محسن هاشمی: در تحقق اهداف انقلاب خوب عمل نکرده‌ایم/ هشدار درباره سرد شدن انتخابات ۱۴۰۰

اجتماعی،   3991112066

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد و قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می‌کند.

محسن هاشمی: در تحقق اهداف انقلاب خوب عمل نکرده‌ایم/ هشدار درباره سرد شدن انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش الف به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در ابتدای دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز ایام الله دهه فجر و نیز گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور عزیزمان، گفت: فرا رسیدن چهل و دومین بهار آزادی را گرامی می‌داریم، بازگشت امام خمینی(ره) به وطن پس از ۱۴ سال تبعید، یکی از بزرگترین و به‌یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که شادی، همبستگی و همدلی در میان مردم به اوج رسیده بود.

وی ادامه داد: یکدلی و انسجامی که مردم در استقبال تاریخی ۱۲ بهمن آفریدند، خود به معنای پیروزی بود و اگرچه ۲۲ بهمن سالروز رسمی پیروزی انقلاب اسلامی است، اما نقطه عطف و اوج انقلاب که پیروزی را آفرید، بازگشت امام به ایران بود، بازگشتی که لازمه آن از جان گذشتن رهبر برای مردمش بود و مردم نیز برای رهبری که خود را فدای ملت کنند، جان می‌دهند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیام انقلاب اسلامی که از زبان امام در نوفل لوشاتو و تهران به جهان رسید، انقلابی مبتنی بر عقلانیت، مردم‌سالاری و قانون‌گرایی بود و تفاوت بنیادینی با گرایش‌های افراطی در جهان اسلام و کشورهای جهان سوم داشت، از همین رو در انقلاب اسلامی، یک قشر و یک طرز تفکر میدان دار ومعیار نبود، بلکه همه مردم با همه تنوع فکری، قومی، سیاسی و دینی در صحنه حاضر بودند و به همین دلیل انقلاب اسلامی بسیار سریع و قدرتمند توانست با سایر ملت‌های جهان ارتباط برقرار کند.

هاشمی ادامه داد: نخستین سرود انقلاب، با تعیین هدف نظام جمهوری اسلامی، یعنی آباد کردن دین و دنیای مردم آغاز می‌شد و امروز اگر پس از ۴۲ سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می‌کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: امروز جامعه با شرایط بسیار سخت معیشتی مواجه است و اکثریت مردم در تامین معاش و حداقل‌های زندگی خود به مشکل برخورد می‌کنند. در رسالت انقلاب اسلامی، مهمترین هدف تحقق عدالت است و اگر امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند، به معنای عدم وجود عدالت اجتماعی در کشور است. لازمه عدالت اجتماعی تامین رفاه برای عموم جامعه و تضمین رفاه برای نسل‌های آینده از طریق توسعه امروز ایران است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مناسب است در این روز یادی کنیم از سخنرانی تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در آخرین دهه فجر عمرشان که در آستانه انتخابات در سال ۱۳۹۴ نیز بود؛ نصیحت دلسوزانه و برخاسته از آینده‌نگری و آزادگی ایشان نسبت به صیانت از آزادی انتخاب مردم و جلوگیری از مسدود شدن فضای سیاسی کشور، بیش از هر زمان دیگری، امروز مورد نیاز جامعه ماست چراکه مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی و حوادث تلخ سال‌های اخیر، تاثیر محسوسی بر کاهش رغبت مردم به مشارکت در انتخابات آینده گذاشته است و اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد و قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می‌کند. لذا برگزاری یک انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ موجبات اقتدار و افزایش قدرت ملی ایران خواهد بود.

محسن هاشمی تاکید کرد: تذکری نیز نسبت به فعالیت‌های تبلیغاتی دهه فجر به مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های موازی دارم که از اسراف و هزینه‌های سنگین تبلیغات فیزیکی و بصری با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم در فضای شهری خودداری کنند و واکنش افکار عمومی نسبت به تبلیغات سنگین مناسبت‌های چند ماه گذشته نشان داد که با افزایش سطح اطلاعات و فکر جامعه، روش‌های کلیشه‌ای تبلیغات اثری معکوس دارد و بهتر از خلاقیت در اطلاع‌رسانی و جایگزینی خدمت به جای تبلیغ استفاده شود چراکه بهترین تبلیغ برای انقلاب، خدمت بیشتر به مردم و کاهش نارضایتی‌هاست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین