ظریف خواهش کردیم تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند و اگر این اتفاق بیفتد نه تنها حزب ما بلکه افراد و گروه‌های دیگر هم از او حمایت می‌کنند. تلاش می‌کنیم تا ظریف و خرازی را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری مجاب کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: تصور ما این است که حضور ظریف و صادق خرازی می‌تواند فرصتی برای پیروزی گفتمان اکثریت جامعه شود. اگر ظریف نامزد شود، حزب ندای ایرانیان از او حمایت می‌کند و اگر ظریف نپذیرد تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود که تاکنون قبول نکرده است، گزینه اصلی حزب صادق خرازی خواهد بود.

نورمحمدی درباره گرایش سیاسی ظریف، گفت: اصلاح طلبی لزوما به این معنا نیست که فردی با اصلاح‌طلبان نشست و برخاست داشته باشد. اصلاح طلبی یک منظومه فکری است. از دیدگاه حزب ندای ایرانیان فردی اصلاح طلب محسوب می‌شود که در این منظومه فکری قرار دارد. مثلا فردی مثل علی مطهری از دید خیلی‌ها به لحاظ صبغه سیاسی در جریان اصولگرایی تعریف می‌شود. اما از نگاه حزب ندای ایرانیان مطهری اصلاح‌طلب تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: دیدگاه‌های سیاسی مطهری اصلاح طلبانه است و درباره ظریف هم همین امر صدق می‌کند. طبیعتا مواضع سیاسی و رویکردهای محمدرضا باهنر با ظریف یکی نیست. از نظر ما کسی که پیگیر دغدغه‌ها و مطالبات جامعه جوان و مدرن جامعه باشد، خواسته‌های اکثریت مردم را به زبان بیاورد، سبک زندگی مردم را به رسمیت بشناسد اصلاح طلب است ولو این که عضو هیچ حزب اصلاح‌طلبی نباشد.

نورمحمدی ادامه داد: اصلاح طلبی تنها در هم حزبی بودن یا نشست و برخاست با اصلاح طلبان خلاصه نمی‌شود. اصلاح طلب فردی است که در یک منظومه فکری مشخص قرار دارد و به دنبال تقویت و حفظ جنبه های مردم‌سالارانه نظام است. ظریف از این منظر حتما مدافع جمهوریت نظام و منتقد کسانی است که تضعیف کننده مردم سالاری در کشور هستند. او در کنگره جهارم حزب ندای ایرانیان در سال ۹۷ دیدگاه‌هایش در مورد حفظ شان مردم را بیان کرد. اما برداشت ما از شخصیت‌هایی چون باهنر و علی لاریجانی این نیست. کما این که در بزنگاه‌هایی که باید میان جامعه مدنی و مردم سالاری و مخالفان آنها یکی را انتخاب می کردند، طرف مخالفان مردم سالاری را گرفته اند. برای همین این افراد در منظومه گفتمان اصلاح طلبی تعریف نمی‌شوند.

وی یادآور شد: ظریف فردی است که دنیا را دیده و امنیت ملی را در رضایت مردم می‌بیند و براین باور است که اگر مردم رضایت نداشته باشند و شان آنها حفظ نشود، امنیت ملی ما به خطر می‌افتد. این نگاه از دید ما متفاوت از نگاه سعید جلیلی، باهنر و لاریجانی است.  

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: ظریف نامزد شود، قطعا نامزد اصلی جبهه اصلاح طلبان خواهد بود. حمایت اصلاح طلبان هم از سایر نامزدها به بعد اعلام تایید صلاحیت‌ها منوط شده است. برآورد من این است که ظریف بدون مخالفت، نامزد جریان اصلاحات می‌شود. در مورد صادق خرازی مساله اما کمی متفاوت است.

نورمحمدی ادامه داد: خرازی در صورتی که بپذیرد داوطلب ریاست جمهوری شود، یک نامزد صد در صد حزبی هستند. در این ۶ سالی که حزب ندای ایرانیان تاسیس شده است کارگروه‌های مختلف حزب که از اعضای خوش فکر تشکیل شده است برنامه‌ها و ایده‌های زیادی را تولید کرده که بخشی از آنها در رسانه ها منعکس شده است و برخی دیگر تدوین شده و در قالب برنامه نامزد انتخاباتی حزب منتشر خواهد شد. ندای ایرانیان حق خود می‌داند تلاش کند ندای مردم باشد. در این انتخابات می خواهیم کنار مردم باشیم و حرف‌ها و مطالبات آنها را در کنار راهکارهای ما بازتاب دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین