چگونه با ۳۵ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی مسکن بگیریم؟

گروه اقتصادی الف،   3990904031 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در هفته های گذشته کاهشی بوده و در آبان ماه سال جاری به ۷۳ هزار تومان رسیده است. بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید حدود ۳۵ میلیون تومان بپردازند.

چگونه با ۳۵ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی مسکن بگیریم؟

به گزارش ایسنا، تسه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و  ۱۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۷۵ هزار و ۴۰۰  تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۷۷ هزار تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۷۴ هزار و ۶۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه در فروردین تا آبان ماه سال جاری

بر این اساس، تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۷۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در  شهریور با قیمت ۷۶ هزار و ۴۰۰  تومان داد و ستد می شود.

این اوراق در مهرماه ۷۶ هزار و ۴۰۰ تومان و در آبان ماه نیز ۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته اند. این گزارش نیز بر اساس قیمت تسه در آبان ماه نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۰۷۳ هزار و ۳۰۰ تومانی برابر با ۱۴ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق  به مبلغ پنج میلیون و ۸۶۴ هزار تومان خریداری کنند، رقم آن به ۲۰ میلیون و ۵۳۳هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می شود که همراه با پنج میلیون و ۸۶۴ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۳۵ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۱ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هشت میلیون و ۷۹۶ هزارتومان می شود.

دیدگاه کاربران

حمید۱۷۰۰۱۶۳۱۰:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۴
با سلام متاسفانه سیستم بانکی ما به ربا و نزول آلوده شده است. کسی نیست بگوید این مردم بیچاره از کجا بیاورند و این اقساط و .. را بپردازند.
ناشناس۱۷۰۰۳۳۱۱۱:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۴
خجالت بکشید.هم برگه وام بخریم هم سود بانکی بدهیم. آیا کافران هم اینطورن
ناشناس۱۷۰۰۳۷۸۱۲:۰۵:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۴
240 میلیون وام می دن که 40 میلیونش همه اول می پره 500 میلیون هم باید برگردونی اونوقت این 200 میلیون پول ده متر آپارتمان هم نمی شه. آیا حق نمی دید جوانها در حال فرار از مملکت هستند
ناشناس۱۷۰۰۴۷۷۱۲:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۴
آیا ۳۵ میلیون علاوه بر سود وام است؟ یعنی برای خرید وام است؟ در اینصورت وای بر ما با رسمیت بخشیدن به خرید وام.
ناشناس۱۷۰۰۷۵۹۱۵:۴۳:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۴
در کره زمین جستجو کنید که آیا .. فردی 35 میلیون تومان پول بدهد و 240 میلیون پول بخرد که برود برای خرید حداکثر 24 یا 30 مترمربع مسکن آپارتمانی وام بگیرد که سالهای سال سود وام بدهد..اگر .. تری بود خودتان را به وی معرفی کنید و جایزه بگیرید.
ناشناس۱۷۰۰۸۳۱۱۶:۱۹:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر قصد خرید آپارتمانی 70 متری در منطقه ای متوسط رو به پایین دارید، این 240 میلیون وام به شرطی به کارتان می آید که خودتان یک میلیارد و دویست 50 میلیون تومان داشته باشید، این پس انداز را باید طی 21 سال گذشته با ذخیره کردن ماهی 5 میلیون تومان در بانک به دست آورده باشید! دقت کنید شما باید سال 78 با فرض اینکه بانک های ایران 20 درصد سود به سپرده شما می دادند و همین باعث حفظ ارزش پول شما می شد، باز هم باید ماهی 2 میلیون تومان پس انداز می کردید، در آن سال حداقل دستمزد ماهی 70 هزارتومان بود، یعنی شما باید 30 برابر حداقل دستمزد در هر ماه پس انداز می کردید تا پس از 21 سال بتوانید در منطقه ای متوسط رو به پایین با وام بانکی .. 70 متر سقف بخرید!
ناشناس۱۷۰۰۸۸۶۱۷:۱۲:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۴
کاری نداره بده به وزیر راه و کار و مسکن برات میخره به جای یکی دوتا هم میخره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین