دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

گروه جهان الف،   3991026036 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

ما اکنون در رابطه با بیت‌کوین، در بحبوحه آن چیزی قرار داریم که "رابرت شیلر" برنده اسبق جایزه نوبل اقتصاد آن را "روایت مسری" می خواند. سرمایه داران و فعالان اقتصادی، روایت ها و افسانه هایی را راجع به پدیده ای نظیر بیت کوین می گویند و ترویج می کنند تا مردم را متقاعد کنند بدون توجه به واقعیت ها، به سمت این پدیده حرکت کنند. همین مساله موجب یورش به سمت بیت کوین و افزایش ناگهانی قیمت آن می شود.

دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

به گزارش الف، در کشور ما نیز این پدیده روز بروز با اقبال بیشتری مواجه شده است. "پایگاه خبری یو اس اِی تودی" در مقاله ای، به نوسانات اخیر رمز ارزِ بیت کوین پرداخته و سعی کرده در رابطه با پدیده بیت کوین، جایگاه کنونی آن، و جهش و سقوط های قیمتی آن، تصویری روشن را ارائه کند. این پایگاه خبری می نویسد: 

«جدیدترین تحولات در زمینه ارزش بیت کوین حاکی از این است که قیمت این رمز ارز در طول سال گذشته(سال 2020)، دست کم 300 درصد افزایش یافته است. از سال 2013، نوسانات اخیر در زمینه قیمت بیت کوین را باید سومین دوره عمده از افزایش قیمت این رمز ارز به حساب آورد. دو دوره قبلی، افزایش قیمت های خیره کننده بیت کوین، هربار با سقوط های قابل توجهِ 80 درصدی مواجه شده است. بر خلاف سهام و یا اوراق قرضه، تعیین ارزش بنیادین بیت کوین، واقعا سخت است. ارزشِ رمز ارز بیت کوین کاملا به نحوه تفکر و دیدگاه مردم به ارزش آن بستگی دارد. برخی تحلیلگران اینگونه ادعا کرده اند که ارزش بیت کوین می تواند به بیش از 400 هزار دلار هم افزایش یابد. این در حالی است که عده‌ای دیگر نظیر آنچه کارشناسان "بانک آو آمریکا/ Bank of America" اعلام کرده اند معتقدند که ارزش کنونی بیت کوین، جلوه ای از "مادرِ حباب هاست" و خیلی زود قیمت این رمز ارز، سقوط آزاد را تجربه خواهد کرد. 

رمز ارزِ بیت کوین در سال 2009 ایجاد شد و ویژگیِ اول بودنِ آن موجب شد تا هم شهرت و هم بدنامی زیادی را به خود جلب کند. بیت کوین و دیگر رمز ارزها، یک نظامِ پرداختِ جدید را بر اساس "فناوری بلاک چین" پایه گذاری کرده اند که در نوع خود، تازه، و با فرصت ها و چالش های عمیقی همراه است. 

در شرایط کنونی، بیت کوین از شرایط کافی جهت تلقی شدن شبیه شکل سنتی پول، برخوردار نیست. پول، سه کارویژه اساسی در اقتصاد مدرن دارد: ابزاری برای معامله و تبادل اقتصادی است، ابزاری برای ذخیره ارزش است و به عنوان یک واحد رسمی در حساب و کتاب ها مالی مورد استفاده قرار می گیرد. علی رغم تمامی حمایت هایی که در مدت اخیر از سوی برخی سامانه ها و سیستم های مالی از رمز ارزِ بیت کوین صورت گرفته، با این حال، بیت کوین هنوز هم نتوانسته جای خود را در نظام مالی بین المللی باز کند. با توجه به چالش های جدی که بر سر راهِ استفاده از بیت کوین در چهارچوب معاملات روزمره وجود دارد، بسیار سخت و بعید است که بتوانیم آن را به مثابه ابزاری مناسب جهت معاملات اقتصادی و تبادلات مالی درنظر بگیریم. 

اضافه بر این، نوسانات عمیق در ارزش بیت کوین، آن را از حالت ابزاری مهم جهت استفاده در مناسبات اقتصادی مختلف، دور می کند. در واقع، این نوسانات شدید، استفاده از آن به عنوان یک ابزار اقتصادی موثر را در معادلات اقتصادی که عمیقا به ثبات نیاز دارند، شدیدا با مشکل مواجه می کند. در این راستا، بی ثباتیِ ارزش بیت کوین، یکی از مهمترین نقاط منفی آن است. 

در شرایط فعلی، کنشگریِ بیت کوین به عنوان ابزاری جهت ذخیره ارزش است که به شدت نسبت به آن ایجاد علاقه کرده(با توجه به افزایش قیمت قابل توجه آن) و مناظرات زیادی را در باب آن ایجاد کرده است. بیت کوین به خودیِ خود صاحب ارزش نیست. آنچه آن را جذاب کرده این است که عرضه آن به شدت محدود است(انتظار می رود فقط 21 میلیون بیت کوین در جهان استخراج شود). با این حال، منتقدان بر این باورند که هیچ چیز نمی تواند مانع از ایجاد رمز ارزهای جدید با استفاده از فناوری بلاک چین شود. 

در مدت اخیر، بسیاری از سرمایه گذاران و نهادهای مالی، توجه ویژه ای را به بیت کوین معطوف کرده اند. سرمایه دارانِ ثروتمند در سبد سرمایه گذاری خود، جایی را برای بیت کوین خالی کرده اند و سعی می کنند در این زمینه نیز دارایی داشته باشند. شواهد زیادی وجود دارند که نشان می دهند بیت کوین در حالی تبدیل شدن به یکی از دارایی های ارزشمند در میان سرمایه گذاران است. همین مساله موجب افزایش تقاضا برای بیت کوین شده که محدود بودن میزان دسترسی به بیت کوین ها، خود عاملی اساسی در افزایش قابل توجه قیمت این رمز ارز در روزهای اخیر بوده است. 

علی رغم اوج گیری های اخیر ارزش بیت کوین، هنوز هم درک اساسی و درستی از ارزش این رمز ارز و پیامدهای جانبی آن وجود ندارد. بیت کوین به عنوان یک دارایی که نه محسوس است و نه مولد، تا حدی با ابهام مواجه است و ماهیتی معماگونه دارد. در شرایط کنونی که تورم در بازارهای جهانی به علت شیوع ویروس کرونا موج می زند و اساسا ابهامات زیادی نیز در مورد بیت کوین وجود دارد، اینکه بخواهیم از این رمز ارز استفاده کنیم، تا حدی برای سرمایه گذاران و نهادهای مالی، ریسکی است. همه این ها به این دلیل است که نه درک درست و فراگیری از بیت کوین وجود دارد و نه زیرساخت های درستی برای انجام مبادلات اقتصادی توسط آن ایجاد شده است. 

در شرایطی که قیمت طلا در سال 2020، 25 درصد رشد کرده است، بیت کوین در دوره مشابه زمانی، رشدِ 300 درصدی را به ثبت رسانده است. طلا یک آیتمِ ملموس، بادوام، نسبتا کمیاب، با ارزشِ ذاتی(یک فلز گرانبها که در صنعت جواهرات و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد)، و با سابقه ای دیرینه جهت حفظ ارزش به شمار می رود. با این حال، بیت‌کوین به عنوان یک دارایی نامحسوس و غیرمولد، که عمر آن به سختی به بیش از 12 سال می رسد، پا به میدان گذاشته و سعی دارد خود را به عنوان ابزار ذخیره ارزش موثرتری در مقایسه با طلا که اتفاقا رشد قابل توجهی هم دارد، معرفی کند. امری که به نظر، چشم انداز چندان روشنی نمی تواند داشته باشد. 

با در نظر گرفتن تمامی آنچه گفته شد، باید به طرح این سوال پرداخت که اساسا چه مولفه هایی قادرند جذابیت روزافزون بیت کوین را توضیح دهند؟ یکی از مولفه هایی که شاید بتوان به آن اشاره کرد این است که ما اکنون در رابطه با بیت‌کوین،  در بحبوحه آن چیزی قرار داریم که "رابرت شیلر" برنده اسبق جایزه نوبل اقتصاد آن را "روایت مسری" می خواند. در این چهارچوب، گاهی سرمایه داران و فعالان اقتصادی، روایت ها و افسانه هایی را راجع به پدیده ای نظیر بیت کوین می گویند تا مردم را متقاعد کنند بدون توجه به واقعیت ها، به سمت این پدیده حرکت کنند. همین مساله موجب یورش به سمت بیت کوین و افزایش ناگهانی قیمت آن می شود. 

با این همه، حامیان و فعالان عرصه بیت کوین باید بدانند که جوسازی های مکرر آن ها پیرامون اهمیت و ارزش بیت کوین، جدای از اینکه می تواند برای این رمز ارز، محبوبیت های مقطعی ایجاد کند و قیمت آن را افزایش دهد، در عین حال آن را به پدیده ای مناسب جهت رصد شدنِ آن توسط مقررات تنظیمی و نظارتی نیز تبدیل می کند. امری که می تواند محدودیت های زیادی را برای این رمز ارز ایجاد کند و بر ارزش آن تاثیر عمیقی بگذارد. این مساله با روند کلی که بیت‌کوین در برهه کنونی در پیش گرفته، چندان هم دور از دسترس نیست». 

 --------------------------------

*لینک:  

https://thehill.com/opinion/finance/532811-what-is-behind-the-recent-surge-in-the-price-of-bitcoin

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۲۲۳۹۰۷:۱۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
مانند حبابهای وال استریت که برای خالی کردن جیب مردم دنیا شکل گرفته . مانند وضعی که این سرمایه داران در انتخابات اخیر امریکا انجام دادند و مانند یک گروه عظیم مافیایی صدای هر کس که با انان موافق نباشد می بندند. مانند تسلا که با سیصد هزار تولید سه برابر تویوتا با ده میلیون تولید قیمت پیدا کرده. بیت کوین هم یکی دیگر از حبابهای این ابرسرمایه داران است که وظیفه خالی کردن جیب مردم ساده در اطراف دنیا را دارند و نمونه بسیار کوچک این حباب سازی را ما در چند ماهه اخیر در بورس خودمان هم شاهد بودیم. اطمینان داشته باشید بعد از پر کردن جیب خود چنان این حباب را خواهند شکست که هیچ چیزی از ان تقریبا باقی نماند. این دلیل این بود که 75 میلیون نفر طرفدار ترامپ شدند. انها عاشق چشم یا مو یا رفتار ترامپ نبودند. انها فقط می خواستند و می خواهند در برابر این سرمایه دارانی که حالا از موفقیت برنامه خود برای یکدست کردن قدرت در امریکا و دنیا به نفع خود سر از پا نمی شناسند بایستند. چون می دانند دنیایی که اینها قدرت اول باشند چه دنیای تاریکتری از الان خواهند بود. شخصا در یکی از حبابها فریب این بازیها را خوردم و سهامی را که 36 دلار بود را خریدم و بعد از ششماه به 176 دلار رسید ولی بعد که حباب ترکید بعد از یکسال این سهم به 56 سنت رسید! این بازی ابر سرمایه دارانی مانند سورس و مورداک و زوکربرگ و بلومبرگ و..... هست برای تقویت قدرت و زر و زور خود در دنیا و محفل خود
ناشناس۱۷۸۲۳۶۹۰۹:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
زمانی در ایران تب فلز یاب بالا بود. عده ای با خرید یک فلز یاب به امید یافتن گنج زمین را شخم می زدند. اکنون نیز عده ای برای تولید رمز ارز ( بخوانید فساد ارز) دستگاه ماینر خریده و در این وضعیتی بی برقی به جان صنعت برق این کشور افتاده اند.
ناشناس۱۷۸۲۵۱۹۱۰:۵۷:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
جالب است. مسئولان همواره به واردات کولرهای گازی و دیگر دستگاههای با مصرف بالای برق، خرده گرفته و از آن انتقاد می کردند. اما اکنون ، در حالیکه مردم را به رعایت صرفه جویی در مصرف برق تشویق می کنند، در مناطق آزاد مجوز استفاده از معادن استخراج بیت کوین به خارجی ها می دهند! ضمن آنکه هیچ اراده جدی برای جلوگیری از ورود دستگاههای ماینر و استفده غیر قانونی از آنها وجود ندارد. مصرف برق یک ماینر برابر با مصرف برق 4 خانواده است.
ناشناس۱۷۸۲۵۲۶۱۱:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
افرین بر مدیریت بانک مرکزی. نوسان گیر اعظم! همراه با فرصت بایدن قیمت رسمی خرید دلار در دستان مردم ساده دل که فکر می کنند اگر نفروشند قیمت دلار میرسه به ده هزار تومن را چند هزار تومن کاهش میدهد که هم به نفع بانک مرکزی و هم اقازاده های ..برای فرار سرمایه می شود ولی نرخ حواله نیما که نرخ واردات کالای مصرفی مردم هست حتی افزایش هم داده و به قیمت بالای ۲۵ هزار تومن می فروشد. افرین بر این نوسان گیری عظیم و متولی آن ..
ناشناس۱۷۸۲۵۰۲۱۰:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
جالبه خیلی از دوستان موافق نیستند ولی این دقیقا همان مکانیزم بورسها و نوسان گیری متولیان بورسها در دنیا هست. نمونه پیش روی شما همین رشد اعجاب آور بورس ایران در ششماهه اول و حالا خالی شدن باد آن در چند هفته اخیر. فقط امروز تا این لحظه ۴۰‌ هزار واحد دیگر سقوط کرد. دقیقا مانند حباب دات کامها در سال ۲۰۰۰. اینها را می بینیم ولی قبول نداریم.!
محمدرضا۱۷۸۲۹۹۰۱۷:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کلا به نظر من هم این اتفاق در مورد کالاها و بازارهای مختلف بصورت دوره ای در کشورهای مختلف می افتد و در واقع تکنیکی است از طرف قدرتمندان سیاسی و اقتصادی جهان برای چپاول مردم عادی .
ناشناس۱۷۸۲۲۵۰۰۷:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
این یک شگرد غالب سرمایه داران نیویورک و لندن و حیفا هست که صدها سال قدمت دارد. ابتدا روی یک نواوری که اصلا شناخته شده نیست و در اینجا مانند بیت کوین سرمایه گذاری می کنند و بعد با رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی که دارند و با نفوذی که در برنامه سازیها دارند تبلیغ ان را می کنند و میلیونها نفر از مردم دنیا را برای خرید ان حریص می کنند. وقتی ارزش یک واحد بیت کوین را از چند ده دلار به چهل هزار دلار می رسانند و همه را تشویق به خرید ابتدا تمام بیت کوین های خود را که چند ده دلار خریده بودند در بازار به بالاترین قیمت می فروشند و بعد که از بازار خارج شدند خودبخود بازار می ترکد و چیزی از سرمایه مردم در ان غیر از خاکستر باقی نمی ماند. نمونه دیگر شگرد انها مثلا در توسعه شهرهاست. در یکی از شهرهای امریکای شمالی که در سی سال اخیر شخصا خود شاهد ان بودم این بود که این ابر سرمایه داران منطقه بسیار پرت و ارزانی در اطراف شهر را با شبکه اطلاعاتی که بین خود و اعضا خود دارند هدف قرار می دهند و تمام زمینها و مزارع ان منطقه را می خرند. سپس با نفوذی که در نهادهای برنامه ریزی شهر و شورای شهر و شهرداری دارند در ده سال بعد کلیه طرحهای توسعه اینده شهر را بر روی این اراضی و زمینها قرار می دهند و بتدریج زمینها ارزان خود را تا بیست برابر قیمت اصلی به مردمی که اغلب از مهاجران و سرمایه کشورهای جهان سوم مانند خاوری و اقازاده های چینی و ایرانی و هندی و کره ای و... هستند می فروشند و هر روز سرمایه دار تر میشوند و تمام سرمایه این مهاجران را به بانکها یا شرکتهای ساختمانی خود انتقال می دهند و بابت خانه های انها حسابی مالیات و بهره وام و... می گیرند و باز قویتر و سرمایه دارد تر می شود. به دنیای این سرمایه داران خوش امدید.
ناشناس۱۷۸۲۴۰۰۰۹:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اینکه می بینید سلطان رجبک در ترکیه محبوبیت دارد دقیقا بخاطر اینست که می خواهد مانند این محافل عمل کند. الان ترکیه هم از همین شگرد استفاده میکند و سرمایه داران جمع رجبک زمینهای ترکیه را به سرمایه داران ویژه ایرانی و عراقی و سوری و.. می فروشند. همین است که نه به نفع سرمایه داران ترکیه و نه به نفع امریکا و کانادا و لندن و وینو.. نیست که ایران و ونزویلا و عراق و سوریه و.. تغییر رویه در سیاست خارجی و داخلی بدهند. البته تقصیری به انها وارد نیست. این زمامداران این کشورها باید باشند که به جای دعا یا نفرین برای حل مشکلات باید فراست و هوشیاری بخرج دهند که اصلا تو باغ نیستند. یا روی دیوار باغ هستند یا پشت در باغ و درخواست ویزا و شهریه و معالجه برای ورود فرزندان خود به باغ هستند
ناشناس۱۷۸۲۵۲۳۱۱:۰۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
این حیفا رو خوب اومدی منظور همین سرمایه داران حیف نون خودمونه دیگه
ناشناس۱۷۸۲۶۳۴۱۲:۱۲:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
خیلی رفتار طبیعی هست! یک زمین رو خریده، آباد کرده و حالا می‌فروشد. تنها مشکلی که می‌توان گرفت فساد و رانت است که مسئله‌ی دیگری است و به خودی خود باید حل شود.
ناشناس۱۷۸۲۲۷۷۰۸:۲۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بساط مزارع رمز ارزها ( بیت کوین های ) چینی های مفت خور را در ایران جمع کنید که سبب بروز خاموشی های سراسری در کشور شده است
ناشناس۱۷۸۲۲۸۷۰۸:۲۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
برق را مفت به چینی ها بدهید جهت استخراج بیت کوین ، برق منازل و کارخانه های تولیدی را نیز قطع کنید !!!
رضا۱۷۸۲۳۳۱۰۸:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
متن بسیار جالبی بود که به واقعیت پرداخته. چینی ها چون منابع طلا ندارند بیت کوین را بوجود آورده اند که اولا" تجهیزات استخراج بیت کوین را به فروش برسانند و ضمنا" کمبود خودشان در خصوص طلا را پوشش دهند. در آینده ای نه چندان دور این ارزهای دیجیتال به زمین می خورند.
ناشناس۱۷۸۲۳۴۹۰۸:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بیت کوین ابزاری است برای پول شویی، قاچاق و دور زدن قوانین بین المللی ضد فساد. 90 درصد تولید رمز ارزها در روسیه، چین، ایران و هند انجام می گیرد. با روی کار آمدن بایدن و نزدیکی دوباره اروپا و آمریکا شاهد تنگ تر شدن حلقه علیه فساد مالی در جهان خواهیم بود. رمز ارزها از سکه خواهند افتاد!
ناشناس۱۷۸۲۳۵۲۰۹:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
ارزش بیت کوین ناشی از میزان بالای مصرف انرژی الکتریکی برای تولید آن است. تولید بیت کوین در تعارض با فرهنگ بهینه مصرف کردن انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای است. برای همین هم هست که تولید بیت کوین در کشورهای عقب مانده فرهنگی محبوب است.
ناشناس۱۷۸۲۳۷۷۰۹:۳۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
ماهیت اعتبار سکه مجازی، همانند طلای مجازیست بدون ضمانت، عیار و وزن استاندارد که بطور ناشناس هم ایجاد میشود وهم مبادله !
ناشناس۱۷۸۲۵۰۷۱۰:۵۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
همانطور که طلا بعد از آمدن واکسن کرونا ریخت . بیت کویین هم خواهد ریخت
ناشناس۱۷۸۲۴۹۲۱۰:۴۰:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
فکر بورس خودتون باشید به جای تحلیل بیت کویین . اونم به زودی می ریزه چون واکسن کرونا طلا رو هم ارزان کرد
ناشناس۱۷۸۲۵۰۳۱۰:۴۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
برق مفت برای استخراج بیت کویین توسط شرکت های چینی باید قطع بشه
ناشناس۱۷۸۲۵۰۸۱۰:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
غرب به دلیل کرونا داره روزانه ماهی چند هزار دلار به هر نفر می‌دهند، و این یعنی چاپ پول بی پشتوانه و تورم، ولی با بیتکوین دولت نمیتونه بیتکوین مفتی تولید کنه ، ملت سرمایه رو میبرن رو بیتکوین که از بین نره
مرتضی@۱۷۸۲۶۴۶۱۲:۲۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
والا 7 ساله پیش وقتی قیمتش بیت کوین بود 1000 دلار، همین حرفا بوود . ومیگفتن نابود میشه . ولی الان شده 40 هزار دلار و هنوز هم نابود نشده . مردم واقعیات رو میبینن و به تحلیل ها کاری ندارن
ناشناس۱۷۸۲۶۷۴۱۲:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
عزیز من که مقاله مینویسی بهتر نیست با یک اقتصاد دان مشورت کنی قبلش و همچنین یک متخصص بازارهای بین المللی ببین عزیز جان بیت کوین و چند رمز ارز دیگر مانند اتریوم، تتر، ریپل و .. به چند دلیل وسعت پیدا خواهند کرد که مهمترین دلیلش سیستم فاسد بانکداری در تمام دنیاست بیت کوین یک اخترع خلاقانه است که میخواد کسانی که در میان مبادلات پولی و مالی به عنوان واسط ظاهر میشن و کارمزدهای بی دلیل میگیرن رو حذف کنه و این بزرگترین دستاورد تاریخ ما در عرصه مبادلات خواهد بود، بازگشت به مبادلات رخ به رخ، حذف واسطه مالی از جمله دولتها و بانکها به همین دلیل ساده و قابل فهم برای اقتصاد دادنها، ارزهای دیجیتال به مرور زمان جای پولها و ارزهای ملی و بین المللی ساخته شده توسط دولتها رو خواهند گرفت و دست واسطه ها به مرور از مبادلات قطع خواهد شد
گمنام۱۷۸۲۸۱۰۱۴:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
دور زدن تحریمها تبدیل شدن ارز وارداتی به ایران توسط ارز دیجتالی
ناشناس۱۷۸۲۸۳۹۱۴:۴۴:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بیت کوین همان بازی پونزی و شبکه ای است که در هر دهه خود را به شکلی نشان میدهد. یکبار بلیطهای بخت آزمایی بود و بعدش تخم مرغ شانسی شد. بعدها شد گولد کوییست و سوییس کش و یکبار هم سایت های قمار و کازینوها بودند. همه این ها گونه ای از بازی پونزی هستند که هیچ خلق ارزشی ندارند و فقط بازتوزیع ثروت از جیب فقرا به کلاهبردارها است. البته بیت کوین خلق ارزش منفی دارد. چون برای استخراج یک رمز باید برق را هدر داد.
ناشناس۱۷۸۲۹۳۵۱۶:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
هرچی باشه از ریال ما.. خیلی با ارزشتره
حامد۱۷۸۲۹۶۳۱۷:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
چه بخواهیم و نخواهیم بیت کوین در حال رشد و توسعه است. زمانی نمک، برنج، گندم، طلا و نقره واسطه معاملات بودند تا پول خلق شد و سپس رابطه پول با طلا و نقره حذف شد و پولهای رایج توسط بانک های مرکزی بدون پشتوانه تولید شدند تا اینکه در شرایط کنونی یک نرم افزار واسطه معاملات و پول رایج جهانی شده است. بیت کوین توسط اغلب فروشگاههای اینترنتی نظیر آمارزون و ..و واسطه های مالی مانند پی پال، مستر کارت و .. پذیرفته شده است. بعلاوه آپ خرید توسط بیت کوین در آمریکا رونمایی شده و مردم با بیت کوین بدون نیاز به دلار از فروشگاهها خرید می کنند. بی تردید شاهد انقلاب جدیدی در حوزه مالی و بانکداری به واسطه ظهور ارز رمزهای جهانروا هستیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین