رهبر انقلاب: اقتصاد خانواده‌ها در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده/ نمی‌توان به امید گشایش بیگانگان ماند/ مذاکره برای رفع تحریم را یکبار امتحان کردیم و به نتیجه‌ای نرسید

گروه سیاسی الف،   3990904024 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داریم فرمودند: کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی دارند بنابراین مشکل، نداشتن یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری هستیم.

رهبر انقلاب: اقتصاد خانواده‌ها در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده/ نمی‌توان به امید گشایش بیگانگان ماند/ مذاکره برای رفع تحریم را یکبار امتحان کردیم و به نتیجه‌ای نرسید

به گزارش الف، دیدار اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به چهار محور لازم برای اقتصاد کشور یعنی حل مشکل کسری بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف خاطرنشان کردند: باید با همت جدی و تلاش پیگیر مسئولان، تأثیر اجرای راهکارهای عملی در زندگی مردم مشخص شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، اقتصاد را موضوع اصلی کشور خواندند و افزودند: اینکه در سالهای اخیر شعار هر سال، موضوعی اقتصادی انتخاب شده، به همین دلیل است. ضمن آنکه معیشت مردم حقاً دچار تنگی شده و در ماههای اخیر نیز کرونا، مشکلات را بیشتر کرده است.

ایشان افزودند: هدف از برگزاری این جلسه، بیان راهکارهای عملی است که در کوتاه‌مدت نتیجه دهد و تأثیر آن در زندگی مردم مشخص شود که البته لازمه اجرای این راهکارهای عملی و تأثیرگذاری آنها، همت جدی و تلاش پیگیر رؤسای قوا و مسئولان مرتبط با سه قوه در تشکیلات و سازمانهای آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی قبل از بیان راهکارها، دو نکته مهم را بیان کردند و افزودند: کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی دارند بنابراین مشکل، نداشتن یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی نکته دوم خود را به موضوع تحریم‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ و جنایت امریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران اختصاص دادند و افزودند: این جنایت سالها است که بر ضد ملت ایران انجام می‌شود اما در سه سال اخیر شدت یافته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، افزودند: البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ممکن است در ابتدای کار، سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت.

ایشان دو نکته مقدماتی خود را اینگونه جمع بندی کردند: ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داریم، به شرط آنکه بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات برویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با بیان بعضی از راه‌حل‌های پیشنهاد شده کارشناسان و متخصصان در چهار سرفصل «کسری بودجه»، «افزایش سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی»، «جهش تولید» و «حمایت از قشرهای ضعیف» ابراز امیدواری کردند که با اجرای این راهکارها، آثار مثبتی در اقتصاد کشور و زندگی مردم پدید آید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه با وجود برخی کارها، شعار سال در حد انتظار تحقق نیافته، افزودند: کارشناسانِ بخشهای دولتی و غیردولتی برخی راهکارهای عملیاتی مشخص را برای جهش تولید پیشنهاد کرده اند از جمله: «افزایش تولید خودرو با اتکاء به ظرفیت قطعه‌سازان داخلی»، «افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی» و «افزایش تولید خوراک دام و دانه‌های روغنی».

رهبر انقلاب همچنین بر «ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف» تأکید کردند و افزودند: اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری‌های جدی معیشتی برای گروههای زیادی از مردم به‌وجود آورده است که باید در این زمینه اقدامی جدی انجام داد.

ایشان «ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم» و «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاههای مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» را از جمله پیشنهادهای کارشناسان برای کاهش مشکلات مردم برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با تأکید بر اینکه باید بنا را بر این بگذاریم که گشایشی از خارج انجام نخواهد شد، افزودند: کسانی که برخی چشم امید به آنها دارند با ما دشمنی می‌کنند، ضمن آنکه شرایط داخلی آنها به هیچ‌وجه روشن نیست و گرفتاری‌های اخیر، امکان صحبت و موضع‌گیری در مسائل بین المللی را به آنها نمی‌دهد و نمی‌توان روی حرف آنها حساب و برنامه‌ریزی کرد.

ایشان همچنین به یاوه‌گویی‌های اخیر سه کشور اروپایی نیز اشاره کردند و گفتند: وضع امریکا که مشخص نیست و اروپایی‌ها هم دائماً در حال موضع گیری بر ضد ایران هستند. آنها در حالی‌که خودشان بیشترین دخالت های نادرست را در مسائل منطقه دارند، به ما می‌گویند در منطقه دخالت نکنید و در حالی‌که انگلیس و فرانسه دارای موشک‌های مخرب اتمی هستند و آلمان نیز در این مسیر قرار دارد، به ما می‌گویند موشک نداشته باشید.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: به شما چه ربطی دارد، شما اول خودتان را اصلاح کنید و بعد اظهار نظر کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد و به امید گشایش آنها بود.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کردند: اگر حرکت و عمل در دستور کار قرار گیرد و کارهایی که می تواند به نفع مردم باشد، انجام شود، یقیناً دولت دوازدهم پایان خوبی خواهد داشت.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی آقای روحانی رئیس‌جمهور به برگزاری ۵۰ جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی از زمان تشکیل این شورا اشاره کرد و افزود: در این جلسات ۲۲۶ طرح در بخش‌های مختلف از جمله مسائل ناظر به اشتغال، اصلاح امور بانکی و بودجه، شفافیت، نظام پرداخت، سرمایه‌گذاری، فروش نفت و کنترل قیمت ارز و کالاهای اساسی مصوب شد.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۱۷۰۰۱۷۹۱۰:۱۴:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۴
از رهبری معظم انقلاب درخواست داریم شخصا فرمان اجرای قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال را صادر بفرمایند اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد های گذشته و جلوگیری کننده بسیار زیاد از فساد های آینده می باشد
ناشناس۱۷۰۰۷۰۵۱۵:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۴
وضعیت فعلی کشور نتیجه برجام بی فرجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب است مسئولان دولت باید از تجربه برجام درس عبرت بگیرند و کار و تلاش بکنند و امیدشون فقط به خداوند باشد نه کدخدا !
ناشناس۱۷۰۰۷۱۵۱۵:۱۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۴
تولیدکنندگان خطاب به مسئولان: تحریم‌های داخلی را بردارید عبور از تحریم‌های خارجی با ما
ناشناس۱۷۰۰۷۹۰۱۵:۵۴:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۴
فقط اقتصاد مقاومتی و رونق تولید
صداقت۱۷۰۰۸۷۶۱۶:۵۹:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۴
نگذاشتند نتیجه مذاکره باقی بماند .. غلبه بر تحریم را داریم تجربه می کنیم متاسفانه
ناشناس۱۷۰۱۰۱۰۱۹:۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
تا تفکرات برجامی و سرمایه داری و نئولیبرالیستی و اشرافی‌گری ..ها و خاتمی‌ها و حسن روحانی‌ها هستن ______ تا دولت شیخ حسن روحانی ..در مسند هستن موفقیتی وجود نخواهد داشت
ناشناس۱۷۰۱۲۵۸۲۲:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۴
انشالله با انتخاب یک رئیس جمهور جوان و حزب اللهی تمامی مشکلات حل خواهند شد.
ناشناس۱۷۰۱۲۹۳۲۳:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۴
یک نمونه از اشرافی گری خاتمی اگر سراغ داشتید الان گوش فلک کر بود.
ناشناس۱۷۰۱۰۸۳۲۰:۰۳:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۴
بجای جهش تولید جهش در قیمت داشتیم
ناشناس۱۷۰۱۱۸۰۲۱:۲۷:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۴
مقاومت تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟ انقلاب نکردیم که هم شهید بدهیم، هم خودمان در زجر باشیم و هم فرزندانمان در سختی و بدبختی و بیکاری و بی پولی و نداری و فقر باشند. این حق ملت ایران نیست.!
ناشناس۱۷۰۲۰۱۰۱۳:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۵
وضعیت فعلی کشور نتیجه برجام و تسلیم شدن در مقابل شیطان بزرگ است اگر از سال 92 مقاومت کرده بودیم الآن بر تحریم ها غلبه کرده بودیم.
ناشناس۱۷۰۱۰۹۳۲۰:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۴
واقعا حرف ما تولید کننده ها همینه
ناشناس۱۷۰۱۰۹۴۲۰:۱۲:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۴
دقیقا اصل و حرف حساب واقعی اینه
ناشناس۱۷۰۰۷۱۶۱۵:۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۴
درس عبرت مذاکره با امریکا این بود که هرگز نباید به صلح با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۱۷۰۰۹۶۱۱۸:۳۰:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۴
یکی از اون هایی که منفی زده جواب بده چرا ؟ چرا منفی زدین اگه سواد نوشتن دارین بگین ما هم بفهمیم
ناشناس۱۷۰۱۱۳۲۲۰:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۴
داداش منظور اینه که بجای حرف عمل باید کرد هی این بده اون خوب نیست چاره مشکل مردم نیست هرکس ادعایی داره خودش فرمونو بگیره ببینیم چند مرده حلاجه مجلس که انقلابیه مونده رییس جمهور بعدش ببینم بهانتون چیه
ناشناس۱۷۰۱۱۹۰۲۱:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر کره شمالی و کوبا و ونزوئلا موفق بر غلبه بر تحریم شدند شما هم میشوید
ناشناس۱۷۰۱۲۶۴۲۲:۵۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۴
بیدار شو برادر! یادت رفته موشکهای که روش مینوشتیم این کشور یا اون کشور باید نابود بشه هوا میکردیم؟
ناشناس۱۷۰۲۰۱۳۱۳:۱۱:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۵
موشک هیچ ربطی به برجام ندارد.
ناشناس۱۷۰۱۴۸۰۰۶:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۵
من یکی از اونهایی هستم که منفی دادن.. دلیلم اینه مگه چین و روسیه قطعنامه های شورای اممنیت رو بر علیه ما تصویب نکردن؟ مگر الان پولهای ایران توی چین مسدود نیست؟ آمریکا هم فقط یه کشور مثل بیقه کشورها
ناشناس۱۷۰۲۰۱۵۱۳:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت امریکا را نشان می دهد.
ناشناس۱۷۰۲۶۴۹۲۰:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۵
معلوم شد بهره ای از سواد نوشتن نبردید فقط بلدین منفی بزنین
ناشناس۱۷۰۰۸۳۰۱۶:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
درود بر آیت الله خامنه ای که با یک سخنرانی همه توطئه های دشمنان خارجی و داخلی را خنثی می نمایند.
ناشناس۱۷۰۱۲۷۰۲۲:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۴
الحق که از خدا میخواهم سلامت باشند و سایه مبارک ایشان را حالا حالا هم روی سر این ملت نگه داره
ناشناس۱۷۰۰۲۳۱۱۰:۴۶:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۴
ثروت در دست مردم باید بر اساس ان لیس للانسان الا ما سعی باشد نه بر اثر تلاطمات اقتصادی ناشی از نامدیریتی ها و یا عمد مسوولان نفوذی فاصله طبقاتی از فرش تا عرش شده و عده زیادی به ثروت های بسیار کلان و نجومی و افسانه ای و گنج قارونی رسیده اند
ناشناس۱۷۰۰۲۳۴۱۰:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۴
امام علی ع فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز میگردانم
ناشناس۱۷۰۰۶۸۵۱۵:۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۴
چرا باید مجلس دهم اینقدر منفعل باشد که تفحص از بانک مرکزی پس از سال ها تلاش آقای حاجی دلیگانی در صحن مجلس تصویب شود و در آن موقع که بسیار مناسب و به موقع بود عواملی خاص از بیرون با برخی عوامل قدرت در مجلس نگذارند این تفحص بسیار مهم و حیاتی که گلوگاه بسیاری از فسادها را میفشرد نگذارند اجرایی شود
ناشناس۱۷۰۱۳۰۲۲۳:۲۳:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۴
برگردانيد كي جلو شمارو گرفته؟
ناشناس۱۷۰۰۲۳۸۱۰:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۴
تنها مالکیتی که از راه مشروع و صحیح بدست آمده باشد مشروعیت دارد لذا بر زمامداران و مسئولان حکومت اسلامی فرض و واجب است نسبت به شناسایی مالکیت ها و ثروت های حرام و نامشروع که طی سالیان .. توسط مفسدین بدست آورده اند اقدامات لازم.. صورت گیرد
ناشناس۱۷۰۰۳۲۷۱۱:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۴
کود و سم کشاورزان تا ده برابر گران شده توسط دولت لطفا ان را بررسی کنید
ناشناس۱۷۰۰۶۷۱۱۵:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
وقتی دلار بره بالا همه چیز گران میشه دولت چیزی رو گران نکرده
ناشناس۱۷۰۰۸۲۷۱۶:۱۷:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۴
دولت دلار رو گران کرده بانک مرکزی نرخ دلار نیمایی را بالا نگهداشته و اجازه کاهش قیمت ارز را نمی دهد.
ناشناس۱۷۰۰۷۸۷۱۵:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۴
یعنی نمی توانی بفهمی که کشور در بحران ارز و انتقال ارز به سر می برد؟
ناشناس۱۷۰۰۸۴۰۱۶:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۴
در شرایط جنگ اقتصادی چرا 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن طلای ذخائر بانک مرکزی را حراج کردند؟!
ناشناس۱۷۰۰۹۸۳۱۸:۴۰:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۴
چرا دادگاه سیف و معاون نظارتیش و معاون ارزیش و دادگاه پوری حسینی برگزار نمی شود..
ناشناس۱۷۰۱۱۸۳۲۱:۳۰:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۴
هر وقت دادگاه رییس بانک مرکزی دوران احمدی نژاد برگزار شد حرف شما رو باور میکنیم
ناشناس۱۷۰۰۴۶۷۱۲:۵۰:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۴
به نام خدا خلاصه عرض میکنم . واقعیت امروز این است که دولت ها میگویند قدرت کامل در دست ندارند . از طرفی برخورد های سیاسی بین قوا و جناح ها هم واقعیت دارد و هر گروه به گرو کشی مشغول هستند . چنانچه این شورا ادامه پیدا کند و حتما در حضور رهبر قطعا نتایج خوبی برای مردم دارد چرا که حاکمیت به طور کامل در حال مسئولیت پذیری است
ناشناس۱۷۰۰۶۱۹۱۴:۳۷:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۴
انصافا اگه شروط رهبری رعایت میشد برجام توسط ترامپ پاره نمیشد و وضع اینطوری نبود
ناشناس۱۷۰۰۶۷۸۱۵:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۴
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است.
ناشناس۱۷۰۰۸۲۵۱۶:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۴
حذف دلار از مبادلات کشور و امضاء قراردادهای تجاری و اقتصادی و بانکی با کشورهای بلوک شرق از جمله چین و روسیه بهترین راهکار مقابله با تحریم هاست.
ناشناس۱۷۰۱۱۳۳۲۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۴
تو مثل اینکه از مناسبات جهانی چیزی نمی دونی ببین عزیزم چین هم خودشو نبسته و با امریکا تجارت می کنه اگر قرار بود ایزوله کنه خودشو الان کره شمالی بود و مردمش از قحطی تلف شده بودن برای اطلاع شما زمان مائو این اتفاق افتاد با این سیاست جلو رفت طبق آمار منتشر شده شوروی 70 میلیون چینی توسط مائو کشته شدن با قحطی و اعدام!
ناشناس۱۷۰۲۰۲۰۱۳:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی امریکا ما را تحریم کرده و کانال های بانکی ما را مسدود کرده چاره ای بجز دور زدن تحریم ها نداریم.
ناشناس۱۷۰۲۰۲۹۱۳:۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۵
کره شمالی رکود و تورم و بیکاری و آلودگی هوا ندارد.
ناشناس۱۷۰۰۶۳۴۱۴:۴۲:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۴
جلو دزدیهای برخی مسئولین گرفته بشه همه چیز حل میشه.
ناشناس۱۷۰۰۶۵۶۱۴:۵۷:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۴
.. رهبری لطفا گوش یکی یکی مسوولان شرکت در جلسه را باید می فشردن و می گفتند در گوشتان فرو رفت چه گفتیم ..
ناشناس۱۷۰۰۶۵۸۱۴:۵۸:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۴
دولت حال کار کردن نداشت حالا اصلا نداره تو این ماههای آخر
ناشناس۱۷۰۰۶۶۴۱۵:۰۲:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۴
این گرانیها و دپوی کالا تو گمرکها که دیگه معلومه ربطی به ترامپ نداره
ناشناس۱۷۰۱۱۸۷۲۱:۳۳:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۴
متاسفانه شفافیت هیچ کجا نداریم و صاحب اختیاران به اندازه اختیاراتشان مسئولیت پذیر نیستند.
راد۱۷۰۰۶۷۳۱۵:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۴
آمریکا امتیازبده نیست برای چی امتیاز بده؟ پس مسئولین بجای بی خیالی باید کار کنند و جلوی گرانی را بگیرند
ناشناس۱۷۰۰۷۱۱۱۵:۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر خطوط قرمز و شروط 9 گانه رهبری در برجام رعایت می شد به خسارت محض تبدیل نمی شد.
معلم۱۷۰۰۹۱۰۱۷:۴۵:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۴
امریکا این شروط را نپذیرفت و در. نهایت ..برجام را به این شکل تایید شد و مجلس هم در ۲۰ دقیقه آنرا تصویب کرد. بدون مطالعه نظر ندهید.
ناشناس۱۷۰۰۹۷۹۱۸:۳۸:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۴
خوب مجلس انقلابی از برجام خارج شود
ناشناس۱۷۰۱۰۷۱۱۹:۴۹:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۴
در آن صورت اصلاً توافقی هم امضا نمیشد و الان خود شما دنبال دلار 100 هزار تومانی بودی.
ناشناس۱۷۰۱۲۵۶۲۲:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۴
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
مجید۱۷۰۱۳۶۸۰۰:۰۲:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
مردیم از بس شنیدیم اگر فلان طور میشد دلار الان ۵۰ هزار تومن بود،اگه رئیسی رای میاورد الان دلار صد و پنجاه تومان بود این حرفا فقط فرار به جلو هست اگه اینو نگین چه دستاویزی برای تطهیر خودتون از تکرار میکنیم! داشتین غلط کردم واسه همین روزاست
ناشناس۱۷۰۱۶۱۱۰۹:۲۲:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی حتی در دوران خود اوباما هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند یعنی بود و نبود برجام برای ما بی تاثیر بود.
ناشناس۱۷۰۱۶۱۶۰۹:۲۶:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
شماها که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی توی خیابونها رقص و پایکوبی می کردید و خیال می کردید با توافق هسته ای دلار مُفت می شود !
ناشناس۱۷۰۰۸۱۱۱۶:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۴
با كشور بسته و جدا از اقتصاد جهانى چطور ميشود پيشرفت كرد؟ گيرم واردات نداشته باشيم آيا صادرات هم نبايد داشت؟ زمانيكه قيمت پوشك بچه هم با دلار امريكا محاسبه ميشود چطور ميتوان از استقلال و همت صحبت كرد؟ مقام معظم رهبرى راهكار نشان ميدهند و مسئولين هم كار خودشان را ميكنند پس.. براى يكبار هم كه شد حضرت آقا فرمان حكومتى و برخورد شديد و قاطع با مسئولين سرمايه دار و مرفه و تاجر و كاسب صادر فرمايند تا مردم هم طعم حمايت را احساس كنند
علی۱۷۰۰۸۸۱۱۷:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۴
تو را به خدا قسم بجای حرف کسی کاری بکند مردم دارند له میشوند .
ناشناس۱۷۰۰۹۰۴۱۷:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۴
لطفا اذن استیضاح بدهید
ناشناس۱۷۰۱۵۰۴۰۷:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۵
مگه استیضاح جز وظایف رهبره؟
ناشناس۱۷۰۰۹۴۰۱۸:۱۵:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۴
برجام.هفت سال خیال خام و هنوز لاشه آن طمع آفرین است نزد غربگدایان‌‌‌‌..
ناشناس۱۷۰۰۹۶۵۱۸:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۴
در بدنه دولت دستهایی در کارند تا مردم ساده دل ایران را بشورانند تا به بهانه آن ننگ دیگری بدتر از برجام به مملکت تحمیل کنند مردم باید هشیار باشند
سید۱۷۰۰۹۶۷۱۸:۳۲:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر نجنبیم دیر شده تا کی با شعار .. مردم را نگهداریم اگر بالادستی ها هم مثل ما در صف مرغ و .. باشند قطعا اینجوری صحبت نمیکنند ..
ناشناس۱۷۰۰۹۷۴۱۸:۳۶:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۴
اینها که مخالف میزنن همونایی هستند که می گفتند تا ۱۴۰۰ با روحانی.. !!!!!!
ناشناس۱۷۰۱۰۰۴۱۸:۵۶:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۴
ما نیاز به راهکار عملی برای انتقال پول و ورود کالای مورد نیاز صنایع تولیدی خود داریم. راهکار آن چیست که حتی چین و روسیه هم کمکی به ما نمی کنند؟
ناشناس۱۷۰۱۲۷۹۲۳:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۴
باید چند هفته دیگر استقامت کرد. شنیدم که دولت بایدن خیال داره برای ابراز حسن نیتش مقداری از فشار حداکثری دولت ترامپ را کاهش دهد.
ناشناس۱۷۰۱۰۸۱۲۰:۰۱:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۴
هندوستان حدود یک میلیارد و نیم جمعیت داره راهکار عاقلانه آن برای سیر کردن شکم این جمعیت جلوگیری از تورم ،بیکاری وبالا بردن سطح تولید همه اقلام خوراکی ،پوشاک و لوازم خانگی با قیمتی که در دسترس اکثریت مردمش هست اقتصاد متکی بداخل تا حدی که مازاد آن بکشورهای دیگر صادر میشود.یارانه هم بکسی نمیده برای ایجاد اشتغال جلو مدرنیزه شدن خیلی از کارها را بعمد گرفته مثلا در فرودگاه بمبئی بجای ماشین نظافت، جارو و تی داده دست ده نفر تا شکم ده خانواده گرسنه نماند .
ناشناس۱۷۰۱۱۶۵۲۱:۱۵:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۴
شما حاضری مثل اون تی کش توی فرودگاه بمبئی زندگی کنی؟ توی خیابون بخوابی و با غذاهایی که اونها می خورن خودت رو سیر کنی؟ یک عمر نه ماشین داشته باشی و نه خونه، نه سفر بری و نه میهمونی؟
محمد۱۷۰۱۰۹۱۲۰:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۴
معدن سنگ که در کشور است چرا فولاد سازان قیمت فولاد را چند برابر کردن که به تبع آن چندین کالای دیگر هم گران شود خود حدیث مفصل بخوان پس آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه مشکل از داخل است . البته این فقط یک مورد است دهها مورد دیگه هم هست که اصلا ربطی به تحریمها ندارد مشکل در داخل است.
ناشناس۱۷۰۱۵۶۰۰۸:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۵
خیال می کنید ، اقتصاد ما نه به دلار که به عطسه رئیس جمهور آمریکا عکس العمل نشان می دهد !
حسن۱۷۰۱۷۴۴۱۰:۳۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
هیچ کسی هیچ چیز را گران نکرده است بلکه به خاطر قطع صادرات نفت ارزش پول ما کم شده است.
ناشناس۱۷۰۱۱۰۵۲۰:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر به این فکر کنیم که پول دولتی نفت را به پول ملی تبدیل کنیم هر چهار هدف در دسترس تر خواهند بود. باید فروش ارز نفت به بانک مرکزی جهت دریافت ریال و اجرای بودجه متوقف شود و جای آن مالیاتهایی تعریف شود که تورم را کاهش داده و منابع را به سمت تولید جهت دهی کند؛ مالیات بر سفته بازی و احتکار ثروت!
ناشناس۱۷۰۱۱۷۶۲۱:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۴
مقاومت تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟ انقلاب نکردیم که هم شهید بدهیم، هم خودمان در زجر باشیم و هم فرزندانمان در سختی و بدبختی و بیکاری و بی پولی و نداری و فقر باشند. این حق ملت ایران نیست.!
ناشناس۱۷۰۲۴۳۱۱۷:۰۸:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
احسنت
ناشناس۱۷۰۲۴۳۲۱۷:۰۹:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۵
تکبیر
ناشناس۱۷۰۱۲۱۵۲۲:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۴
قطعا سیاستهای کلان داخلی وخارجی موجود عامل اصلی تحت فشار بودن اقتصاد مردم است
ناشناس۱۷۰۱۲۶۳۲۲:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۴
با امدن سردار دهقان وعمل به دستورات رهبر فرزانه قطعا مشکلات حل میشو د
ناشناس۱۷۰۱۲۷۸۲۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۴
مدتی تحریمها نبودند و نفت فروش میرفت و اوباما هم پول نقد به ایران داد ولی اثرش برای مردم محسوس نبود..
ناشناس۱۷۰۱۳۱۱۲۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۴
نباید جلو استیضاح دولت گرفته میشد.دولت اصلا به حرف منتقدن توجه نمیکنه
ناشناس۱۷۰۱۳۲۹۲۳:۳۹:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۴
همه صحبت هاي رهبر صحيح وعلمي است در سايه اقتدار ملي مذاكره با هيچ كشوري ضررندارد تجربه حتي اجتماعات كوچكتر هم تا كنون ثابت كرده كه هر اجتماعي براي رشد وبالندگي نياز به تعامل با ديگران دارد به خصوص در دنياي امروز كه همه مسائل به هم وصل است ما امكاناتي داريم ديگران نيز همينطور دادوستد ورابطه منصفانه با حفظ عزت ومنافع ملي شرط عقل ولازمه پيشرفت است آثار برجام در ابتداي آن كاملا مشهود بود اگر اين هيولاي ديوانه(ترامپ) از آن خارج نميشد امروز آثار بهتري هم از آن مشخص بود ولي دشمنان داخلي وخارجي اين ملت زحمات چندين ساله ديپلماسي مثبت اين كشورراقرباني منافع خود كردند وبدتر از آن اينكه هنوز از مردم طلب كارند كه چنين وچنان وبايد ونبايد در حاليكه بيشترين فشاررا اين مردم تحمل كردند نه دولت ها ومجالس ومسئولين
ناشناس۱۷۰۱۵۵۱۰۸:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۵
ما از رهبری می خواهیم که خود سکانداری دولت را نیزبر عهده بگیرند و با انتخاب افراد مومن و انقلابی برای سمتهای مهم ، کشور را از بحران نجات دهند ! تنها ایشون می توانند در شرایط تحریم و صادر نشدن نفت وکرونا و این همه اختلاس و فساد دولتها ،در کوتاهترین مدت رشد اقتصادی را دو رقمی کنند .
مهدی۱۷۰۱۸۷۹۱۲:۰۵:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۵
ممنون الف جان تنها سایتی هستی که نظر مردم را در چنین مواردی چاپ می کنی از این اندک روزنه ها برای اصلاح مسئولین غیر مردمی و حامیان خیره سر و کاسبان تحریم و بعضا خائنان واقعی علیه منافع اکثریت مردم ایران باید استفاده کرد والا باید کار را به حضرت عزرائیل بسپاریم و صبر کنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین