رئیس قوه قضائیه: غالب واگذاری‌های مساله‌دار بررسی شده و پرونده‌های جدیدی به دادگاه ارائه می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3990909129 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه گفت: غالب واگذاری‌های مساله‌دار بررسی شده و طی روزهای آینده پرونده‌های جدیدی در این زمینه که آماده ارائه به دادگاه شده‌اند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

رئیس قوه قضائیه: غالب واگذاری‌های مساله‌دار بررسی شده و پرونده‌های جدیدی به دادگاه ارائه می‌شود

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که عصر امروز (یکشنبه) در قالب سلسله نشست‌های خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میزبان اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود، تأکید کرد: ارتباط بخش‌های نظارتی و قضایی قوه قضاییه با کمیسیون تخصصی صنایع و معادن می‌تواند در اصلاح ساختارهای فسادزا، رفع ناکارآمدی‎ها و حل بسیاری از مشکلات مردم به ویژه در حوزه تولید مؤثر باشد.

رئیس قوه قضائیه با اعلام آمادگی دستگاه قضا برای حل مشکلات شهرک‎های صنعتی و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک، تأکید کرد: اگر ظرفیتهای معطل مانده بخش صنعت با یک کار جهادی وارد چرخه کار و تلاش شود، هم شاهد رونق تولید خواهیم بود و هم معضل اشتغال خواهد شد.  

آیت‌الله رئیسی تولید را مسأله‎ای محوری برای دستگاه قضایی دانست و گفت: چرخه تولید کشور تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه‎ای نباید لحظه‎ای متوقف شود و ما هم معتقدیم اگر فردی در یک کارخانه یا کارگاه مرتکب جرم و تخلف شد، باید با او برخورد شود نه این که واحد تولیدی مجازات شود. 

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم شکل گیری دولت الکترونیک برای شفاف سازی نظام اقتصادی در کشور گفت: نظارت مستمر بر فرایند تأمین و تولید تا توزیع و مصرف کالا امری ضروری است که بسیاری از مشکلات همچون رسوب و احتکار کالاهای اساسی را حل می‌کند.

وی نظارت بر بازار را از وظایف اصلی دولت دانست و بر همکاری قوه قضاییه با دولت تأکید کرد و در ادامه، اجرای طرح‎هایی چون «توزیع کالا با کالابرگ» را روشی مؤثر برای جلوگیری از احتکار یا رسوب کالاهای اساسی و تسهیل دسترسی بدون دغدغه مردم به کالاهای مورد نیازشان دانست.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به درخواست برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تسریع در رسیدگی به پرونده‎های معوقه مربوط به واحدهای تولیدی گفت که همکاران دستگاه قضایی تلاش دارند تا همه پرونده‎های معوقه از جمله پرونده‎های مربوط به واحدهای تولیدی تا پایان سال جاری به‌روز شوند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم آسیب‎شناسی برای رفع موانع و اصلاح مقررات دست‎وپاگیر در بخش تولید، اظهار داشت: همانطور که تسهیل فضای کسب‎وکار اهمیت بالایی دارد، هر مقرراتی که دست‎وپای تولید را می‌بندد، باید اصلاح و موانع تولید برطرف شود.

رئیس قوه قضاییه درخصوص رسیدگی به تخلفات در واگذاری‌ها و اجرای سیاست‌های خصوصی سازی نیز اعلام کرد: دستگاه قضایی غالب واگذاری‌های مساله دار را بررسی کرده و به پرونده‌های زیادی از تخلفات صورت گرفته نیز رسیدگی شده است. در همین رابطه طی روزهای آینده برخی پرونده‌های جدید که آماده ارائه به دادگاه شده‌اند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، عزت‌الله اکبری، رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان دیدگاه‎ها، مطالبات و راهکارهای خود برای بهبود وضعیت صنعت و معدن کشور پرداختند که «تشکیل دادگاه‎های تخصصی صنعت»، «رسیدگی به تخلفات مافیای صنعت خودرو و ترکیب سهامداران دو شرکت بزرگ خودروساز کشور»، «اصلاح قانون نحوه مشارکت بانک‎ها در بخش تولید» و «تداوم برخورد با تخلفات در واگذاری‎ها» و «شکل گیری دولت الکترونیک و یکپارچگی اطلاعات برای نتیجه‎بخشی مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق» از مهم‌ترین محورهای سخنان آنها بود.

تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد و حمایت از تولیدکنندگان و احیای کارخانه‎ها و واحدهای تولیدی تقدیر کردند و سیدمحسن دهنوی، نماینده تهران با اشاره به تعطیلی 53 درصد از ظرفیت 85 هزار واحد تولیدی کشور و بیکاری بیش از 4 میلیون جوان متخصص و تحصیلکرده، راهکار حل معضل اشتغال و جهش تولید را توجه به ظرفیت‎های اقتصاد دانش بنیان در کشور عنوان کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۹۰۲۷۲۱:۵۵:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۹
ریاست محترم قوه قضاییه لطفا هر چه سریعتر تا عمر این دولت بپایان نرسیده محاکمه پوری حسینی رییس سابق خصوصی سازی را آغاز فرمایید تا افراد پشت پرده و در سایه واگذاری مشخص و محاکمه شوند
ناشناس۱۷۰۹۱۹۰۰۰:۴۶:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۱۰
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در اردیبهشت ماه ۹۸ در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی با این حال عواملی از بیرون مجلس و عواملی از درون مجلس دهم نگذاشتند اجرایی شود قوه قضاییه به این قضیه به عنوان مدعی العموم ورود و به فساد صورت گرفته رسیدگی نمایند
ناشناس۱۷۰۹۰۶۳۲۲:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۹
جناب آقای رییسی ریاست محترم قوه قضاییه بی صبرانه منتظر اجرای قول شما در مورد اجرای قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال که مادر تمامی مبارزات با فساد و تخلف است هستیم
ناشناس۱۷۰۹۱۳۲۲۳:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۹
از سایت محترم الف کمال تشکر در انعکاس اخبار و نظرات مردم را داریم
ناشناس۱۷۰۹۳۵۵۰۹:۰۲:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۱۰
هفت تپه بررسی شده؟ هپکو؟
ناشناس۱۷۰۹۳۹۲۰۹:۴۰:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۱۰
تخلفات بسیاری در خصوصی سازی انجام شده ولی تمام تخلفات فقط محدود به سازمان خصوصی سازی نمیشه، برخی از شرکتهای بورسی هم در انتقال سهام و واگذاری با تخلفات مشابه سازمان خصوصی سازی مواجه بودن، انتظار میره اگر تخلفات سازمان خصوصی سازی رسیدگی میشه نقل و انتقالات شرکت های بورسی هم مورد غفلت قرار نگیرن
ناشناس۱۷۰۹۵۶۶۱۲:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱۰
باسلام وخسته نباشید به آقای رئیسی لطفا همه واگذاری ها را بررسی ودر صورت پایمال شدن حق مردم مظلوم آنها را برگردانید اگر میخواهید دعای خیر مردم پشت سرتان باشد ومدیون ملت نباشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین