توضیحات وزارت بهداشت درباره تولید ۴ فرآورده با منشاء گیاهی مرتبط با کرونا

گروه سلامت الف،   3990908106

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هر ۴ فرآورده طبیعی با منشاء گیاهی مرتبط با بیماری کرونا که مجوز موقت تولید گرفته اند، دارای مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش برای انجام کارآزمایی بالینی از معاونت پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی محل انجام طرح بوده اند.

توضیحات وزارت بهداشت درباره تولید ۴ فرآورده با منشاء گیاهی مرتبط با کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با اعلام این مطلب، افزود: این چهار فرآورده گیاهی پس از ارائه مدارک و مستندات لازم، طبق ضوابط از جمله نتایج اولیه حاصل از مطالعه بالینی برای تصمیم گیری در کمیسیون قانونی تشخیص(صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) طرح موضوع شده اند.

وی افزود: نظر به نتایج مثبت اولیه حاصل از مطالعه بالینی ارائه شده و اخذ رای موافقت از کمیسیون قانونی برای تولید و توزیع محدود این فرآورده ها، تا کنون دو فقره مجوز موقت ۶ ماهه برای تولید و توزیع محدود(برای تکمیل مطالعه بالینی) صادر شده و تمدید این مجوزها یا صدور پروانه ساخت، منوط به ارائه نتایج تکمیلی مطالعه بالینی و تایید اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی است. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجوزهای مورد اشاره بر اساس ماخذ قانونی به صورت موقت ۶ ماهه صادر شده است همچنین برای هیچ یک از این فرآورده ها، ادعایی مبنی بر درمان بیماری کووید۱۹ مطرح نبوده و صرفا با توجه به نتایج حاصل از مطالعه بالینی اولیه و مستندات علمی ملی و بین المللی موجود و مونوگراف های مرتبط، مجوز موقت/موافقت برای صدور مجوز موقت با ادعای بهبود یا کمک به بهبود برخی علائم بیماری مذکور صادر شده است و تعدادی فرآورده دیگر با منشا گیاهی نیز در حال طی روال قانونی فوق هستند. 

 بنابر اعلام وبدا، جهانپور خاطرنشان کرد: کمیسیون قانونی تشخیص ماده ۲۰ مصوب قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی آن، با ترکیبی از اعضای معتبر از نظر علمی، خوشنام و عاری از تعارض منافع به عنوان بالاترین مرجع قانونی همواره سعی کرده به دور از هرگونه سمت و سوی غیرعلمی و با اختیارات قانونی خود در جهت تامین داروهای مورد نیاز بیماران و از سوی دیگر برای شکوفایی استعدادهای دانشمندان و نخبگان کشور از خلاقیت ها و نوآوری این فرهیختگان نیز استقبال کند و با این رویکرد، ایران اسلامی در زمینه های مختلف داروسازی با افتخار به پیشرفته ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین