موتورسواران اصفهانی چه چیزهایی از روحانی آموختند؟/ به جهنم رفتگان معترضند

سیاسی،   3991128013 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«مردم، به دولت‌مردان خود شبیه‌ترند تا به پدران‌شان»؛ دقت به این سخن امیر المومنین(ع) نشان می‌دهد که شاید موتورسواران اصفهانی، روز ۲۲ بهمن از رفتارهای سال‌های قبل حسن روحانی چیزهایی آموخته‌اند.

موتورسواران اصفهانی چه چیزهایی از روحانی آموختند؟/ به جهنم رفتگان معترضند

فارس نوشت: در روز ۲۲بهمن ماه امسال عده قلیلی از جوانان اصفهانی در بخش کوچکی از راهپیمایی عظیم خودرویی و موتوری این شهر علیه حسن روحانی شعار دادند. همین اتفاق موجب شد تمام ارکان دولت از رسانه‌های وابسته به آن تا هیات دولت و وزرا با عزمی جدی و هماهنگی ویژه‌ای این موضوع را پیگیری و خواستار برخورد با عوامل آن شدند.

پیش‌تر نیز در موردی مشابه، همه نهادهای دولتی در مقابل یک میهمان تلویزیون که نسبت به نشستن مسئولان دولتی در خانه‌های خود با وجود مشکلات فراوان مردم اعتراض کرده بود موضعی مشابه اتخاذ کردند.

باب توهین در کشور از کجا آغاز شد؟

این در حالی است که شخص حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان از سال ۹۲، نسبت به بسیاری از منتقدان و مردم توهین‌ها و بی احترامی‌های کمی نکرده است و به نوعی ادبیات توهین آمیز در دولت روحانی افزایش چشمگیری داشته است. 

رئیس‌جمهور اولین‌بار به عنوان یک مقام رسمی از ادبیات منقلی استفاده کرد. روحانی در اسفندماه ۱۳۹۵ در همایش تجلیل از مجریان انتخابات به نوعی مبدع ورود این نوع ادبیات در سپهر سیاسی کشور بود و در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد:«برخی‌ها هم بودند که تصور می‌کردند منقلی وجود دارد و می‌توانند این قطعنامه‌ ها را روی آن انداخته و آتش بزنند.»

روحانی شاید تنها رئیس جمهوری باشد که بی محابا و بدون هیچ‌گونه ترسی در بسیاری از سخنرانی‌های خود در زمان تصویب برجام و حتی بعد از آن، از رویکرد زیر سوال بردن نظر منتقدین استفاده کرد. 

نشانه‌های بی احترامی در سخنرانی‌های روحانی

نشانه‌های این بی احترامی‌ها را باید در سخنان رئیس جمهور جستجو کرد.

شنبه  ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ رئیس جمهور در سخنانی توهین آمیز در واکنش به ابراز دلسوزی علمای کشور برای تدیّن در جامعه گفت:«بعضی از مردم واقعاً بیکار هستند، کار و شغل ندارند، دچار توهمات هستند، مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند، اما نه دین را می‌دانند چیست و نه آخرت را می‌دانند چیست؟ هیچ کدام! فقط غصه می‌خورند.»

پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ مجدداً شاهد توهین به منتقدین دولت که بسیاری از آن‌ها همان مردم بودند توسط حسن روحانی بودیم. او در همایش انتظار و امید بیان داشت: «مگر بناست کسی فرهنگ را در کپسولی کند و در نسخه ای بنویسد و از داروخانه ای باید آن کپسول را خریداری کنیم؟ گویی عده ای هنوز در دوران حجر می اندیشند و فکر می کنند.»

این اظهارات در شراطی مطرح شد که نه اثری از ترامپ برای بهانه جنگ اقتصادی بود و نه موضوعات انتخاباتی که همیشه دست‌مایه سوء استفاده دولت در بهانه تراشی برای مشکلات. 

به جهنم رفتگان معترضند

در ادامه این توهین‌ها روحانی در یکی از نطق‌های خود که مملو از توهین به منتقدین که شامل بخشی از مردم هم می‌شود در ۲۰ مرداد ۱۳۹۳  اظهار داشت:« از بس که دیدم بعضی‌ها در هراس زندگی می‌کنند و چون خود اعتماد به نفس ندارند دیگران را نیز اینگونه می‌بینند، ناچار شدم چند مورد از مذاکرات خود با مقامات اروپایی در مذاکرات هسته‌ای را برخلاف عرف در کتاب منتشر کنم تا ترسوها بخوانند و ببینند.»

وی در همین مراسم گفت:«یک عده خوب شعار می‌دهند، اما بزدل سیاسی هستند، هر وقت می خواهد مذاکره شود عده ای می گویند ما داریم می لرزیم. خوب به جهنم، بروید یک جای گرم برای خودتان پیدا کنید. چکار کنیم خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است...این حرف‌ها متناسب با شرایط دنیای امروز نیست و این افراد از تحولات تاریخی عقب هستند، زیرا مبنای روابط برد - باخت ثابت نمی‌ماند و آنچه پایه‌ای برای حرکت بعد می‌شود برد ـ برد است و ما بر این اساس در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده‌ایم.»

آنطور که با تدقیق در سخنان رئیس جمهور نمایان است، دامنه حملات و توهین‌های رئیس جمهور به مردم منتقد، در بازه‌های زمانی متفاوت است. همان طور که در بالا به عنوان نمونه نیز آمده است؛ سال‌های ۹۳ و ۹۴ که موضوع برجام تیتر یک رسانه‌های ایران بود و در سال‌های منتهی به انتخابات بخصوص در سال ۹۶، این توهین‌ها رنگ و بوی افزایشی به خود گرفته است. 

دلالان تحریم یا منتقدین دولت 

در ماه‌های ابتدایی سال ۹۴ روحانی در دو سخنرانی خود بسیاری از مردم را که نسبت به سیاست‌های اجرایی رئیس جمهور اعتراض داشتند، دلال و کاسب تحریم خواند. روحانی در اردیبهشت این سال در جمع کارگران بیان داشت:«دلالان تحریم، به فکر شغل دیگری از هم‌اکنون باشند. ما به حول و قوه الهی با هدایت مقام معظم رهبری با حمایت ملت ایران راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد.کسی در دنیا نمی‌تواند فشار و تحریم بر ایران را در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه دهد. سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است.»

وی همچنین در مرداد ۹۴ در سخنانی توهین آمیز خطاب به منتقدین خود تصریح کرد: «البته این وضعیت برای کاسبان تحریم در دبی، اروپا، چین و حتی در تهران سود داشت و آنها اکنون از توافق عصبانی‌اند.»

البته با گذشت زمان و با ادامه روند توهین‌های رئیس جمهور به مردم و منقدین، به نوعی  «پدیده توهین» در سپهر سیاسی کشور شکل گرفت. این پدیده که از پاستور به جامعه سیاسی کشور تسری یافته کار را تا جایی پیش برد که این روزها شاهد توهین عده قلیلی در روز ۲۲ بهمن هستیم. گویی این روزها بومرنگ روحانی به سمت خود بازگشته است.

نکته حائز اهمیت در رویکرد دولتمردان مقابل آنچه توهین به رئیس جمهور خوانده شد سکوت در مقابل حملات روحانی به مردم و تکاپو در زمان توهین به روحانی است. گویی در این روزها هیات وزیران و معاونین و دوستان رئیس جمهور «جنگ اقتصادی» را فراموش کرده‌اند و کار و بار را تعطیل و منتظر هستند تا با کوچکترین اعتراضی به رئیس جمهور دست بکار شوند و حتی کار را تا جایی پیش ببرند که در هفته‌های گذشته قصد تعطیلی هیات دولت را داشتند.

پس از اظهارات نقادانه یک روحانی در یکی از شبکه های تلویزیونی، هیات وزیران قصد تعطیلی این جلسه مهم را داشت. حسین سیمایی صراف دبیر هیات دولت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند که وزرا به دلیل اظهارات مطرح شده در یکی از برنامه‌های صدا‌و‌سیما قصد شرکت در جلسه هیات دولت در روز یکشنبه گذشته را نداشتند، گفت: بله؛ این خبر صحت دارد!

رفتار توهین کنندگان شبیه رئیس جمهور

متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش ادب اسلامی در جامعه سیاسی کشورمان هستیم. نوع سخنان رئیس جمهور همان الگوی تکراری قبلی است که در مواجهه با مشکلات و برای فرار از پاسخگویی از فرمول توهین به دیگران استفاده می‌کند. همین رخداد نیز باعث شده است که به نوعی فضای سیاسی کشور اشتیاق به توهین را داشته باشد.

امام على علیه السّلام فرمودند: «اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ؛». مردم، به دولت‌مردان خود شبیه‌ترند تا به پدران‌شان؛ همین سخن از امیرالمومنین(ع) کافیست تا حسن روحانی در روزهای باقی مانده ریاست جمهوری خود رعایت سخن گفتن را کند. 

«مردم، به دولت‌مردان خود شبیه‌ترند تا به پدران‌شان»؛ دقت به این سخن امیر المومنین(ع) نشان می‌دهد که شاید موتورسواران اصفهانی در رفتار 22 بهمن از رفتارهای سال‌های قبل حسن روحانی چیزهایی آموخته‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۶۹۹۳۰۸:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
حالا درسته گرونیه، ولی روحانی شخص دوم کشوره.
ناشناس۱۸۲۷۴۸۳۱۳:۰۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
چرا مرگ‌ ر... جلوی بورس بایکوت شد؟ چون خودش اول امسال مردم را دعوت به بورس کرد چون جیب مردم را زد و خالی کرد
ناشناس۱۸۲۷۵۴۳۱۳:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
دوست عزیز مغالطه نکن. گرانی و اقتصاد کشور 99 درصد دست روحانی بوده و روحانی شخص اول اقتصاد و صنعت کشور است.
ناشناس۱۸۲۷۷۲۱۱۵:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
آقای روحانی چند ماه دیگر خواهد رفت. اما آیا با رفتن ایشان، اقتصاد مثلا ظرف دو سال روند رو به رشد پیدا خواهد کرد؟
ناشناس۱۸۲۷۶۰۴۱۳:۵۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
توهین به رئیس جمهور مذموم و محکوم است. این نوع رفتارها را توجیه نکنیم.
ناشناس۱۸۲۷۶۸۰۱۴:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
وقتی رئیس جمهوری عادت کرده در صحبتهاش از ادبیات سخیف استفاده کنه و معمولا با توهین های خیابونی جواب منتقدینش رو میده ، خیلی بی معنیه که از اعتراض مردم به این شخص ، شکایت کنی
حمید۱۸۲۷۷۴۰۱۵:۲۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
احمدی نژاد را میگی
تبریزی۱۸۲۷۶۶۶۱۴:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
شما آدم ها رو خیلی بزرگ می کنید. شخص اول و دوم و غیره رو کی شخص اول و دوم و غیره کرده؟ همین مردم با رای شون . یک شخص اومده سر کار و زندگی و امید و آرزوی میلیون ها نفر رو از بین برده . درسته که ریاست جمهوری نقش اساسی و تعیین کننده در تعیین سیاست های کلان کشور نداره ولی خیلی از انتصاباتش و سیاست های اقتصادی داخلیش مردم رو به خاک سیاه نشونده.
ناشناس۱۸۲۷۶۷۲۱۴:۴۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
درسته روحاني شخص دوم كشوره، اما ٧٠ درصد اداره كشور دستشه
ناشناس۱۸۲۶۹۹۸۰۸:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
باید دید آقای روحانی خوب به درک و خوب به جهنم و این جور حرفهای زشت رو از کی یاد گرفته
ناشناس۱۸۲۷۲۰۶۱۰:۴۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
مردم رادریابید نمیتونیم یک کیلو میوه بگیری مرگ بر این زندگی نکبتی
ناشناس۱۸۲۷۰۰۰۰۸:۵۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
واقع بینانه و صادقانه ترین تجزیه تحلیلی که از ۶ روز پیش تاکنون خوانده ام
ناشناس۱۸۲۷۲۹۲۱۱:۳۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ما آموختیم بعد از فحاشی آمار کرونا صعودی شد و ابتلایان قطعی به ویروس انگلیسی افزایش یافت.
ناشناس۱۸۲۷۰۱۶۰۹:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
انصاف نصف دین هست که متاسفانه شما ندارید زمانی که احمدی نژاد مردم را خس و خاشاک نامید از این مقالات و حرفها می زدید
ناشناس۱۸۲۷۵۷۴۱۳:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
شما فتنه گران رو مردم می دانید.اونا فرستادگان آمریکا بودند و از طرف آمریکا حمایت می شدند. بعد هم این همه توهین روحانی رو گذاشتی کنار و چسبیدید به یه خس و خاشاک!!!؟
مهران۱۸۲۷۶۵۴۱۴:۲۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اون کسی که انصاف نداره شمایی احمدی نژاد به مردم گفت خس و خاشاک دروغگو؟ جمله احمدی نژاد این بود در ايران، در انتخابات 40 ميليون نفر، خودشان بازيگر اصلي و تعيين‌كننده اصلي بودند، حالا چهار تا خس و خاشاك اين گوشه‌ها كاري مي‌كنند، بدانيد اين رودخانه‌ي زلال ملت جايي براي خودنمايي آنها نخواهد گذاشت
ناشناس۱۸۲۷۶۸۳۱۴:۴۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
روحانی و احمدی نژاد ، مثل رفسنجانی و خاتمی ، ایرادات فراوونی داشتن . بحث بر سر اینه که جلوی رفتار غلط امثال اونها گرفته بشه که متاسفانه به یک فرهنگ سیاسی بدل شده .
ناشناس۱۸۲۷۶۹۳۱۴:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اگه شما انصاف داری حداقل یه بار خودت اون سخنرانی رو گوش بده ببین به کی گفت خس و خاشاک!!!!!! من اون سخنرانی رو تا حالا به چندین نفر که با قطعیت میگفتن به مردم گفته خس و خاشاک نشون دادم و همه تایید کردن که منظورش مردم نبوده!
ناشناس۱۸۲۷۷۰۶۱۵:۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
واقعا احمدی نژاد بود که ادبیات سخیف و کوچه بازاری رو به تربون رسمی نظام آورد. طرفدار هاش هم به به و چه چه می کردند که ببینید چقدر مثل مردم معمولیه :)))))
ناشناس۱۸۲۷۰۲۵۰۹:۰۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اینها یک اقلیت پر و صدا و همیشه حق به جانبند که با پشت گرمی خسارات بی شماری به کشور زدند نه معترض واقعی به وضع کشور و هیچ گاه پاسخگو نشده و نخواهند شد. اصولا کسانی که سرکارند نباید ادای اپوزوسیون رو دربیارن
ناشناس۱۸۲۷۰۵۲۰۹:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
روحانی 54 مرتبه به منتقدین دلسوز کشور با الفاظ زشت بیسواد و بی شناسنامه و تازه به دوران رسیده و غیره توهین کرده و آنها را به جهنم حواله داده است و امروز نتیجه آنرا می بیند.
ناشناس۱۸۲۷۰۵۴۰۹:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
حرمت امامزاده باید دست متولی آن باشد.
ناشناس۱۸۲۷۰۶۵۰۹:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
تا روزی که یک رفتار اشتباه را به خاطر منافع حزبی، سیاسی، عاطفی، ... توجیح کنید، هیچی درست نمیشود. روحانی، بد، فحاش، توهین‌گر.... قبول! ولی دلیل رفتار غلط و توهین دیگران نمیشود. اگر واقعا نگران این مملکت هستید باید با هرگونه توهین و اشتباهی مقابله کنید.
حسام۱۸۲۷۱۲۷۱۰:۰۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
تمام حملات و توهین های روحانی به خاطر رفتار مخالفان برجام بود و اصلا نمیتوان هیچ دفاعی از ادبیات حسن روحانی نمود .حال تصور کنید روحانی توهین نمیکرد و اصلا برجام هم شکل نمیگرفت واقعا چه اتفاق مثبتی در زندگی مردم رخ میداد ؟؟؟!!! هیچ
حسین۱۸۲۷۱۳۵۱۰:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
با نویسنده موافقم که رفتار مردم بازتاب شیوه حکمرانی حاکمان است
ناشناس۱۸۲۷۱۵۰۱۰:۱۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
یه نفر پیدا بشه به گرسنگی مردم اهمیت بده
ناشناس۱۸۲۷۱۵۹۱۰:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
نویسنده محترم سرویس سیاسی الف، جنابعالی با عینک تماما جناحی و جانبدارانه و در جهت حمایت از طیف به اصطلاح خودی تان قلم زدید در حالی که همفکران شما هم در این مقوله بهتر از دکتر روحانی نیستن امیدوارم رضای خدا هم در قلم مبارکتان لحاظ شده باشد
ناشناس۱۸۲۷۱۷۷۱۰:۳۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ز توهین به رئیس جمهور خوشحال نشویم. توهین به مسوولین قابل پذیرش نیست. در غیر اینصورت آسیاب به نوبت خواهد بود
ناشناس۱۸۲۷۲۰۳۱۰:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اینها قطعا مردم نیستند وگرنه برای توهین و ناسزا شنیدن اولویت روحانی نیست.
ناشناس۱۸۲۷۲۳۴۱۱:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
خیلی عالی بود ولی علیرغم قانون اساسی به نظر شما چند درصد حاکمیات را روحانی تشکیل میدهد؟ رییس جمهوری که حتی یک شبکه تلویزیونی در اختیار ندارد آیا میتواند همه رفتار مردم را کانالیزه کند؟
ناشناس۱۸۲۷۲۵۴۱۱:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
چرا سخن حضرت علی را تحریف میکنید؟ چطور واژه امرا را دولتمردان (قوه مجریه) ترجمه کردید؟
امیر۱۸۲۷۵۳۲۱۳:۲۷:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
جالب بود...
ناشناس۱۸۲۷۲۵۵۱۱:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
بورس نابود کردید با عوام فریبی وتبلیغات روحانی ودژپسند
حسین۱۸۲۷۲۶۴۱۱:۱۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
روحانی باید بخاطر توهین به شعور میلیون ها ایرانی محاکمه شود هروقت قانون به ضررشون بود قبول نداشتند حالا الا باا.. حتما این موتورسواران باید محاکمه بشن پس اول روحانی باید محاکمه بشه بعد موتورسواران
ناشناس۱۸۲۷۲۷۳۱۱:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
یه بار مشخص کنید آیا گفتن مرگ بر فلانی توهین محسوب می شه یا نه. اگر نمی شه شاید کسانی بخواهند مرگ بر دیگران هم بگویند. مثلا مرگ بر چین و روسیه و ...
ناشناس۱۸۲۷۴۵۴۱۲:۵۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
دشمن اصلی ما امریکاست / مرگ بر امریکا
ناشناس۱۸۲۷۷۰۱۱۴:۵۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
حالا مگه این مرگهایی که گفتی رو بعضیها نمیگن!؟!؟ فقط امیدوارم حرفهامون با دلیل باشه نه از سر لجبازی!!!
قدرتی۱۸۲۷۳۰۴۱۱:۳۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
همه می دانند اول و آخر توهین و لجام گسیختگی رفتاری از روزنامه کیهان شروع شد.
ناشناس۱۸۲۷۳۱۵۱۱:۴۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
فرض کنید که گروه مشابهی با همین تعداد و همین رفتار رئیس مجلس یا رئیس قوه قضائیه را خطاب قرار داده بودند، آیا موضع گیری در مقابل این رفتار به همین ترتیب بود؟
نیما۱۸۲۷۴۴۲۱۲:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
اگر عملکرد و روحیه و منش و ... رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه شبیه اقای روحانی باشد بله من شخصا به عنوان کسی که به قالیباف در مجلس و به اقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری رای دادم قطعا برای اونها هم مرگ از خداوند ارزو میکنم
ناشناس۱۸۲۷۳۲۰۱۱:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
مردم محترمانه اعتراض کردند به خاک وخون کشیده شدند. توهین کردند بدهکارشدند.
مهران۱۸۲۷۳۳۵۱۱:۵۲:۱۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
من لعنت میفرستم بر کسی که زندگی مردم را نابود کرد بر کسی که آبروی لباس پیامبر را برد بر کسی که مردم رو از اسلام و نظام و روحانیت دور و بیزار کرد ، بر مسئولی که اشرافی و راحت طلب هست
ناشناس۱۸۲۷۳۴۶۱۱:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
نویسنده فقط قصدش ماستمالی بوده و بس.
ناشناس۱۸۲۷۴۱۵۱۲:۳۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
ولی در مورد خس و خاشاک نظرتان این نبود ؟
م.ر۱۸۲۷۴۵۳۱۲:۵۰:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
سلام مرگ یه نوع لعن کردن است لعن کردن جرم تلقی نمیشود
امیر۱۸۲۷۶۹۶۱۴:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
بابا به خدا همه این مسعولین دستشون تو یه کاسه هست مردم سر کار هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین