رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: بیشترین امضاهای طلایی در وزارت جهاد صورت گرفته است/ ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن نهاده دامی در کشور کمبود داریم

گروه اقتصادی الف،   3990907083 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بیشترین امضاهای طلایی در وزارت جهاد صورت گرفته است، گفت: دو میلیون و ۳۰۰هزار تن نهاده دامی در کشور کمبود داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: بیشترین امضاهای طلایی در وزارت جهاد صورت گرفته است/ ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن نهاده دامی در کشور کمبود داریم

به گزارش تسنیم، سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بر هیچ کس پوشیده نیست که کشور در بالاترین درجه به این تفکر نیاز دارد و امیدواریم با سلطه تفکر بسیجی مشکلات و معضلات در کشور برطرف شود چراکه نگاه بسیجی توانست ما را از بن بست نجات دهد.

وی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت‌الشعاع قرار گرفتن برنامه‌های مختلف افزود: امروز کشور و منطقه کاشان شرایط سختی را تجربه می کند و آمارها نیز نگران‌کننده است و امیدواریم با این تعطیلی‌ها شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم و خوشبختانه آحاد شهروندان نیز مشارکت خوبی در این زمینه دارند و امیدواریم این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش قیمت مرغ ابراز داشت: هماهنگی بین بخشی بین این حوزه وجود ندارد و پاسخگو یکی نیست و برای آن سه رئیس در نظر گرفته شده است در حالی که وزارت جهاد کشاورزی باید حوزه غذا را پاسخگو باشد اما بسیاری از اختیارات را از آن گرفته شده و به وزارت صمت داده شده است.

وی با بیان اینکه از تیر 98 قانون تمرکز لغو شده است، گفت: ما در کشور 2.4 میلیون تن گوشت مرغ در سال نیاز داریم و سرانه مصرف مرغ 30 کیلوگرم است که دو برابر مصرف جهانی است و این موضوع به دلیل بالا بودن قیمت گوشت قرمز است و از این رو ما باید بیش از یک میلیارد جوجه در مرغداری ریخته شود و باید ماهانه بیش از 100 میلیون جوجه‌ریزی انجام شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه 20 درصد نهاده‌های دامی در کشور تولید و مابقی وارد می شود، تصریح کرد: میزان واردات نهاده های دامی 9 میلیون تن ذرت، 4.6 میلیون تن سویا و 2.5 میلیون تن جو است و برای تأمین ارز باید بانک مرکزی باید اقدام کند در حالی که برای واردات ابتدا باید ثبت سفارش کرد که وزارت صمت بر عهده دارد و بعد تخصیص ارز صورت می‌گیرد و بعد از آن تأمین ارز صورت می‌پذیرد و نهاده پس از آن از گمرک ترخیص و سپس توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه دو میلیون و 300هزار تن نهاده به کشور کمتر وارد شده است، تأکید کرد: چون کمبود نهاده وجود دارد موجب ایجاد بازار سیاه و افزایش قیمت می‌شود در حالی یکی دیگر از موضوعات درگیر رسوب نهاده‌های دامی است که در حال حاضر سه میلیون و 200هزار تن رسوب نهاده در گمرک را شاهد هستیم در حالی که بازار نیاز به این نهاده دارد که با توجه به التهاب بازار باید به سرعت به حوزه مصرف برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بیشترین امضاهای طلایی در وزارت کشاورزی صورت پذیرفته است، افزود: سامانه بازارگاه سعی داشت تا از این واقعه جلوگیری کند اما این سامانه مشکلاتی دارد چراکه بخشی از این نهاده خارج از این سامانه ترخیص و توزیع می‌شود اما هر کجا که نهاده بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود بازار سیاه در آنجا وجود دارد و تخلف است چراکه یک گرم نهاده خارج از ارز 4200 وارد نمی شود و بر همین اساس باید قیمت آن مصوب دولتی باشد.

وی با بیان اینکه هیچ نهاده‌ای نباید بدون مجوز وزارت جهاد کشاورزی خارج شود، ابراز داشت: باید در مورد جوجه‌ریزی نیز نظارت صورت بگیرد اما در برخی اماکن تخلف صورت گرفته و سامانه گمرک نیز به سامانه بازارگاه متصل نیست و مدیریت‌های پراکنده باعث آشفتگی بازار شده است و متأسفانه در حوزه پاسخگویی و مدیریت اتفاقی نیافتاد.

ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به مخالفت رئیس جمهور با تفویض مجدد اختیارات حوزه کشاورزی به وزارت کشاورزی با وجود توافق بین این وزارت و وزارت صمت گفت: لازم است وزارت جهاد با قدرت ورود پیدا کند و تفویض مجدد اختیارات از این حیث بسیار اهمیت دارد در حالی که وزرا در جلسه اضطراری شرکت نکردند که این موضوع نشان‌دهنده آن است که همتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع به قوه قضائیه نیز ارجاع می‌شود، تصریح کرد: اگر نهاده‌های دامی با نرخ 25 هزار تومان وارد کنیم مرغ قیمت 36 هزار تومان دارد و بر همین اساس رانت و فساد اجازه بهره‌مندی مردم از این یارانه را نمی‌دهد و بر همین اساس معتقدین این یارانه باید به تولیدکننده یا مصرف کننده اختصاص داده شود چراکه فروش یک تریلر سویا در بازار سیاه پنج میلیارد تومان تفاوت قیمت دارد.

دیدگاه کاربران

نیما۱۷۰۵۰۵۱۱۵:۳۵:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۷
به آقای ساداتی نژاد بگین تا مشتری وجود نداشته باشه بازار سیاهی هم وجود نداره اگر میخواین مشکل حل بشه توزیع رو عادلانه کنید
ناشناس۱۷۰۵۱۱۰۱۶:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۷
زمانی شهید رجایی می‌فرمودند فقط پتانسیل دشت مغان کفایت کلیه نیازهای اساسی مواد غذایی ایران را میکند، حالا اضافه کنید هفت تپه و پتانسیل های گیلان، مازندران ، گلستان و.. آیا واقعا گره کار تفکر بسیجیه؟ مگر مسئولان از میون بسیجیان انتخاب نشده اند؟ مسئولان ما در منفع الجزایر خود حاکمیت منفکی دارند و جز با زور در کنار هم قرار نمیگیرن. نتیجشم داریم میبینیم
ناشناس۱۷۰۵۱۱۸۱۶:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۷
اگر این است از طریق کمیسیون اصل نود به دادگاه معرفی شوند
علیرضا۱۷۰۵۴۴۸۲۰:۳۰:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۷
سلام چرا کسی به داد کشاورزان نمیرسه شرکت کمباین سازی بدبختمون کرده سال ۹۸ کمباین فروخته پولشم ۸۰ درصد گرفته قرار شده ۴ ماهه تحویل بده الان یکسال تحویل نداده یک فصل برداشت مارو الاف کرد کلی بدهی ضرر بالا اوردیم الانم نامه زده ۲۵۰ تومن بریزید دلار گرون شده ما چکار کنیم با این وضعیت خواهشا یکی رسیدگی کنه این عادلانه نیست این که قانون جمهوری اسلامی نیست پول زور میگیرن از کشاورز بدبخت
ناشناس۱۷۰۵۵۶۱۲۱:۵۱:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۷
تازه این آقا الان یادش افتاده این همه کمبود دارند هنوز زوده بگذارید مرغ کیلویی ۱۰۰هزار را رد کنه اون وقت به فکرش باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین