روحانی: آسیب‌های دوران تعطیلی مدارس شناسایی و جبران شود/ مقامات موظفند با جدیت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنند

سیاسی،   3991025057 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه در شهرهای زرد و آبی، ضرورت بازنگری پروتکل‌های بهداشتی کسب و کارهای مرتبط با ایام پیش از آغاز سال نو، تمهیدات انجام شده برای تغییر وضعیت شهرهای قرمز و ابراز نگرانی از عادی‌انگاری موضوع مقابله با کرونا به ویژه از سوی برخی دستگاه‌ها و مقام‌های ارشد، مهمترین موضوعات و محورهای مورد بررسی در نشست روز پنجشنبه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور بود.

روحانی: آسیب‌های دوران تعطیلی مدارس شناسایی و جبران شود/ مقامات موظفند با جدیت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنند

این نشست با گزارش کمیته آموزش از تمهیدات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه در شهرهای زرد و آبی به صورت اختیاری آغاز خواهد شد. طبق این گزارش کادر اداری و اجرایی در تمام مدارس کشور به جز مناطق قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدارس حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد و آبی تمام مدارس ابتدایی در پایه‌های اول و دوم باز شده و در آن مدارسی که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بیش از 10 نفر است، مقرر شد دانش‌آموزان با مدیریت شورای مدرسه در روزهای هفته توزیع ‌شوند تا همه از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

در مدارسی نیز که تعداد کل دانش‌آموزان کمتر از 50 نفر است در تمام مقاطع تحصیلی و تمام پایه‌ها کلاس‌های درس 10 نفره و حضوری و البته به صورت اختیاری برگزار می‌شود و مدیریت این موضوع و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای زمان حضور فرزندانشان در مدارس، بر عهده مدیران مراکز آموزشی است.

در ادامه این نشست در خصوص هماهنگی‌های به عمل آمده بین کمیته‌های مختلف جهت آگاهی‌بخشی و آموزش از طریق اطلاع‌رسانی و وظایف کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات در این زمینه بحث شد و درباره وظایف کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص نحوه نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و هماهنگی‌هایی که در این عرصه باید با کمیته آموزش انجام دهد، گفتگو و تصمیم‌گیری شد.

همچنین در این زمینه دستورات لازم برای تقویت و پشتیبانی از مدارس در بحث تامین ملزومات و تجهیزات بهداشتی داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه گفت: اگر چه آموزش غیرحضوری با توجه به زیرساخت‌هایی که در سال‌های گذشته توسط دولت ایجاد شد، اجازه نداد جریان آموزش با وجود تعطیلی مدارس قطع شود، اما باید در نظر داشت که هیچ شیوه‌ای جایگزین آموزش حضوری نبوده و نخواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: قطعا در مدت تعطیلی مدارس، آسیب‌هایی متوجه دانش‌آموزان بوده که باید آموزش و پرورش، با آغاز مجدد آموزش حضوری و بازگشایی مدارس، این آسیب‌ها را شناسایی و نواقص و مشکلات آموزشی دوران تعطیلی مدارس را طی همین مدت باقیمانده از سال تحصیلی به نحوی جبران کند.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه سلامت دانش‌آموزان و کادر آموزشی برای ما بسیار مهم است، گفت: مدیریت مدارس باید بهداشت کرونا را در کنار سایر آموزش‌ها به طور دقیق و روشن به دانش‌آموزان آموزش دهند و جهت حفظ سلامت کادر آموزشی بیش از پیش تلاش کنند.

در ادامه این جلسه کمیته بهداشتی و درمانی با توجه به در پیش بودن فعالیت کسب و کارهای شب عید، پیشنهاداتی را در خصوص بازنگری پروتکل‌های بهداشتی این دسته از کسب و کارها با توجه به وضعیت‌های مختلف هر استان و شهرستان ارائه کرد.

این کمیته همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها در ایام تعطیلات عید، سفرهای ایام نوروز و دید و بازدیدهای نوروزی تاکید و پیشنهاداتی را در این حوزه‌ها ارائه کرد.

رئیس جمهور در همین ارتباط به همه کمیته‌های ستاد ملی ماموریت داد که با استفاده از تجربه موفق سال گذشته و تمامی تجاربی که در سال جاری بدست آمده، ظرف مدت کوتاه و مشخصی پیشنهادات خود را در خصوص بحث دستورالعمل‌ها ارائه کنند تا در جلسه ستاد ملی برای تصویب بررسی شوند.

در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی در گزارش‌هایی از عادی انگاری موضوع مقابله با کرونا به ویژه از سوی برخی دستگاه‌ها و مقام‌های ارشد چه در جلسات رسمی و چه در سفرهای کاری و همچنین در چند رخداد اخیر از جمله تشییع جنازه و برخی مراسم ملی و مذهبی و تاثیر منفی آن بر افکار عمومی، ابراز نگرانی کردند و خواهان ابلاغ مجدد الزام رعایت دستورالعمل‌ها شدند.

دکتر روحانی نیز با اشاره به این گزارش‌ها گفت: همانطور که بارها مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند حفظ جان و سلامت مردم، خط قرمز و جزو واجبات است. همچنین معیار فعالیت‌ها و تجمعات صرفا مصوبات ستاد ملی است و تخطی از این مصوبات خلاف قانون و شرع است.

رئیس جمهور تاکید کرد: همانطور که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، به طریق اولی شخصیت‌ها و مقام‌های نظام و دستگاه‌های رسمی موظفند با جدیت و قاطعیت بیشتری این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشتی و درمانی را موظف کرد که تخطی و تخلف دستگاه‌های رسمی و مقام‌ها از دستورالعمل‌های بهداشتی را به مراجع نظارتی گزارش کرده تا برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی گزارشی را در خصوص شهرهای قرمز و تمهیدات انجام شده برای تغییر وضعیت این شهرها ارائه کردند.

رئیس جمهور ضمن تاکید به استانداران استان‌های دارای شهرهای با وضعیت قرمز برای انجام اقدامات موثر و بهره‌گیری از تجربیات استان‌های موفق در این عرصه، به قرارگاه عملیاتی و کمیته تبلیغات ماموریت داد که نسبت به بحث حفظ وضعیت موجود و پایداری روند افزایش شمار شهرهای زرد و آبی با اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها کار کنند و کمیته تبلیغات همزمان با اطلاع‌رسانی به هنگام و فرهنگ‌سازی، در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهد.

دکتر روحانی تاکید کرد با توجه به وضعیت استان‌های شمالی کشور (مازندران، گلستان و گیلان) لازم است تمهیدات ویژ‌ه‌ای اندیشیده شده، همه پروتکل‌ها با دقت رصد شود و همه استانداران و دستگاه‌های این استان‌ها کاملا هماهنگ عمل کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۸۰۹۱۱۲۲:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
یکی از آسیب ها عمده کمبود منابع مالی خانواده ها اعم از بازنشستگان تامین اجتماعی است ایا اسیب شناسی شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین